handdator

Visa fullständig version : Magproblem


sanoj
2010-03-13, 13:50
Visste inte vilken del jag skulle posta det här i men iaf...

I söndags blev jag magsjuk, hade feber, illamående, huvudverk och diarre. Blev sängliggande hela dagen, och på måndagen hade febern försvunnit men kände mig fortfarande dålig illamående o ont i huvudet, ingen aptit osv. Dessa problem har gradvis försvunnit under veckan men magen är fortfarande och har varit hela veckan väldigt uppsvälld och gasig. Avfgöringen är idag fastare och det kommer inte lika mycket gaser nu men är fortfarande väldigt uppsvälld och utspänd.

Har inte ätit annorlunda mot vad jag brukar utan äter mina 5 mål om dagen oftast nyttigt med frukt och grönsaker och såklart nån gång ibland något onyttigt som en pizza eller så.

Vad kan det vara för fel eftersom uppsvälldheten inte försvinner?

mela
2010-03-13, 14:16
Kan vara vadsomhelst, du får nog gå till en läkare och kolla upp vad det är. Jag har varit magsjuk i 1½ månad nu (iofs utan feber) men läkarna har ingen aning om vad det är. Gäller att ta tester och utesluta det ena efter det andra.

Albatross
2010-03-13, 14:21
Jag hade typ så för några veckor sen, och kikade på diverse olika tänkbara sjukdomar. Det är typ samma symptom för rätt många av dom, magkatarr, blindtarmen osv.

I mitt fall var det nog bara stress, så det gick bort efter ett par dagars vila. Dock tog det flera veckor för hungern att komma tillbaks.

Numse
2010-03-13, 17:41
Kan vara precis vad som helst. Det som är störande med magsjuka, finns 10010101309109013 bakterier och virus.

Jag åkte ett elakt jävla virus efter sommaren då jag åt lite halvrått fläskkött. Var dålig i över en månad. Bara vatten som avföring, och mådde illa.