handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deff, det händer inget!?


smurfan
2010-03-11, 12:43
Hejsan! Behöver lite hjälp med min deff..

Har tränat seriöst i några månader.. Spinning 60-90 min 5ggr i veckan och gym ca 60 min 5 ggr i veckan (delat upp alla muskelgrupper på fem dagar så att de får vila ordentligt). Kör alltid stenhårt både vid kondition och styrka. Har alltid träningsvärk hela helgen:P På lördagar och söndagar vilar jag.

Har en hund som jag går ute med flera ggr varje dag. När det är fint väder brukar vi dessutom ta en snabb morgonpromenad på en timme innan frukost. Har dock blivit mindre av det nu i kylan:P
Min kost består av mest protein och grönsaker. Fett äter jag lite av, och då väljer jag nyttigt fett (tex omega3-ägg, linfröolja, lax)
De kolhydtarer jag äter, i små mängder nån gång i veckan är havregryn och ibland mörkt osötat bröd med keso, skinka och grönsaker.
Ibland äter jag husmanskost hos min mamma och då tar jag väldigt lite av pastan/potatis/riset.

Jag räknar alla kalorier och kollar på näringsvärtet i allt jag äter. I början av min "deff" åt jag 1500kcal per dag men har sänkt till ca 1000 per dag, på helgerna lite mer efterson jag brukar unna mig en onyttig middag i veckan, plus nån kaka/glass/lite godis en dag i veckan :)

Jag 20 år, ca 170-173 cm och väger 60kg (tjej). Har hittills gått ner 8 kg och minskat många centimeter. Ändå har musklerna växt trots mitt kaloriunderskott, beror nog på proteinet.
Och nu har det tagit stopp.. inte ett kilo på flera veckor! Annars har jag kunnat se ca 0,5-1kg i veckan.. Vad har hänt?
Åsikter om min träning, kost eller kalorier? Är inte säker på hur mkt jag gör av med eller hur mkt min kropp behöver "i vila". Men jag har för mig att ett underskott på 1000kcal per dag är ungefär -1kg i veckan.

Kan tillägga att mitt mål är en vältränad kropp med mycket synliga muskler och lite fett.
Och ja, jag är medveten om att man inte kan bygga muskler och gå ner i fett samtidigt:) även om jag tror att mina muskler växt iaf:S

Icefire
2010-03-11, 13:05
Äter du 1000 kcal per dag, tränar 10 pass i veckan plus promenader, och går inte ner i vikt?
Det låter som att du räknar fel, för det kan inte vara möjligt. Mår du bra annars?
Vidare låter det inte så hälsosamt att gå ner 1 kg/vecka på den vikten du har idag. Om du vill ner ett par kilo till, låt det ta lite tid och satsa på kanske 0,5 kg/vecka.

944RS
2010-03-11, 13:18
Hur länge har det stått "still"? Tror du ska ha lite tålamod bara.

tsp
2010-03-11, 13:22
Det låter som att du räknar väldigt fel. Eller också tar din "ätardag" ut resten av veckans kaloriunderskott. För mer än 1000kcal per dag borde du helt klart förbruka.

smurfan
2010-03-11, 13:52
Nej jag räknar ganska noga, brukar kolla upp på internet om jag inte har förpackningen framför mig. Har matvåg osv (som dock gick sönder idag^^)
Det har stått stilla på vägen i kanske en månad..
På lördag och/eller söndag äter jag högst 500kcal mer än vanligt :S

Jag tycker inte att jag känner mig slö eller trött och så.. Var väldigt trött och irriterad i början men nu känner jag mig pigg trots att jag äter 500kcal mindre per dag än i början.
Anledningen till att jag sänkte var att jag tyckte att det gick för långsamt. Känner mig inte alls nöjd med med min kropp än och tar det för lång tid så tröttnar jag.
Så vad kan vara fel?

tsp
2010-03-11, 14:11
Prova att ligga på 2000kcal ett par dagar, upp till en vecka. Gå sedan ner till din vanliga kalorimängd

smurfan
2010-03-11, 14:18
Varför ska man göra det? Och då antar jag att jag måste fylla på mer mer kolhydrater då? Kan bli svårt att äta 2000kcal från bara protein och grönsaker:P
Skulle vara jättesnällt om någon kunde ge exempel på mat en dag. Är så van med den kost jag har nu liksom.

Apos78
2010-03-11, 14:39
Står vikten stilla så ligger du i energibalans helt enkelt. Med det sagt så menar jag inte att du ska sätta målet på 800 kcal per dag utan jag tror snarare att du ligger över 1000 kcal per dag. Runt 1000 kcal är väldigt lite och med den aktivtet du beskriver så lär du lite grovt hamna runt ett behov på kanske 2500 kcal per dag. Att du då skulle ligga på ett underskott på minst 1000 kcal per dag och inte tappa vikt är inte sannolikt. Väldigt få av de gamla damer och herrar jag träffar i arbetet klarar vardagen på 1000 kcal. Och då är dom ofta rejält inaktiva.

För din vikt och ålder landar BMR nånstans runt 1400 kcal. Ett PAL på säg 1,6-1,8 ger 2240-2520 kcal/dag. En lagom nivå att ligga på skulle då kanske vara 1800-2000 kcal, varav ca 500 kcal från protein. Mina tankar om det hela.

chrilledude
2010-03-11, 14:43
Ät lika mycket kalorier som du gör av med (kaloribalans) i en vecka, sen kommer det släppa. Mimix här på forumet hade samma problem.

tsp
2010-03-11, 15:01
Precis som chrilledude säger. Därför jag rekommenderade dig 2000kcal ett tag, för att sedna minska.

smurfan
2010-03-11, 15:06
:S jag är helt säker på att jag äter runt 1000kcal/dag. Om jag inte går i sömnen och äter men det tvivlar jag ganska starkt på:P
Men även om jag skulle räkna fel med 500 så skulle jag ju ligga på underskott..
Jag får lov att testa att ligga på runt 2000kcal några dagar, och sen gå tillbaka till igen:)
Tack, skulle aldrig komma på tanken själv men ni verkar veta vad nu snackar om.

Förrsten, tips på whey protein och kasein? Har provat nutritecs whey complete, och pro whey, samt dhalblads whey och nån till som jag inte minns namnet på men det var så jävla äcklig bismak på alla:/ provat olika smaker dessutom.. Men det är nån metallisk/kemisk bismak på allt.
Har hört bra om ON och Eiseld, nåt bra?

chrilledude
2010-03-11, 15:11
:S jag är helt säker på att jag äter runt 1000kcal/dag. Om jag inte går i sömnen och äter men det tvivlar jag ganska starkt på:P
Men även om jag skulle räkna fel med 500 så skulle jag ju ligga på underskott..
Jag får lov att testa att ligga på runt 2000kcal några dagar, och sen gå tillbaka till igen:)
Tack, skulle aldrig komma på tanken själv men ni verkar veta vad nu snackar om.

Förrsten, tips på whey protein och kasein? Har provat nutritecs whey complete, och pro whey, samt dhalblads whey och nån till som jag inte minns namnet på men det var så jävla äcklig bismak på alla:/ provat olika smaker dessutom.. Men det är nån metallisk/kemisk bismak på allt.
Har hört bra om ON och Eiseld, nåt bra?

Jag har kört på kolozzeums pure whey 2ggr nu, sjukt god och kostar 125kr för ett kilo. Annars kan du testa Fairing Complete Protein 3 som också är sjukt god.

(Blanda med mjölk, alltid godare då. Kom dock ihåg att det är kalorier i mjölk sen när du deffar osv.)

sadcharlie
2010-03-11, 15:13
Beror på hur mkt pengar du vill lägga ut. Scitec har riktigt gott protein men det kostar en del. Annars föredrar jag själv Whey FX, billigt och relativt gott.

johan.f
2010-03-11, 15:15
kan du inte skriva ned exakt vad du de senaste två dagarna så kanske det blir lättare att hjälpa??
håller med övriga att det låter osannolikt det du skriver.. och vad händer med den kära kcal in o kcal ut teorin om det du säger faktiskt stämmer !!?? :O

tips på protein - whey fx - godast/mest prisvärt just nu enligt mej....

smurfan
2010-03-11, 15:36
Jag skrev ner förut men det blev så jobbigt i längden, håller det i huvudet nu istället och räknar en dag i taget.
Men jag brukar äta mest kyckling/kött/fisk och grönsaker till lunch och middag. Ibland pasta/ris/potatis/rotfrukter till.
Ibland tar jag det som frukost också.. annars blir frukosten samma som mellanmål dvs: havregrynsgröt med bär och minimjölk
en skiva bröd med keso, skinka och grönsaker
omelett med något i
lätt naturell yoghurt och bär med müsli blandat i havregryn
keso och kesella

brukar försöka göra 4 mål om dagen med 250kcal i varje, det blir såklart mer eller mindre i de olika portionerna ibland, men på ett ungefär.
På helgerna äter jag samma fast byter ut en vanlig middag mot en onyttig variant + tex en skål glass/lite godis/en bit paj

smurfan
2010-03-11, 15:38
Finns det någon sida där man kan köpa mindre påsar och prova?? Har två fulla förpackningar whey hemma som jag köpt i onödan.. vill gärna testa innan. Men om många gillar en produkt så kanske jag vågar mig på att köpa den:P

smurfan
2010-03-11, 15:41
kan tillägga att jag "höftar" inte utan räknar ut så noga det går. Så här avrrundas det inte, framför allt inte neråt^^ man lär sig ju utantill vad 100g kycklig tex innehåller osv.

WHITEFOLKS
2010-03-11, 15:42
De som efterfrågar vad du äter vill nog gärna veta mängderna också isf.

smurfan
2010-03-11, 15:56
Jag kan skriva ner vad jag äter imorgon och skicka det?

johan.f
2010-03-11, 16:07
Jag kan skriva ner vad jag äter imorgon och skicka det?

gör som du vill, men det är ju omöjligt att peka på nåt fel i beräkningarna om du inte uttrycker dej väldigt specifikt ;)...
av någon anledning så tror jag inte du räknar fel, bara en känsla jag har (kanske för att du insisterar på att du e väldigt noggrann)...
det skulle innebära att det finns fler faktorer än kcal in och ut som spelar in
på viktnedgång... skulle vara intressant att se vad "de lärda" säger om ditt fall isåf :thumbup:

chrilledude
2010-03-11, 16:10
Du kanske dricker massor med kcal? Fast låter lite otroligt, men man vet aldrig. Kom ihåg att räkna kcal när du dricker mjölk osv.


Btw, blandar du dina proteindrinkar med mjölk eller vatten?

tsp
2010-03-11, 16:49
Jag skrev ner förut men det blev så jobbigt i längden, håller det i huvudet nu istället och räknar en dag i taget.
Men jag brukar äta mest kyckling/kött/fisk och grönsaker till lunch och middag. Ibland pasta/ris/potatis/rotfrukter till.
Ibland tar jag det som frukost också.. annars blir frukosten samma som mellanmål dvs: havregrynsgröt med bär och minimjölk
en skiva bröd med keso, skinka och grönsaker
omelett med något i
lätt naturell yoghurt och bär med müsli blandat i havregryn
keso och kesella

brukar försöka göra 4 mål om dagen med 250kcal i varje, det blir såklart mer eller mindre i de olika portionerna ibland, men på ett ungefär.
På helgerna äter jag samma fast byter ut en vanlig middag mot en onyttig variant + tex en skål glass/lite godis/en bit paj

250kcal är rysligt lite på en måltid. Liksom bara en kycklingfile ger så många kalorier. Eller en enda smörgås med smör och ost. Eller 80g pasta.

Elaa
2010-03-13, 00:14
Du är 173 cm lång och väger 60 kg? du ska nog inte väga så mycket mindre än vad du gör idag... varför vill du gå ner mer? och isf hur mycket?

Lägger man sig på 1000 kcl ställer kroppen in sig på svält och kommer därför att hushålla på energin. (svältgränsen ligger någonstans på1200-1300 kcl/dag)

men jag tror att du helt enkelt kanske inte har så mycket mera vikt som du kan tappa och kroppen säger därför ifrån?

HyunJin
2010-03-13, 00:44
Jag skrev ner förut men det blev så jobbigt i längden, håller det i huvudet nu istället och räknar en dag i taget.
Men jag brukar äta mest kyckling/kött/fisk och grönsaker till lunch och middag. Ibland pasta/ris/potatis/rotfrukter till.
Ibland tar jag det som frukost också.. annars blir frukosten samma som mellanmål dvs: havregrynsgröt med bär och minimjölk
en skiva bröd med keso, skinka och grönsaker
omelett med något i
lätt naturell yoghurt och bär med müsli blandat i havregryn
keso och kesella

brukar försöka göra 4 mål om dagen med 250kcal i varje, det blir såklart mer eller mindre i de olika portionerna ibland, men på ett ungefär.
På helgerna äter jag samma fast byter ut en vanlig middag mot en onyttig variant + tex en skål glass/lite godis/en bit paj

Tror, som tidigare nämnts att du räknar fel eller så räknar du näringsvärden åt skogen.

Med den träningsmängden du anger så är det i princip omöjligt att inte gå ner med 1.000 kcal/dag.

Glömmer du att räkna något? Olja på maten eller liknande?

Jag köper att en omelett, en macka med pålägg och att en lite portions havregrynsgröt kan ligga på 250 kcal. Men din lunch och middag med kött/kyckling/fisk + pasta/ris/potatis är mycket små portioner om de ligger på 250 kcal!

Onigiri
2010-03-13, 07:33
Låt maten vara som den är, fortsätt och gör precis som du brukar fast du utökar promenaderna, styrkepassen osv. Det är lättare att träna mer än att äta mindre tycker jag.

Kravmaga
2010-03-14, 12:06
Lägger man sig på 1000 kcl ställer kroppen in sig på svält och kommer därför att hushålla på energin. (svältgränsen ligger någonstans på1200-1300 kcl/dag)

Första gången jag hört det. Svält överhuvudtaget är inte direkt något faktum. Att det dessutom finns en studerad gräns för när kroppen går i svält låter väldigt otroligt, speciellt att den är så specifik och gäller för alla, oavsett kön, vikt, ålder, aktivitet osv osv. Skulle vara spännande att se var du fått informationen ifrån och vad den bygger på för forskning.



Jag köper att en omelett, en macka med pålägg och att en lite portions havregrynsgröt kan ligga på 250 kcal.

Jag har faktiskt svårt att tro att det hamnar på 250 kcal också. Bara omeletten kräver ju iaf 2 ägg, ca 160 kcal (annars är det ju ett stekt ägg), och görs den inte i ugnen iaf minst 50 kcal från smör. Med en portion gröt och en macka med pålägg dessutom ser jag det svårt att hamna under 250 kcal.

Låt maten vara som den är, fortsätt och gör precis som du brukar fast du utökar promenaderna, styrkepassen osv. Det är lättare att träna mer än att äta mindre tycker jag.

Många skulle nog rekommendera precis motsatsen, då de flesta upplever att det är lättare att äta 200 kalorier mindre än att besöka gymmet en extra dag, eller käka en mindre portion om dagen istället för att stå på löpbandet 1 timme. Alla sätt är iofs bra och trivs man med träning så varför inte, tror dock att många upplever motsatsen som lättare. Då jag tvivlar på att det verkligen rör sig om 1000 kcal/dag så kan man antagligen plocka bort något, men visst är det bara 1000 kcal/dag kanske mer träning är ett bra alternativ.

Eddie Vedder
2010-03-14, 12:12
Skulle vara spännande att se var du fått informationen ifrån och vad den bygger på för forskning.

