handdator

Visa fullständig version : Lite extra pump i träningen!


Candydarling
2010-03-08, 08:36
Goddagens!

Är totalkass på alla kosttilskott som finns ute på marknaden och tar just nu bara EAA (före/efter träning) proteinpulver, omega3 och vitaminer. Hade velat ha någonting som ger extra pump åt träningen, något förslag?

Ungrim
2010-03-08, 08:42
Goddagens!

Är totalkass på alla kosttilskott som finns ute på marknaden och tar just nu bara EAA (före/efter träning) proteinpulver, omega3 och vitaminer. Hade velat ha någonting som ger extra pump åt träningen, något förslag?

Brutal FX eller Rage

Numse
2010-03-08, 08:44
Kreatin kanske

Candydarling
2010-03-08, 08:50
Kreatin kanske

funderat lite pådedär med kreatin, är det inte så att man går upp en del i vikt av det? Ska börja deffa riktigt stenhårt i början av april så det vore ju surt att börja med kreatin om jag ändå inte kommer använda det under tiden jag deffar =s

Numse
2010-03-08, 08:53
Du går upp p.g.a. att du binder mer vatten. Har faktiskt ingen aning om ifall man bör/inte bör använda kreatin vid deff, det får någon annan svara på.

Candydarling
2010-03-08, 08:54
Brutal FX eller Rage

någon av dom du tar själv och rekomenderar?

Ungrim
2010-03-08, 08:55
Beror väll lite på syftet med deffen, Är syftet bara att bli av med lite fett så spelar nog inte kreatinet någon roll, vill du däremot se väldigt slank ut så är ju kreatinet ett litet hinder.

Ungrim
2010-03-08, 08:55
någon av dom du tar själv och rekomenderar?

Tycker båda fungerar riktigt bra, Jag kör på Brutal pga priset.

Candydarling
2010-03-08, 08:57
Beror väll lite på syftet med deffen, Är syftet bara att bli av med lite fett så spelar nog inte kreatinet någon roll, vill du däremot se väldigt slank ut så är ju kreatinet ett litet hinder.

tja, alltså det är min första deffperiod någonsin så jag har en del att få bort. Mål i längden är att bygga ordentligt med muskler och inte bli "slank" och pinnig. Vill ha bort så mycket underhudsfett som möjligt för att få fram musklerna.

Candydarling
2010-03-08, 08:59
Tycker båda fungerar riktigt bra, Jag kör på Brutal pga priset.

läste om stickningar och massa kli? låter ju jäkla läskigt?
hur är brutal i smaken? (fattig student får köra på billigaste!)

Ungrim
2010-03-08, 09:12
läste om stickningar och massa kli? låter ju jäkla läskigt?
hur är brutal i smaken? (fattig student får köra på billigaste!)

Jag tycker att det är helt underbar i smaken, 2,5dl vatten och 1 dos brutal smakar som redbull, (med lite lite inslag av något surt)

Ungrim
2010-03-08, 09:13
tja, alltså det är min första deffperiod någonsin så jag har en del att få bort. Mål i längden är att bygga ordentligt med muskler och inte bli "slank" och pinnig. Vill ha bort så mycket underhudsfett som möjligt för att få fram musklerna.

Då är det bara köra på med kreatin om du vill det,

Candydarling
2010-03-08, 09:26
Då är det bara köra på med kreatin om du vill det,

Härligt! Då tackar jag för hjälpen! :thumbup:

Ristretto
2010-03-08, 09:51
Kreatin är kanon under deff eftersom du orkar lite mer på träningspassen. Sen kan jag inte säga att jag själv känner någon märkbar skillnad, men det går nog lite bättre.:naughty:

Tänk på att Brutal FX innehåller löst räknat 192 kcal per 100g om du dietar.

