handdator

Visa fullständig version : Hur tränar ni som e ute och festar varje helg??


edion
2010-03-09, 19:43
Kom på det idag när man såg lite killar på gymmet som man vet brukar vara ute varje helg och är sådana som brukar vara rätt fulla men inte tapapr dom på träningen på det. Hur fanken lyckas man med att både vara ute på krogen "jämt" och samtidigt bibehålla formen och inte tappa muskler? Snälla berätta!

(flytta gärna tråden om den har kommit fel)

Curls
2010-03-09, 19:44
Kom på det idag när man såg lite killar på gymmet som man vet brukar vara ute varje helg och är sådana som brukar vara rätt fulla men inte tapapr dom på träningen på det. Hur fanken lyckas man med att både vara ute på krogen "jämt" och samtidigt bibehålla formen och inte tappa muskler? Snälla berätta!

(flytta gärna tråden om den har kommit fel)

Har en polare som festar varje helg, Håårt... fortfarande en av de grymmaste jag känner till asså.. gener skulle jag vilja skylla på...

Trance
2010-03-09, 19:46
Styrketräna regelbundet under flera år. Sköt maten hyfsat (alltså få i dig protein och ungefär så många kalorier du vill ha dig för ditt mål).

Utöver det så kan man slarva rätt rejält med resten och ändå få rätt bra kropp.

Baan
2010-03-09, 19:49
Styrketräna regelbundet under flera år. Sköt maten hyfsat (alltså få i dig protein och ungefär så många kalorier du vill ha dig för ditt mål).

Utöver det så kan man slarva rätt rejält med resten och ändå få rätt bra kropp.

Vad är resten? Steroider? Dagliga runken?

;)

edion
2010-03-09, 19:49
Låter som att alkoholen inte bryter ner så mkt som man hör om man läser svaren här ??

edion
2010-03-09, 19:50
Vad är resten? Steroider? Dagliga runken?

;)
Ja det är ju den klassiska frågan som kommer upp hur ofta används det olka otillåtna preparat av dessa människor

Folke50
2010-03-09, 19:50
Låter som att alkoholen inte bryter ner så mkt som man hör om man läser svaren här ??

Det gäller att fäzta rätt! När du väl fäztar så ska du slita av dig tröjan och verkligen visa NU ÄR DET FÄZT!!1

Trance
2010-03-09, 19:51
Vad är resten? Steroider? Dagliga runken?

;)

Fest, exakt näringssammansättning på mat. De vanliga nojorna.

tomccc
2010-03-09, 19:52
Kom på det idag när man såg lite killar på gymmet som man vet brukar vara ute varje helg och är sådana som brukar vara rätt fulla men inte tapapr dom på träningen på det. Hur fanken lyckas man med att både vara ute på krogen "jämt" och samtidigt bibehålla formen och inte tappa muskler? Snälla berätta!

(flytta gärna tråden om den har kommit fel)

Man måste inte leva träning 24/7 för att få resultat. Men klart är att 'killarna på gymmet' skulle få bättre resultat snabbare om de skippade alkoholen. Det finns en trivnadsaspekt i det hela också, dvs, mår man bra kan man träna bra.

Chrillee
2010-03-09, 19:52
Finns ju även fall som inte utvecklas alls då, men om alkoholen är en bidragande faktor är ju svårt att säga. Men kan ju vara en stark faktor eftersom det t om finns studier som visar på att det har en hämmande effekt.

Folke50
2010-03-09, 19:53
Hela livet er än fäzt 24/7

Curls
2010-03-09, 19:56
folke är full

Lellee
2010-03-09, 20:12
jag har lärt mig att festa nykter och jag älskar de !!

Kebab-Arne
2010-03-09, 20:15
jag har lärt mig att träna onykter och jag älskar de !!

burre
2010-03-09, 20:17
Så jävla petigt är det inte. Träna hårt, ät bra sov ordentligt. På det kan du nog bli redlös 1-2ggr/v å ändå plussa. Tycker att jag gör det själv rätt bra.

Edit: jävligt bra*

dared
2010-03-09, 20:19
Mina bästa månader ökningsmässigt kom under en period med fest ca 2 ggr i veckan. Ökningarna berodde dock mycket på ett längre break innan, men går absolut att öka hyffsat bra samtidigt som man festar mycket. Fet blir jag inte heller, snarare tvärt om.

