handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag lägga upp träningen?


OnK2
2010-03-10, 17:48
Kanske egentligen ska ligga i träningsjournalerforumet men here goes.
Har efter 2 månaders uppbyggnad nu börjat köra tyngre (använder 3-dagars schemat som finns i best of- sektionen) och är nu inne på min sjätte vecka av "tung/riktig" träning och vad jag har förstått så är det bra att köra i åtta veckor för att sedan vila 1 vecka för att inte köra sönder kroppen (rätt/fel?) men saken är den att jag de 2 sista veckorna i april ska vara bortrest och kommer inte att ha någon direkt chans att träna särskilt bra så jag skulle gärna mot ta lite tips på hur jag ska lägga upp det, kan jag t.ex. träna i 11 veckor för att sedan vila 2?

mattilainen
2010-03-10, 17:49
man behöver inte vila någonting alls om man inte vill/känner för det.

Zejta
2010-03-10, 17:50
Kanske egentligen ska ligga i träningsjournalerforumet men here goes.
Har efter 2 månaders uppbyggnad nu börjat köra tyngre (använder 3-dagars schemat som finns i best of- sektionen) och är nu inne på min sjätte vecka av "tung/riktig" träning och vad jag har förstått så är det bra att köra i åtta veckor för att sedan vila 1 vecka för att inte köra sönder kroppen (rätt/fel?) men saken är den att jag de 2 sista veckorna i april ska vara bortrest och kommer inte att ha någon direkt chans att träna särskilt bra så jag skulle gärna mot ta lite tips på hur jag ska lägga upp det, kan jag t.ex. träna i 11 veckor för att sedan vila 2?

Ja. Du behöver inte vila vart 8nde vecka. Men det är inga problem.

sohel2009
2010-03-10, 21:20
Hej! Tänkte passa på att fråga alla kunniga om hur jag kan lägga upp min träning. Jag har hållit mig borta från fria vikter länge nu och

rickyyy
2010-03-11, 16:04
hur länge har du hållt på att träna och hur har du tränat tidigare?

08killen
2010-03-11, 16:28
Skulle du kunna skicka länken till tränings schemat =)