handdator

Visa fullständig version : Korsbandsoperation


pcw
2010-03-06, 16:53
Hej,

Opererade mitt knä den 23 Februari. Mitt främre korsband var av så de gjorde ett nytt av en hamstringsena och sedan så fick de fila lite på bägge meniskarna som var lite skadade.

Mitt knä värker fortfarande, dock känns det bättre och bättre för varje dag med ökad rörlighet. Men det har ju ändå gått snart 2 veckor (på tisdag) efter min operation och tycker att man inte borde ha så mycket värk? Någon annan med erfarenhet av korsbandsoperation och hur länge efter åt det värkte i knät?

Tack på förhand.

grimfish
2010-03-06, 17:05
Man får räkna med att ha ont minst en månad efter operationen.

Martin Löwgren
2010-03-06, 17:14
Hej,

Opererade mitt knä den 23 Februari. Mitt främre korsband var av så de gjorde ett nytt av en hamstringsena och sedan så fick de fila lite på bägge meniskarna som var lite skadade.

Mitt knä värker fortfarande, dock känns det bättre och bättre för varje dag med ökad rörlighet. Men det har ju ändå gått snart 2 veckor (på tisdag) efter min operation och tycker att man inte borde ha så mycket värk? Någon annan med erfarenhet av korsbandsoperation och hur länge efter åt det värkte i knät?

Tack på förhand.

Ditt knä kommer vara svullet (bli svullet utav aktivitet men det är ofarligt) i cirka 6månader efter operation och hur länge smärtan håller i sig är svårare att säga men längre än två veckor brukar det ta. Runt vecka 6 brukar de flesta känna en förbättring avseende smärta, styrka och rörlighet (förutsatt) att korrekt rehab körs.

pcw
2010-03-06, 17:26
Okej, så med andra ord är det bara att köra vidare med panodilen och tiparol ett tag till tills jag känner att smärtan börjar avta?