handdator

Visa fullständig version : Koreanskt barn dog av svält, föräldrarna spelade dataspel


G_lund
2010-03-07, 16:26
WTF?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1908405/deras-bebis-dog-av-svalt
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8551122.stm

vicarious
2010-03-07, 16:27
Vart är världen på väg..

Doctor Snuggles
2010-03-07, 16:28
Varför är datorspel fortfarande lagliga?

stevebc
2010-03-07, 16:29
Datorspel, det nya heroinet? Störda människor hur som helst.

(tänker på Trainspotting och en av de hemskaste scener som jag sett)

xlucasx
2010-03-07, 16:30
Varför är datorspel fortfarande lagliga?

"barn dog av svält, föräldrarna tränade"

Varför är träning fortfarande lagligt?

Folke50
2010-03-07, 16:31
Barn dog för dom var barn.

varför är barn fortfarande lagliga?

clinteastwood
2010-03-07, 16:31
Absoluta Maxstraffet är vad de förtjänar!

Three pigs
2010-03-07, 16:32
igen?

Dreas
2010-03-07, 16:32
"barn dog av svält, föräldrarna tränade"

Varför är träning fortfarande lagligt?Hade föräldrarna tränat hade de varit intresserade av att inta föda efter passet, då hade de också kommit på att äta bör deras barn göra. Mer styrketräning istället för datorspel *flex*

igen?Samma som förut, de har lyckats gripa dom.

G_lund
2010-03-07, 16:32
"barn dog av svält, föräldrarna tränade"

Varför är träning fortfarande lagligt?

Vettigt svar som vanligt från dej.

Inte så många som "fastnar" på gymmet och glömmer av tiden i typ 10-15timmar..
däremot kan jag utan problem glömma av tiden lite när jag sitter vid datorn eller spelar tv-spel, 3-4timmar kan flyga iväg ganska fort..

feyin
2010-03-07, 16:35
Mäh! Är detta lagligt måste vi ju legalisera allt man kan dö av.

Chrilli
2010-03-07, 16:38
Förbjuda puckade människor? Varför skylla på andra saker hela tiden som spel, tv, myndigheten och världen. Man måste väl kunna tänka och ha sunt förnuft ?

Matsa
2010-03-07, 16:42
Datorspel kan vara sjukt beroendeframkallande och det är inte första gången det begåtts MMO relaterade brott. T.ex så har vi fallet där en man i Kina högg någon till döds när de blev osams om något svärd i Legend of Mir 3. Sen har vi 28-åringen i Sydkorea som kollapsade och dog pga utmattning efter att ha spelat Starcraft, koreaner tar visst datorspel på rätt stort allvar...

Men trots det så tycker jag inte att det främst är själva spelets fel, om en person är kapabel till något sådant så står det inte riktigt rätt till från början.

Förbjuda puckade människor? Varför skylla på andra saker hela tiden som spel, tv, myndigheten och världen. Man måste väl kunna tänka och ha sunt förnuft ?

Något åt det hållet, ja. ;)

Kim Jong Il
2010-03-07, 17:28
Väldigt, väldigt tragiskt. Den dekadenta västerländska kapitalismen sprider sin pest över hela jorden.

Tolkia
2010-03-07, 17:32
Inte ens ett spädbarn dör av 3-4 timmars fasta (eftersom 3-4 timmar anfördes som exempel på att glömma bort tiden). Här var nog något rätt så snett även spelandet förutan.

The_RobRoy
2010-03-07, 17:51
Detta lär ju öka nu när SC2 släpps ;)

tsp
2010-03-07, 17:51
Att vara föräldrar kräver (enligt mig) för övrigt mer än att mata ungen, sätta på den kläder och lära den att inte stjäla. Många föräldrar nöjer sig dock med dessa tre enkla ting i sin uppfostran av ungar, varför är föräldrar fortfarande lagliga?

young_george
2010-03-07, 17:54
"barn dog av svält, föräldrarna tränade"

Varför är träning fortfarande lagligt?

"Barn dog av svält, föräldrande tog droger"

Varför är fortfarande...oh wait

lingonplockarN
2010-03-07, 18:21
vafan det var ju raid!

Snobbe
2010-03-07, 18:34
Förbjuda puckade människor? Varför skylla på andra saker hela tiden som spel, tv, myndigheten och världen. Man måste väl kunna tänka och ha sunt förnuft ?

