handdator

Visa fullständig version : Ont i bröstkorgen!!!


blue8ball
2010-03-14, 11:05
Låter farligt men i morse när jag skulle sätta mig ner i soffan för att spela lite COD stack de till eller vad ska man säga högg kanske mera i bröstkorgen precis mitt i mellan bröst musklerna. Och efter en liten stund avtog det lite, men när jag putar fram axlarna "för att spänna bröstmusklerna" gör de ont. kan säga att de känns som om de kommer från bröstbenet.. Kan de vara så att ett muskel fäste gick av när jag skulle sätta mig ner ? eller kan de vara en sträckning??
Någon som har varit med om samma sak?

PS: Tror knappast att de är någon hjärtattack då jag är 22år och kollade mitt hjärta för bara några veckor sedan.

kjell33
2010-03-14, 11:09
Låter som en låsning i bröstbenet. Har du känt ngt liknande tidigare? Släpper det inte får du väl uppsöka en naprapat.

blue8ball
2010-03-14, 11:16
Ah en gång tidigare tror jag men inte alls i samma starka smärta som nu. Och nu gjorde jag inget konstigt alls liksom. Finns naprapater hos sjukgymnasten eller?

kjell33
2010-03-14, 11:28
Naprapater är en egen yrkesgrupp som du hittar på gula sidorna.

tsp
2010-03-14, 12:21
Bara som allmän upplysning ska du veta att smärtor från hjärtat inte är beroende av läge, alltså hur du sitter eller att du rör dig på ett visst sett. Om du har hjärtsmärtor gör det ont oavsett om du kniper ihop brösten, lyfter högerarmen och heilar osv.

Rex
2010-03-14, 12:38
jag fick de när jag skulle köra axelpressar.. gjorde skitont. Men det avtog efter nån timma..

Insulinus
2010-03-14, 13:05
Du kan ju testa att ligga på golvet, andas ut fullt. Sedan be någon lägga press på bröstbenet. Förslagsvis stå på knä över dig med händerna på bröstbenet och kroppstyngden lutad över kroppen.... Sedan tar du ett djupt andetag och försöker dra i dig så mycket luft du bara kan.

Har du tur så släpper låsningen i bröstet om det nu är en låsning! Dock ej säkert och gör detta ont så uppsök hellre en naprapat.

Lazius
2010-03-14, 20:06
Om det ömmar när du trycker vid revben/bröstben-övergångarna kan det också vara tecken på Kostokondrit/Tietzes syndrom:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126818