handdator

Visa fullständig version : Nyss köpt kosttillskott, behöver hjälp!


Osoon90
2010-03-08, 20:05
Hej, jag har lite problem med att gå upp i vikt. Jag har legat på 72 kilo i evigheter och vill försöka gå upp i vikt. Jag har inte mycket underhudsfett men vill försöka gå upp ännu mer i muskler... så jag köpte idag några kilo Protein och Gainer och tänkte höra hur man ska fördela detta, vad ska man ta innan och vad ska man ta efter träning osv för bäst vikt/muskelökning? Kan man blanda Protein och Gainer i samma shake och ta efter eller innan? Tacksam för svar!

Mvh Oskar

Eriic
2010-03-08, 21:43
Är det vassleprotein, så ta det innan träning och gainer efter träning.
Gainer och protein kan blandas

Johan_P
2010-03-08, 21:44
1. Läs förpackningen (står angivet hur man ska dosera) och sedan här på forumet. Det finns ganska mycket om doseringar.

2. Ja, du kan blanda proteintillskott och gainer i samma shaker.

Osoon90
2010-03-08, 22:21
Okej, rekommenderar ni att blanda eller köra det varförsig? Tack annars för infon!

AdamK
2010-03-08, 22:26
Om jag hade varit dig så hade jag köpt eaa + vassle
Gainer känns ganska onödigt med tanke på att det är hur lätt som helst att ligga på kcal överskott.

Osoon90
2010-03-08, 22:29
Okej, har du någon länk på det som du rekommenderar istället för Gainer AdamK?

Johan_P
2010-03-08, 22:29
Okej, rekommenderar ni att blanda eller köra det varförsig? Tack annars för infon!

Helt idén med gainer är ju att ha en blandning med snabba kolhydrater och protein. Vill du ha en annan blandning efter din träning är det upp till dig. Det är ingen vits att dricker gainer om du inte har svårt för att äta tillräckligt med vanlig mat för att öka din kroppsvikt. Men ge det ett ärligt försök innan du försöker trixa med gainers.

Gainer känns ganska onödigt med tanke på att det är hur lätt som helst att ligga på kcal överskott.

Inviduellt. En hel del har svårt att äta så pass mycket att de ligger på energiplus.

AdamK
2010-03-08, 22:30
Problemet är att jag kan äta pizza, dricka öl och vadfan som helst med kalorier men ingenting händer,... fattar inte vad jag har för problem att inte kunna gå upp. Men det vänder väll med åldern...

Ät mer och träna mer och hårdare så ska du se.

Osoon90
2010-03-08, 22:37
men då gör jag nog som JohanP skriver, att blanda ihop en fet protein och gainer mix efter träning, och samtidigt äta mycket under dagen så får vi hoppas jag ökar lite i vikt*flex*

AdamK
2010-03-08, 23:31
Till varje måltid så kan du alltid dra över en kringla med olivolja för extra kcal