Du kan få svaret redan nu om du vill. Det bygger INTE på forskning.;)

Kravmaga
2010-03-14, 12:37
Du kan få svaret redan nu om du vill. Det bygger INTE på forskning.;)

Tänkte att personen som postade iaf skulle få en ärlig chans att försvara sitt uttalande :)

tsp
2010-03-14, 13:32
TS, kan du inte ta och skriva ner här exakt vad du äter?

smurfan
2010-03-14, 20:51
Oj mkr att svara på här nu, men lägger in var jag åt under fredagen med antal kalorier i varje grej:
Frukost:
40g havregryn(140), 1 äpple med kanel(52), 1 dl minimjölk(40): 232 kcal
Lunch:
kycklingsallad, kyckling(200) och resten var "vanliga" grönsaker (sallad, gurka tomat) och lite majs och ananas, så räknar det som 100 (låter det rimligt??) : ca 300kcal
Mellanmål:
2dl lätt naturell yoghurt(90), 40g havregryn/müsli blandat(140):230kcal
Middag:
100g hokifilé(88), 100g ärtor(50),romsås på kesella, rom, citron och dill(138):276kcal

Sammanlagt: 1038kcal

Och ja, jag vet jag äter väldigt små portioner... Men blir mätt snabbt nu för tiden.
Just ja någon undrade över hur jag blander proteindriken.. enkelt, jag tar inga sånna:P De är för äckliga. Men jag räknade ut antal gram protein för den här dagen och det hamnade på ca 95gram. Borde jag ta en proteindrink ocksås å jag kommer upp i 120, dvs 2 g per kg kroppsvikt?
Angående min lunch/middag kan jag säga att jag oftast inte äter potatis/ris/pasta till.. gör det kanske 1-2 ggr i veckan och tar då rätt lite(typ en dl) plus att jag då äter något lättare resten av dagen för att kompensera.. Säg att jag äter kyckling med lite ris till lunch så att det hamnar lite högre, då tar något lätt som torsk och grönsaker till middag. Jag äter inte sylt till gröten och inget smör på mackan, jag gör maten i ugn oftast, eller om man steker kyckling så tar jag lite vatten och liksom kokar ihop en wok.. Men omeletten använder jag smör till såklart(2 ägg 160, smör 55, wokgrönsaker 55=270kcal). Inga såser på salladen och sånt. Brukar blanda till en kesella-sås ibland däremot.

Just ja vägde mig imorse och nu ligger jag på 59,1 så det verkar gå åt rätt håll igen:) vet inte om jag druckit lite så det är vätska men ändå.

Ja det låter ganska lite för min längd men jag har en del fett på kroppen som jag vill deffa bort.. Ser inget annat sätt än att gå ner i vikt då??

HyunJin
2010-03-14, 22:03
Se till att äta mera med den höga aktivitet du påstår dig ha, med risken att annars gå ner annat än just fett.

Skynda deffen långsamt, precis som om du skulle vilja öka i muskelmassa genom ett energiöverskott, så gör man bäst i att skynda långsamt.

smurfan
2010-03-14, 22:17
skynda långsamt?

HyunJin
2010-03-14, 22:31
skynda långsamt?

Menar att jag tror att slutresultatet blir bättre om du inte stressar ner dig själv i vikt...

944RS
2010-03-15, 09:51
Hur upplever du din energi-nivå på träningspassen? Orkar du köra så hårt som du gjorde innan du började ligga så väldigt lågt på kcal-intaget?

Var inte rädd för att öka lite mer på maten eller om du hittar någon god proteindrink. Tror det kan behövas lite variation för dig så du lite mer kraft och energi till musklerna som du inte vill tappa samtidigt som du kommer ur det läge du befinner dig i nu.

Vad får du i dig för fett de dagar du inte äter omelett?

Tolkia
2010-03-15, 10:04
Hur mycket mer vill du gå ned, och vad är det du tror skall hända när du gått ned så mycket som du önskar? Jag tycker att ditt upplägg är ytterst tveksamt.

smurfan
2010-03-15, 10:16
Hur upplever du din energi-nivå på träningspassen? Orkar du köra så hårt som du gjorde innan du började ligga så väldigt lågt på kcal-intaget?

Var inte rädd för att öka lite mer på maten eller om du hittar någon god proteindrink. Tror det kan behövas lite variation för dig så du lite mer kraft och energi till musklerna som du inte vill tappa samtidigt som du kommer ur det läge du befinner dig i nu.

Vad får du i dig för fett de dagar du inte äter omelett?

Jag upplever att jag kör hårdare nu än i början. Då kunde jag lata mig lite "nej nu blev det jobbigt.. nu minskar jag belastningen en liiten sntund" när jag var på spinning. Eller slöa lite med övningarna på gymmet. Nu biter jag bara ihop och kör så hårt det bara går:P har lört mig att uppskatta smärtan på nåt vis haha
På gymmet är det ungefär lika som förut, fast jag kan fortfarande öka vikterna utan att det känns "för" tungt.
Hm.. fett äter jag inte mycket av:/ lax nåra ggr i veckan och ibland nån avocado, ibland en sked linfröolja på salladen. Men som sagt det är inte mycket fett jag får i mig. Vad är lagom per dag??
Jag har tänkt köpa prioteinpulver hur länge som helst och köpt alla provpåsar jaf hittat, men allt smakar så illa*spy* vill inte köpa en stor förpackning igen utan att veta om jag gillar. Det enda jag tycker är gott är gainomax men det är så mkt socker i dem.. och inte så mkr protein egentligen:/

smurfan
2010-03-15, 10:20
Hur mycket mer vill du gå ned, och vad är det du tror skall hända när du gått ned så mycket som du önskar? Jag tycker att ditt upplägg är ytterst tveksamt.

Jag har ingen bestämd siffra.. Först när jag vägde 68 tänkte jag gå ner till 55, och nu är det bara 5 kg kvar men jag tror att det räcker. Kollar mer på måtten och hur det ser ut än vikten.
Vad som ska hända?:P haha att kroppen blir snyggare såklart!
Berätta vad du tycker är tevksamt med mitt upplägg så kanske jag kan ta emot några råd?

944RS
2010-03-15, 10:30
Bara för att man upplever träningen jobbigare betyder det ju inte att man presterar bättre. På ett löp-pass kan man ju se om man får sämre tider även om det känns jobbigare och i gymmet så orkar man inte lyfta lika många repetioner eller öka i vikterna. Men den biten verkar ju gå bra för dig.
Proteinpulver är som sagt inget måste, men eftersom du inte verkar ha det problemet att du är hungrig jämnt så behöver lite flytande kcal inte vara så farligt. Själv så tycker jag att de flesta choklad varianter är de som känns mest "naturliga" och oxå godast. Bäst blir de om man blandar i lite mjölk. Om du blandar med 1dl vatten och 1dl mjölk så kommer det inte bli så många extra kcal men kanske tillräckligt gott för att du ska trivas med att dricka det.

Ang. fett mängden så finns det massor med rekomendationer så det tycker jag du kan försöka läsa dig till vilken nivå som du tror passar dig.
Mitt förslag är iallafall mer än vad du äter nu. Och ägg är ju något som innehåller både bra fett och protein så ett kokt ägg till havregrynsgröten kanske gör susen ;)

smurfan
2010-03-15, 10:50
Bara för att man upplever träningen jobbigare betyder det ju inte att man presterar bättre. På ett löp-pass kan man ju se om man får sämre tider även om det känns jobbigare och i gymmet så orkar man inte lyfta lika många repetioner eller öka i vikterna. Men den biten verkar ju gå bra för dig.
Proteinpulver är som sagt inget måste, men eftersom du inte verkar ha det problemet att du är hungrig jämnt så behöver lite flytande kcal inte vara så farligt. Själv så tycker jag att de flesta choklad varianter är de som känns mest "naturliga" och oxå godast. Bäst blir de om man blandar i lite mjölk. Om du blandar med 1dl vatten och 1dl mjölk så kommer det inte bli så många extra kcal men kanske tillräckligt gott för att du ska trivas med att dricka det.

Ang. fett mängden så finns det massor med rekomendationer så det tycker jag du kan försöka läsa dig till vilken nivå som du tror passar dig.
Mitt förslag är iallafall mer än vad du äter nu. Och ägg är ju något som innehåller både bra fett och protein så ett kokt ägg till havregrynsgröten kanske gör susen ;)

Det har du rätt i, men förut när jag tyckte att det blev för jobbigt så lättade jag på belastningen och vilade en stund, men nu när den känslan kommer så struntar jag i den. Har ingen pulsklocka så jag kan ju inte veta men det känns som att jag tar i mer än innan.
Jag har testat 4 olika choklad och gillade ingen tyvärr. Det är någon konstig bismak:/ typ metallisk.. jag får kolla om de har någon mer sort i provpåse.
Annars borde det ju finnas någon jordgubb eller nåt som är god att blanda i en smoothie?
Men ett ägg borde jag kunna trycka i mig, det ger ju inte så många kcal heller.

HyunJin
2010-03-15, 12:12
Jag tränar inte alls lika mycket som dig, väger inte mycket mer än dig men bara min frukost består av ca 1500 kcal... Jag är viktstabil...

smurfan
2010-03-15, 12:15
Vilken tur att man får göra som man vill då:)

HyunJin
2010-03-15, 12:34
Vilken tur att man får göra som man vill då:)

Jepp, men varför starta en tråd på ett forum om du ändå tänker göra "som du vill"...?

944RS
2010-03-15, 12:56
Vad är det du ser i spegeln som får dig att tro att du får en "snyggare" kropp av att gå ner 5kg till? Det du kanske behöver är lite mer muskler så att du på så sätt ser mer vältränad och frisk ut än nerbantad och sjuk.
Att se på bilder i tidningar hur andra ser ut på vissa kroppsvikter säger inte alltid så mycket då alla har olika förutsättningar och många bilder faktiskt är retuscherade.
Menar inte att just du ser sjuk ut eller att du jämför dig med tidningsmodeller men jag hoppas du förstår vad jag menar.

smurfan
2010-03-15, 13:25
Jepp, men varför starta en tråd på ett forum om du ändå tänker göra "som du vill"...?

det har inget med det att göra.. Jag har svårt att gå ner i vikt och måste köra både hård träning och sträng diet för att se resultat. Men om du har en bra kropp av mindre träning och en mer "normal" diet så är ju det bra för dig. Men för mig funkar det inte.

smurfan
2010-03-15, 13:43
Vad är det du ser i spegeln som får dig att tro att du får en "snyggare" kropp av att gå ner 5kg till? Det du kanske behöver är lite mer muskler så att du på så sätt ser mer vältränad och frisk ut än nerbantad och sjuk.
Att se på bilder i tidningar hur andra ser ut på vissa kroppsvikter säger inte alltid så mycket då alla har olika förutsättningar och många bilder faktiskt är retuscherade.
Menar inte att just du ser sjuk ut eller att du jämför dig med tidningsmodeller men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Nej jag har en ganska normal kropp:P Jag ser varken nerbantad eller sjuk ut enligt någon tror jag. Jag utgår ju såklart ifrån mig själv och vad som skulle kännas bra för mig.
Jag skulle gärna ha lite mer muskler, framför allt på armarna.. Men man kan ju inte träna bort fett och träna upp stora muskler samtidigt. Har hellre en platt mage och inte så stora muskler än stora muskler som inte syns pga fettet.
Jag kanske borde lägga upp en bild så ni får se?

smurfan
2010-03-15, 13:47
Jepp, men varför starta en tråd på ett forum om du ändå tänker göra "som du vill"...?

Just ja, jag startade tråden för att jag tycker själv att jag tränar så hårt men att det inte hände något. Undrade om det fanns någon kunnig som viste vad det kunde bero på. Om det var för lite av något eller konstigt upplägg eller så. Jag har aldrig deffat förut så jag vet inte. Har bara provat att träna regelbundet och t mänka på vad jag äter men det har inte hänt något då.

944RS
2010-03-15, 14:02
Nej jag har en ganska normal kropp:P Jag ser varken nerbantad eller sjuk ut enligt någon tror jag. Jag utgår ju såklart ifrån mig själv och vad som skulle kännas bra för mig.
Jag skulle gärna ha lite mer muskler, framför allt på armarna.. Men man kan ju inte träna bort fett och träna upp stora muskler samtidigt. Har hellre en platt mage och inte så stora muskler än stora muskler som inte syns pga fettet.
Jag kanske borde lägga upp en bild så ni får se?

Jag förstår vad du menar, men man ser och hör ganska ofta om folk som försöker desperat få fram sina magrutor och liknade utan att lyckas. De har ofta en låg fett% men det hjälper ju inte så mycket om man inte har rätt genetik och muskelmassa.
Så det finns dem som ser hyffsat vältränade ut med en högre fett% bara för att de har just lite mera muskler.

Visst kan du lägga upp några bilder. Bäst vore det om du hade några från då du började med din deff och några som är färska så man kan följa dina framsteg och kanske ge en bedömning på vad du "bör" sikta in dig på slags träning.

smurfan
2010-03-15, 14:11
Jag förstår vad du menar, men man ser och hör ganska ofta om folk som försöker desperat få fram sina magrutor och liknade utan att lyckas. De har ofta en låg fett% men det hjälper ju inte så mycket om man inte har rätt genetik och muskelmassa.
Så det finns dem som ser hyffsat vältränade ut med en högre fett% bara för att de har just lite mera muskler.

Visst kan du lägga upp några bilder. Bäst vore det om du hade några från då du började med din deff och några som är färska så man kan följa dina framsteg och kanske ge en bedömning på vad du "bör" sikta in dig på slags träning.

Det skulle jag kunna göra. Går de att ta bort tråden sen om jag inte skulle vilja visa min mage här för alltid?:P

944RS
2010-03-15, 14:29
Det skulle jag kunna göra. Går de att ta bort tråden sen om jag inte skulle vilja visa min mage här för alltid?:P

Haha, det vet jag inte. Hör med någon av forumets trevliga moderatorer först för det är säkert de som måste plocka bort den i så fall.

WHITEFOLKS
2010-03-15, 14:39
Om du lägger upp det på något hostingställe och sen länkar dit så är det ju bara ta bort bilden därifrån sedan.

smurfan
2010-03-15, 14:59
Om du lägger upp det på något hostingställe och sen länkar dit så är det ju bara ta bort bilden därifrån sedan.

Det lät jobbigt. förstår inte sånt där. Tar bilder på min rygg istället. Dock inte så stora förändringar i mina ögon men ni kanske ser det annorlunda.
Den första är januari, sen februari och sen mars. Har tyvärr ingen bild från när jag började deffa.. så det kanske inte syns nån skillnad direkt

944RS
2010-03-15, 15:56
Håller med dig om att du verkar ha en ganska normal kropp. Inte så jätte bra bilder precis då man mest ser en smal midja och lite bredare höfter.
Lite svårt att se några större skillnader då vinklarna och ljuset varierade från bild till bild.
Jag är som du säkert förstått mer inne på att du bör satsa på styrketräningen och försöka få resultat där istället för att köra 6 spinningpass i veckan för att försöka gå ner i vikt.
Självklart är det inte fel med konditionsträning- tvärtemot, men för att få så bra resultat av styrketräningen som möjligt så bör man hålla isär träningsformerna så mycket det går.

Nu vet jag inte vilken form av styrketräning du kör men eftersom du ändå har varit i gymmet en stund och bekantat dig med maskiner och vikter så kan det vara läge att hitta ett program där du tränar tungt med få repetioner.