+1 Jag hoppas dom som skriver att datorspel borde förbjudas osv gör det me glimten i ögat och inte är seriösa för då kollar man på fel saker som är "fel" för världen.

LadyG
2010-03-07, 19:01
inte ens ett spädbarn dör av 3-4 timmars fasta (eftersom 3-4 timmar anfördes som exempel på att glömma bort tiden). Här var nog något rätt så snett även spelandet förutan.

+1

Kwon
2010-03-07, 19:17
Prius Online var det de fastnade framför, inte SC2-Betan

mdgh3zQYqvo

xlucasx
2010-03-07, 20:00
Vettigt svar som vanligt från dej.

Inte så många som "fastnar" på gymmet och glömmer av tiden i typ 10-15timmar..
däremot kan jag utan problem glömma av tiden lite när jag sitter vid datorn eller spelar tv-spel, 3-4timmar kan flyga iväg ganska fort..

Det var mer för att sätta perspektiv på saken, inte för att det om just träning skulle inträffa men man kan inte förbjuda allt som är potentiellt farligt. Dator och tv-spel är väldigt populärt av media att beskylla just nu. Hur många barn har inte dött till följd av alkohol, tv, och andra vardagliga ting? Är det verkligen skäl nog till att förbjuda dessa vardagliga ting också? 3 - 4 timmar kan flyg iväg snabbt, men för att barnen ska svälta ihjäl på grund av för mycket tid framför något så är det garanterat andra psykiska problem som ligger bakom.

Att du tar allting gravallvarligt och bokstavligt gör dig till en mycket mer vettig och tänkande individ menar du? Hett tips, försök att läsa lite mellan raderna och skippa att inleda argumentationer med personangrepp - det kanske gör att folk tar dig lite mer seriöst. Har du problem med mig så är du välkommen att ta det via PM. :smash:

"Barn dog av svält, föräldrande använde alkohol"

Varför är fortfarande...

fix'd ;)

young_george
2010-03-07, 22:37
Det var mer för att sätta perspektiv på saken, inte för att det om just träning skulle inträffa men man kan inte förbjuda allt som är potentiellt farligt. Dator och tv-spel är väldigt populärt av media att beskylla just nu. Hur många barn har inte dött till följd av alkohol, tv, och andra vardagliga ting? Är det verkligen skäl nog till att förbjuda dessa vardagliga ting också? 3 - 4 timmar kan flyg iväg snabbt, men för att barnen ska svälta ihjäl på grund av för mycket tid framför något så är det garanterat andra psykiska problem som ligger bakom.


Just förbud för såna här "vardagliga ting" argumenterade du ju i en annan tråd.

Förbjud all narkotika, förbjud alkohol, förbjud tobak.

Med dina åsikter så förstår jag iofs att det är svårt att vara konsekvent, inte ens du kan väl hålla med dom i längden.

Kwon
2010-03-07, 22:38
It's not a Gun killing people, it's the person pulling the trigger.

Föräldrarnas fel, inte spelet.

xlucasx
2010-03-07, 22:45
Just förbud för såna här "vardagliga ting" argumenterade du ju i en annan tråd.



Med dina åsikter så förstår jag iofs att det är svårt att vara konsekvent, inte ens du kan väl hålla med dom i längden.

Så du letade i gamla trådar för att knäppa mig på näsan? Lite roligt faktiskt att att mina åsikter upprör så pass. Svårt att vara konsekvent med mina åsikter, varför då menar du? Jag är för ett totalt drogförbud, jag använder inte heller något själv. Om datorspel ska förbjudas? Visst, förbjud musik, träning, sex, tv, musik och allt annat som också kan vara farligt först. Någonstans så måste man dra sin gräns.

Fråga mig igen om 10 år om jag fortfarande inte dricker eller använder någon form av drog så får du se hur "svårt" jag har för att vara konsekvent. Only time will tell antar jag. Om du tycker att det är extremt och svårt att leva utan substanser så är det helt klart du som har problem och inte jag.

It's not a Gun killing people, it's the person pulling the trigger.

Föräldrarnas fel, inte spelet.