Själv vilar jag när jag är bakfull och brukar försöka trycka in träningspassen på helt vita dagar, eventuellt tidigt på dagen jag tänkte sticka ut om andra alternativt fallit bort.

edion
2010-03-09, 20:22
Mycket intressant att höra spelar det nån roll vad ni dricker sägs ju att sprit e bättre än öl osv

gnagaren
2010-03-09, 20:23
Jag tränar oftast mån-fre och sen festar jag både fredag och lördag, vilket resulterar i att söndagarna brukar bestå av koma. Men det funkar hur bra som helst, bara att träna på precis som vanligt dem dagarna jag inte festar. Nånstans tror jag också att om man lever och är glad kan man träna bättre och är oftare på bättre humör.
Själv har jag haft perioder då jag tänkt träning 24/7, legat vaken på nätterna och planerat nästa dags pass in i minsta detalj, försökt få i mig minst 30-40g protein var 3'e timma, tackat nej till att festa och alkohol. Men då kan jag ärligt talat säga att resultaten inte varit lika bra, eftersom att jag inte mått lika bra i huvudet.

Sebbe_H
2010-03-09, 20:37
Träna alla dagar utom på bakfyllan.

r3mpuh
2010-03-09, 20:38
Träna alla dagar utom på bakfyllan.
Är det inte negativt att göra så? Vore det inte bättre att vänta ytterliggare en dag?

Rickard
2010-03-09, 20:44
Dom lägger mer energi på att träna än att hålla på och fundera på detaljer.

spann
2010-03-09, 20:45
är väl ute, får bara tummen ur röven de andra dagarna då ja inte e bakis och åker ner och tränar. äter väl ok med under veckan. avstår t.ex. en cola mitt på dagen (fall ja inte e super sugen), äter hellre mat än att gå å smygäta kakor och godis (tappar ju suget efter det = nemas godis å dyilkt)

e la så ja får de å gå runt. sen ökar jag väl inte speciellt bra, går la långsamt men säkert frammå!t;)

Sebbe_H
2010-03-09, 20:49
Är det inte negativt att göra så? Vore det inte bättre att vänta ytterliggare en dag?

Vem orkar bry sig. Träna på när du mår bra och var glad.

r3mpuh
2010-03-09, 20:50
Vem orkar bry sig. Träna på när du mår bra och var glad.
Jag pendlar, så det går inte. :/

Nordenator
2010-03-09, 20:52
Dom lägger mer energi på att träna än att hålla på och fundera på detaljer.

Nu vet inte jag hur du lägger upp din styrketräning, men jag är rätt säker på att veckan tidsmässigt tillåter både och.

Grandmaster
2010-03-09, 20:53
Att alkohol skulle påverka träningsresultaten dramatiskt är en myt som propageras av eländiga och ensamma människor. Många som tar sin träning "seriöst" faller i den kategorin.

Jag har druckit regelbundet (dvs nästan varje helg) i tio år. Jag har haft perioder med avhållsamhet också, men det har varken gjort till eller från för mina resultat.

The Somberlain
2010-03-09, 20:56
Borde väl inte vara något problem om du undviker gymmet de dagar du ämnar bli full/är bakis och i övrigt sköter dig hyffsat.

svennebanan
2010-03-09, 20:58
Fan vad skönt att tillhöra kategorin "eländig människor".

von huff
2010-03-09, 21:01
Bra skrivet av Grandmaster.Super man fredag lördag så kan det vara tungt att träna på lördag och söndag så de passena kan bli lidande och på så sätt påverka muskeltillväxten lite.Annars skulle jag satsa på att äta bra de dagarna man super och träna de dagar man inte är bakfull

stevebc
2010-03-09, 21:01
Helt som vanligt. Vad är problemet?

Har en polare som festar varje helg, Håårt... fortfarande en av de grymmaste jag känner till asså.. gener skulle jag vilja skylla på...Har man disciplinen att ge sig själv en örfil när man vaknar upp i sin egen spya 15.00 dagen efter, trycker ner en skål corn flakes och tar sig till gymmet en halvtimme senare så kan man uppnå bra resultat med både halvkassa gener och ett taskigt leverne.

davvvan
2010-03-09, 21:02
Om Grandmaster dricker så dricker jag med.

Slartibartfast
2010-03-09, 21:02
Grandmaster levererar verklighetens bitchslap. :thumbup:

Alkohol e gott. När jag går av roa ska jag fan vara full fram till hösten.

130kg finsk sisu
2010-03-09, 21:03
När jag var som värst söp jag 2-4ggr i månaden och vann allt som kom i vägen i bänkpress. Dessutom life time drugfree. Huvudsaken är att man äter före, under och efter fyllan.
Det funkar om man tränar för att bli stark alternativt stor med viss fettmassa.
Skall man hålla god form så kanske det är aningen svårare eftersom du får kolisar i överflöd.
Numer super jag 2-4ggr i året pga bantning samt familjeliv.