HyunJin
2010-03-15, 17:17
Just ja, jag startade tråden för att jag tycker själv att jag tränar så hårt men att det inte hände något. Undrade om det fanns någon kunnig som viste vad det kunde bero på. Om det var för lite av något eller konstigt upplägg eller så. Jag har aldrig deffat förut så jag vet inte. Har bara provat att träna regelbundet och t mänka på vad jag äter men det har inte hänt något då.

Du tränar 5 gympass och 5 kardio pass i veckan, vilket blir totalt 10 pass i veckan om jag räknat rätt... Du är tvärsäker på att du stoppar i dig runt 1.000 kcal om dagen och står still i vikt?!

Antingen höjer du din aktivitetsfaktor till säg, 20 pass i veckan eller sänker ditt energi intag ytterligare till säg 500 kcal om dagen! *flex*

smurfan
2010-03-15, 22:06
Håller med dig om att du verkar ha en ganska normal kropp. Inte så jätte bra bilder precis då man mest ser en smal midja och lite bredare höfter.
Lite svårt att se några större skillnader då vinklarna och ljuset varierade från bild till bild.
Jag är som du säkert förstått mer inne på att du bör satsa på styrketräningen och försöka få resultat där istället för att köra 6 spinningpass i veckan för att försöka gå ner i vikt.
Självklart är det inte fel med konditionsträning- tvärtemot, men för att få så bra resultat av styrketräningen som möjligt så bör man hålla isär träningsformerna så mycket det går.

Nu vet jag inte vilken form av styrketräning du kör men eftersom du ändå har varit i gymmet en stund och bekantat dig med maskiner och vikter så kan det vara läge att hitta ett program där du tränar tungt med få repetioner.

Nej jag vet bilderna är inte så bra men de var de enda jag hittade.
Jag kör redan ett program med tunga vikter och ca 8 reps, det varierar lite.. Men jag kör ju cardio också. Jag vet att jag skulle behöva bygga på musklerna men enligt mig är det viktigare att bli av emd fettet. När jag är nöjd med det kommer jag sägert äta mer och börja bygga istället.
Kan jag tillägga att jag är ganska ny på det här.. Har gymmat tidigare men det är inte förrän jag började "seriöst" som jag förstod hur allt hänger ihop. Innan gymmade jag lite då och då och åt väl lite som jag kände för, det blev inga märkara resultat på musklerna precis:P

smurfan
2010-03-15, 22:11
Du tränar 5 gympass och 5 kardio pass i veckan, vilket blir totalt 10 pass i veckan om jag räknat rätt... Du är tvärsäker på att du stoppar i dig runt 1.000 kcal om dagen och står still i vikt?!

Antingen höjer du din aktivitetsfaktor till säg, 20 pass i veckan eller sänker ditt energi intag ytterligare till säg 500 kcal om dagen! *flex*

app det stämmer. konstigt nog.
haha nja.. det har bara tagit stopp just nu, det kanske kommer igång igen.

chrilledude
2010-03-15, 22:20
Som sagt, ligg på kaloribalans i en vecka så kommer det garanterat släppa sen. :)

siimon89
2010-03-16, 10:13
som sagt, ligg på kaloribalans i en vecka så kommer det garanterat släppa sen. :)

+1

prOtotype
2010-03-16, 10:13
http://leangains.blogspot.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part.html
Läs om vatteninlagring

Jag skulle säga att de nivåer du ligger på är för låga. Min gissning är att det kommer hålla ett tag, sen kommer något att ge upp, antagligen ditt immunförsvar och du blir toksjuk och får hålla dig ifrån träningen istället. Du kan gå ner i vikt i ett bra tempo utan att gå under ditt basala energibehov. Speciellt med 10 träningspass i veckan.
När du ligger på ett såpass kraftigt underskott så kommer du bara sluta upp som skinnyfat - aka du tappar alla muskler och det enda fett som blir kvar blir jättetydligt.

Det snabbaste sättet till dom resultat du verkar vilja ha är att äta lite mer.

Numse
2010-03-16, 10:25
Har inte läst mer än sista sidan av tråden, men 10 pass i veckan, 1000kcal och du går inte ner i vikt? Waat

Med 5 styrkepass och 5 cardio pass i veckan så hade jag gått ner oavsett kaloriintag. Hade fått superförbränning. Är du helt säker på att du räknat rätt? Kan du skriva upp exakt vad du äter en dag (ursäkta om det redan är gjort tidigare i tråden).

Angående bilderna så håller jag med 944RS, svårt att se. Tycker mig dock se stor skillnad på höften mellan första och sista bilden. Vad är kroppsvikten under de olika tillfällena då bilderna togs?

Ser för övrigt jävligt bra ut. Schnygg kropp reda nu. Verkar som att du har gott om motivation så det kommer bara bli bättre!

smurfan
2010-03-16, 15:30
http://leangains.blogspot.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part.html
Läs om vatteninlagring

Jag skulle säga att de nivåer du ligger på är för låga. Min gissning är att det kommer hålla ett tag, sen kommer något att ge upp, antagligen ditt immunförsvar och du blir toksjuk och får hålla dig ifrån träningen istället. Du kan gå ner i vikt i ett bra tempo utan att gå under ditt basala energibehov. Speciellt med 10 träningspass i veckan.
När du ligger på ett såpass kraftigt underskott så kommer du bara sluta upp som skinnyfat - aka du tappar alla muskler och det enda fett som blir kvar blir jättetydligt.

Det snabbaste sättet till dom resultat du verkar vilja ha är att äta lite mer.

Det lustiga är att jag inte varit sjuk en enda gång sen jag började:/ I början tränade jag lite mindre än vad jag gör nu och åt 500kcal mer per dag, men då var jag jävligt trött. Men inte nu.. konstigt. När jag började träna hårdare och köra striktare med dieten så trodde jag själv att jag aldrig skulle orka, men har inte missat ett pass på flera månader. Dock för någon vecka sen tog jag en vecka "ledigt" pga av andra saker, men inget mer än så.
Kan viktstoppet bero på att kroppen säger ifrån? Låter omöjlgit att inte gå ner men jag vet inte hur kroppen reagerar på sånt..

Vad skulle du föreslå för kaloriintag? Kan tänka mig att öka det men träningen vill jag ha kvar som den är för det känns fortfarande bra.
Skulle gärna gå ner 5 kg till till juni, låter det rimligt? Gick ner 3 kg okt-nov och 5 kg dec-feb. Och nu står det rätt stilla:/

944RS
2010-03-16, 15:40
Eftersom du vet att du gick ner i vikt när du åt 500kcal mer än vad du gör nu så kan du ju utan problem testa det i 2-3veckor och se hur vågen beter sig då.
Förslagsvis så är det fett och protein du bör öka med. Lite mer protein kring träningen och lite mer fett på morgonen hade jag valt. Tar du som jag nämnde tidigare 1-2 ägg till havregrynsgröten på morgonen så kommer du få en bra start på dagen.
Några extra skivor med ost på mackan till mellanmålet ger ju oxå smidigt just protein och fett.

smurfan
2010-03-16, 15:54
Har inte läst mer än sista sidan av tråden, men 10 pass i veckan, 1000kcal och du går inte ner i vikt? Waat

Med 5 styrkepass och 5 cardio pass i veckan så hade jag gått ner oavsett kaloriintag. Hade fått superförbränning. Är du helt säker på att du räknat rätt? Kan du skriva upp exakt vad du äter en dag (ursäkta om det redan är gjort tidigare i tråden).

Angående bilderna så håller jag med 944RS, svårt att se. Tycker mig dock se stor skillnad på höften mellan första och sista bilden. Vad är kroppsvikten under de olika tillfällena då bilderna togs?

Ser för övrigt jävligt bra ut. Schnygg kropp reda nu. Verkar som att du har gott om motivation så det kommer bara bli bättre!

Om du kollar lite längre fram så kan du läsa vad jag äter en vanlig dag:) På lördag och söndag blir det ungefär 1500kcal/dag.
Jag har inte skrivit ner vikten så mkt.. men i september vägde jag 68 och kände mig som en flodhäst så jag började träna spinning och bodypump, gick ner till 65 till december. Då började jag deffa rejält med kost och träning och gick ner ytterligare 5kg. Så första bilden vägde jag 65kg och sista bilden vägde jag 60kg.
Började ta mått i december och de såg ut såhär:

dec- midja:73, mage:88, höft:90, rumpa:98, bröst/rygg:88, lår:59
mars- midja:66, mage:81, höft:84, rumpa:94, bröst/rygg:84, lår:57
överarmar och vader har samma mått som förut..

Tycker själv att skillnaden känns. Alla jeans åker ner och tröjorna sitter löst. Men jag har fortfarande lite hull kvar här och där..
Jag har en bild på magen från septemer, ska jag ta en likadan nu så att man ser precis ? Kan ta fler bilder men då får ni vara snälla med kommentarer haha

smurfan
2010-03-16, 16:11
Eftersom du vet att du gick ner i vikt när du åt 500kcal mer än vad du gör nu så kan du ju utan problem testa det i 2-3veckor och se hur vågen beter sig då.
Förslagsvis så är det fett och protein du bör öka med. Lite mer protein kring träningen och lite mer fett på morgonen hade jag valt. Tar du som jag nämnde tidigare 1-2 ägg till havregrynsgröten på morgonen så kommer du få en bra start på dagen.
Några extra skivor med ost på mackan till mellanmålet ger ju oxå smidigt just protein och fett.

Ok.. Jag kan prova göra om mitt matschema lite. Räcker det med ett omega3-ägg till fukosten och kanske två prottedrinkar, en före och en efter träning? Med mjölk i då.. De pulver jag har hemma blir 120kcal+ 2dl minimjölk 70kcal= nästan 200kcal.. Två ggr om dagen plus ett ägg, det blir ju ca 500kcal till.
Just nu känns det som att jag inte får i mig mer men ett ägg och flytande protein bör ju gå ner:)
Låter det bra tillsammans med mitt vanliga upplägg?

HyunJin
2010-03-16, 16:22
På lördag och söndag blir det ungefär 1500kcal/dag.

Tränar du på lördag och söndag också? Annars borde det överskottet du äter på helgerna ligga på de dagar du tränar istället... :smash:

Som svar på vilket kcal intag du borde ligga på är rätt svårt att säga men 1.500 för en som tränar som dig känns inte helt fel under en deff.

smurfan
2010-03-16, 16:32
Tränar du på lördag och söndag också? Annars borde det överskottet du äter på helgerna ligga på de dagar du tränar istället... :smash:

Som svar på vilket kcal intag du borde ligga på är rätt svårt att säga men 1.500 för en som tränar som dig känns inte helt fel under en deff.

Nej då promenerar jag bara.. Jag vet, men det är ju på helgerna man vill vila och kanske äta nåt gott.. Förstår vad du menar men det är ju det totala veckointaget som räknas kan man tycka? Hade jag varit helt slut på vardagarna så hade jag behövt äta mer såklart, men jag känner mig pigg då trots mitt låga intag.

HyunJin
2010-03-16, 16:39
Nej då promenerar jag bara.. Jag vet, men det är ju på helgerna man vill vila och kanske äta nåt gott.. Förstår vad du menar men det är ju det totala veckointaget som räknas kan man tycka? Hade jag varit helt slut på vardagarna så hade jag behövt äta mer såklart, men jag känner mig pigg då trots mitt låga intag.

Försöker själv ligga på ett underskott på dagarna jag inte tränar och ett överskott de dagarna jag tränar... Om det gör någon skillnad vet jag inte men det känns bäst... *flex*

944RS
2010-03-16, 17:17
Ok.. Jag kan prova göra om mitt matschema lite. Räcker det med ett omega3-ägg till fukosten och kanske två prottedrinkar, en före och en efter träning? Med mjölk i då.. De pulver jag har hemma blir 120kcal+ 2dl minimjölk 70kcal= nästan 200kcal.. Två ggr om dagen plus ett ägg, det blir ju ca 500kcal till.
Just nu känns det som att jag inte får i mig mer men ett ägg och flytande protein bör ju gå ner:)
Låter det bra tillsammans med mitt vanliga upplägg?

Fortfarande lite fettsnålt men helt klart tror jag det kan fungera.

Sedan tycker jag oxå att du ska försöka ha dina dagar du äter lite extra i samband med styrketräningen. Det kan gynna din muskeltillväxt även om det är onyttiga saker du äter då du ändå kommer ligga på ett högt proteinintag.

Numse
2010-03-16, 17:43
Om du kollar lite längre fram så kan du läsa vad jag äter en vanlig dag:) På lördag och söndag blir det ungefär 1500kcal/dag.
Jag har inte skrivit ner vikten så mkt.. men i september vägde jag 68 och kände mig som en flodhäst så jag började träna spinning och bodypump, gick ner till 65 till december. Då började jag deffa rejält med kost och träning och gick ner ytterligare 5kg. Så första bilden vägde jag 65kg och sista bilden vägde jag 60kg.
Började ta mått i december och de såg ut såhär:

dec- midja:73, mage:88, höft:90, rumpa:98, bröst/rygg:88, lår:59
mars- midja:66, mage:81, höft:84, rumpa:94, bröst/rygg:84, lår:57
överarmar och vader har samma mått som förut..

Tycker själv att skillnaden känns. Alla jeans åker ner och tröjorna sitter löst. Men jag har fortfarande lite hull kvar här och där..
Jag har en bild på magen från septemer, ska jag ta en likadan nu så att man ser precis ? Kan ta fler bilder men då får ni vara snälla med kommentarer haha

Ok, 1500 låter normalt under deff. Dina mått avslöjar mer än bilderna. Intressant att 1 kilo ofta är detsamma som 1 cm runt midja/mage.

Ta en likadan om du vill, men som sagt, måtten säger ju allt :) väldigt bra jobbat. Håller dock med 944RS, din diet ser ut att vara rätt så fettsnål.

smurfan
2010-03-16, 20:37
Fortfarande lite fettsnålt men helt klart tror jag det kan fungera.

Sedan tycker jag oxå att du ska försöka ha dina dagar du äter lite extra i samband med styrketräningen. Det kan gynna din muskeltillväxt även om det är onyttiga saker du äter då du ändå kommer ligga på ett högt proteinintag.

Kan försöka slänga på en sked linfröolja på salladen nån gång kanske.
Grejen är ju att de dagarna är på helgen just för att det är helg.. Man umgås med vänner och de brukar äta onyttigt på helgen. Visst har jag käkat fruktsallad ist när de ätit godis, morotsstavar med keselladip ist för chips osv, men inte så kul om man är på middag eller fikar med någon.
Fast det ska ju inte vara roligt heller..

smurfan
2010-03-16, 20:43
Ok, 1500 låter normalt under deff. Dina mått avslöjar mer än bilderna. Intressant att 1 kilo ofta är detsamma som 1 cm runt midja/mage.

Ta en likadan om du vill, men som sagt, måtten säger ju allt :) väldigt bra jobbat. Håller dock med 944RS, din diet ser ut att vara rätt så fettsnål.

