handdator

Visa fullständig version : Nån som känner Esbjörn?


Nitrometan
2010-03-11, 08:45
Tydligen är han pappa till en unge i Flen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/socialen-pa-jakt-efter-pappa-esbjorn_4407989.svd

Socialförvaltningen i Flen är på jakt efter en man som heter Esbjörn, är i 30-årsåldern, och bor i Stockholm. Det finns nämligen en treårig pojke som han kan vara pappa till.

I veckorna har 45 personer som kan stämma överens på beskrivningen fått ett brev från kommunen som nu försöker hjälpa barnets mamma att ta reda på vem som är pappa till barnet, skriver Eskilstuna-Kuriren. Där står det bland annat att kvinnan och barnets far har träffats tre gånger i augusti 2006.

En av männen som har fått brevet är starkt kritisk till förfarandet.

- Jag blev totalt frågande för jag har aldrig satt min fot i Flen, säger han till tidningen.

På socialförvaltningen tycker man att det är bra att Esbjörns-fallet uppmärksammas, eftersom det har pågått i flera år.

- Alla barn har rätt att få veta vem som är deras far och vi på socialnämnden har ett långtgående ansvar att söka på olika sätt för att få tag på rätt person, säger familjerättssekreterare Ulrika Borg.

Klart ungen ska ha en pappa.

Hur ska man bära sig åt för att hitta nån som kan vara pappa när man inte vet så mycket?

Det här var ett intressant fall.

jakob
2010-03-11, 08:50
Varför valde mamman att föda barnet om hon nu inte ens känner till vem pappan är?

z_bumbi
2010-03-11, 08:50
En av männen som har fått brevet är starkt kritisk till förfarandet.

- Jag blev totalt frågande för jag har aldrig satt min fot i Flen, säger han till tidningen.

Så länge han inte har varit i Flen så ligger han på plus nästan oavsett vad han utsätts för i brevform.

Nitrometan
2010-03-11, 08:53
Så länge han inte har varit i Flen så ligger han på plus nästan oavsett vad han utsätts för i brevform.

Jag har inte varit i Flen så jag kan inte uttala mig om det. Men jag tror dig på ditt ord.

Langster
2010-03-11, 08:53
Tydligen är han pappa till en unge i Flen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/socialen-pa-jakt-efter-pappa-esbjorn_4407989.svd









Klart ungen ska ha en pappa.

Hur ska man bära sig åt för att hitta nån som kan vara pappa när man inte vet så mycket?

Det här var ett intressant fall.

Haha kul att få hem ett brev angående faderskap om man typ reser mycket i jobbet, stämmer in på beskrivningen och inte var hemma hos frugan just de datumen...

Men självklart ska de ta till alla medel för att hitta honom, han vet ju antagligen inte själv att han har blivit farsa. Men man undrar ju hur kvinnan tänkte när hon behöll ett barn från en så tillfällig kontakt att hon inte ens vet vad han heter i efternamn. Väljer man att behålla barnet får man nog räkna med att pappan kanske aldrig hittas.

hultman
2010-03-11, 09:02
Det finns nog en viss risk för att morsan är white trash och ungen ändå kommer råka illa ut.

Granatgiraffen
2010-03-11, 09:04
Morsan vill bara ha pengar. Klart lamt av morsan, ännu lamare är att staten sätter så mycket resurser till att hjälpa henne. Skicka ut brev? Stor chans att farsan kommer att svara.

Nitrometan
2010-03-11, 09:07
Det finns nog en viss risk för att morsan är white trash och ungen ändå kommer råka illa ut.
Esbjörn Hultman? :D

Skicka ut brev? Stor chans att farsan kommer att svara.
Det beror väl på om han känner nåt ansvar för det han har gjort eller inte. Tänk vilken överraskning att bli pappa till en treåring.

hultman
2010-03-11, 09:10
Esbjörn Hultman? :D


:notme:

Nä, men liksom, jag var full och hittade en kärring på Harrys. Palla ha en unge som är hälften så gammal som en själv :D

rooz
2010-03-11, 09:13
Nu är det ute med att vaska skumpa, nu vaskar vi bebisar:confused:

Hultman, ta ditt ansvar fö-fan och skicka ungen en flaska dom p vasque*grr*