handdator

Visa fullständig version : ang deff


myrhus
2010-03-11, 22:57
Har tränat ett tag nu och har gått upp rätt mkt i vikt. Vilket brukar vara något positivt. För mig har det mesta samlat sig som en kanonkula på magen så jag nästan ser gravid ut (lite överdrivet). Flickvännen börjar klaga och sommar 10 är på igång.

Jag har några styrkemål som jag har planerat att klara vilket har hindrat mig från att försöka gå ner i vikt då jag prioriterat styrkan. Men när mina mål är avklaradde tänkte jag sätta igång med att svarva till kroppen lite.

Skulle därför behöva lite tips på hur man ska träna för att deffa och samtidigt, såklart, inte förlora så mkt muskelmassa...

* Förespråkar ni ett högt eller lågt repsantal på gymmet under viktminskning?
* Stora tunga basövningar eller småpill med koncentrationsövningar?

Tänkte även slänga in lite konsthållningsfrågor.

* För en optimal deff, är det lite GI style man ska köra på då? Försöka hålla det kort med kolhydraterna och fettet och mer satsa på proteinet?

Sist och inte minst undrade jag ifall deffen kan påverka muskelbyggandet positivt på lång sikt.

Min teori är då att om man bulkar upp vi säger 10 kilo för att sedan deffa ner ungefär 7. Leva så ett par månader för att sedan starta en ny bulk, gå upp 10 kilo.. om och om igen. Så borde man väll bygga på sig rätt bra muskler och ändå slippa bli bulkig och tjock i slutändan?

... Otydlig?.. Kanske, men började tidigt i morse så är sovtime nu ;D.. tack för svar!

dream_theater_
2010-03-11, 23:00
Du är inne på fel del av forumet. In på rätt avdelning och läs den deff-guide som ligger där:)

dream_theater_
2010-03-11, 23:01
Här har du den: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881