Precis, det SYNS inte så mkt men måtten ljuger ju inte.
Kan ta en bild imorgon iaf. Kan vara bra att höra andras åsikter. Oftast motiverar det lite extra om någon annan säger det=)

Vi får väl se hur jag lyckas imorgon med mitt ägg och äckliga drinkar.. Tog en idag och fy fan det var värre än jag mindes det. Måste verkligen köpa nån annan sort!
Tog bara en dl mjölk till proteinet så jag tror att jag får "plats" med lite mer fett i mina 1500kcal=)

Tolkia
2010-03-16, 20:49
Du behöver ju inte dricka "äckliga drinkar". Du skulle kunna äta lite mer mat, av någon sort som du tycker om. Du skriver "det skall ju inte vara roligt", men det finns inget som säger att du bantar bättre för att du lider mer medan du gör det. Dessutom är jag mycket tveksam till att du kommer att se mer vältränad ut för att du bantar bort ytterligare fem kilo. Du kommer att bli smalare, ja, men du kan inte vänta dig att kroppen skall förändras på det sätt som den gör för typ Linda Fodor när hon deffar (för att ta ett extremt exempel). Det måste finnas något att deffa fram också. Rent allmänt tror jag att du behöver lite mer mat och lite mindre, och lite mer strukturerad, träning. D.v.s. om du verkligen vill förändra kroppens utseende och inte bara minska den till varje pris, om du så måste nöta sönder den.

smurfan
2010-03-16, 21:04
Du behöver ju inte dricka "äckliga drinkar". Du skulle kunna äta lite mer mat, av någon sort som du tycker om. Du skriver "det skall ju inte vara roligt", men det finns inget som säger att du bantar bättre för att du lider mer medan du gör det. Dessutom är jag mycket tveksam till att du kommer att se mer vältränad ut för att du bantar bort ytterligare fem kilo. Du kommer att bli smalare, ja, men du kan inte vänta dig att kroppen skall förändras på det sätt som den gör för typ Linda Fodor när hon deffar (för att ta ett extremt exempel). Det måste finnas något att deffa fram också. Rent allmänt tror jag att du behöver lite mer mat och lite mindre, och lite mer strukturerad, träning. D.v.s. om du verkligen vill förändra kroppens utseende och inte bara minska den till varje pris, om du så måste nöta sönder den.

Jo för jag får inte i mig nå mer mat:/ blir redan prottmätt på det jag äter idag.. så tyckte en proteindrink skulle vara smidigt:) Sen behöver den såklart inte vara äcklig.. Har bara inte hittat nån god sort än.
Jag har inte sagt att jag lider precis, det gör jag verkligen inte. Är pigg och frisk och jag blir glad av att träna och känner mig nöjd när jag når mina mål:) och jag vet inte om jag skulle kalla det att banta heller.. Är det inte skillnad på att banta och deffa?
Hur som helst så skulle jag tycka att det var jättetråkigt om jag inte kan äta god mat tillsammans med mina vänner på helgerna, så därför gör jag det:)
Jag är fullt medveten om att det inte blir så stora färändringar på kroppen eftersom jag inte hade så mkt muskler att deffa fram. Jag är inte ute efter att bygga upps stora muskler just nu, utan att bränna bort fett som sitter runt de lilla muskler jag har:P
Om ni tror att jag gör äta 500kcal till så kan jag prova, så får jag ju i mig lite extra på mina träningsdagar.
Sen kan jag tillägga att jag uppskattar era råd, tror det är bra att få lite andra vinkar på det hela.

HyunJin
2010-03-16, 22:19
Jo för jag får inte i mig nå mer mat:/ blir redan prottmätt på det jag äter idag.. så tyckte en proteindrink skulle vara smidigt:)

Du motsäger dig själv... Om du blir "proppmätt" på dina 1.000 kcal om dagen förstår jag inte varför du ens behöver deffa? Eller blev du inte lika "proppmätt" på 1.000 kcal innan du påbörjade deffen? :confused:

Dessutom har du ju inga problem med att inte bli "proppmätt" på helgerna då du äter 150% mera än på vardagarna...?!

Jag har en känsla av att du inte vill äta mer...

kjell33
2010-03-16, 22:34
Du har fått en hel del goda råd i den här tråden men du väljer hela tiden att argumentera emot.

smurfan
2010-03-16, 22:40
Du motsäger dig själv... Om du blir "proppmätt" på dina 1.000 kcal om dagen förstår jag inte varför du ens behöver deffa? Eller blev du inte lika "proppmätt" på 1.000 kcal innan du påbörjade deffen? :confused:

Dessutom har du ju inga problem med att inte bli "proppmätt" på helgerna då du äter 150% mera än på vardagarna...?!

Jag har en känsla av att du inte vill äta mer...

Jag ska förklara. Förut kunde jag äta hur mkt som helst, har nästan alltid haft rejäl aptit. Sedan när jag började med deffen så vande jag mig efter några veckor, och nu känner jag mig mätt direkt.
Tex. förut åt jag alltid minst 3 mjuka bröd om vi åt tacos. För någon helg sen åt jag tacos hos en vän och fick knappt i mig ETT. Ville ta ett till för att det var så gott men jag mådde illa:/
På helgerna äter jag inte alls MER mat, bara mer kalorier:P tex en bit tårta är ju mindre än min portion kyckling och grönsaker, men innehåller mkt mer kalorier.

Men ja, det kan nog ligga en sanning i att jag inte VILL äta mer, jag skulle ju kunna trycka i mig mer mat även om det tar emot, och efter några veckor skulle jag kanske vänja mig. Men jag är rädd att jag kmr bli för glupsk och gå upp i vikt igen. Det var det som var mitt problem innan. Jag kände inte själv när jag ätit tillräckligt och åt därför för mkt.

smurfan
2010-03-16, 22:44
Du har fått en hel del goda råd i den här tråden men du väljer hela tiden att argumentera emot.

Vi verkar ha olika uppfattningar om det där. Det jag gör är att förklara när folk undrar. Precis som jag frågar när jag är osäker på andras råd. Är rätt ny på det här så jag vill gärna få en förklaring till varfr jag bör göra på ett visst sätt innan jag gör det. Är det konstigt tycker du, så läs inte tråden? Ingen tvingar dig
Ursäkta om det blev en otrevlig ton nu men din var inte så rolig den heller.

smurfan
2010-03-16, 22:48
Jag förstår inte varför man ska läsa om man inte verkar tycka att det man läser är vettigt. Jag har fått många råd som jag tagit till mig som att prova höja intaget, mer fett och protein osv.
Det enda jag vill är att min deff ska ge så bra resultat som möjligt och det är klart att jag inte vill göra något jag inte är säker på:/

kjell33
2010-03-16, 23:00
Det jag menar är att jag åtminstone hade testat de här råden jag fått någon el några veckor för att se vad som händer. Dessutom tycker jag det är lite tveksamt att ligga på så lågt kaloriintag samtidigt som du håller så hög aktivitetsnivå. Blir med nödvändighet ganska stora felkällor.

thompaboy
2010-03-16, 23:01
Spontant låter det tveksamt om de 5 kg du vill gå ned verkligen är "fett runt magen". Jag får nog gå på föregående talares linje och instämma i att viktnedgång inte alltid är att föredra om man inte har något att deffa fram. Tror att lite mer muskler (och nej jag menar inte att du ska se ut som ett muskelberg) skulle ge ett "tightare" intryck. Har själv gått ned "de sista kilona" när jag inte hade nämnvärt med muskler och det ledde bara till att den lilla muskelmassa jag hade i stort sett rök all världens väg och jag såg anorektisk ut.

smurfan
2010-03-16, 23:11
Det jag menar är att jag åtminstone hade testat de här råden jag fått någon el några veckor för att se vad som händer. Dessutom tycker jag det är lite tveksamt att ligga på så lågt kaloriintag samtidigt som du håller så hög aktivitetsnivå. Blir med nödvändighet ganska stora felkällor.

Jag ska börja äta 500kcal mer imorgon, var och handlade massa mat idag. Men ville kolla först så att det inte förtsätter stå stilla på vågen då. Men ganska många verkar tycka att 1500kcal är okej med min träning så jag ska testa.

HyunJin
2010-03-16, 23:19
För det första så tränar du inte 10 gånger i veckan och äter i snitt 1.000 kcal om dagen, för då hade även du gått ner i vikt...

Tårtan du äter på lördagen eller chokladen du stoppar i dig på söndagen är antagligen mer än du tror...

På helgerna äter jag inte alls MER mat, bara mer kalorier:P tex en bit tårta är ju mindre än min portion kyckling och grönsaker, men innehåller mkt mer kalorier.

"Mer mat" och "mer kalorier" är samma sak i sammanhanget att "du borde äta mer kalorier"... *gah!* Stoppa i dig 500 kcal tårta, då!

Men ja, det kan nog ligga en sanning i att jag inte VILL äta mer, jag skulle ju kunna trycka i mig mer mat även om det tar emot, och efter några veckor skulle jag kanske vänja mig. Men jag är rädd att jag kmr bli för glupsk och gå upp i vikt igen. Det var det som var mitt problem innan. Jag kände inte själv när jag ätit tillräckligt och åt därför för mkt.

Det köper jag, men att ligga på ett för stort underskott och träna så mycket som du påstår dig göra, är i min värld vägen till att bli smal-tjock...

smurfan
2010-03-16, 23:36
Spontant låter det tveksamt om de 5 kg du vill gå ned verkligen är "fett runt magen". Jag får nog gå på föregående talares linje och instämma i att viktnedgång inte alltid är att föredra om man inte har något att deffa fram. Tror att lite mer muskler (och nej jag menar inte att du ska se ut som ett muskelberg) skulle ge ett "tightare" intryck. Har själv gått ned "de sista kilona" när jag inte hade nämnvärt med muskler och det ledde bara till att den lilla muskelmassa jag hade i stort sett rök all världens väg och jag såg anorektisk ut.

Jag förstår att du tänker så. Jag har ganska mkt hull på magen, benen och armarna men där under finns det muskler helt klart. Och jag håller ögonen öppna ifall jag skulle känna mig svag på gymmet eller så. Jag vill inte bli smal och svag..
Självklart skulle inte mer muskler skada, men just nu vill jag bli av med fett och så får vi se sen hur jag vill göra sen.
Tror jag sagt det innan men jag tror att jag vill börja bygga efter min deff. Inte direkt efter kanske, men lite senare. Men som sagt är det fettet som är viktigast att få bort nu.
Jag lägger upp en bild på magen imorgon så att ni ser vad jag menar.
Det är ingen fitness-kropp jag strävar efter :P bara lite tightare kropp.
Det är ju svårt för er att se via datorn men folk jag träffar irl säger att jag ser mer vältränad ut, så jag tror på dethär:) det är därför jag är så envis....
Ni får se bilderna och säga om ni tror att det kmr bli bra eller om det inte är någon bra idé att förstätta.

Tolkia
2010-03-16, 23:42
Men ja, det kan nog ligga en sanning i att jag inte VILL äta mer, jag skulle ju kunna trycka i mig mer mat även om det tar emot, och efter några veckor skulle jag kanske vänja mig. Men jag är rädd att jag kmr bli för glupsk och gå upp i vikt igen. Det var det som var mitt problem innan. Jag kände inte själv när jag ätit tillräckligt och åt därför för mkt.
Det är en JÄKLA skillnad på ovanstående och på vad du hävdar tidigare i tråden, att du inte kan äta mer än jättelite, att du är jättemätt på det lilla du äter (för ja, det är lite, om du inte kompenserar vid sidan om, t.ex. genom att det blir mycket mer godis på lördagen än du från början hade tänkt). Jag tycker att du skall fundera på ditt förhållande till maten, träningen och kroppen. Du är redan smal, men du argumenterar som om livet skulle bli hur mycket bättre som helst bara du gick ned ytterligare fem kilo. Vad tror du skall hända när du har fått den där smala kroppen du vill ha, som gör livet så mycket bättre? Kommer du att bli lyckligare, smartare, få fler beundrare? Jag bryr mig inte om vad du redovisar här i tråden, men för din egen skull, var ärlig mot dig själv.

Det jag tror att kjell33 reagerar på (och som gör dig stött i kanten), och som jag också reagerar på är att du ber om råd, för att sedan, när du får dem och de inte riktigt är som du ville att de skulle vara, dra det klassiska bantartjejsargumentet: "det här kanske funkar för alla andra, men just jag har en kropp som behöver mycket mindre energi/näring än andras". När du har dragit det ett par gånger kommer den tålmodigaste att börja undra varför du överhuvudtaget startade diskussionen.

Edit: Jag är tveksam till att du skulle ha "mycket hull" på den vikten till den längden, i alla fall om det inte är så att du inte har en muskel på hela kroppen (vilket väl inte kan vara fallet om du tränar så mycket som du gör?). Det är en fysiologisk omöjlighet. Det kan vara din bild av hur du ser ut som är problemet, snarare än hur du verkligen ser ut.

smurfan
2010-03-16, 23:51
För det första så tränar du inte 10 gånger i veckan och äter i snitt 1.000 kcal om dagen, för då hade även du gått ner i vikt...

Tårtan du äter på lördagen eller chokladen du stoppar i dig på söndagen är antagligen mer än du tror...



"Mer mat" och "mer kalorier" är samma sak i sammanhanget att "du borde äta mer kalorier"... *gah!* Stoppa i dig 500 kcal tårta, då!



Det köper jag, men att ligga på ett för stort underskott och träna så mycket som du påstår dig göra, är i min värld vägen till att bli smal-tjock...

Jag skulle väl inte skriva att jag tränar så mkt och äter så mkt om jag inte gjorde det? För då skulle jag ju själv redan ha svaret på min fråga?? Och då finns ingen anledning till att starta nån tråd. Jag är inte så dum att jag ljuger för mig själv..
Jag har däremot förstått att jag äter för lite, och det kanske är en anledning till att det tog stopp ett tag. Det var nån som nämde någon mer som slutade gå ner och fick tips att köra med energibalans en vecka? Jag testar att äta lite mer helt enkelt. Kan skriva hur det gått efter nån vecka om ni vill
Smal-tjockl vill jag inte bli, därför byter jag strategi imorgon bitti

HyunJin
2010-03-16, 23:59
Jag skulle väl inte skriva att jag tränar så mkt och äter så mkt om jag inte gjorde det?

Då är du antagligen ett fysiskt under som klarar av att vara viktstabil på 1000 kcal om dagen med 10 träningspass i veckan... Gööt!

smurfan
2010-03-17, 00:04
Det är en JÄKLA skillnad på ovanstående och på vad du hävdar tidigare i tråden, att du inte kan äta mer än jättelite, att du är jättemätt på det lilla du äter (för ja, det är lite, om du inte kompenserar vid sidan om, t.ex. genom att det blir mycket mer godis på lördagen än du från början hade tänkt). Jag tycker att du skall fundera på ditt förhållande till maten, träningen och kroppen. Du är redan smal, men du argumenterar som om livet skulle bli hur mycket bättre som helst bara du gick ned ytterligare fem kilo. Vad tror du skall hända när du har fått den där smala kroppen du vill ha, som gör livet så mycket bättre? Kommer du att bli lyckligare, smartare, få fler beundrare? Jag bryr mig inte om vad du redovisar här i tråden, men för din egen skull, var ärlig mot dig själv.

Det jag tror att kjell33 reagerar på (och som gör dig stött i kanten), och som jag också reagerar på är att du ber om råd, för att sedan, när du får dem och de inte riktigt är som du ville att de skulle vara, dra det klassiska bantartjejsargumentet: "det här kanske funkar för alla andra, men just jag har en kropp som behöver mycket mindre energi/näring än andras". När du har dragit det ett par gånger kommer den tålmodigaste att börja undra varför du överhuvudtaget startade diskussionen.

Edit: Jag är tveksam till att du skulle ha "mycket hull" på den vikten till den längden, i alla fall om det inte är så att du inte har en muskel på hela kroppen (vilket väl inte kan vara fallet om du tränar så mycket som du gör?). Det är en fysiologisk omöjlighet. Det kan vara din bild av hur du ser ut som är problemet, snarare än hur du verkligen ser ut.

