handdator

Visa fullständig version : Ser mitt deff-schema bra ut?


Endorah
2010-03-06, 18:13
Tjenare, min senaste tråd blev så tunn o.s.v. så moderatorer kan gärna ta bort den, för här kommer en riktigt ordentlig tråd.
Jag skulle vilja be om råd vad jag kan förbättra med min träning!
Lite info : Jag är en kille på 15 år. väger 66 kg och är ca 175 cm lång. Har ingen kamera så blir ingen bild "/
Mitt mål : Lika bra att lägga korten på bordet och säga som det är, jag vill ha snyggare kropp till sommaren på stranden. Förra vintern / våren gjorde jag ett försök men blev halvt misslyckat då jag gav upp.
Onyttigheter jag äter (per vecka) : ca 4 DL vanlig cola, ca 6-10 DL cola zero. Kring 1, ibland 2 hg godis (knappt nånting med vad jag brukade äta) Pizza 1 gång varannan vecka i snitt.
Förutom det äter jag bara nyttiga saker och i lagom stora portioner. Mitt kcal intag per dag tror jag ligger på kring 2000-2500 beroende på om jag äter godis eller liknande.
Kan tillägga att när det blir 10+ grader ute ska jag börja springa i intervaller ca 2,3 km. Förra sommaren gjorde jag det på ca 10 mins ~.'

Följande schema beskriver hur jag kommer leva när snön är borta och jag kan börja springa utomhus. (förra året skedde detta lite efter påsk) Men tills dess kommer jag byta ut löparpassen mot vilodag / styrketräning :

MÅNDAG :
06:30 --- ringer min klocka. Går och duschar i en kvart ungefär.

6:50 --- äter jag frukost. En vanlig frukost består av :
2 mackor med keso och skinka eller en stor tallrik med flingor. (kellogs red berries, ganska onyttiga men de innehåller mycket vitaminer osv)
4 DL kaffe (ikl mjök) med 4 stora tsk kaffe
ibland även : http://www.youtube.com/watch?v=Qu2qAzjEpd4&feature=channel

12:30 --- lunch ; äter det som skolan bjuder på i normal mängd. Ca 450 kcal ~ och försöker fylla upp kring 25 gr proteiner. vanligtvis 3 glas mjölk.

14:45 --- äter jag ett mellanmål i skolan, 200 gr kvarg, en banan, macka eller liknande.' Slutar skolan en kort stund efter.

18:00 --- en proteinshake + träna ben + lite axlar och tygg i ca 40 mins, sen duscha

19:00 --- ungefär då är det middag. äter ungefär som tallriksmodellen. ca 600-750 kcal

22:30 -- äter jag något lätt, tex lite keso eller en macka + protteshake, fast bara hälften så mycket pulver än vad man ska ta.

23:00-24:00 --- brukar jag gå och lägga mig.

TISDAG :
Samma sak ända fram till

14:30 -- slutar jag och åker hem

15:10 -- är jag hemma och äter något snabbt. Kanske en proteinshake + 2 mackor. Sen åker jag till en skidbacke med kompisarna.

16:00 -- är jag på skidbacken och åker skidor i ca 3 timmar. Jag "jibbar". dvs hopper i hopp m.m. Brukar vara helt slut efter. / kommer byta ut detta mot löpning när snön har smält i backen.


-Samma som måndag-


ONSDAG
samma som måndag fast tränar mage + lite bröst

TORSDAG
samma fast jag har gympa lektion i 1,5h vilket jag tar vara på.
tränar rygg + lite armar

FREDAG
som tisdag fast åker inte skidor varje gång.
kommer ha fredag som vilodag / löpning

LÖRDAG
kör på samma matschema men tränar armar

SÖNDAG
vanligt ätschema och spelar badminton en timme / åker skidor tre timmar
kör ibland lätta träningspass för hela kroppen så jag somnar lättare. Annars somnar jag kring ett tiden och blir supertrött dagen efter.

Tror jag inte kan beskriva mer specefikt hur jag lever.
Kan inte direkt beskriva min gener, men om jag håller motivationen uppe och kör på detta, kommer jag kunna bli av med det mesta fettet? Har ca en cm tjockt fettlager kring buken (det som förstör min påbörjade V-formade kropp).
Känner mig även osäker på mitt träningsupplägg då jag aldrig tränat olika muskelgrupper per dag. Varje pass jag kört än så länge har vart hela kroppen.
Första passet blev idag som var rygg + lite armar.
anledningen varför jag kör mycket rygg är för att jag är lite fel byggd. Jag har tränat för mycket bröst och för lite rygg, så måste jämna ut lite (mina axlar är lite lutat framåt, vill ha lite rakare hållning!).

Om jag missade nått viktigt jag borde tagit med så säg till så fixar jag det.
Bjuder på en mängd språkfel :D

Endorah
2010-03-06, 18:24
Kan inte redigera min tråd eftersom det gått 10 mins, men måndag kl 18 menar jag RYGG inte tygg såklart ;)

Endorah
2010-03-07, 14:11
Inga åsikter alls, någon? komigen vill ha lite kritik på mitt upplägg, vill förbättra det så mycket som möjligt :D