Ungrim
2010-03-08, 10:04
Kreatin är kanon under deff eftersom du orkar lite mer på träningspassen. Sen kan jag inte säga att jag själv känner någon märkbar skillnad, men det går nog lite bättre.:naughty:

Tänk på att Brutal FX innehåller löst räknat 192 kcal per 100g om du dietar.

så 48 kcal per dos då ungefär

Candydarling
2010-03-08, 10:11
Kreatin är kanon under deff eftersom du orkar lite mer på träningspassen. Sen kan jag inte säga att jag själv känner någon märkbar skillnad, men det går nog lite bättre.:naughty:

Tänk på att Brutal FX innehåller löst räknat 192 kcal per 100g om du dietar.

Kanoners! Det ska jag ha i bakhuvudet!

Kallingen
2010-03-08, 13:11
Vill du slippa alla sura PWOs så kör på rena NO-produkter istället.
Jag får lätt mkt magsyra p.g.a sura PWOs och magkatarr som följd av det, och har märkt att NO-kapslar fungerar mkt bättre och ger fin pump :)

Candydarling
2010-03-09, 08:49
Vill du slippa alla sura PWOs så kör på rena NO-produkter istället.
Jag får lätt mkt magsyra p.g.a sura PWOs och magkatarr som följd av det, och har märkt att NO-kapslar fungerar mkt bättre och ger fin pump :)

För en tjej som är ganska nollad gällande kosttillskott så kanske du kan förklara vad PWo och NO är? :em:

panic
2010-03-09, 09:25
För en tjej som är ganska nollad gällande kosttillskott så kanske du kan förklara vad PWo och NO är? :em:

PWO = Pre Work Out (före träning)

NO = Det är NO produkterna, tex NO-explode


Alltså produkter som gör dig piggare och alletare när du ska träna så du orkar och vill mer.

vicarious
2010-03-09, 09:31
PWO = Pre-workout product. Innehåller oftast koffein, beta-alanin, kreatin, citrullin-malat m.m. som ska göra en uppiggad, alert och bidra till ökad vaskuläritet och pump.

T ex NO-Explode, Brutal FX, Rage, Superpump 250, Trück m.fl.

Candydarling
2010-03-09, 10:24
PWO = Pre-workout product. Innehåller oftast koffein, beta-alanin, kreatin, citrullin-malat m.m. som ska göra en uppiggad, alert och bidra till ökad vaskuläritet och pump.

T ex NO-Explode, Brutal FX, Rage, Superpump 250, Trück m.fl.

och vad rekomenderar ni själva av dessa två?

Kallingen
2010-03-09, 10:55
Niox som jag tipsade om är rena Nitric Oxid-kapslar, inga andra blandningar så som Truck, Rage, Brutal FX. Jag själv blir oerhört dålig i magen av dessa blandningar och föredrar då bara NO samt ev koffeintabletter.

Koffeintabletter är förövrigt ganska underskattade som PWO, kostar ca 70-100kr för en burk med 200st/200mg

sur puppa
2010-03-09, 12:04
läste om stickningar och massa kli? låter ju jäkla läskigt?
hur är brutal i smaken? (fattig student får köra på billigaste!)

Stickningarna är mycket behagliga enligt mig. Just nu kliar det i hela ansiktet o jag vill bara gräva in naglarna i huden :) Sen är det väl individuellt hur man reagerar. Har läst om folk sm fått rännskita av Rage t.ex.

Är själv student. Rage hållet hyfsat länge o kostar inte mer än hälften av vad den gemene studenten lägger ner på gifter i form av alkohol.

vicarious
2010-03-09, 13:52
och vad rekomenderar ni själva av dessa två?

Jag tror du missförstod lite.

Alla exempel jag räknade upp var exempel på PWOs. Pre-workout products är ett samlingsnamn för produkter som t ex Rage, Brutal FX, Superpump, NO-Explode m.fl.

Du får prova dig fram, vissa reagerar bättre på vissa produkter och sämre på vissa. Rage är en nog en klar favorit, iaf här på forumet.