Nej livet blir knappast bättre för att min kropp ändras, men däremot känner man sig snyggare. Och jag har alltid ätit för mkt och vill ändra på det. Jag ser det också som en utmaning att nå målen som jag har. Jag vill absolut inte bli sjuk pga min kost/träning och jag vill inte heller att det blir manisk. Men när jag har ett mål så gör jag mitt yttersta för att nå det.
Jag har funderat massor över varför jag gör dethär och om det är rätt. Jag har frågat folk i min omgivning vad de tycker och tror och ingen av dem har sagt att det gör gör är på något vis fel eller att jag borde göra något annat. "Fortsätt som du gör bara" har de sagt och gett mig komplimanger för mina framsteg.

Angånde "hull" på min mage eller inte så får ni se imorgon och göra ett uttalande då.
Jag är inte omöjlig att diskutera med, det är bara att fråga och kommentera som ni vill. Jag skulle aldrig startat en tråd om jag tänkte sitta och vara oärlig. Jag gjorde det för att få råd och jag är glad över att någon sagt åt mig att jag äter för lite, för det trodde jag inte själv först.

smurfan
2010-03-17, 00:08
Då är du antagligen ett fysiskt under som klarar av att vara viktstabil på 1000 kcal om dagen med 10 träningspass i veckan... Gööt!

Är det inte ganska vanligt att det stannar upp ibland när man hållt på länge? och det hade ju trots allt forsatt gå ner sist jag vägde mig, sen om det var vätska vet jag inte..

Förresten vet någon om det där med att kroppen ställer in sig på "svält-läge" stämmer??

HyunJin
2010-03-17, 00:12
Är det inte ganska vanligt att det stannar upp ibland när man hållt på länge? och det hade ju trots allt forsatt gå ner sist jag vägde mig, sen om det var vätska vet jag inte..

Förresten vet någon om det där med att kroppen ställer in sig på "svält-läge" stämmer??

Ämnesomsättningen kan rubbas, om jag förstått det rätt, vid ett stort underskott vilket inte är att föredra... Speciellt inte under deff..

Kravmaga
2010-03-17, 09:32
Jag vill inte bli smal och svag..
Självklart skulle inte mer muskler skada, men just nu vill jag bli av med fett och så får vi se sen hur jag vill göra sen.
Tror jag sagt det innan men jag tror att jag vill börja bygga efter min deff. Inte direkt efter kanske, men lite senare. Men som sagt är det fettet som är viktigast att få bort nu.
Jag lägger upp en bild på magen imorgon så att ni ser vad jag menar.
Det är ingen fitness-kropp jag strävar efter :P bara lite tightare kropp.


Detta blir extremt motsägelsefullt. Vill du har mer muskler eller inte? Vill du bli smal och svag (smal-fet), dvs bara minska fettet blir det viktiga, eller vill du få tightare kropp, dvs bygga mer muskler?

Du säger ju själv att du vill få tightare kropp, vilket blir omöjligt utan muskler. Som nämnt massor av gånger, finns ingen poäng med att förlora fett utan att ha muskler, du kommer se lika "slapp"/"hullig"/"whatever" ut som innan du förlorade dina 5kg om du inte byggt några muskler.

Självklart är det ditt val, men jag tror du kommer bli grymt besviken när vågen visar -5kg och "du ser precis likadan ut som du gör nu".

smurfan
2010-03-17, 14:32
Detta blir extremt motsägelsefullt. Vill du har mer muskler eller inte? Vill du bli smal och svag (smal-fet), dvs bara minska fettet blir det viktiga, eller vill du få tightare kropp, dvs bygga mer muskler?

Du säger ju själv att du vill få tightare kropp, vilket blir omöjligt utan muskler. Som nämnt massor av gånger, finns ingen poäng med att förlora fett utan att ha muskler, du kommer se lika "slapp"/"hullig"/"whatever" ut som innan du förlorade dina 5kg om du inte byggt några muskler.

Självklart är det ditt val, men jag tror du kommer bli grymt besviken när vågen visar -5kg och "du ser precis likadan ut som du gör nu".

Jag har muskler, det är bara det att se inte syns särskilt bra under hullet. Spänner jag magen kan jag känna tydliga rutor under fetter, men som sagt så syns det inte:/

smurfan
2010-03-17, 14:34
Ämnesomsättningen kan rubbas, om jag förstått det rätt, vid ett stort underskott vilket inte är att föredra... Speciellt inte under deff..

Kan ju vara därför det inte fungerar så bra..

smurfan
2010-03-17, 14:50
Lovade ju en likadan bild som den gamla bilden jag hade.. Men det blev problem med att föra över bilder från mobilen (glapp i sladden så det avbryts hela tiden) så jag tog den nyaste bilden jag hade på magen.
Det är lite olika vinklar och kanske inte jättebra kvalité men jag hade inget annat tyvärr.
Tycker ändå man ser en skillnad. Som jag sagt innan så känner man verkligen musklerna under, men frågan är om det är som ni tror att de är för små för att synas även om jag går ner lite mer fett? Man hare ju åtminstone börjat skymta lite konturer..

smurfan
2010-03-17, 14:53
Jag ska testa ett par veckor till hur som helst. Med 1500kcal. Har inget att förlora liksom. Men jag ska nog försöka låta bli sötsaker helt och låta de där kalorierna endast komma från "mat". Vad tror ni om det? Tror kroppen skulle må bättre av det.

rooz
2010-03-17, 15:56
Jag ska testa ett par veckor till hur som helst. Med 1500kcal. Har inget att förlora liksom. Men jag ska nog försöka låta bli sötsaker helt och låta de där kalorierna endast komma från "mat". Vad tror ni om det? Tror kroppen skulle må bättre av det.

Tror?

Låter ganska självklart att tex 1000 kcal från riktigt mat är bättre än 1000 kcal glass*rolleyes*

Men try it, and see what will happen:)

HyunJin
2010-03-17, 16:19
Du är ju definitivt smalare på andra bilden, men att du borde bli smalare kan man ju diskutera... Du är ju "normalviktig" Vad siktar du på? Undervikt?

heraso
2010-03-17, 16:22
Jag ska vara frankt ärlig och jag tror inte att du har tillräckligt med massa för att få fram de magrutor du vill ha, åtminstone inte om du vill behålla dina proportioner någorlunda intakta. Visst, tappar du ytterliggare ett par kilo kommer de till sist att kika fram, inte tu tal om saken, men du kommer högst troligt även att bli ganska tanig. Med det menar jag att bröst och rumpa kommer minska avsevärt, du har redan nu smala armar och ben och det syns att du har tappat mellan bilderna.

Just my 2 cents.

kjell33
2010-03-17, 16:31
Tror också du har mer att vinna på att skaffa lite mer muskler.

smurfan
2010-03-17, 17:54
Tror?

Låter ganska självklart att tex 1000 kcal från riktigt mat är bättre än 1000 kcal glass*rolleyes*

Men try it, and see what will happen:)

Absolut:P Menade att kroppen skulle må bättre utan socker bara.

smurfan
2010-03-17, 18:08
Jag tror inte att jag kommer få sexpack precis.. Då måste bygga upp ett sånt först^^ men lite mer konturer på magen vill jag ha och det tror jag går att fixa. Och lite mindre fett över hela kroppen. Några kg bara.
Någon undervikt siktar jag inte på.. Skulle mina former försvinna så skulle jag avsluta deffen direkt:P Men tycker fortfarande att de sitter där se ska så att säga:)
Angående mina armar och ben så skulle jag säga att de är mer vältränade nu än vad de var innan. Eller det ser ut så iaf och jag har blivit starkare för jag tar tyngre vikter.
Nu ska jag gå och äta:) haha

GI-Joe
2010-03-17, 18:11
Jag tror inte att jag kommer få sexpack precis.. Då måste bygga upp ett sånt först^^ men lite mer konturer på magen vill jag ha och det tror jag går att fixa. Och lite mindre fett över hela kroppen. Några kg bara.
Någon undervikt siktar jag inte på.. Skulle mina former försvinna så skulle jag avsluta deffen direkt:P Men tycker fortfarande att de sitter där se ska så att säga:)
Angående mina armar och ben så skulle jag säga att de är mer vältränade nu än vad de var innan. Eller det ser ut så iaf och jag har blivit starkare för jag tar tyngre vikter.
Nu ska jag gå och äta:) haha

Du ser "redan" nu riktigt bra ut skulle jag vilja påstå!

Fortsätter du att gå ner i vikt kommer du få fram magrutorna, för dom finns där. Men om det kommer se bra ut och om det skulle vara speciellt hälsosamt skulle jag inte våga säga.

smurfan
2010-03-17, 18:40
Du ser "redan" nu riktigt bra ut skulle jag vilja påstå!

Fortsätter du att gå ner i vikt kommer du få fram magrutorna, för dom finns där. Men om det kommer se bra ut och om det skulle vara speciellt hälsosamt skulle jag inte våga säga.

Tack! Jag är ganska säker på att de finns där för de känns. Hoppas de kmr fram snart;)
Jag tror att det kmr se bra ut, tror inte att jag blir tanig eller att formerna försvinner. Har turen att ha en riktig put-rumpa och den ser ut som vanligt så är ett gott tecken haha.. något hårdare nu kanske

vicarious
2010-03-17, 19:15
Det syns som sagt helt klart skillnad mellan bilderna. Du måste helt enkelt gå ner mer om du vill få fram konturerna tydligare, det är bara att kämpa på =)

smurfan
2010-03-17, 19:26
Det syns som sagt helt klart skillnad mellan bilderna. Du måste helt enkelt gå ner mer om du vill få fram konturerna tydligare, det är bara att kämpa på =)

Skönt att dert finns folk som tror på min deff:D
Men hoppas det går lika bra med 1500 som 1000 kcal

Idag hade jag glömt mina skor när jag kom till spinningen*grr27* bara att cykla hem igen.. Som tur var så hade jag redan varit där och gymmat tidigare idag så något blev det iaf. Skulle ni ha "struntat" i det missade passet eller tränat en dag extra om ni var jag? Jag kör alltid ben stenhårt på fredag efter sista cardion så oftast kan jag knappt gå förrän måndag:/ tror ni att ett missat pass gör något?

kjell33
2010-03-17, 19:28
Ett missat pass gör absolut ingenting. Det viktiga är att du håller dieten.

smurfan
2010-03-17, 19:34
Ett missat pass gör absolut ingenting. Det viktiga är att du håller dieten.

Kan ta en extra långpromenad imorgon så känns det bättre:) börjar ju bli skönt ute nu dessutom och så blir hunden glad.

Just ja, jag fick prova ett nytt protein idag som var GOTT:D det var kasein och vassle blandat, härlig konsistens och god smak. Äntligen!

944RS
2010-03-17, 21:49
Kul att du hittat ett proteinpulver som du gillar. Men försök gärna hitta fler maträtter som är proteinrika så att du kan täcka upp så mycket som möjligt av ditt behov så först och främst. Du måste ju ändå så till att behålla din vikt och dina muskler efter att du har nått ditt mål.

Du har nämnt tidigare att det inte är just 5kg som måste bort utan att det är spegeln som är viktigast. Jag tror som så många andra att det inte kommer synas så jättestor skillnad på kroppsformen om du går ner så mycket till då du redan är smal.
Du kan mycket väl bygga muskler på kcal-balans för att minimera fett inlagringen. Dock kan det ta lite längre tid och kräva att man håller koll på kosten med näringstaiming och så.

Att försöka kompensera ett missat pass med att köra dubbelt nästa dag kommer inte gynna din träning på något sätt då du redan ligger på ett väldigt högt antal pass och lite mat för återhämtningen.

Kondition innan ett styrketräningspass är den sämsta tidpunkten för att få ut så mycket som möjligt av styrketräningen. Försök dela upp de så mycket det går.

smurfan
2010-03-17, 22:09
Kul att du hittat ett proteinpulver som du gillar. Men försök gärna hitta fler maträtter som är proteinrika så att du kan täcka upp så mycket som möjligt av ditt behov så först och främst. Du måste ju ändå så till att behålla din vikt och dina muskler efter att du har nått ditt mål.

Du har nämnt tidigare att det inte är just 5kg som måste bort utan att det är spegeln som är viktigast. Jag tror som så många andra att det inte kommer synas så jättestor skillnad på kroppsformen om du går ner så mycket till då du redan är smal.
Du kan mycket väl bygga muskler på kcal-balans för att minimera fett inlagringen. Dock kan det ta lite längre tid och kräva att man håller koll på kosten med näringstaiming och så.

Att försöka kompensera ett missat pass med att köra dubbelt nästa dag kommer inte gynna din träning på något sätt då du redan ligger på ett väldigt högt antal pass och lite mat för återhämtningen.

Kondition innan ett styrketräningspass är den sämsta tidpunkten för att få ut så mycket som möjligt av styrketräningen. Försök dela upp de så mycket det går.

Jag tänkte ta 1-2 ggr om dagen och försöka äta så mkt som möjligt av vanlig mat. Det var lite svårt idag, har inte ens kommit upp i 1500 än. Men ska försöka få in mer av både fett och protein imorn, kanske lite mer kolhydrater också.
Jag tror att det blir skillnad om jag går ner lite till, men jag är redan inne på att fokusera mer på styrketräning efter ett tag. Inte än, men senare. Jag tycker fortfarande att det är för mkt fett.. Så det får vänta.

Inte ett dubbelt pass, men en extra promenad. Men det var bara en tanke.. Tror som ni säger att det inte gör något eftersom jag redan tränar så mkt.

Jag brukade köra spinning först och gym efter för att jag inte ville "stressa" på gymmet, men kom på efter ett tag att det var mkt lättare att åka till gymmet tidigt så att jag hinner gymma ordentligt, samt vila en stund och kanske ta nåt att äta innan spinningen.
Men jag är ju ledig om dagarna nu så jag brukar gymma mitt på dagen, åka hem och äta och göra annat, och sen åka tillbaka igen till spinningpasset på kvällen. Det har fungerat mkt bättre=)

944RS
2010-03-17, 22:19
Om du tycker det är svårt att äta mer så kan du ju enkelt byta ut minimjölken mot en fetare och likadant med ost och andra mejeriprodukter.
Om du inte äter omega3 kapslar så kanske det kan vara värt att lägga några extra kronor på det istället för att ha linfröolja på salladen och sånt.

Gymma- hem och äta- vila - spinning- äta igen! Det låter bra!

smurfan
2010-03-17, 22:26
Om du tycker det är svårt att äta mer så kan du ju enkelt byta ut minimjölken mot en fetare och likadant med ost och andra mejeriprodukter.
Om du inte äter omega3 kapslar så kanske det kan vara värt att lägga några extra kronor på det istället för att ha linfröolja på salladen och sånt.

Gymma- hem och äta- vila - spinning- äta igen! Det låter bra!

Tror du att det är bra att äta så mkt fet mat då? Idag har fettet bestått av ägg, avocado och lite smör på fisken, tyckte det var tillräckligt men jag ahr ändå bara kommit upp i lite över 1000.. Ska jag lägga till lite kolhydrater också, tex till lunchen?

Eller hur, det känns bra att träna på det viset. Jag hade aldrig kunnat göra det om jag inte var hemma så är glad att jag deffar just nu:P annars skulle det bli svårt..

kjell33
2010-03-17, 22:32
Grundregeln vid deff är 2g protein/kg kroppsvikt och 1g fett/kg kroppsvikt. Och fyll ut resten av kaloribehovet med kolhydrater. Låt säga att avokadon och ägget vägde 100g styck, plus 10g smör: då har du i alla fall bara fått i dig 35g fett vilket är för lite.

smurfan
2010-03-17, 22:37
Grundregeln vid deff är 2g protein/kg kroppsvikt och 1g fett/kg kroppsvikt. Och fyll ut resten av kaloribehovet med kolhydrater. Låt säga att avokadon och ägget vägde 100g styck, plus 10g smör: då har du i alla fall bara fått i dig 35g fett vilket är för lite.