+1
"gaffeln gjorde mig fet!"

young_george
2010-03-07, 22:49
Så du letade i gamla trådar för att knäppa mig på näsan? Lite roligt faktiskt att att mina åsikter upprör så pass. Svårt att vara konsekvent med mina åsikter, varför då menar du? Jag är för ett totalt drogförbud, jag använder inte heller något själv. Om datorspel ska förbjudas? Visst, förbjud musik, träning, sex, tv, musik och allt annat som också kan vara farligt först. Någonstans så måste man dra sin gräns.

Fråga mig igen om 10 år om jag fortfarande inte dricker eller använder någon form av drog så får du se hur "svårt" jag har för att vara konsekvent. Only time will tell antar jag. Om du tycker att det är extremt och svårt att leva utan substanser så är det helt klart du som har problem och inte jag.



Behövde inte leta. Jag har gott minne.

Du skriver i ena tråden att alkohol är ett "vardagligt ting" som ej bör förbjudas och undrar om det är alkoholens fel att folk dricker eller folket.

I en annan vill du förbjuda alkoholen.

Ser du inte se inkonsekvensens i detta hjälper det inte hur mycket jag än förklarar, men även om du blundar så kan resten av läsarna se det.

xlucasx
2010-03-07, 22:53
Behövde inte leta. Jag har gott minne.

Du skriver i ena tråden att alkohol är ett "vardagligt ting" som ej bör förbjudas och undrar om det är alkoholens fel att folk dricker eller folket.

I en annan vill du förbjuda alkoholen.

Ser du inte se inkonsekvensens i detta hjälper det inte hur mycket jag än förklarar, men resten av läsarna kan nog se det.

Jag kan fortfarande stå för att det borde förbjudas, men om man ska vara realistisk så kommer det inte att hända. Jag använde det snarare som ett argument då det dödar betydligt mer än datorspel men ingen skulle någonsin vilja förbjuda den heliga alkoholen ändå, oavsett hur mycket den dödar.

Fin pik på att jag skulle vara osmart där också, det höjer verkligen ribban i debatten. Keep up the good work! :thumbup:

Doctor Snuggles
2010-03-07, 23:02
"barn dog av svält, föräldrarna tränade"

Varför är träning fortfarande lagligt?

Exakt! Kriminalisera allt som folk dör pga av!

young_george
2010-03-07, 23:02
Jag kan fortfarande stå för att det borde förbjudas, men om man ska vara realistisk så kommer det inte att hända. Jag använde det snarare som ett argument då det dödar betydligt mer än datorspel men ingen skulle någonsin vilja förbjuda den heliga alkoholen ändå, oavsett hur mycket den dödar.

Fin pik på att jag skulle vara osmart där också, det höjer verkligen ribban i debatten. Keep up the good work! :thumbup:

Att du kan se det logiska problemet i ditt eget resonemang är uppmuntrande. Att du trots detta håller kvar i det är upprörande.

Du skriver:
Om du tycker att det är extremt och svårt att leva utan substanser så är det helt klart du som har problem och inte jag.

och undrar varför du får pikar?! Nu undrar jag om du verkligen inte kan se inkonsekvensen.

xlucasx
2010-03-07, 23:06
Att du kan se det logiska problemet i ditt eget resonemang är uppmuntrande. Att du trots detta håller kvar i det är upprörande.

Du skriver:


och undrar varför du får pikar?! Nu undrar jag om du verkligen inte kan se inkonsekvensen.

Jag förstår mycket väl vad du menar och varför du skulle kunna tro att jag inte förstår inkonsekvensen av mitt uttal. Men eftersom du inte förstår efter min förklaring om varför jag använde just alkohol som argument trots mina åsikter så undrar jag om det kanske inte är du som borde få pikarna istället.

Nu är det galet OT, jag drar mig ur då jag inte orkar med sådant här onödigt gnabb.

beckman88
2010-03-08, 02:44
Old news.... Detta hande 07 jue

C.E.J.
2010-03-08, 02:55
Hade föräldrarna tränat hade de varit intresserade av att inta föda efter passet, då hade de också kommit på att äta bör deras barn göra. Mer styrketräning istället för datorspel *flex*

Jag tror mera på nåt i stil med: "Barn dog av svält, föräldrarna poserade/var och tränade/förberedde dagens sjunde mål mat/uppdaterade träningsjournalen på ett forum."

