handdator

Visa fullständig version : Tacosås


Megalodon
2010-03-06, 14:31
Om jag kör en ketogen diet förstör då sockerfri tacosås min diet?

rbn
2010-03-06, 14:36
Lite sockerfri tacosås kommer inte ta dig ur ketos, nej. Om det är vad du menar.

Kravmaga
2010-03-07, 00:54
Läsa näringsinnehållet är att rekommendera. Kan tänka mig att det blir svårt i längden att hålla sig i ketos om du inte håller koll på innehållet i det du äter ;)

Megalodon
2010-03-10, 17:55
Läsa näringsinnehållet är att rekommendera. Kan tänka mig att det blir svårt i längden att hålla sig i ketos om du inte håller koll på innehållet i det du äter ;)

Jag har allt koll, 5,5g kolhydrater per 100g innehåller den.

KimPod
2010-03-10, 17:57
Du behover inte oroa dig. Hur mycket tacosås kan du om möjligt äta / protion tacos. 20 gram. Detta ger 1gram kolhydrater?

Megalodon
2010-03-10, 17:59
Lite sockerfri tacosås kommer inte ta dig ur ketos, nej. Om det är vad du menar.

Min träningspolare som hjälper mig med den ketogena dieten, påstår motsatsen. Har svårt för att äta kycklingen, ville därför ha 2msk tacosås till den. Det går väl knappast att få tag på eller göra egen tacosås utan kolhydrater?
Får komma på något annat att ha till kycklingen.

Anton Fräs
2010-03-10, 18:26
Min träningspolare som hjälper mig med den ketogena dieten, påstår motsatsen. Har svårt för att äta kycklingen, ville därför ha 2msk tacosås till den. Det går väl knappast att få tag på eller göra egen tacosås utan kolhydrater?
Får komma på något annat att ha till kycklingen.

Det beror naturligtvis på ditt kolhydratintag i stort, 2 msk tacosås enkom kommer sannolikt inte ta dig ur ketos.

Vad äter du i övrigt? Hur många gram kolh. ligger du på från resten av kosten?

KimPod
2010-03-10, 22:47
Jag kör ketogen diet för tillfället med kolhydratsuppladdning 36h på helgen. Dagligen får jag i mig 25-35 gram kolhydrater och jag har även legat på upp till 50gram utan att lämna ketosis. Detta är oerhört individuellt men ligger du i ketosis på ett ganska stadigt kolhydratsintag så tar absolut inte 2gram kolhydrater dig ur ketosis.