Jaha, det där med proteinet kände jag till men inte fettet. Får väl byta mjölk då:P och käka ost på mackan osv.
Nu blir det genast lite lättare att lägga upp kosten=) ska göra att matschema imorgon tror jag, isf lägger jag upp det här. Tack

kjell33
2010-03-17, 22:39
Bra länk http://www7.slv.se/livsmedelssok/

smurfan
2010-03-17, 22:43
Bra länk http://www7.slv.se/livsmedelssok/

Har den i "favoriter" på datorn redan=) används flitigt!

944RS
2010-03-17, 22:44
Tror du att det är bra att äta så mkt fet mat då? Idag har fettet bestått av ägg, avocado och lite smör på fisken, tyckte det var tillräckligt men jag ahr ändå bara kommit upp i lite över 1000.. Ska jag lägga till lite kolhydrater också, tex till lunchen?

Eller hur, det känns bra att träna på det viset. Jag hade aldrig kunnat göra det om jag inte var hemma så är glad att jag deffar just nu:P annars skulle det bli svårt..

Ja, fettet är ju livsnödvändigt så det ska du inte byta ut mot kolhydrater.

1g/kg kroppsvikt tycker jag personligen att kanske är lite mycket. Men 0,5-0,7g kanske är lagom.
Du ligger som du säkert förstår långt under den nivån.

944RS
2010-03-17, 22:48
Har du läst något på www.traningslara.se?

Där hittar du massor med vettigt att läsa.

smurfan
2010-03-17, 22:48
Ja, fettet är ju livsnödvändigt så det ska du inte byta ut mot kolhydrater.

1g/kg kroppsvikt tycker jag personligen att kanske är lite mycket. Men 0,5-0,7g kanske är lagom.
Du ligger som du säkert förstår långt under den nivån.

Det blir alltså 30-42g fett/dag för mig. Låter rimligt.

smurfan
2010-03-17, 22:51
Har du läst något på www.traningslara.se?

Där hittar du massor med vettigt att läsa.

Ska kolla in den sen:)

prOtotype
2010-03-18, 10:41
I ditt läge så skulle jag sikta på ca 1500kcal varje dag och sen dra ner till styrketräning 3ggr/vecka och spinning 2ggr.

Lägger du dig för lågt i kcal så kommer du inte att få några muskler.
Lägger du dig på en lagom mängd så kan du antagligen bygga lite muskler och bli av med lite fett.
Sikta på att köra tungt på gympassen istället och köra dom lite mer sällan. Du säger att du gillar din nuvarande träningsmängd men jag tror att du just nu hämmas av att du kör så ofta.

Du bygger inte muskler på gymmet - du bygger muskler när du återhämtar dig.
Du går inte ner i vikt på gymmet - det handlar bara om hur mycket du äter.

Skit i vågen - muskler väger mer än fett, sikta på att bli starkare och jämföra bilder.
För vad jag förstår så är det du eftersträvar bara en tightare kropp, så om du får den på 58 eller 62kg borde inte spela dig någon roll.

MushA
2010-03-18, 10:49
lånar tråden lite :)

Jag kommer att ligga på 2500kcal/dag men har läst så mycket olika om hur man ska fördela det, men jag som väger 100kg fördelar det på detta sätt:

Protein ca:230g
kolhydrater ca:220g
fett ca:80g
kcal ca:2500
vad tror nu om det upplägget?

matschemat: http://data.fuskbugg.se/skalman01/kcalonsdag.jpg
tänkte köpa cashewnötter men då euroshopper saltade jordnötter var billigare så blev det dom, det går väl bara att spola bort saltet det är väl endå ungefär samma sortsfetter? om inte? så får jag börja mixa ägg

Numse
2010-03-18, 10:56
MushA gör en egen tråd?..

Numse
2010-03-18, 11:07
Fasen vad det skrivs här, och jag missade tråden igår. Skummat igenom det mesta, och jag har lite att komma med.

På den andra bilden så har du inte mycket fett kvar att tala om, och med den lilla muskelmassa du har under så tror jag som många andra här att det är en dum idé att banta ner mer vikt. Om jag vore dig så skulle jag sluta med cardion, eller bara köra 1-2 pass, och köra styrka 5 dagar i veckan och ligga på +/- noll i kalorier. På så sätt kommer du sakta men säkert få muskler och minska i fett, samtidigt som du snabbt kommer bli fastare i kroppen.

Vad jag förstår så handlar detta enbart om utseende? Jag tycker du har en perfekt figur. Gå varken ner eller upp i vikt, träna som sagt på lagom kalorinivå så kroppen blir fastare.

Angående maten. Jag själv tränar 5 styrkepass i veckan och till skillnad från i stort sett alla så äter jag inga proteintillskott eller gainers, bara mat och EAA. Jag får i mig runt 2800 Kcal mat om dagen enkelt, och det handlar om vad jag väljer att äta. Kvalitet framför kvantitet. Jag tror du skulle lyckas få i dig det du behöver av bara mat om du noga kollar över vad du äter nu och vad du bör äta.

30-42g fett/dag vid deff är galet lite. Heta tips för att öka fettmängd samt proteinmängd är leverpastej, jordnötssmör och makrill i tomatsås. Går ner som smör alltihop.

smurfan
2010-03-18, 11:34
I ditt läge så skulle jag sikta på ca 1500kcal varje dag och sen dra ner till styrketräning 3ggr/vecka och spinning 2ggr.

Lägger du dig för lågt i kcal så kommer du inte att få några muskler.
Lägger du dig på en lagom mängd så kan du antagligen bygga lite muskler och bli av med lite fett.
Sikta på att köra tungt på gympassen istället och köra dom lite mer sällan. Du säger att du gillar din nuvarande träningsmängd men jag tror att du just nu hämmas av att du kör så ofta.

Du bygger inte muskler på gymmet - du bygger muskler när du återhämtar dig.
Du går inte ner i vikt på gymmet - det handlar bara om hur mycket du äter.

Skit i vågen - muskler väger mer än fett, sikta på att bli starkare och jämföra bilder.
För vad jag förstår så är det du eftersträvar bara en tightare kropp, så om du får den på 58 eller 62kg borde inte spela dig någon roll.

Jag måste säga att jag inte håller med där.. Gå ner i vikt gör man genom att ligga på kaloriunderskott genom att träna mer eller äta mindre- eller båda samtidigt.
Jag har redan höjt mitt dagsintag till 1500kcal men tränar som vanligt så vi får se hur det går.
Jag siktar inte på att bygga muskler just nu heller, bara behålla de jag har genom att äta mkt protein och styrketräna. Har läst deffguiden och går lite efter den:)
Som jag sagtinnan så går jag mest på hur det ser ut mer än vikten, men ibland kan det vara svårt att se skillnaden på några veckor och så ser man den på vågen istället.
När jag deffat klart kmr jag ligga på högre kcal-intag och fukusera på att bygga muskler, utan att få massa onödigt fett på köpet. Hur det ska gå till har jag inte funderat så mkt på än.. tar det då. Men just nu vill jag bli av med fett för det känns viktigast nu.

Kravmaga
2010-03-18, 11:36
lånar tråden lite :)

Jag kommer att ligga på 2500kcal/dag men har läst så mycket olika om hur man ska fördela det, men jag som väger 100kg fördelar det på detta sätt:

Protein ca:230g
kolhydrater ca:220g
fett ca:80g
kcal ca:2500
vad tror nu om det upplägget?

matschemat: http://data.fuskbugg.se/skalman01/kcalonsdag.jpg
tänkte köpa cashewnötter men då euroshopper saltade jordnötter var billigare så blev det dom, det går väl bara att spola bort saltet det är väl endå ungefär samma sortsfetter? om inte? så får jag börja mixa ägg

Som nämnts, lättare om du skapar/skriver i en egen tråd (såg förresten att du hade skapat en tråd redan, skriv i den). Detta är andra gången du kapar någons tråd med frågor som inte relaterar till tråden.

I vilket fall.... Läs deffguiden. Proteiner ser bra ut. Personligen skulle jag äta mer fett och mindre kolhydrater, men 80g fett kan fungera, testa och känn efter. Har inte kollat matschemat. Jordnötsfrågan har du redan fått svar på, svaren ändras inte för att man ställer dom i en annan tråd ;), jag länkar dig till den tråden du kapade med jordnötsfrågan första gången: http://www.kolozzeum.com//forum/showthread.php?t=145314.

smurfan
2010-03-18, 11:50
Fasen vad det skrivs här, och jag missade tråden igår. Skummat igenom det mesta, och jag har lite att komma med.

På den andra bilden så har du inte mycket fett kvar att tala om, och med den lilla muskelmassa du har under så tror jag som många andra här att det är en dum idé att banta ner mer vikt. Om jag vore dig så skulle jag sluta med cardion, eller bara köra 1-2 pass, och köra styrka 5 dagar i veckan och ligga på +/- noll i kalorier. På så sätt kommer du sakta men säkert få muskler och minska i fett, samtidigt som du snabbt kommer bli fastare i kroppen.

Vad jag förstår så handlar detta enbart om utseende? Jag tycker du har en perfekt figur. Gå varken ner eller upp i vikt, träna som sagt på lagom kalorinivå så kroppen blir fastare.

Angående maten. Jag själv tränar 5 styrkepass i veckan och till skillnad från i stort sett alla så äter jag inga proteintillskott eller gainers, bara mat och EAA. Jag får i mig runt 2800 Kcal mat om dagen enkelt, och det handlar om vad jag väljer att äta. Kvalitet framför kvantitet. Jag tror du skulle lyckas få i dig det du behöver av bara mat om du noga kollar över vad du äter nu och vad du bör äta.

30-42g fett/dag vid deff är galet lite. Heta tips för att öka fettmängd samt proteinmängd är leverpastej, jordnötssmör och makrill i tomatsås. Går ner som smör alltihop.

Jo, populär tråd verkar det som:P
Jag ahr funderat på det där.. att ligga på energibalans. Men jag känner fortfarande att jag har för mkt hull på framförallt magen och armarna. Kanske skulle det bli fastare om jag fick större muskler, men jag vet inte. Känns som att fettet skulle sitta kvar runt musklerna iaf:/ och det vill jag inte.
Tack för komplimangen iaf:) Har hört det av andra men det ändrar inte min åsikt tyvärr.. Känner mig dock snyggare nu än innan:)

Jag har inte heller ätit kostitllskott. Har köpt förut men det står orört. Anledningen till att jag vill köpa proteinpulver är att jag inte vill behöva trycka i mig massa kött, kycklig, fisk osv. Jag mår lite illa av så mkt "riktig" mat. 2-3 mål av det per dag känns lagom för mig och behövs det mer äter jag keso, ägg och kesella. Men tror inte det räcker iaf så därför tänkte jag börja med proteindrink också.

Lät gott, alla tre är ju goda att ha på en macka tex. Trodde jordnötssmör var förbjudet haha
Förresten, var tycker ni om ostkaka? Man ska tydligen kunna göra egen med keso, ägg och grädde, men är det nyttigt? Blir ju både protein och fett.

Numse
2010-03-18, 11:59
Fettet kommer sitta kvar runt musklerna ett tag, men minska successivt. Mitt råd står kvar vid att redan nu lägga om till energibalans, men om du vill gå ner 5 kilo till så kör på. Man ska göra det man tror på, och om du mår bättre med ännu mindre fett så varför inte.

Visst, proteindrinkar har sitt syfte. Men mat är bättre :) om man kan äta det i mängden som krävs och ändå må bra vill säga.

Jordnötssmör är absolut inte förbjudet! Det är klockrent :) en byggares godis.
Ingen aning angående ostkaka, tål inte mjölkprotein så jag har inte ätit ost på 15 år :D men det låter nyttigt. Ost, keso, ägg och grädde? Perfekt.

HyunJin
2010-03-18, 12:15
Jag måste säga att jag inte håller med där.. Gå ner i vikt gör man genom att ligga på kaloriunderskott genom att träna mer eller äta mindre- eller båda samtidigt.

Jo, men frågan är vad som är mest effektivt...

Jag skulle aldrig träna mera för att uppnå ett kaloriunderskott på deff!

Håller med om att du borde dra ner på träningen, och speciellt på kardion, om du skall träna det öht dvs. Hade personligen tagit bort i princip all kardio och även sänkt styrkepassen till 3, max 4 pass i veckan!

smurfan
2010-03-18, 12:23
Fettet kommer sitta kvar runt musklerna ett tag, men minska successivt. Mitt råd står kvar vid att redan nu lägga om till energibalans, men om du vill gå ner 5 kilo till så kör på. Man ska göra det man tror på, och om du mår bättre med ännu mindre fett så varför inte.

Visst, proteindrinkar har sitt syfte. Men mat är bättre :) om man kan äta det i mängden som krävs och ändå må bra vill säga.

Jordnötssmör är absolut inte förbjudet! Det är klockrent :) en byggares godis.
Ingen aning angående ostkaka, tål inte mjölkprotein så jag har inte ätit ost på 15 år :D men det låter nyttigt. Ost, keso, ägg och grädde? Perfekt.

Jag testar ett tag till, blir jag inte snyggare så får jag börja bygga istället.
Vad härligt då:) annars är fruktsallad mitt godis:P lite mkt kolhydtater men nyttigt och gott.
Ja fast det är inte ost i ostkaka konstigt nog. Det heter nog så för att det i vanliga fall är ostlöpe i. Men ska göra en ostkaka i helgen och äta med blåbär, mums!

Numse
2010-03-18, 12:28
Hehe, gör så. Du blir garanterat snyggare om du börjar bygga :thumbup:

HyunJin har en bra poäng i det han skriver. Att öka cardio vid deff för att ligga på kaloriunderskott gör att muskelnedbrytningen ökar. Jag skulle sänkt passen om jag vore dig.

Ah.. allt som heter något med ost eller mjölk passerar inte mitt "kan inte äta"-filter så jag har noll koll på vad ostkaka egentligen är :) Men keso, ägg och grädde låter som en bra mix.

smurfan
2010-03-18, 12:29
Jag kommer förtsätta träna som jag gör för det känns bra. Iaf ett tag tills jag blir nöjd. Dock skulle jag behöva göra om ett nytt bra gymschema. Är inte så bra på vilka muskler som passar bäst på vilka dagar. Det enda som är helt bestämt nu är att jag kör lår/rumpa på fredag eftersom jag inte cyklar nånting på helgen så att de får vila. Sen antar jag att tex axlar och rygg inte bör ligga dagarna efter varann osv. Men som sagt är inte så bra på det där..
Hur hade ni lagt upp det om ni tränade mån-fre? Vill träna alla muskelgrupper på 5 dagar. Skulle ev kunna ta bort någon dag och ta det gympasset på lördag eller söndag.

smurfan
2010-03-18, 12:33
Jag har hört tvärt om, att det skulle vara bättre att äta mer och träna mer, än att dra ner på träninen och äta mindre:S på så sätt borde det ju vara mindre risk att man får i sid för lite av något.

Numse
2010-03-18, 12:39
Jag har hört tvärt om, att det skulle vara bättre att äta mer och träna mer, än att dra ner på träninen och äta mindre:S på så sätt borde det ju vara mindre risk att man får i sid för lite av något.

