handdator

Visa fullständig version : Sötsugen & behöver kostråd


08killen
2010-03-11, 16:26
Hej Alla skulle behöva lite hjälp med kost upplägg.

Tänkte börja köra sten hårt på gymmet Ca: 50 min gym 4-5 dagar i veckan dom dagar jag inte gymar tänkte jag passa på att ta en spinning pass.

Brukar gymma på morgonen och skulle behöva hjälp vad jag ska äta innan och efter mitt träningspass.

Brukar äta 2-3 hårdkokta ägg innan träning och 1 banan efter men tror kanske jag behöver ett annat upplägg. Skulle vara skysst om jag kunde dricka min frukost på vägen till gymmet men är allergiskt mot mjölk.

Är lite övervikigt nu och vill inte lägga på mig mer fett, men behöver ju ändå rätt mat i kroppen för att kunna prestera. Glad över alla tips/råd jag kan få!

//Matte

3se
2010-03-12, 13:39
Är det proteinet i mjölken, laktosen eller vad??
För är det så kan du dricka soya mjölk eller havre mjölk.

bollio
2010-03-12, 13:44
Högt fettintag (kroppen blir fettdriven istället för sockerdriven) och frukt/torkad frukt eller mörk choklad när suget smyger sig på brukar funka för de flesta när det gäller att komma till rätta med ett obalanserat sötsug.

austria
2010-03-12, 14:12
Jag tycker inte du skall fokusera så mycket på sötsuget. Fokusera istället på träningen och kosten runt träning. När sedan resultaten kommer brukar man bli väldigt motiverad och sötsaker blir ganska ointressant.
Vet att det kan vara lättare sagt än gjort, men ger man det en ärlig chans blir man både nöjd och stolt i slutändan.

När det gäller kosten kan du titta på det här:

http://traningslara.se/blogg/viktnedgang-del-i-introduktion/

08killen
2010-03-12, 14:20
Tack så mycket grymt skön läsning =)

Kischen
2010-03-12, 14:34
Högt fettintag (kroppen blir fettdriven istället för sockerdriven) och frukt/torkad frukt eller mörk choklad när suget smyger sig på brukar funka för de flesta när det gäller att komma till rätta med ett obalanserat sötsug.

Vad är grejen med att äta torkad frukt istället för vanlig? Ser inga fördelar alls med det.

bollio
2010-03-13, 11:44
Vad är grejen med att äta torkad frukt istället för vanlig? Ser inga fördelar alls med det.

Jag ser inga fördelar med torkad frukt förutom att det tar mindre plats och håller längre än färsk frukt . Det är dock rätt viktiga fördelar.