handdator

Visa fullständig version : Iphone 3GS


Psyla
2010-03-06, 10:32
Hej! Min vän har haft en Iphone 3GS bunden hos tre i omkring 2 månader.

För två veckor sedan ''trodde'' han att den blivit stulen på en fest (Han hade bara slarvat bort den). Han fick en helt ny telefon (inkl, laddare, hörlurar, etc) på försäkringen, men han valde dock att inte spärra den gamla telefonen.


Nu har han hittat sin gamla 3GS och han sitter på två, i princip helt nya telefoner. Är det ''olagligt'' om jag köper hans gamla och hackar upp den så jag kan ringa med andra operatörer? *screwy*

coxie
2010-03-06, 11:13
Försäkringsbedrägeri är ett brott och en affär mellan er två borde hamna under häleri.

Risken att åka dit är rätt liten förutsatt att ni inte nämnt det för några utomstående som kan rapportera till försäkringsbolaget.

Chrilli
2010-03-06, 11:39
Skumt, försäkringsbolag brukar väl vilja ha en polisanmälan om den anses vara stulen, vilket leder till att de spärrar telefonen. Om man anmäler den som tappad så borde de även spärra den för utesluta sånt här.

hahavaffan
2010-03-06, 13:25
förutsatt att ni inte nämnt det för några utomstående som kan rapportera till försäkringsbolaget.Typ skrivit om händelsen på ett av Sveriges största forum :D


Nä, det ska nog bra.
Skumt, försäkringsbolag brukar väl vilja ha en polisanmälan om den anses vara stulen, vilket leder till att de spärrar telefonen. Om man anmäler den som tappad så borde de även spärra den för utesluta sånt här.Mm, den borde vara spärrad faktiskt...