handdator

Visa fullständig version : Någon som har koll på kosttillskott?


08killen
2010-03-11, 16:51
Hejsan, Har preics kört igång med gymträningen och funderar på om man ska ha något kosttillskott för att maximera den.


Tränar på morgonen innan jobbet 4 dagar i veckan så man kan vara lite trött och slö, har testat rage2 och den funkar helt ok men kanske inte det bästa? Men vet nästan inget om sånt här.
Har testat en tur med kreatin förut och det gav mig mer ork på gymmet. Men det skulle man ta i omgångar och så blev det inte mer av med det.

Har aldrig rört en potoien shake för eller någon annat sånt för är allergiskt mot mjölk. Finns det något som kan hjälpa en förbränna fett utan att motverka ens gymträning negativt?

---------------

Mina frågor är finns det någon bra boost man kan ta innan träningen på morgonen.

Hur ska man använda sig av kreatin och såna medel, när i träningens perioden kan det vara dags att boosta sig med sånt?

Finns det och ska jag dricka någon shake efter träningspasset för att maximera gymträniningen? (är allergisk mot mjölk)

Ska man och vad för kosttillskott kan hjälpa en med att förbränna underhudsfettet?

Tacksam för alla svar jag kan få!

AdamK
2010-03-11, 17:41
Nån PWO innan gymmet och efter kör du protein.

Ungrim
2010-03-11, 17:54
Vad i mjölk är det du inte tål??

Finns ju protein pulver som är nästan laktosfria.

capron
2010-03-11, 19:05
1. Ja , hör och häpna Kaffe :-)

2 Finns en kreatin guide här https://www.flashback.org/t1030867

3. EAA direkt före passet kanske kan vara något för dig hoppas du inte är allergisk mot det.

4. Skippa det där med medel för att bränna underhudsfett gå på en deff i stället.

1992_08
2010-03-11, 21:43
Laglig Fettförbrännare på svenska marknaden kan MAX uppnå 1-2%ökning av metabolismen vilket inte är så mycket. Bättre att skippa den där "bullen" den där sleven ris den där potatisen Osv.

På morgonen så gillar många att bli pigga så därför kan "kaffe" (koffein) /Grönt te vara något utav en bra ideé
Visste du att koffein "minskar" gym"smärta"?

Kör stenhårt !

siimon89
2010-03-11, 22:16
Koffein som uppiggare.

Omega3 som antiinflammatoriskt, dämpande av träningsvärk och för hälsan.

Whey som ett komplement till kosten om proteinkonsumptionen behöver höjas eller av bekvämlighetsskäl.

EAA före och efter träningen för att höja proteinsyntesen.

Kreatin som prestationshöjare och som kan öka IGF1-nivåerna i kroppen.

08killen
2010-03-12, 14:29
Okej så typ Rage2 är en PWO? Eller finns det någon annan ni rekommenderar?
Och efter gymmet blir det en protein shake.

Ska lästa kreatin guiden nu se vad ja kommer fram till =)

Rags
2010-03-12, 14:48
Okej så typ Rage2 är en PWO? Eller finns det någon annan ni rekommenderar?
Och efter gymmet blir det en protein shake.

Ska lästa kreatin guiden nu se vad ja kommer fram till =)

Ja Rage2 är en PWO och den innehåller kreatin så det räcker. Själv kör jag brutal FX som i stort sätt har samma innehåll men är mycket billigare :)

08killen
2010-03-12, 15:18
Såg något om alin eller beta-alin har för mig att det är det som får det att klia i huden.
så om man kör burtal FX så behöver man inte inhandla kreatin?
Blir helt förvirrad av dom här tillskotten som ska få en att kicka igång värre än en koffein kick!
Kanske bara ska ta en dubbel xpresso varje morgon bara =) fast blir så sur när min powern tar slut viljan finns men så orkar man inte bara.

Vad är EAA ?

Tack så fan för kreatin guiden ska inhandla Kreatin Monohydrate och ta 5g med ljummet vatten samtligt som mat eftersom magen är lite känslig.

Äter omega3 och apoteket Man för att få i mig daglia doser av vitaminer och mineraler, kan ju inte skada =)

Tack för alla skyssta svar, vilket grymt forum!

Tanner
2010-03-12, 15:30
Såg något om alin eller beta-alin har för mig att det är det som får det att klia i huden.

beta-alanin - ökar muskelns karnosinlager vilket ger en ökad buffertkapacitet och som i en del studier visar på en ökad prestationsförmåga.


så om man kör burtal FX så behöver man inte inhandla kreatin?

Rent kreatin kan man komplettera med de dagar man inte tränar.

Blir helt förvirrad av dom här tillskotten som ska få en att kicka igång värre än en koffein kick!
Kanske bara ska ta en dubbel xpresso varje morgon bara =) fast blir så sur när min powern tar slut viljan finns men så orkar man inte bara.

Vad är EAA ?

Essential Amino Acids - Essentiella aminosyror

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561