handdator

Visa fullständig version : Hur länge kan kreatin och vassel protein ligga i en shake?


Grundberg
2010-03-08, 19:18
Hej har en nybörjarfråga.

Jag är rätt säker men frågar endå..

Kan Kreatin pulver och vassel protein pulver ligga i shakern som i mitt fall 24h utan att bli dålig?

Allså bara pulver, inget tillsatts så som vatten, mjölk osv.

Kreatin o protein bör tas precis innan och efter träning som det står på burken?
Vill bara ha det bekräftat. Mvh!

Mist
2010-03-08, 19:26
Det ska väl inte göra något om du inte har tillsatt vätska.
Protein kan man göra lite som man vill med, jag tar efter träning, kreatin är det dock olika på. En del ska man bara ta innan men andra ska man ladda upp.

Crocker
2010-03-08, 19:28
Om det inte kan ligga i en stängd shaker, borde det ju inte ligga i en stängd påse? :D
Det är inga problem alltså.
Protein kan intas före/efter träning, skillnaden är inte stor.
Kreatin har inga "snabba" effekter, och behöver inte intas just före träning.

Grundberg
2010-03-08, 20:29
Okej, för står nämligen på kreatinet att ska tas före och efter träning, ville bara extra kolla, men jag kör som det står..

Proteinet står att man ska ta det 2-3ggr per dag. Att ta det efter träningen vet jag men dom andra 1-2 gångerna?

King Grub
2010-03-08, 20:29
Det spelar ingen roll när du tar kreatin.

Crocker
2010-03-08, 22:27
Okej, för står nämligen på kreatinet att ska tas före och efter träning, ville bara extra kolla, men jag kör som det står..

Proteinet står att man ska ta det 2-3ggr per dag. Att ta det efter träningen vet jag men dom andra 1-2 gångerna?
Du behöver inte ta någon gång alls, det är deras rekommendationer för att det ska ta slut fortare så du köper mer. ;)
Räcker gott att ta efter träning, möjligen om du har brist på protein kan du ta mellan måltiderna.

Mist
2010-03-08, 22:57
Om det inte kan ligga i en stängd shaker, borde det ju inte ligga i en stängd påse? :D
Det är inga problem alltså.
Protein kan intas före/efter träning, skillnaden är inte stor.
Kreatin har inga "snabba" effekter, och behöver inte intas just före träning.

Det spelar ingen roll när du tar kreatin.

Det beror ju på vilken sorts kreatin det är.

Crocker
2010-03-08, 23:35
Det beror ju på vilken sorts kreatin det är.
Vad är det för kreatin som ger sjukt snabba effekter som jag missat totalt? :confused:

Mist
2010-03-09, 11:22
Vad är det för kreatin som ger sjukt snabba effekter som jag missat totalt? :confused:

Nu är inte jag så insatt men kre-alkakyn och ethyl ester är de som finns i shopen, beställde kre-alkakyn igår.

Gorilla
2010-03-09, 12:13
Det beror ju på vilken sorts kreatin det är.
Nope, de har samma effekt allihopa. Den enda skillnaden är hur kreatinet är "skapat".

Tanner
2010-03-09, 12:18
Vad är det för kreatin som ger sjukt snabba effekter som jag missat totalt? :confused:

Kreatin ger ingen snabb effekt

King Grub
2010-03-09, 13:19
Det beror ju på vilken sorts kreatin det är.

Nej, det gör det ju inte.

Mist
2010-03-09, 13:49
Varför finns det då kreatin som ska tad bara en timme innan tränong då?

King Grub
2010-03-09, 13:51
Marknadsföring, eller så innehåller produkten även något annat som har en akut effekt.

saab900
2010-03-09, 14:31
Nu är inte jag så insatt men kre-alkakyn och ethyl ester är de som finns i shopen, beställde kre-alkakyn igår.

Ethylestrat kreatin var uppe i en rapport för ett tag sedan, eller om det var på traningslara.se. Hursom ger det lägre kreatinnivåer i blodet än vanligt monohydrat trots den flashigare förpackningen och det betydligt högre priset. Antagligen pga att dosen som rekommenderas är betydligt lägre. (Att det smakar som den avrunna saften från ruttna äpplen hjälper inte heller.)

Grundberg
2010-03-09, 17:45
Jag tar mitt kreatin till frukost och efter träning, inga konstigheter?

Samma med mitt vassel protein. (som smakar skit :D)

saab900
2010-03-10, 01:46
Du kan ta allt kreatin på en gång, ingen idé att portionera upp det. Jag brukar blanda mina 5 gram i ett halvt glas mjölk när jag ätit efter träningen, och sedan skölja ned det med lite till. Och smakar proteinet verkligen skit kanske du skulle pröva en annan sort. Jag har aldrig köpt något proteinpulver som smakat just skit. De flesta smakar ganska ok faktiskt.

Grundberg
2010-03-10, 07:46
Du kan ta allt kreatin på en gång, ingen idé att portionera upp det. Jag brukar blanda mina 5 gram i ett halvt glas mjölk när jag ätit efter träningen, och sedan skölja ned det med lite till. Och smakar proteinet verkligen skit kanske du skulle pröva en annan sort. Jag har aldrig köpt något proteinpulver som smakat just skit. De flesta smakar ganska ok faktiskt.

Okej, då vet jag. Allså det spelar ingen roll när man tar det som en redan sagt, då tar jag mitt när det är enklast.

Och proteinet smakar inte exakt skit, du kan vara lugn och ta det med en nypa salt, det smakar inte gott.. ;)