handdator

Visa fullständig version : Vänstra axeln tog stryk.


minishcap
2010-03-06, 09:17
Jag tränade bänkpress för snart en vecka sedan. Efter ett arbetsset så skulle jag hänga tillbaka skivstången på powerracket, jag var helt borta i huvudet och missade powerracket med vänster arm så när jag slappnade av i armarna så flöga såklart skivstången med vikter ned och jag hejdade i sista sekund. Efter lite brottning för att komma loss så hade jag en jävlig smärta i vänster axel. Detta har hållt i sig och jag kan inte göra axelövningar eller ryggövningar som innebär att armarna är över axelhöjd utan att det gör jävligt ont.

Det känns som att det är en muskel som tagit jävligt med stryk, annars slog jag i axeln i en sten för några år sedan när jag halkade. Då fick jag kortisonspruta på vårdcentral och smärtstillande tabletter, hjälpte inte så mycket men smärtan gick över efter ett par månader.

Vad tycker ni jag ska göra? Söka upp en läkare som behandlar idrottsrelaterade skador? Ska jag vila med axelövningar ett tag? Jag kan fortfarande körda bröstövningar och andra övningar förutom just övningar som innebär att ha armarna ovanför axelhöjd (således de flesta axelövningar och latsdrag/chins).

Hedztrem
2010-03-06, 14:27
Är långt ifrån någon expert men känner igen väldigt mycket i min axelskada som jag hade. Tycker du definitivt ska vila från axelövningar. Smärtan är ju kroppens sätt att säga ifrån när något är fel så. Jag va nog dum att skita i det och det resulterade i flera års problem istället för någon månad. Jag drog till kiropraktikern och visade sig axeln var ur läge men inte ur led, vad det nu är för skillnad... Vila var det bästa för mig, samt rehab.

minishcap
2010-03-06, 16:28
Ja jag funderar på att dra till någon läkare. Vårdcentralen verkar dock allmänt obildad gällande idrottsskador, åtminstone min uppfattning när jag var där senast och fick spruta som inte hjälpte något...

Känner någon till någon mottagning i Göteborgsområdet som tar emot på kort varsel och som är bra på sådana här idrottsrelaterade skador?