Allt är relativt. Men om man tränar 5 styrkepass i veckan och deffar så är det inte ett bra alternativ att öka träningsmängden och öka matintaget. Du ligger på ett kaloriunderskott och kroppen återhämtar sig inte som vanligt. Att öka träningsmängden gör bara att du bränner muskler också.

Angående träningsprogrammet så kan jag hjälpa dig, eller om du skriver en ny tråd och frågar.

Kör 5-split själv och tycker det funkar utmärkt. Om du frågar på kolo så kommer 99% säga att du absolut inte ska köra 5-split förrän du tränat i flera år och är bäst i världen o.s.v. MEN, om du kör 5-split så ska du inte lägga dubbla vilodagar på helgen.

Själv ska jag köra så här f.r.o.m nästa vecka:

Bröst+Benpress
Biceps/Triceps/Mage
Vila
Ben+Bänkpress
Rygg
Axlar/Mage
Vila

Ta bort ben och bänk som extra övning i början. Då hade programmet sett ut så här:

Bröst
Biceps/Triceps/Mage
Vila
Rygg
Axlar
Ben/Mage
Vila

Finns naturligtvis andra bra sätt att lägga upp programmet. Beror helt på vilka övningar man kör på passen.

kjell33
2010-03-18, 12:43
Jag har hört tvärt om, att det skulle vara bättre att äta mer och träna mer, än att dra ner på träninen och äta mindre:S på så sätt borde det ju vara mindre risk att man får i sid för lite av något.

Var har du hört det? Det är ju klart lättare att bara räkna kalorier och skippa cardion än att göra både och, eftersom kaloriårgången vid cardio bara kan bli uppskattningar som får kollas i efterhand via vågen.

Numse
2010-03-18, 12:51
Kan iof tillägga att jag själv inte hade valt ett 5-split vid deff då jag anser att det kräver mer kvalitetsvila än en kortare split. Exempelvis:

Bröst+Benpress
Biceps/Triceps/Mage
Vila
Ben+Bänkpress
Rygg
Axlar/Mage
Vila

Där du kör slut på axlarna och bara har en vilodag fram till bröstpasset. Eller:

Bröst
Biceps/Triceps/Mage
Vila
Rygg
Axlar
Ben/Mage
Vila

Där du kör slut på biceps och bara har en dag vila till ryggpasset.

Man kör inte slut på en muskelgrupp i en kortare split som i en 5-split helt enkelt. Och vilan blir så mycket viktigare då. Om du deffar och inte har samma återhämtning så är skaderisken större med ett 5-split. Men men, det är en högst personlig åsikt.

smurfan
2010-03-18, 12:55
Allt är relativt. Men om man tränar 5 styrkepass i veckan och deffar så är det inte ett bra alternativ att öka träningsmängden och öka matintaget. Du ligger på ett kaloriunderskott och kroppen återhämtar sig inte som vanligt. Att öka träningsmängden gör bara att du bränner muskler också.

Angående träningsprogrammet så kan jag hjälpa dig, eller om du skriver en ny tråd och frågar.

Kör 5-split själv och tycker det funkar utmärkt. Om du frågar på kolo så kommer 99% säga att du absolut inte ska köra 5-split förrän du tränat i flera år och är bäst i världen o.s.v. MEN, om du kör 5-split så ska du inte lägga dubbla vilodagar på helgen.

Själv ska jag köra så här f.r.o.m nästa vecka:

Bröst+Benpress
Biceps/Triceps/Mage
Vila
Ben+Bänkpress
Rygg
Axlar/Mage
Vila

Ta bort ben och bänk som extra övning i början. Då hade programmet sett ut så här:

Bröst
Biceps/Triceps/Mage
Vila
Rygg
Axlar
Ben/Mage
Vila

Finns naturligtvis andra bra sätt att lägga upp programmet. Beror helt på vilka övningar man kör på passen.

jag skulle nog inte hinna med tre muskelgrupper på en dag.. kör ganska många övningar och ca 5 reps.. Och så måste benpasset ligga på fredagar för de behöver alltid vila 2 dagar innan jag kan cykla igen.. men hur låter det här?

bröst,vader
biceps,triceps
vila
rygg,mage
ben,rumpa
axlar
vila

eller byta plats på armar och rygg/mage? tänkte att jag kanske inte kör knäböj lika bra om jag har träningsvärk i ryggen?

Har räknat ut att vissa muskelgrupper tar längre tid och jag vill helst inte vara på gymmet mkt mer än en timme för då blir det inte så bra på slutet av passet. Borde vara bättre att köra hårt under en kortare tid.

HyunJin
2010-03-18, 12:59
Jag har hört tvärt om, att det skulle vara bättre att äta mer och träna mer, än att dra ner på träninen och äta mindre:S på så sätt borde det ju vara mindre risk att man får i sid för lite av något.

Återigen, "bättre" för vad?

Är det för att bibehålla muskler, så är det en dum idé med mycket kardio... Men gör som du vill (igen)...

Om du frågar på kolo så kommer 99% säga att du absolut inte ska köra 5-split förrän du tränat i flera år och är bäst i världen o.s.v.

Jag vet att många förespråkar kvalité framför kvantitet, speciellt under deff. Det jag gillar med att träna färre pass, förutom återhämtningen, är att jag kan ligga på ett överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar och ändå uppnå ett totalt underskott sett över hela veckan.
Om det sedan ger någon större effekt i slutändan vet jag inte, men det känns bättre! *flex*

smurfan
2010-03-18, 13:00
Var har du hört det? Det är ju klart lättare att bara räkna kalorier och skippa cardion än att göra både och, eftersom kaloriårgången vid cardio bara kan bli uppskattningar som får kollas i efterhand via vågen.

Var en kille som sa det..

HyunJin
2010-03-18, 13:01
Var en kille som sa det..

*gah!*

smurfan
2010-03-18, 13:03
Återigen, "bättre" för vad?

Är det för att bibehålla muskler, så är det en dum idé med mycket kardio... Men gör som du vill (igen)...



Jag vet att många förespråkar kvalité framför kvantitet, speciellt under deff. Det jag gillar med att träna färre pass, förutom återhämtningen, är att jag kan ligga på ett överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar och ändå uppnå ett totalt underskott sett över hela veckan.
Om det sedan ger någon större effekt i slutändan vet jag inte, men det känns bättre! *flex*

"bättre" för att man får i sig mer protein osv om man äter mer, men att man mer bör man träna mer för att fortarande ligga på underskott. Nu är det ju så att jag säkerligen skulle ligga på underskott i även om jag tränade mindre, men jag ska ju alltid överdriva det jag gör:P

smurfan
2010-03-18, 13:05
*gah!*

Men det är ju samma sak sok här egentligen, jag kan ju inte vara säker på att det ni säger är bra, men jag litar på att ni har rätt. Liksom jag litade på att han hade rätt eftersom han själv har tränat hårt i flera år.

JoeyP
2010-03-18, 13:23
Om jag ligger och sover i 24 timmar förbränner jag 1850kcal :S Så du borde ju gå ner på 1000kcal med dina aktiviteter haha.

Numse
2010-03-18, 13:23
jag skulle nog inte hinna med tre muskelgrupper på en dag.. kör ganska många övningar och ca 5 reps.. Och så måste benpasset ligga på fredagar för de behöver alltid vila 2 dagar innan jag kan cykla igen.. men hur låter det här?

bröst,vader
biceps,triceps
vila
rygg,mage
ben,rumpa
axlar
vila

eller byta plats på armar och rygg/mage? tänkte att jag kanske inte kör knäböj lika bra om jag har träningsvärk i ryggen?

Har räknat ut att vissa muskelgrupper tar längre tid och jag vill helst inte vara på gymmet mkt mer än en timme för då blir det inte så bra på slutet av passet. Borde vara bättre att köra hårt under en kortare tid.

Ett styrkepass avtar inte i effektivitet förrän efter drygt en och en halv timme. Jag kör nästan exakt 70 minuter exklusive mage då jag kör mage, och exklusive bänk och benpress då de är extra övningar.

Att köra armar efter rygg är en dum idé, dina biceps kommer paja. Att köra ben efter rygg är en dum idé. De är de två tyngsta passen under veckan och båda påverkar rygg och nacke. Den här spliten funkar bra:

bröst,vader
biceps,triceps
vila
rygg,mage
axlar
ben,rumpa
vila

Det enda problemet skulle vara att baksida axlar får mycket pisk efter ryggpasset, men du får vara försiktig och känna dig för. Själv har jag fler övningar för framsida axel än för baksida just p.g.a att jag har axlar efter ryggpasset.

Många kanske hade klagat på att ha triceps efter bröst, men det håller jag inte med om.

Kan tillägga att mage dagen innan ben också är en dum idé då du kräver allt magen har att ge för knäböjen. Viktigt att vara stabil där!

944RS
2010-03-18, 17:59
Hemmagjord ostkaka är riktigt nyttigt och gott! Speciellt med lite Önos lågkalori hallonsylt till!*drool*

Finns flera förslag på hur man gör ostkakan om du läser lite under recept delen här på forumet.
Den jag gör ofta innehåller:
500g keso som jag sköljer ordentligt och sedan mixar sönder.
100-200g Kvarg/kesella
1dl mjölk
4 xl ägg
0,5dl vetemjöl
lite hackade mandlar
liten mängd sötningsmedel( jag har flytande suketter)

Mixar allt till en smet som jag sedan häller i en smord form. Grädda sedan i ugnen på 175grader i c:a 45min

Som jag nämnt tidigare så är det toppen att hitta maträtter som är goda och nyttiga(proteinrika) för de passar ju både under diet och när man försöker bygga lite muskler.


Såg att du övervägde att lägga ett styrketräningspass under helgen då du brukar äta lite mera:thumbup:

smurfan
2010-03-18, 18:00
Om jag ligger och sover i 24 timmar förbränner jag 1850kcal :S Så du borde ju gå ner på 1000kcal med dina aktiviteter haha.

jag har börjat gå ner igen:) så trådens verkliga syfte har liksom glömts bort tror jag:P

smurfan
2010-03-18, 18:02
Ett styrkepass avtar inte i effektivitet förrän efter drygt en och en halv timme. Jag kör nästan exakt 70 minuter exklusive mage då jag kör mage, och exklusive bänk och benpress då de är extra övningar.

Att köra armar efter rygg är en dum idé, dina biceps kommer paja. Att köra ben efter rygg är en dum idé. De är de två tyngsta passen under veckan och båda påverkar rygg och nacke. Den här spliten funkar bra:

bröst,vader
biceps,triceps
vila
rygg,mage
axlar
ben,rumpa
vila

Det enda problemet skulle vara att baksida axlar får mycket pisk efter ryggpasset, men du får vara försiktig och känna dig för. Själv har jag fler övningar för framsida axel än för baksida just p.g.a att jag har axlar efter ryggpasset.

Många kanske hade klagat på att ha triceps efter bröst, men det håller jag inte med om.

Kan tillägga att mage dagen innan ben också är en dum idé då du kräver allt magen har att ge för knäböjen. Viktigt att vara stabil där!

Det där lät bra, dock skulle jag skjuta hela passet bakåt en dag så att jag kan köra ben på fredagar. Med axlarna är det nog ingen fara eftersom jag oftast kör mest framsida/utsida och trapz (räknas trapz till rygg? vissa säger det)
Tänkte även byta ut fredagens spinningpass mot söndag kväll. Om jag gymmar fredag morgon så bör ju benen vilat klart till söndag kväll?

alltså
biceps,triceps
vila
rygg,mage
axlar
ben,rumpa
vila
bröst,vader

smurfan
2010-03-18, 18:12
Hemmagjord ostkaka är riktigt nyttigt och gott! Speciellt med lite Önos lågkalori hallonsylt till!*drool*

Finns flera förslag på hur man gör ostkakan om du läser lite under recept delen här på forumet.
Den jag gör ofta innehåller:
500g keso som jag sköljer ordentligt och sedan mixar sönder.
100-200g Kvarg/kesella
1dl mjölk
4 xl ägg
0,5dl vetemjöl
lite hackade mandlar
liten mängd sötningsmedel( jag har flytande suketter)

Mixar allt till en smet som jag sedan häller i en smord form. Grädda sedan i ugnen på 175grader i c:a 45min

Som jag nämnt tidigare så är det toppen att hitta maträtter som är goda och nyttiga(proteinrika) för de passar ju både under diet och när man försöker bygga lite muskler.


Såg att du övervägde att lägga ett styrketräningspass under helgen då du brukar äta lite mera:thumbup:

Jag har köpt färdig lätt-ostkaka nån gång och då äter jag hallon eller blåbär till. Gillar söt/syrligt:)
Jag trodde inte att man kunde ha kesella i ugn? Det blir förstört om det kokar jag jag läst. Jag hittade ett recept där man skulle krama ur keson och ha i den hel tillsammans med 2 dl grädde, 4 ägg, mandel och inget mjöl. Tyckte det lät godare med grädde:P
Jag testade ett recept med mjölk och mjöl i men mjölet hamnade på ytan och när jag satte kniven i så rann allt ut bara:P inte så lyckat..
Har köpt grädde så ska prova mitt fett-recept :D

Ja fast nu ska jag försöka hålla samma diet alla dagar. Börjar få sånt sötsug så jag tänkte hålla mig borta från onödigt socker ett tag.
Idag har jag ätit hela dagen känns det som, konstant mätt! Hoppas magen vänjer sig.

Numse
2010-03-18, 18:19
Det där lät bra, dock skulle jag skjuta hela passet bakåt en dag så att jag kan köra ben på fredagar. Med axlarna är det nog ingen fara eftersom jag oftast kör mest framsida/utsida och trapz (räknas trapz till rygg? vissa säger det)
Tänkte även byta ut fredagens spinningpass mot söndag kväll. Om jag gymmar fredag morgon så bör ju benen vilat klart till söndag kväll?

alltså
biceps,triceps
vila
rygg,mage
axlar
ben,rumpa
vila
bröst,vader

Ser bra ut. Hur lång vila benen behöver beror på hur hårt du kör. Jag behöver 3 dagar minst innan ett nytt styrkepass, men kanske 2 dagar innan ett lättare spinningpass. Lycka till :) och säg till om du vill ha hjälp med övningar på respektive program.

smurfan
2010-03-18, 18:27
Om vi säger såhär, jag kan knappt gå på hela helgen haha.. Men på måndag kväll brukar det gå bra.
Funderar även på att ta bort spinningpasset på onsdagar.. intrsuktörer går mig på nerverna och det enda andra passet den dagen är spinning-stryrka (40 min cykling, 40 min bodypump) och det skulle ju inte passa mig. Tror inte de skulle uppskatta om jag gick på halva passet bara heller:P
frågan är hur det skulle påverka mina resultat?

Mitt hela träningsschema blir isf: (gymmar dagtid, cardio kvällstid)
mån: biceps, triceps +spinning 75min
tis: spinning 90min
ons: rygg, mage
tors: axlar +spinning 60min
fre: ben, rumpa
lör: vila
sön: spinning 60min

sammanlagt 4tim & 45 min spinning/vecka
tror ni jag får lika bra resultat?

smurfan
2010-03-18, 20:29
*alltså instruktören på just det passet, de andra är bra:)

Numse
2010-03-19, 00:15
Om du bara vill gå ner i vikt så kommer du få resultat. Men med så mycket cardio så kommer mycket muskler ryka samtidigt.

