handdator

Visa fullständig version : Från fin till fet


blademaster
2010-03-14, 01:16
Hej kolozzeum!


Nu ska jag berätta en historia för er.


Hösten 2008 bestämde jag mig för att börja styrketräna inför sommaren 2009 för att få en snygg kropp :)


Samtidigt var det under våren 2009 min student skulle utbringas och eftersom jag var riktigt skoltrött så hamnade jag mycket efter och det slutade med att jag var tvungen att sluta träna för att kunna koncentrera mig dygnet runt på skolarbete.
Även efter innebandysäsongen så lades vårat lag ner och inget lag för mig :/ Jag blev även arbetslös och extremt lat.


Jag vägde under den tiden ca 67kg och idag ca 9 månader senare gjord av 82kg nästan rent fett.


Från att ha en fin kropp som jag faktiskt fick beröm för av många till 82kg nästan rent fett som jag knappt vill visa för min flickvänn!


Därför har jag nu bestämt mig att börja träna igen.


Eftersom jag är arbetslös just nu men får ett arbete i början av April så tänkte jag att jag skulle börja lite smått hemma med promenader och andra små aktiviteter sålänge.


Har ni några bra tips?

stolpskott
2010-03-14, 01:18
Fel del av forumet?

Edit: Du är arbetslös och tänkte börja med promenader? Ut och spring! Du har inget annat för dig?

tsp
2010-03-14, 01:22
Som stolpskott säger, men spring inte för mycket bara. Väldigt lätt att dra på sig skador när man är ovan löpare (talar delvis av egen erfarenhet då jag varit i samma situation som dig och vet att man kan vilja mer än kroppen tål).

Apjavel
2010-03-14, 08:57
Du kanske ska se över ditt matintag också, man blir inte bara fet hur som helst. Sen så kan jag rekommendera både jogging, promenader, styrketräning och andra träningsformer. Ett tips är att inte starta för hårt utan börja lite lugnare för att sedan öka successivt. Lycka till

Nelli
2010-03-14, 11:13
Kost!!! läs http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Ta det lungt i början för att inte bränna ut dig med träningen och tröttna och få in en rutin i vardagen med träningen så ska du se att det går bra!

capron
2010-03-14, 13:39
Det är väl bara köra igång men innebandy och styrkelyft igen hoppas och hoppas du kan hinna med något av dem även när ditt jobb börjar. Plugg och jobb har förstört många finna kroppar :-)