Folke50
2010-03-09, 21:06
Jag har druckit regelbundet (dvs nästan varje helg) i tio år. Jag har haft perioder med avhållsamhet också, men det har varken gjort till eller från för mina resultat.

Hur vet du hur dina resultat hade sett ut om du inte druckit "nästan varje helg i 10 år" ?

130kg finsk sisu
2010-03-09, 21:09
grandmaster är rätt deffad å jävligt stark för sin kroppsvikt.
Att supa är kul helt enkelt. Skulle jag inte vilja bära ett tungt ansvar som pappa så skulle jag supa mej oftare.

Folke50
2010-03-09, 21:10
130 : Vad har det med att han är deffad och stark att göra? Jag har inte motsatt det på något sätt. Om du nu menade till mig.

130kg finsk sisu
2010-03-09, 21:12
Tänkte inte specifikt på dej utan i allmänhet. Slipper helst allt moraliserande om träning och alkohol. Som Janne Ahonen sa i sin bok "ni anar inte hur många backrekord man hoppat i backhoppning med över 2 promille i blodet". hahahahaha

Grandmaster
2010-03-09, 21:13
Hur vet du hur dina resultat hade sett ut om du inte druckit "nästan varje helg i 10 år" ?

Med stor sannolikhet hade mina resultat varit sämre, eftersom jag då haft mer tid att ägna mig åt optinoja och träning som bara leder till fördärv och misär bortom en viss gräns.

stevebc
2010-03-09, 21:17
När jag var som värst söp jag 2-4ggr i månaden och vann allt som kom i vägen i bänkpress. Dessutom life time drugfree. Huvudsaken är att man äter före, under och efter fyllan.
Det funkar om man tränar för att bli stark alternativt stor med viss fettmassa.
Skall man hålla god form så kanske det är aningen svårare eftersom du får kolisar i överflöd.
Numer super jag 2-4ggr i året pga bantning samt familjeliv.Bra skrivet, håller med. Det jag slarvar med mest är sömnen och dygnsrytmen då jag normalt festar mellan 23-07. Lördagar då jag brukar träna vaknar jag alltså runt 15 på eftermiddagen, halvbakis och "tom" och ska träna max 2 timmar senare.

leo1
2010-03-09, 21:32
Håller med om att det går att bygga bra med 4-5 öl på helgerna så länge man äter bra.

Får se hur det kommer att gå att bygga upp konditionen under vår/sommar med lite alkohol under helgerna.

Ska träna inför en halvmara. Nån som tränat inför nåt liknande och fortfarande festat på helgerna?

brobban
2010-03-09, 22:33
Nu är jag inte ute och ränner varje helg men blir säkert varannan i snitt eller nåt. Och när jag vet att jag ska festa på fredag eller lördag så lägger jag bara upp schemat så jag hinner med alla träningspass så att bakisdagen är ledig.
T.ex.
Mån Promenad efter skolan på kvällen Bröst/axlar
Tis: Biceps/triceps efter skolan och fotbollsträning på kvällen
Ons: Rygg+baksida axlar
Tors: Ben+mage
Fre: Promenad och på kvällen fylla
Lör: Ledig
Sön: Löppass

Sebbe_H
2010-03-09, 22:57
Med stor sannolikhet hade mina resultat varit sämre, eftersom jag då haft mer tid att ägna mig åt optinoja och träning som bara leder till fördärv och misär bortom en viss gräns.

Inte för att jag är på grandmasters nivå vad det gäller träning och form, men jag tänker ungefär likadant. Släpp efter lite och man får bättre resultat, istället för att räkna det där extra grammet protein, timea måltider och skippa alkoholen pga optinoja.

spann
2010-03-09, 22:58
Håller med om att det går att bygga bra med 4-5 öl på helgerna så länge man äter bra.

Får se hur det kommer att gå att bygga upp konditionen under vår/sommar med lite alkohol under helgerna.

Ska träna inför en halvmara. Nån som tränat inför nåt liknande och fortfarande festat på helgerna?


Sorry fall jag är helt efterbliven. men räknar du det som fest fall ni dricker 4-5 öl under en hel kväll? Med festa syftar jag på att man dricker sig full, dvs minst det dubbla + ett gäng drinkar/ shots.

tror 4-5öl en kväll snarare är bra för kroppen.