;)

saab900
2010-03-08, 13:44
Föräldrarna kanske är lite lätt psykiskt störda med en beroendeprofil. Hade det inte varit datorspel kanske det hade varit droger eller pussel. Och vem säger att droger inte var inblandade i det här fallet?

Det enda kravet som ska skärpas är kravet på att få sätta barn till världen.

Nitrometan
2010-03-08, 13:50
Det enda kravet som ska skärpas är kravet på att få sätta barn till världen.
Kravet på att få sätta barn till världen ska skärpas?
Ska alla kräva att få varsitt barn?

Eller ska man ställa krav på de som vill bli föräldrar?

saab900
2010-03-08, 13:55
Kravet på att få sätta barn till världen ska skärpas?
Ska alla kräva att få varsitt barn?

Eller ska man ställa krav på de som vill bli föräldrar?

Det tredje, men det förstod du egentligen, eller hur? Gick det dåligt att kedjebänka igår eller? ;)

Smml
2010-03-08, 13:55
Vettigt svar som vanligt från dej.

Inte så många som "fastnar" på gymmet och glömmer av tiden i typ 10-15timmar..
däremot kan jag utan problem glömma av tiden lite när jag sitter vid datorn eller spelar tv-spel, 3-4timmar kan flyga iväg ganska fort..

Men herregud. Är man inte totalt jävla dum i huvudet så kommer man ihåg att man har ett spädbarn som inte har ätit oavsett om man tränar/spelar/dansar/flyger/hoppar hage.......

Nitrometan
2010-03-08, 14:04
Det tredje, men det förstod du egentligen, eller hur? Gick det dåligt att kedjebänka igår eller? ;)
Jag gissade att det var det. Men det var ju inte det du skrev.

I dagsläget ställs det inga krav alls. Hur ska man lösa det? Ska man tvingas ansöka om att skaffa barn? Ska det beläggas med straff att skaffa barn utan tillstånd?

Inga kedjor igår.

<Mike>
2010-03-08, 14:21
Men snälla, vad tror folk att dom ska uppnå i såna här frågor med att sätta hårdare krav på vilka som får skaffa barn och inte? Idioter som beter sig som idioter kommer det alltid finnas. Man får inte mörda, ändå sker mord. Man får inte åka för fort, ändå åker i princip alla för fort. Det finns många saker man inte får göra. Varför? Jo för att folk gör dom sakerna. Det var inte precis som om föräldrarna till barnet inte förstod att det antagligen var dåligt att svälta barnet, dom gjorde det ändå för att något var snett i huvudet på båda två. Inga lagar hade ändrat något.

Fatalist
2010-03-08, 19:33
Datorspel kan vara sjukt beroendeframkallande och det är inte första gången det begåtts MMO relaterade brott. T.ex så har vi fallet där en man i Kina högg någon till döds när de blev osams om något svärd i Legend of Mir 3. Sen har vi 28-åringen i Sydkorea som kollapsade och dog pga utmattning efter att ha spelat Starcraft, koreaner tar visst datorspel på rätt stort allvar...

Men trots det så tycker jag inte att det främst är själva spelets fel, om en person är kapabel till något sådant så står det inte riktigt rätt till från början.



Något åt det hållet, ja. ;)

Jag tror det även har mycket med landets sociala klimat att göra, om individer blir såhär konstiga. De har ju faktiskt inte uppfostrat sig själva till att bli sådana, utan det har föräldrar, media, skola och så vidare antingen tillåtit dem att bli, eller format dem till att bli, eller bägge.

Kek
2010-03-08, 19:38
Varför är datorspel fortfarande lagliga?

Barn dog för att de ramlade av cykel. Varför är cyklar fortfarande lagliga?

Ont. Rätt sjukt att något sånt händer. Man måste vara riktigt jävla hardcore gibbare om man skiter i att mata barnet.

Doctor Snuggles
2010-03-08, 19:40
Barn dog för att de ramlade av cykel. Varför är cyklar fortfarande lagliga?

Ont. Rätt sjukt att något sånt händer. Man måste vara riktigt jävla hardcore gibbare om man skiter i att mata barnet.

Återigen, exakt! Man borde skjuta alla cykeltillverkare för att bli av med problemet en gång för alla!

Irony is hard.