handdator

Visa fullständig version : Problem med magträning


Pzorz
2010-03-14, 17:16
Då jag tränar mage, spelar ingen roll vilken övning jag kör, tightar magen och ryggen åt så att det blir omöjligt att fortsätta. Det liksom krampar i lägre ryggpartiet och magen. Att detta skulle bero på ren och skär klenhet är det mest troliga men det känns ändå konstigt.. skulle jag inte klara 10 situps?

Ideer & funderingar? Är jag helt enkelt för svag i magen och ryggen för att palla 10 riktiga situps?

johanhej
2010-03-14, 17:18
var noga med att rulla magen vid alla magövningar. Det är INTE höfterna som ska jobba.

Commando1980
2010-03-14, 17:26
Då jag tränar mage, spelar ingen roll vilken övning jag kör, tightar magen och ryggen åt så att det blir omöjligt att fortsätta. Det liksom krampar i lägre ryggpartiet och magen. Att detta skulle bero på ren och skär klenhet är det mest troliga men det känns ändå konstigt.. skulle jag inte klara 10 situps?

Ideer & funderingar? Är jag helt enkelt för svag i magen och ryggen för att palla 10 riktiga situps?

börja med att se över hur du utför dina magövningar. sannolikt handlar det om det traditionella höftböjarjucket kombinerat med stelhet och svaghet i aktuella muskelgrupper.