handdator

Visa fullständig version : kcal åter igen kcal och igen...


Fredric_83
2002-04-25, 16:42
Om man käkar 2000 kcal på en dag, ska man då förbränna 2000 kcal samma dag då oxå för att gå ner i vikt? eller ska man bränna mer eller mindre?

tcksam för svar ha D // Fredde

King Grub
2002-04-25, 16:48
För att minska i vikt måste du förbruka mer är du äter, men det behöver inte nödvändigtvis vara under en och samma dag. Det är viktigare under ett längre perpspektiv. Det finns ju ingen klocka i dig som säger "Pip! Nu har det gått 24 timmar, och jag ligger på plus. Bäst att lägga på sig lite fett."

2000 kcal är förresten inte speciellt svårt att göra av med under ett dygn. Bara din viloförbrukning i sig är inte många hundra kcal därifrån.

[ 25 April 2002: Inlägget har ändrats av: King Grub ]

stybb
2002-04-25, 17:12
Fredric> alltså du behöver inte löpa speciellt länge för att komma över 2000 med tanke på vad du förbränner under dagen. Som i inlägget över säger så räcker det med morgonpromenad och ett gympass för att gott och väl förbruka mer än 2000 på en dag

Fredric_83
2002-04-25, 17:19
Okej men det som jag bränner över 2000 det försvinner i fett?
vi säger jag äter för 2000 kcal under hela dagen men förbränner 2500 kcal under detta dygn det försvinner i fett?

Petrus
2002-04-25, 17:23
ALLA kcal du förbränner kommer från fett/protein/kolhydrater.
Dvs om du bränner 500kcal mer än du gör av med under ett dygn, så kommer dom 500kcal från både fett,kolhydrater och protein.
Vänligen,

Petrus

spinkoo
2002-04-25, 17:24
Jajamensan, eller i muskler! Men det ska väl inte vara så "vanligt"...lättare att bränna fett jujh

MVH/spinkoo

Fredric_83
2002-04-25, 17:30
Så vad rekommenderar ni att jag borde bränna i kcal om jag käkar 2000 per dag? jag hade tänkt deffa om ni undrar...

stybb
2002-04-25, 17:34
alltså.. räkna inte kalorier på vad du bränner.. du kommer bränna nog om du tar en morgonpromenad och gymmar.. du Kommer att tappa rejält med vikt(fett)

Tänk inte för mycke :)

Fredric_83
2002-04-25, 17:40
jag e bara så orolig för jag börjar min första deff den 1 maj så jag vill att allt ska fungera som det ska och vill veta så jag gör rätt...

kan ni rekommendera vilken fett och kolhydrat nivå jag borde ligga på?

jag lade in 156g kolhydrater och 40g fett på min deff schema som ett dags intag.

sen vilodagen ska jag stoppa i mig lika mycket då eller?

tack för alla svaren det uppskattar jag faktiskt... ;)

Lella
2002-04-25, 17:52
Ta det nu bara lugnt å andas djupt.. *ler* Nej, men ärligt talat så behöver det inte vara så krångligt.. tror jag?

Visst är det jättebra att samla kunskap men man kan inte veta allt på en gång och alla fungerar olika.. din kropp är unik och det som fungerar för någon annan behöver inte fungera på dig. Du får prova dig fram lite! :)

Varför inte börja deffen redan imorrn med en liten morgonprommis? Testa lite? Istället för att satsa allt på 1:a maj.. För under deffen ska du ju fortfarande leva ett normalt liv, med plugg/jobb och va social och så.. leva under tiden också.. :D

Nu kanske jag bara övertolkar (antagligen) men jag tror att deffen kommer gå jättebra men att du riskerar att bli besviken om du blir för seriös i början.. därmed inte sagt att du inte ska satsa, kunskap är aldrig fel! :) +

Jättelycka till! :D Det här fixar du!! *lovar*

Fredric_83
2002-04-29, 13:23
tackar.... ;)