handdator

Visa fullständig version : Japansk film på tv6?


Lamewolf
2010-03-13, 22:33
Tjo!


Tänkte kolla om nån vet vad den japanska filmen som gått på tv6 2ggr nu tror jag. Handlar om en utomjording som kraschlandar på jorden som människan sen dödar vilket slutar med att det jorden mer lr mindre går under pga av utomjordisk attack men en flicka åker tillbaka i tiden för att förhindra att den här utomjordingen blir dödad. Stör mig som fan att jag inte kommer på vad den heter xD

nínían
2010-03-13, 22:57
Är säker på att du menar Ritana. Den har jag inte sett sedan den kom ut, vilket är ett tag sedan, så jag ska kolla på den igen och se om den fortfarande är så tuff som när jag var yngre. :)

http://www.imdb.com/title/tt0339579/

stolpskott
2010-03-13, 23:29
Den när hon "spränger" ölen? Den är riktigt bra!

Lamewolf
2010-03-14, 01:30
Så var det! Ritana (The Returner)! Ty! Om nån vet flera japanska filmer så föreslå gärna då jag inte hittar några :(

eternallord
2010-03-14, 03:32
Asiatisk film överlag besitter många guldkorn. Ta en titt på lite koreanska skapelser, "Old boy" exempelvis.

Scratch89
2010-03-14, 10:43
Old Boy och Shutter är de två jag kommer på. Sen har du ju massor av animerade filmer, om du uppskattar manga/anime. Princess Mononoke, Spirited Away, Howl's Moving Castle och Akira är bra exempel.

coxie
2010-03-14, 10:52
Old Boy och Shutter är de två jag kommer på. Sen har du ju massor av animerade filmer, om du uppskattar manga/anime. Princess Mononoke, Spirited Away, Howl's Moving Castle och Akira är bra exempel.

Glöm inte Grave of the Fireflies.

Tomten
2010-03-14, 14:11
Old Boy och Shutter är de två jag kommer på. Sen har du ju massor av animerade filmer, om du uppskattar manga/anime. Princess Mononoke, Spirited Away, Howl's Moving Castle och Akira är bra exempel.

Är du full?

Oldboy är en Koreansk film.

Tomten
2010-03-14, 14:14
Shinobi http://www.imdb.com/title/tt0475723/ var faktiskt helt OK.

Tomten
2010-03-14, 14:18
En till ganska bra. 20th century boys, en trilogi (finns två filmer ute)

Based on the hugely successful, award winning manga series created by Naoki Urasawa (Yawara; Monster), 20TH CENTURY BOYS is the first instalment of the mind-blowing, three-part live-action adaptation of the epic sci-fi fantasy adventure originally inspired by the T. Rex song 20th Century Boy

In 1969, Kenji, an elementary school kid and his friends built a secret base during their summer holidays. They fantasized that they had to fight villains who were out to conquer the world and wrote them in the Book of Prophecies. Years later in 1997, Kenji becomes a convenience store manager and leads a regular life after giving up his dreams to become a rock star. His boring life is suddenly turned upside down when his old classmate dies mysteriously and an entire family in the neighbourhood disappears. At the same time, a religious cult and its mysterious leader, Friend emerges and a strange chain of events duplicating exactly the events described in the Book of Prophecies follow. Is this the beginning of the end of the world? Who is Friend? (Official UK synopsis for Theatrical and DVD release; used with permission of UK license holder 4Digital Asia)

Scratch89
2010-03-14, 14:50
Är du full?

Oldboy är en Koreansk film.

Ja, so? Även fast det står japansk film i titeln, så tänkte jag att trådskaparen kanske ville ha tips på asiatisk film i allmänhet, då jag i alla fall inte kan skilja på japansk eller koreansk film. Shutter är väl thailändsk?