handdator

Visa fullständig version : Deff kontra Bulk


Cronie
2010-03-09, 20:32
Jag har sökt runt men inte hittat några tillfredställande svar. Just nu börjar min def lida mot sitt slut. Har gått kanon och har gått ner 6 kg på 7 veckor utan att det har vart "jobbigt". Vill ner ett par kilo till, räknar med att landa på - 9 kg på mina 10 veckors def.

MEN nu till frågan, jag vill "bulka", lägga på mig så mycket muskler som möjligt så snabbt som möjligt utan att gå upp för mycket fett..

1. Ska man köra på samma sätt som under def fast tvärt om? Det vill säga ex 750 kcal plus om dagen samt köra 5-6 pass i veckan vilket jag även gjort under deffen

2. Hur ska man i såfall ligga på fördelningen gällande fett, protein och kolhydrater?

3. Några tips på tillskott, jag vill dock inte bli bondgrov med mycket muskler men samtidigt mycket fett

4. Ni fattar säkert frågan, gärna konstruktiva svar, har jag missat trådar där detta avhandlas trots mina sökningar är det bara hänvisa.

5. Jag kör Rage 5 ggr i veckan och har funderat på att börja köra Kreatin, jag kör Ragex2 samt ltd edition, men det står ju inte hur många gram man kommer upp i per portion, är det de 5 gram man "ska" ha om dagen?

Mvh C

koffein_beroende
2010-03-09, 20:40
Rent spontant så tycker jag att det verkar lite mkt med 750kcal överskott, skulle snarare försöka ligga på 250 kanske.

chrilledude
2010-03-09, 20:41
Överskott är det som gäller ja, men INTE 750kcal, då lär du lägga på dig en hel del fett. Kanske 200-300 är bra?

Cronie
2010-03-09, 20:44
Ok, men ska det bara vara proteiner på de extra 200-300 eller hur ska fördelningen vara? Under def kör jag enligt guiden 2 gr protein/kg och 1 gr fett/kilo.

koffein_beroende
2010-03-09, 20:47
Ok, men ska det bara vara proteiner på de extra 200-300 eller hur ska fördelningen vara? Under def kör jag enligt guiden 2 gr protein/kg och 1 gr fett/kilo.

Det låter bra, jag skulle dock höja proteinintaget till 3g/kg sen bara fylla ut med kolhydrater.

Det enda tillskottet jag skulle rekommendera är möjligtvis protein, eaa före och efter träning.

Cronie
2010-03-09, 21:03
Jag kör Whey-80 idag, tack för svaren. Måste tyvärr ställa en korkad fråga, vad är eaa?

Inte börja med Gainer eller?

koffein_beroende
2010-03-09, 21:12
Okej, http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Gainer låter onödigt om du kan få i dig tillräckligt med energi från mat. Är oftast massor med socker i gainers.