handdator

Visa fullständig version : Fungerar kre-kalkalyn?


Mist
2010-03-11, 20:50
Ja, gör det det?

Köpte en flaska men ser nu att väldigt många säger att det är skit, ska jag slänga flaskan och köpa vanligt eller är det nåt att ha?:smash:

Larsson92
2010-03-11, 21:13
Jag skulle vilja säga att det är skit, det är min erfarenhet. Jag tränade fotboll innan och fick tips om att använda det för att inte gå upp i vikt, men det kostar mkt pengar jämfört med vanligt kreatin mono och hjälpte inte ett piss på mig! :P

1992_08
2010-03-11, 21:40
LOL slänga, varför inte testa ? det skadar ju inte iallfall.

Men som larsson92 säger kreatin mono är mycket billigare cirka 150 kr för 500 gram vilket är ca 80 serveringar efter en "Uppladdning" .

Jorgen
2010-03-11, 21:43
Kör.

siimon89
2010-03-11, 22:11
Verkar vara tunnt med studier som stöder tillskottet även om det finns.

Här är två stycken. Dock gjorda av ett företag som säljer Kre-Alkalyn (och är grundarna till det?). Vad det nu säger vet jag inte..
http://www.kre-alkalyn.net/admin/images/Kreclinical_trial_WL.pdf

Conclusion & Final Analysis:
Kre-Alkalyn out performed creatine monohydrate in nearly all ergonometry
measurements. Most notable were that Kre-Alkalyn actually lowered cholesterol and triglyceride
levels over creatine. pH was also found to be elevated in the Kre-Alkalyn group.
The most significant performance finding was an increase in VO2 Max of the Kre-Alkalyn
group over the creatine group.
http://www.kre-alkalyn.net/admin/images/KreAlkalyn_clinical_study_4.pdf
Conclusion & Final Analysis:
Kre-Alkalyn out performed creatine monohydrate in nearly all ergonometry
measurements. Most notable were that Kre-Alkalyn actually lowered cholesterol and triglyceride
levels over creatine. pH was also found to be elevated in the Kre-Alkalyn group.
The most significant performance finding was an increase in VO2 Max of the Kre-Alkalyn
group over the creatine group.

occt
2010-03-12, 09:53
Vad jag hört så är kre-kalkalyn monohydrat fast i för låg dos + Några andra ämnen?

Fungerar säkert som placebo (stora lila kapslar) ;)

siimon89
2010-03-12, 09:59
Vad jag hört så är kre-kalkalyn monohydrat fast i för låg dos + Några andra ämnen?

Fungerar säkert som placebo (stora lila kapslar) ;)

Ja det innehåller Creatine Monohydrate + lite andra ämnen.

Jämfört med klassikern Kreatin Monohydrat har Kre-Alkalyn en mängd fördelar. För det första är molekylen stabil vilket gör att den inte börjar brytas ner till det verkningslösa ämnet kreatinin när den blandas i vatten. Det gör att du får större effekt det vill säga en större ökning av din styrka och explosivitet, trots en lägre dos. Taget från Fairing.se

Nitrometan
2010-03-12, 10:38
Fungerar säkert som placebo (stora lila kapslar) ;)
Större kapslar = mer placeboeffekt.

Röda kapslar (eller mer åt rött om man jämför med andra färger) = mer placeboeffekt.

siimon89
2010-03-12, 10:39
Större kapslar = mer placeboeffekt.

Röda kapslar (eller mer åt rött om man jämför med andra färger) = mer placeboeffekt.

Hur vet du att det är placebo?

Nitrometan
2010-03-12, 10:39
Jag tyckte att Kre-Alkalyn funkade lika bra som annat kreatin då jag använde det.

Så jag säger - kör!

Nitrometan
2010-03-12, 10:41
Hur vet du att det är placebo?

I de undersökningar av placeboeffekten som har gjorts så har det visat sig att större kapslar (eller piller/tabletter) ger större effekt.

Även färgen på tabletter/piller/kapslar har betydelse.

Viktigt för placeboeffekten är även hur preparatet och dess effekter samt bieffekter presenteras.



Edit: Observera att jag inte säger att Kre-Alkalyn skulle vara verkningslöst och det man upplever när man använder det skulle vara placeboeffekten. Jag pratade allmänt om placebo.

siimon89
2010-03-12, 10:42
Jag tyckte att Kre-Alkalyn funkade lika bra som annat kreatin då jag använde det.

Så jag säger - kör!

Jag har själv en burk hemma, testade ett tag under deffen. Men svårt att säga om det gav effekt! Jag ska ge det en ny chans nu så får vi se :) Nästa gång blire pengarna på creatine mono iallafall. Där finns ju mängder av tydliga studier som backar effekten och sen är det bra mycket billigare också. :thumbup:

Mist
2010-03-12, 14:27
I de undersökningar av placeboeffekten som har gjorts så har det visat sig att större kapslar (eller piller/tabletter) ger större effekt.

Även färgen på tabletter/piller/kapslar har betydelse.

Viktigt för placeboeffekten är även hur preparatet och dess effekter samt bieffekter presenteras.



Edit: Observera att jag inte säger att Kre-Alkalyn skulle vara verkningslöst och det man upplever när man använder det skulle vara placeboeffekten. Jag pratade allmänt om placebo.

Ja man ser ju att de har onödigt stora kapslar om man jämför med medicin med samma dos. :D

gasoliner
2010-03-13, 17:08
jag har fått lika resultat som allt annat kreatin så kör.

siimon89
2010-03-13, 17:15
jag har fått lika resultat som allt annat kreatin så kör.

Tog du enbart på träningsdagar eller varje dag?

gasoliner
2010-03-14, 10:41
kre-alkalyn träningsdagar och monohydrat på morgonen på vilodagarna.