Sebbe_H
2010-03-09, 23:03
Sorry fall jag är helt efterbliven. men räknar du det som fest fall ni dricker 4-5 öl under en hel kväll? Med festa syftar jag på att man dricker sig full, dvs minst det dubbla + ett gäng drinkar/ shots.

tror 4-5öl en kväll snarare är bra för kroppen.

Ja. Normala människor dricker inte 15 öl när man är på fest. Det är nog du som ska kolla upp din alkoholkonsumtion.

spann
2010-03-09, 23:04
Ja. Normala människor dricker inte 15 öl när man är på fest. Det är nog du som ska kolla upp din alkoholkonsumtion.

okej.. är la nått fel på min umgängeskrets då


edit: 15 öl kanske e lite å ta i. men en 12-13st eller runt 8 öl + nåra drinkar/ shots klingar bar i mina öron

edit2: blir ju lagom cp kan ju tilläggas

Chrillee
2010-03-10, 00:01
Med stor sannolikhet hade mina resultat varit sämre, eftersom jag då haft mer tid att ägna mig åt optinoja och träning som bara leder till fördärv och misär bortom en viss gräns.

Kul att se en person med en avslappnad inställning till träningen har ett väldigt bra resultat att visa upp.

Personligen festar jag utan alkohol sedan snart 3 år, skönt för kropp, knopp & plånbok. :)

Kek
2010-03-10, 00:16
okej.. är la nått fel på min umgängeskrets då


edit: 15 öl kanske e lite å ta i. men en 12-13st eller runt 8 öl + nåra drinkar/ shots klingar bar i mina öron

edit2: blir ju lagom cp kan ju tilläggas

Du hade supit mig under bordet innan jag kommit halvvägs igenom det där haha

Ont. Jag brukar inte dricka särskilt ofta då jag inte är så jätteförtjust i just alkohol. Mår lagom pissigt både i kropp och plånbok dagen efter för ett halvbra rus. men tror ärligt talat inte det påverkar så mycket som många säger om man sköter allt annat bra.

stevebc
2010-03-10, 00:20
Det viktigaste av allt, som jag tror många försummar, även viktigare än att äta, är att inte bli uttorkad. Har hört av en läkarstuderande kompis att hans föreläsare sa att det mest katabola under en fylla är när muskelcellerna dehydreras. Någon som vet mer om detta?

Sen, givetvis, för att vätskan ska stanna kvar i kroppen behövs ju salter och mineraler som man får via maten. Men glöm inte att dricka (vatten)!

Är man uttorkad inför ett träningspass presterar man också sämre, så tränar man dagen efter bör man verkligen fylla på med vätska och salt innan man går och lägger sig. Tar väl minst 3-4 timmar från vätskeintaget till man är i balans igen?

Brukar själv dricka ca 1 liter mjölk så fort jag kommer innanför dörren, samt några glas juice. Kompenserar för vätskeförlusten, fyller på kroppen med anti-katabolt protein och antioxidanter/socker (för osmosen och blodsockret). Borde lindra.

Himax
2010-03-10, 00:22
10 stycken 5,9% en gång i veckan är standard för mig. Dock lider jag inte utav "problemet" som kallas bakfylla, så jag har inga problem med att traska iväg till gymmet 1 timme efter jag vaknat dagen efter.

C.E.J.
2010-03-10, 00:30
Går man ut på lillördag kan det nog bli knepigt, men håller man sig till helgerna borde träningen gå bra ändå om man koncentrerar'n till veckodagarna! My $ 14/37.

shut teh face
2010-03-10, 00:46
okej.. är la nått fel på min umgängeskrets då


edit: 15 öl kanske e lite å ta i. men en 12-13st eller runt 8 öl + nåra drinkar/ shots klingar bar i mina öron

edit2: blir ju lagom cp kan ju tilläggas
Fjortisar brukar dricka mkt

Huffo the A-LagaRe
2010-03-10, 05:06
Fjortisar brukar dricka mkt

I Finland och Ryssland är man riktiga fjortisar.

:smash:

spann
2010-03-10, 22:29
Fjortisar brukar dricka mkt

någon måste ju

p1r
2010-03-10, 22:48
Fjortisar brukar dricka mkt

Japp, det är bara dom riktiga vuxna och mogna som dricker lite, möjligtvis lagom någon gång

davvvan
2010-03-10, 22:51
Jag dricker alkohol i snitt en gång per vecka, i höstas var det något högre. Jag mår inte dåligt av det, även om man kan bli rejält bakfull någon gång. Däremot tror och hoppas jag att det hämmar min utveckling när det gäller styrketräningen, annars har jag fan ingenting att hämta.

Ibland behöver inte lagom vara tillräckligt.