handdator

Visa fullständig version : Träningsbänkar


fredriklarsson2
2010-03-14, 13:27
Tjenare

Ska införskaffa en träningsbänk till hemmet och undrar om ni har någon att rekommendera för en lagom summa. Den ska framförallt användas till överkroppen t.ex. bänkpress. Länka gärna!

Tack på förhand

Lillstadspojken
2010-03-14, 15:45
Köp en begagnad om du vill komma undan billigare. Finns på både Blocket och Tradera.

mattilainen
2010-03-14, 15:51
vill du ha ännu billigare så snickra ihop en själv. Tar inte många timmar och du har lite skoj samtidigt som du blir lite mer man samtidigt.

fredriklarsson2
2010-03-14, 16:03
Köp en begagnad om du vill komma undan billigare. Finns på både Blocket och Tradera.

Jo, men vill inte köpa något som är skit, 4000 är min budget

hugok
2010-03-14, 16:03
vill du ha ännu billigare så snickra ihop en själv. Tar inte många timmar och du har lite skoj samtidigt som du blir lite mer man samtidigt.

Det blir inte mycket billigare.

fredriklarsson2
2010-03-14, 16:05
Det blir inte mycket billigare.

Har du några tips? 0 - 3, 4000 kr

Lepras
2010-03-14, 16:08
http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1790&Type=Prod&MID=133&

fredriklarsson2
2010-03-14, 16:31
http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1790&Type=Prod&MID=133&

Såg bra ut, en av kandidaterna! :)

mattilainen
2010-03-14, 18:20
Det blir inte mycket billigare.

Det är klart man kan få det billigt. Kan man antingen snickra bra eller svetsa så har du en bänk.

Kek
2010-03-14, 18:37
Det är klart man kan få det billigt. Kan man antingen snickra bra eller svetsa så har du en bänk.

Svets och verktyg kostar ju en del det också och det är ju inte så att en vanlig svennson har sånt hemma heller :P

Eller kunskaperna för den delen.

hugok
2010-03-14, 18:50
Det är klart man kan få det billigt. Kan man antingen snickra bra eller svetsa så har du en bänk.

Jag bygger min i trä och det ligger på dtrax över 1000 kr. Räknar man sedan in tiden det tar och att köpebänkar förmodligen är bättre.

z_bumbi
2010-03-14, 19:10
Jo, men vill inte köpa något som är skit, 4000 är min budget

http://almcareplan.se/sv/index.html

Begagnat -> bänkar

STI såg bra (för prisklassen) ut men jag har inte testat dem själv.

http://webshop.kiprod.com/index.php?nav_id=1&vare_kat_id=8

mattilainen
2010-03-14, 19:11
Svets och verktyg kostar ju en del det också och det är ju inte så att en vanlig svennson har sånt hemma heller :P

Eller kunskaperna för den delen.
Kanske jag som är bonnig och tror att man alltid känner någon som antingen har en svets eller som känner någon som har en svets. Men men.

Jag bygger min i trä och det ligger på dtrax över 1000 kr. Räknar man sedan in tiden det tar och att köpebänkar förmodligen är bättre.
Beror ju helt på hur man får tag i det trä man behöver. Självklart kan man få ihop en gratis bänk om man nu vill och har tid. Väljer man att bygga en så kan man ju inte tänka att tiden är slöseri, då man antagligen tycker det är kul att pilla lite. Annars skulle man inte kommit på tanken. Men jag tänker att det går om man vill.

Pjotor
2010-03-14, 20:46
Såg bra ut, en av kandidaterna! :)

Maxvikten är 150 kg, vilket inkluderar vikterna. Beroende på vad du väger så riskerar du att nå bänkens maxbelastning rätt fort. Även om jag inte bänkar så fantastiskt mycket så skulle den inte duga för mina 94 kg inklusive bänkvikt.

Mina krav på bänk var att den skulle vara justerbar och tåla tillräckligt mycket vikt. Hade tur på Blocket och har en bänk som tål 450 kg.

Lepras
2010-03-16, 19:46
Maxvikten är 150 kg, vilket inkluderar vikterna. Beroende på vad du väger så riskerar du att nå bänkens maxbelastning rätt fort. Även om jag inte bänkar så fantastiskt mycket så skulle den inte duga för mina 94 kg inklusive bänkvikt.

Mina krav på bänk var att den skulle vara justerbar och tåla tillräckligt mycket vikt. Hade tur på Blocket och har en bänk som tål 450 kg.


kan väll inte stämma...köpte samma märke av bänk från cykelringen(utan bicepssaken framtill) för ca 4år sen..haft upp mott 150kg på stången utan problem..väldigt stabil bänk :)

Pjotor
2010-03-17, 08:36
kan väll inte stämma...köpte samma märke av bänk från cykelringen(utan bicepssaken framtill) för ca 4år sen..haft upp mott 150kg på stången utan problem..väldigt stabil bänk :)

Det står 150 kg som maxbelastning, men det är inte konstigt om den faktiskt håller för mer. Om du har mer vikt så är det upp till dig, men om den brakar ihop så kan du knappast räkna med att kunna skylla på Cykelringen.

Jag har en bänk som är godkänd för 450 kg, men då hade jag lite tur på Blocket.