handdator

Visa fullständig version : Ingen effekt av kreatin?


timmey111
2010-03-10, 19:29
Tja har då använt creatine monohydrate från *************. Har använt den i 1½ vecka men det verkar som om det inte ger någon effekt? I biceps tar jag lika mkt som förr, och jag kan ha blivit LITE starkare i axlarna. Men ingen märkvärdigt även om jag inte skulle ta kreatin? Ngn som är fel?

De första 5 dagarna(uppladdningen) tar jag 1tsk kreatin med ca 2-2.5 dl ljummet vatten och blandar i ca 1min. 4 ggr/dag

Efter de 5 dagarna så tar jag också 1tsk kreatin med ca 2-2.5dl ljummet vatten etc. 1 gång/morgon.

Jag använder den precis som det står i förpackningen men det ger ingen resultat. Varför?


Tack!

pro_whey
2010-03-10, 19:43
Svarar alla likadant på kreatin?
Upp till 20-30% svarar inte på kreatin, så kallade non-responders. Det är inte en klar gräns mellan responders och non-responders utan alla svarar olika. Detta innebär att det finns personer som får en väldigt liten/ingen förbättring (non-responders), personer som får en stor effekt (responders) och personer som ligger lite mitt i mellan.

Hur vet jag om jag är en så kallad non-responder?
Du får ingen effekt! Utöver det finns det inga klara tecken. Även non-responders verkar kunna gå upp 1-2 kilo av kreatin och det är därför inget säkert mått på om man har höjt kreatinnivåerna eller inte [2]. Här bör noteras att effekterna av kreatin inte är så stora att man nödvändigtvis måste märka av dem i sin träning. Även om kreatinet ger effekt så kan detta döljas av att man är tröttare de passen då man har laddat med kreatin jämfört med någon vecka tidigare då man inte tog kreatin.

Prova att ta kreatin med snabba kolhydrater efter träning tas snabbare upp av musklerna då. Läs kretin frågor och svar

Johan_P
2010-03-10, 20:04
Värt att läsa är Kollos egna F.A.Q. om just kreatin: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Ungrim
2010-03-10, 20:45
Vad hade du för förväntningar på creatinet?? Vad trodde du skulle hända??


Endel Hypar upp effekterna/förväntningarna massor så blir de mäkta besviken sen och tycker inte de får någon effekt alls.

vicarious
2010-03-10, 20:54
Vad hade du för förväntningar på creatinet?? Vad trodde du skulle hända??


Endel Hypar upp effekterna/förväntningarna massor så blir de mäkta besviken sen och tycker inte de får någon effekt alls.

+1. Det är inget mirakelmedel som gör att du automatiskt ökar i varje övning eller blir större så du kan se det i spegeln.