Fattar inte ens hur du klarar det :)

prOtotype
2010-03-19, 09:48
Om du inte siktar på någon uthållighetsidrott så ser jag inte poängen med så mycket spinning. Det kommer göra det svårare för dig att faktiskt bygga muskler vilket är vad som ger dig en tightare kropp.
1 - 2 pass i veckan max imo.

HyunJin
2010-03-19, 10:00
Håller med föregående...
Skillnaden mellan ett underskott med cardio och ett underskott utan cardio, är att du antagligen förlorar mer muskler med ett underskott med cardio än utan...

siimon89
2010-03-19, 10:04
Håller med föregående...
Skillnaden mellan ett underskott med cardio och ett underskott utan cardio, är att du antagligen förlorar mer muskler med ett underskott med cardio än utan...

Cardio känns aningens överskattat vid deff. Fungerar utmärkt utan om du bara har kontroll över din diet.

smurfan
2010-03-19, 10:16
Jag vill bara bränna så mkt fett som möjligt, därför kör jag så mkt spinning. Och sen tycker jag att det är roligt också. Jag funderar på att ta bort en spinningdag men 4 ggr i veckan är antagligen mycket det med. Är bara rädd att det inte ska hända nåt med fettet och jag drar ner på träningen.
Hur tycker ni att jag ska göra då för att inte förlora så mkt muskler men ändå bli av med fett?

Numse
2010-03-19, 10:24
Ta bort cardio och kör bara styrka, tycker jag. Att bränna fett handlar inte om att lägga till cardiopass, det handlar om din kost. Ifall dina cardiopass tar 500Kcal och du vill bränna samma mängd den dagen så är det bara att sänka ditt intag med 500Kcal. Så slipper du cardion som kommer göra att du samtidigt bränner muskler.

Om du tycker det är kul och din kropp pallar så många pass så kan du ju köra på, men det kommer bli tyngre och ta längre tid att bygga upp kroppen igen efteråt. Din träningsmängd nu är väldigt hög även med ett kaloriöverskott.

smurfan
2010-03-19, 10:28
Om vi säger såhär, jag kan knappt gå på hela helgen haha.. Men på måndag kväll brukar det gå bra.
Funderar även på att ta bort spinningpasset på onsdagar.. intrsuktörer går mig på nerverna och det enda andra passet den dagen är spinning-stryrka (40 min cykling, 40 min bodypump) och det skulle ju inte passa mig. Tror inte de skulle uppskatta om jag gick på halva passet bara heller:P
frågan är hur det skulle påverka mina resultat?

Mitt hela träningsschema blir isf: (gymmar dagtid, cardio kvällstid)
mån: biceps, triceps +spinning 75min
tis: spinning 90min
ons: rygg, mage
tors: axlar +spinning 60min
fre: ben, rumpa
lör: vila
sön: spinning 60min

sammanlagt 4tim & 45 min spinning/vecka
tror ni jag får lika bra resultat?

Oj glömde skriva in bröst och vader såg jag nu.. det blir alltså:

mån: biceps, triceps +spinning 75min
tis: spinning 90min
ons: rygg, mage
tors: axlar +spinning 60min
fre: ben, rumpa
lör: vila
sön: bröst, vader +spinning 60min

Eventuellt bröst och vader på lördagen istället. Vi får se vad som passar.
Och så 1500kcal/dag.
Låter det är bra/dåligt? Säg vad ni tycker jag borde ändra på.

Numse
2010-03-19, 10:35
Kvinnor och män har olika förbränning. Jag bränner typ 500 Kcal på 60 min spinning.

Om jag körde biceps, triceps +spinning 75min och bara åt 1500 Kcal så hade jag legat på typ 500+ eller mindre. Och då har jag en förbränning varje dag, i vila, på typ 2200-2300 Kcal. Minus 1800-2000 Kcal alltså.. drygt. Det är 60000Kcal i månaden, vilket är typ 7 kilo kroppsvikt. Med en så hög förbränning så hade jag tappat 1 års träning på 1-3 månader. Uppskattningsvis.

smurfan
2010-03-19, 10:36
Ta bort cardio och kör bara styrka, tycker jag. Att bränna fett handlar inte om att lägga till cardiopass, det handlar om din kost. Ifall dina cardiopass tar 500Kcal och du vill bränna samma mängd den dagen så är det bara att sänka ditt intag med 500Kcal. Så slipper du cardion som kommer göra att du samtidigt bränner muskler.

Om du tycker det är kul och din kropp pallar så många pass så kan du ju köra på, men det kommer bli tyngre och ta längre tid att bygga upp kroppen igen efteråt. Din träningsmängd nu är väldigt hög även med ett kaloriöverskott.

Ja jag älskar spinningen! Jag har hittat rätt pass och rätt tider och det känns enormt viktigt för mig att jag får ta ut min energi på de passen. Samma med styrkan. Jag har ju ändå tillbringat över 10timmar per vecka i gymmet så träning är såklart nåt jag gillar:) Är faktiskt själv förvånad över att jag orkar haha
Kan dock överväga att offra ett pass till..

mån: biceps, triceps +spinning 75min
tis: spinning 90min
ons: rygg, mage
tors: axlar +spinning 60min
fre: ben, rumpa
lör: vila
sön: bröst, vader

bättre? Vilket kcalintag skulle jag behöva ligga på för att fortfarande bränna fett? Jag vet faktiskt inte hur mkt kalorier jag behöver per dag utan/med träning..

Numse
2010-03-19, 10:39
bättre? Vilket kcalintag skulle jag behöva ligga på för att fortfarande bränna fett? Jag vet faktiskt inte hur mkt kalorier jag behöver per dag utan/med träning..

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Uträkningen gav inte ett exakt resultat för mig, men den ger en bra guidelinje. Det bästa är att hålla en konstant kost med det kalorivärde du får av uträkningen och väga dig varje dag, sen kollar du hur mycket du tappat på en månad. Och på så sätt vet du vilken kalorinivå du bör ligga på.

Kolla mitt förra inlägg.

smurfan
2010-03-19, 10:40
Kvinnor och män har olika förbränning. Jag bränner typ 500 Kcal på 60 min spinning.

Om jag körde biceps, triceps +spinning 75min och bara åt 1500 Kcal så hade jag legat på typ 500+ eller mindre. Och då har jag en förbränning varje dag, i vila, på typ 2200-2300 Kcal. Minus 1800-2000 Kcal alltså.. drygt. Det är 60000Kcal i månaden, vilket är typ 7 kilo kroppsvikt. Med en så hög förbränning så hade jag tappat 1 års träning på 1-3 månader. Uppskattningsvis.

oj:/ har du någon bra sida där man kan räkna ut hur mkt man förbrukar i vila?

Numse
2010-03-19, 10:42
oj:/ har du någon bra sida där man kan räkna ut hur mkt man förbrukar i vila?

Jupp, kolla deffguiden i mitt inlägg ovan.

Känns som att du har alldeles för bråttom med att gå ner i vikt. Du vill bli snygg (enligt ditt eget tycke) direkt, typ nu på sekunden. Du har en snygg kropp, nöj dig med den och skynda långsamt för att få en ändå snyggare kropp. Det lönar sig i längden! Att stressa fram resultat skapar stora problem.

kjell33
2010-03-19, 10:43
oj:/ har du någon bra sida där man kan räkna ut hur mkt man förbrukar i vila?

Citat från deffguiden

Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

smurfan
2010-03-19, 10:44
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Uträkningen gav inte ett exakt resultat för mig, men den ger en bra guidelinje. Det bästa är att hålla en konstant kost med det kalorivärde du får av uträkningen och väga dig varje dag, sen kollar du hur mycket du tappat på en månad. Och på så sätt vet du vilken kalorinivå du bör ligga på.

Kolla mitt förra inlägg.

Har kollat den där nån gång men jag vet inte om jag vågar lita på den:P Har fårr helt olika siffror på olika sidor:/
måste iväg en sväng men kmr tillbaka senare

HyunJin
2010-03-19, 12:43
Fortsätt köra på det du tycker är roligt, är kanske inte det bästa för slutresultatet som du vill uppnå men är viktigt i längden att träna något man tycker är kul!

smurfan
2010-03-19, 12:58
Citat från deffguiden

Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Fick det till 1268.847, då borde ju 1500kcal vara lagom när jag tränar?

smurfan
2010-03-19, 13:02
Fortsätt köra på det du tycker är roligt, är kanske inte det bästa för slutresultatet som du vill uppnå men är viktigt i längden att träna något man tycker är kul!

Jag kan minska till 3 spinningpass i veckan om det är bättre för musklerna, det kmr ändå att bli 3 timmar och 45 min spinning/ vecka. Då får jag göra det som känns bra samtidigt som det är bättre för kroppen. Får ju behålla de viktigaste passen iaf:)

Numse
2010-03-19, 13:07
"Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren"

Multiplicera med 1.2 och lägg sedan till din träning. Styrka+spinning 75mins skulle jag gissa drar minst 1000 kcal. Det blir 2500 kcal, alltså ett underskott på 1000 kcal. Det är i grövsta laget.. speciellt med den kvantiteten av träning. Jag skulle rekommendera 500 kcal.

smurfan
2010-03-19, 13:27
"Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren"

Multiplicera med 1.2 och lägg sedan till din träning. Styrka+spinning 75mins skulle jag gissa drar minst 1000 kcal. Det blir 2500 kcal, alltså ett underskott på 1000 kcal. Det är i grövsta laget.. speciellt med den kvantiteten av träning. Jag skulle rekommendera 500 kcal.

Fast om jag lägger om schemat nu så kommer jag ju inte träna lika mycket. Två dagar spinning+styrka, en dag bara spinning, och tre dagar bara styrka. Jag tror att det blir bra ändå. Har ju funkat med 10 pass i veckan på 1000kcal:P utan att jag blivit svagare i gymmet. Jag tror att det här bli bra ändå.
Kan testa med det nya schemat och en kost på 1500kcal/dag och se hur det går. Fast svårt att de hur det påverkar musklerna iofs.. Men det måste ju vara bättre än om jag fortsätter som jag gjort innan. Tur att ni bankat lite förstånd i min envisa hjärna:P

Numse
2010-03-19, 13:34
Ja du är sjukt enveten. :D men det är en bra egenskap om man samtidigt använder sunt förnuft. Lycka till

kjell33
2010-03-19, 13:39
Det blir ett underskott på 1000 kcal i alla fall. Invändningarna du kommer med blir bara förändringar på yttersta marginalen.

smurfan
2010-03-19, 13:57
Det blir ett underskott på 1000 kcal i alla fall. Invändningarna du kommer med blir bara förändringar på yttersta marginalen.

Ja men upplägget är bättre än innan i alla fall måste du hålla med om. Då var det ju 500kcal mindre+mer träning.

smurfan
2010-03-19, 13:57
Ja du är sjukt enveten. :D men det är en bra egenskap om man samtidigt använder sunt förnuft. Lycka till

Tack:)

944RS
2010-03-20, 07:45
Fast om jag lägger om schemat nu så kommer jag ju inte träna lika mycket. Två dagar spinning+styrka, en dag bara spinning, och tre dagar bara styrka. Jag tror att det blir bra ändå. Har ju funkat med 10 pass i veckan på 1000kcal:P utan att jag blivit svagare i gymmet. Jag tror att det här bli bra ändå.
Kan testa med det nya schemat och en kost på 1500kcal/dag och se hur det går. Fast svårt att de hur det påverkar musklerna iofs.. Men det måste ju vara bättre än om jag fortsätter som jag gjort innan. Tur att ni bankat lite förstånd i min envisa hjärna:P

Det är väl ganska självklart att det kommer påverka musklerna om de får lite mer chans till vila samtidigt som de kommer få mer näring. Tror du är inne på rätt spår nu.

Hur ofta väger du dig? Det finns ju ganska mycket felmarginaler så du får inte bli förskräckt om du skulle gå upp 0,2kg nästa gång du står på vågen.
Själv brukar jag ställa mig ofta på vågen och skriva upp vad den visar för att sedan på en bestämd dag räkna ut veckans genomsnittsvikt.
Man får acceptera att den varierar upp och ner mellan dagarna, men förhoppningsvis så visar den ju åt vilket hålla vikten är på väg när man räknar ihop resultaten sedan.

smurfan
2010-03-20, 14:42
Det är väl ganska självklart att det kommer påverka musklerna om de får lite mer chans till vila samtidigt som de kommer få mer näring. Tror du är inne på rätt spår nu.

Hur ofta väger du dig? Det finns ju ganska mycket felmarginaler så du får inte bli förskräckt om du skulle gå upp 0,2kg nästa gång du står på vågen.
Själv brukar jag ställa mig ofta på vågen och skriva upp vad den visar för att sedan på en bestämd dag räkna ut veckans genomsnittsvikt.
Man får acceptera att den varierar upp och ner mellan dagarna, men förhoppningsvis så visar den ju åt vilket hålla vikten är på väg när man räknar ihop resultaten sedan.

Jag brukar väga mig lite var och varannan dag men jag skriver ner vikten och måtten en gång i veckan. Sen om jag väger några hg mer än dagarna innan så vet jag ju det med mig även om jag inte skriver ner det. Om jag tex ätit mkt sent på kvällen dagen innan så är jag ju förberedd på att det komemr visa lite mer.. samma med måtten då det syns direkt på min mage om jag ätit:P
Nu har vikten stått på 59 några dagar trots att jag ätit mycket mer, så känner att jag är på rätt väg igen:)
Är liite orolig att jag inte ska gå ner lika snabbt faktiskt.. Men det är ju trots allt 3 mån kvar till sommaren:)

944RS
2010-03-20, 14:47
Precis, du har gott om tid kvar till sommaren så stressa inte utan försök lära dig så mycket du kan om din kropp istället. Det kommer du tjäna på i längden!

944RS
2010-03-25, 18:35
Det har ju visserligen bara gått en knapp vecka sedan du började äta lite mer men jag undrar bara hur det går?
Har du upplevt mer energi/kraft i träningen? Du tyckte ju inte att det var något problem men man kan ju ändå känna sig ännu bättre :)

Självklart vore det kul att höra hur det går med vikten oxå men där är det lite förtidigt ännu att göra någon bedömning .

smurfan
2010-03-25, 21:06
Det har ju visserligen bara gått en knapp vecka sedan du började äta lite mer men jag undrar bara hur det går?
Har du upplevt mer energi/kraft i träningen? Du tyckte ju inte att det var något problem men man kan ju ändå känna sig ännu bättre :)

Självklart vore det kul att höra hur det går med vikten oxå men där är det lite förtidigt ännu att göra någon bedömning .

Vad snällt:) Det har ju bara gått några dagar, så det kanske inte märks skillnad ännu. Vågen har stått stilla på 59 sen sist.. Ingen skillnad på träningen, ingen mer energi. Hade inte förväntat mig det heller eftersom jag redan var pigg:P
Skillnaden är väl att jag mår illa ofta och känner mig mätt hela tiden:/ jobbigt att äta mer men jag ahr kämpat på bra tycker jag:P
vi får se om en vecka eller så hur det står till på vågen hehe

smurfan
2010-03-25, 21:17
just ja, nya träningschemat går bra hittills:) men det känns konstigt att vara spinning-ledig en vardag^^

smurfan
2010-03-26, 15:21
Tänkte skriva ner mina mått idag för att jag inte ska glömma bort dem. skriver ner mina gamla också för skojs skull=)

dec- midja:73, mage:88, höft:90, rumpa:98, bröst/rygg:88, lår:59
mars- midja:66, mage:81, höft:84, rumpa:94, bröst/rygg:84, lår:57
26/3 midja:66, mage:78, höft:84, rumpa:93, bröst/rygg:85, lår:55 vikt:59kg