handdator

Visa fullständig version : Knäppande känsla i axeln


kalle_banan
2010-03-07, 23:15
Jag har till att börja med haft höger axel ur led, detta hände för ca 8 år sedan, nu har det börjar "knäppa" i axeln, det känns som att något ligger fel och hoppar på plats när jag lyfter armen rakt upp och låter den falla ner igen. När jag kör axelpressar knäpper det extra mycket, därför undviker jag sådana övningar.

Jag har ingen koll på anatomi men det känns som att det är en sena, ett ledband eller något annat i den stilen som knäpper. Min fråga är om detta går att träna bort?

Martin Löwgren
2010-03-07, 23:21
Jag har till att börja med haft höger axel ur led, detta hände för ca 8 år sedan, nu har det börjar "knäppa" i axeln, det känns som att något ligger fel och hoppar på plats när jag lyfter armen rakt upp och låter den falla ner igen. När jag kör axelpressar knäpper det extra mycket, därför undviker jag sådana övningar.

Jag har ingen koll på anatomi men det känns som att det är en sena, ett ledband eller något annat i den stilen som knäpper. Min fråga är om detta går att träna bort?

Knäppandet kan du ignorera men börjar det ge smärta eller andra symptom ska du vara uppmärksam.

kalle_banan
2010-03-07, 23:32
Jag vet inte om det är relaterat, men sist jag körde ett axelpass med axelpressar i maskin så hade jag en onämnbar plötslig stickande smärta i höger nyckelbensregion dagen efter, denna smärta försvann när jag mjukade upp området med lite lätt massage och roterande rörelser med armen, kan det vara relaterat tro?