handdator

Visa fullständig version : Smärta i armbågen/armbågsleden efter träningspass


Torwald
2010-03-10, 08:34
Hej allihop,
Jag vaknade idag med en obehaglig smärta i min vänstra armbåge som jag inte riktigt känner igen. Jag trodde först att det var muskelvärk, för jag tränade (bland annat) biceps igår och den fäster väl där i krokarna. Dessvärre känner jag nästan ingenting i muskeln, och det gör mycket ont när jag rätar ut eller drar ihop armen (främst rätar ut). Att röra armen i sidled eller skruva den gör inte ont. Det gör även ont när jag klämmer försiktigt med ett finger i armvecksgropen.

Det enda jag gjorde som jag inte brukar göra var preachercurls (med EZ-stång), finns det något i den övningen som kan orsaka något sådant här? Jag brukar som sagt inte köra den, men det var för mycket folk vid hantlarna.

Hur kan jag avgöra om och när jag borde kolla upp om det hänt något allvarligt? Ifall det är en inflamation, borde jag äta till exempel paracetamol? Är det någon fara att träna andra muskelgrupper? Borde kunna köra ben och eventuellt mage obehindrat.

Tacksam för hjälp.

Martin Löwgren
2010-03-10, 10:05
Träningsvärk behöver inte sitta i själva muskelbuken utan kan te sig i infästet för muskelsenan med mera. Vänta några dagar och rör på armen som vanligt.

Torwald
2010-03-10, 12:10
Ok, då gör jag så. Tackar så mycket för snabbt svar och bra info!