handdator

Visa fullständig version : Self Omninutrition åsikter?


ogge_112
2010-03-10, 12:22
Driver ett gym och är sugen på at börja ta in och sälja lite kosttillskott på gymmet. Ett märke som jag är lite osäker på är Self Omninutrition, har själv bara testat deras vassle protein och det för för ett antal år sedan. Så skulle vilja ha lite åsikter från folk som använder eller har använt deras produkter, är det ett bra märke eller inte?

CVN
2010-03-10, 12:26
Det enda jag har testat från dem är deras Omega-3 och där finns det ingenting att klaga på i alla fall.

z_bumbi
2010-03-10, 12:35
Min fundering har alltid varit hur de kan vara så mycket billigare på sitt isolat än alla andra och det är inte bara baserat på utpris utan även vad råvaran kostar för andra tillverkare.

ogge_112
2010-03-10, 18:37
Än så länge låter det ju bra, skulle gärna vilja veta hur smaken står sig emot konkurrenterna har själv bara smakat deras choklad smak?

Isolat är ju vad jag vet inte så jätte vanligt så det är ju inte lika lätt att jömföra priserna på det som med ett vanligt koncentrat, men är råvaran verkligen så mycket dyrare är väll inte så jättestor skillnad på processen jömfört med ett koncentrat eller är jag ute och cyklar?

pia
2010-03-11, 08:45
Jag har använt deras produkter i många år och jag tycker deras produkter är lika bra som andras men billigare vilket är ett plus för mig. Jag tycker smakerna är bra. Gillar framför allt banan choklad och persika men de andra är helt okej de med

z_bumbi
2010-03-11, 08:54
Isolat är ju vad jag vet inte så jätte vanligt så det är ju inte lika lätt att jömföra priserna på det som med ett vanligt koncentrat, men är råvaran verkligen så mycket dyrare är väll inte så jättestor skillnad på processen jömfört med ett koncentrat eller är jag ute och cyklar?

Du verkar inte ha undersökt marknaden så mycket så börja där och kolla på priserna.

isakt
2010-12-29, 11:33
Hur är deras Essential Amino Mix?

J.V
2010-12-29, 11:47
Det är visserligen en tre år gammal post, så de kanske fått ordning på grejerna nu, men hittade på ett annat forum en tråd om SO:s EAA som man skickat till analys och resultatet var väl inte det bästa. Det saknades tre aminosyror (och det var lite av de andra), fanns delar som inte listades i innehållsförteckningen, saknades ingredienser osv.

Men som sagt, en tre år gammal tråd. Kanske är bättre nu.

isakt
2010-12-29, 11:50
Säkert därför jag fick den till så bra pris då *grr27*

TheGhr
2011-01-01, 21:40
Jag har testat deras Kaseinprotein i chokladsmak och det var verkligen det mest vidriga jag någonsin smakat, man fick sippa milliliter för milliliter för att inte spy men det gjorde å andra sidan lidandet mer utdraget. Grynig, vidrig konsistens. Vasslen i mintchoklad av alla smaker var något bättre, men ändock en anledning i sig att ligga kvar i sängen istället för att ta sin morgondrink. Kan ha vart minten, helt klart!