handdator

Visa fullständig version : Ännu en nybörjare som är lost


Lamewolf
2010-03-12, 13:34
Tjo!

Tänkte kolla med er hur jag borde lägga upp mitt schema. Kör med z_bumbi's nybörjarförslag

Bänkpress 3*10-15
Axelpress 3*10-15
Sittande rodd 3*10-15
Latsdrag 3*10-15
Benpress 3*10-15
Lårcurl 3*10-15
Situps 3*10-15
Ryggresningar 3*mindre än max.

(btw ska man göra övningarna i den här ordningen också?)



Vill lägga in en 3e i veckan då man har så mycket fritid på sina händer men har även kickboxning på tisdagar och torsdagar och så har jag märkt att jag verkligen måste få upp min kondis då jag klarade 3min på rullbandet och då pusha jag mig själv dom sista 30 sek -.-

Men iaf tänkte nåt i stil med:

Måndag: z_bumbi
Tisdag: kickbox
Onsdag: z_bumbi
Torsdag: kickbox
Fredag: z_bumbi
Lördag: konditions pass
Söndag: vila

Ja verkar vara lite mycket men kanske ska försöka se till att gymma nån tisdag/torsdag?

Pjotor
2010-03-12, 13:56
Har du tränat något annat ett tag så att du är i hyfsad form? I annat fall är en vilodag i veckan i underkant på några veckors sikt. Vill du träna din kondition så är det inte styrketräning du ska lägga mest tid på.

Har inte tränat just KB själv, men jag gissar att det kräver mer kondition än styrka. Om det är så föreslår jag att du försöker träna KB och kondition tillsammans, medan du kan lägga den rena styrketräningen med någon dag emellan innan nästa gång du tränar KB eller kondition. Allra bäst är om du kan förlägga ett konditionspass i samband med KB.

Och ja, ordningen är viktig. Principen är att övningar som aktiverar många eller stora muskler ligger tidigt i passet.

Lamewolf
2010-03-12, 14:20
var i rätt bra form för ca 3 år sen tack vare hjulet <3 och sure har inte magrutorna kvar men förutom kondisen är jag nog i rätt bra form. Prioriterar nog att bli större för stunden och så får kondisen komma i andra hand men då kanske detta är bättre.

Måndag: z_bumbi
Tisdag: kickbox, kondition pass
Onsdag: z_bumbi
Torsdag: kickbox
Fredag: vila
Lördag: z_bumbi
Söndag: vila

kmr inte på nåt bättre sätt att lägga upp det :/