handdator

Visa fullständig version : Träna magen - men inte ryggen?


way
2010-03-10, 18:17
Finns det risk för skador och andra problem med ryggen om man endast tränar magen?

chrilledude
2010-03-10, 18:20
Träna bara rygg också, disco..

way
2010-03-10, 18:22
Träna bara rygg också, disco..

Det är verkligen inte orsaken till att jag undrar så kom med något vettigt istället.

Edvard
2010-03-10, 18:48
Det är verkligen inte orsaken till att jag undrar så kom med något vettigt istället.

Det är lite svårt att ta dig på allvar, vad är det för dumheter att inte träna ryggen liksom? Men jag anar att du har någon anledning till varför, så då föreslår jag att du lägger fram det och besparar oss onödig tid och energi på att leka gissningsleken.

feyin
2010-03-10, 18:57
Han vill ha svar på en fråga, varför han nu inte ska träna rygg (om det nu är han, eller någon i hans närhet) spelar väll för fan ingen roll så länge han inte ber om komplementövningar eller liknande.

OnT: Mig veterligen är det inte bra att bara träna magen men inte ryggen. Man behöver väll både mag- och ryggmuskler för att stabilisera ryggen i diverse övningar.

Ungrim
2010-03-10, 19:05
Du får en väldigt obalanserad bål om du bara tränar mage men inte rygg, Sen då "halva" bålen orkar med något men andra halvan inte klarar av det blir skaderisken stor.

avocado
2010-03-10, 19:07
Det är lite svårt att ta dig på allvar, vad är det för dumheter att inte träna ryggen liksom? Men jag anar att du har någon anledning till varför, så då föreslår jag att du lägger fram det och besparar oss onödig tid och energi på att leka gissningsleken.

Varför skulle du sitta och spendera tid på en gissningslek? Det behöver väl inte vara honom eller någon i hans närhet överhuvudtaget.
Utan bara en fundering om hur det blir med så många som endast kör t.ex. situps hemma men ingenting annat.

Edvard
2010-03-10, 19:13
Varför skulle du sitta och spendera tid på en gissningslek? Det behöver väl inte vara honom eller någon i hans närhet överhuvudtaget.
Utan bara en fundering om hur det blir med så många som endast kör t.ex. situps hemma men ingenting annat.

Jo det har du ju rätt i. Jag störde mig bara lite, för det lät som han inte inte orkade ge någon bakgrundsinformation men förväntade sig längre svar från oss. Om det nu var en hypotetisk fråga så kan man ju skriva det. Men men nog om det, Ungrims svar var klockrent tycker jag iallafall!

Pjotor
2010-03-10, 19:50
Om ryggen hade rutor så skulle den nog tränas lika mycket som magen. Tyvärr väljer många att träna de muskler som syns, istället för de muskler som behövs.

Ungrim
2010-03-10, 20:00
Om ryggen hade rutor så skulle den nog tränas lika mycket som magen. Tyvärr väljer många att träna de muskler som syns, istället för de muskler som behövs.

Sorgligt men sant tyvär!

mattilainen
2010-03-10, 22:02
Om ryggen hade rutor så skulle den nog tränas lika mycket som magen. Tyvärr väljer många att träna de muskler som syns, istället för de muskler som behövs.

Så sant. Det som är roligt är att när folk börjar inse att en rygg faktiskt kan vara ruskigt snygg den med så kommer dom också snabbt på att "Helvete.. Jag skulle tränat ryggen också" :)

LinusM
2010-03-10, 22:10
Om ryggen hade rutor så skulle den nog tränas lika mycket som magen. Tyvärr väljer många att träna de muskler som syns, istället för de muskler som behövs.
Är väl det att dom tror att tjejer endast tänder på snygga magar.
Grejen är att det finns många tjejer som tycker att ryggen är viktigare, ben ska inte heller underskattas.

Jockefoten
2010-03-10, 22:16
Det ska väl ändå mycket till för att magen ska bli starkare än ryggen?

fiskebulle
2010-03-10, 22:44
Det ska väl ändå mycket till för att magen ska bli starkare än ryggen?

Snackar vi bara korsryggen så tror jag det är fullt möjligt om man vet hur man isolationstränar magen, när många gör "magövningar" så tränar de ju egentligen höftböjarna dynamiskt men ryggen och magen statiskt, vilket iofs också är nödvändigt men det är ju inte det som magträningen går ut på.

Edit: 200 poster! yaay

The Swedish Oak
2010-03-10, 23:22
Hållningen kan bli lidande känns det som, lägg dig på mage o kör lite ryggresning åtminstone.

Fredrik_S
2010-03-11, 00:37
Är väl det att dom tror att tjejer endast tänder på snygga magar.
Grejen är att det finns många tjejer som tycker att ryggen är viktigare, ben ska inte heller underskattas.

men det är extremt många fler som bara bryr sig om magar

Ungrim
2010-03-11, 15:12
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00083.jpg

Mihmut´s brorsa har en anledning att träna rygg ;)

chrilledude
2010-03-11, 15:14
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00083.jpg

Mihmut´s brorsa har en anledning att träna rygg ;)

Haha photoshopad? Man ser typ att den manliga pinnen skall vara där nere, själva "triangeln" syns. Eller är jag helt ute och cyklar?

EDIT; Eller inte, haha. Grymt i alla fall!

Ungrim
2010-03-11, 16:41
Den kommer från denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145104

chrilledude
2010-03-11, 18:42
Den kommer från denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145104

Såg det sen, tar tillbaka det jag skrev.

Stoltz
2010-03-11, 20:57
Tränar du endast magen får du en taskig obalans och troligen även en väldigt oattraktiv och ofördelaktig hållning så man inte ska glömma.