handdator

Visa fullständig version : Mina resultat.


Ericsson88
2010-03-05, 23:18
Hej, Tänkte slänga upp lite bilder här, mestadels för att få lite konstruktiv kritik. Före bilderna är ca 3år gamla men tar dem för att jag vägde lika mycket där som när jag började träna, 56-57kg 177cm. Vägde 72kg i morse och har tränat i 6 månader seriöst, eller ja , åt bara fukost/middag hela tiden ( vet att det var korkat men visste inte bättre:P ) och har sedan den 25e februari börjat bulka. Har gått upp 5kg sen dess, från 67-72kg alltså.
Gjorde ett nytt topic pga av att jag ville skriva lite mer, därför la jag den inte i Före och Efter tråden.

Fattar inte hur man lägger upp bilderna så dom visas direkt, men dom ligger i ordning iaf. Före/Efter

EDIT: Dom visades direkt? För mig iaf. Lite små dock, så öppna dom iaf haha

Marcus H
2010-03-06, 01:34
Hej, Tänkte slänga upp lite bilder här, mestadels för att få lite konstruktiv kritik. Före bilderna är ca 3år gamla men tar dem för att jag vägde lika mycket där som när jag började träna, 56-57kg 177cm. Vägde 72kg i morse och har tränat i 6 månader seriöst, eller ja , åt bara fukost/middag hela tiden ( vet att det var korkat men visste inte bättre:P ) och har sedan den 25e februari börjat bulka. Har gått upp 5kg sen dess, från 67-72kg alltså.
Gjorde ett nytt topic pga av att jag ville skriva lite mer, därför la jag den inte i Före och Efter tråden.

Fattar inte hur man lägger upp bilderna så dom visas direkt, men dom ligger i ordning iaf. Före/Efter

EDIT: Dom visades direkt? För mig iaf. Lite små dock, så öppna dom iaf haha

fina resultat :)

spoonchest
2010-03-06, 03:58
och har sedan den 25e februari börjat bulka. Har gått upp 5kg sen dess, från 67-72kg alltså.


Hej och hå. Ta't lugnt.
Edit: Ja, det var fina resultat:). Helskotta, du var ju spinkigare än mig när jag började träna!

Ericsson88
2010-03-06, 08:47
Hehe ja, det är otroligt hur man har sett ut.

Curls
2010-03-06, 09:31
vägde också in på 67kg när jag började träna! kommer bli bra de här :)

Ericsson88
2010-03-06, 09:41
vägde också in på 67kg när jag började träna! kommer bli bra de här :)

Vägde in på 56-57 när jag började:( 67kg när jag började bulka

shadowfire
2010-03-06, 09:55
Bara o köra på, du gör uppenbarligen något rätt eftersom man onekligen ser bra resultat redan. Håll i detta och välkommen till ditt livs förändring av din fysik ;)

Sniggel
2010-03-06, 12:29
Bra resultat!

Åt du bara frukost och middag tidigare?
Det behöver inte vara något fel i det. Beror på ändamål, vad för mat man äter och hur man mår av att äta så.

Tänkte bara nämna det :)

Ericsson88
2010-03-06, 13:03
Bra resultat!

Åt du bara frukost och middag tidigare?
Det behöver inte vara något fel i det. Beror på ändamål, vad för mat man äter och hur man mår av att äta så.

Tänkte bara nämna det :)

Japp, har hela mitt liv bara ätit frukost och middag, men mitt ändamål är ju att bli så stor som möjligt. Tar inte musklerna stryk om man äter så lite ? Kan ju inte få så mycket chans att bygga:P

Tack för era kommentarer :)

Sniggel
2010-03-06, 13:40
Japp, har hela mitt liv bara ätit frukost och middag, men mitt ändamål är ju att bli så stor som möjligt. Tar inte musklerna stryk om man äter så lite ? Kan ju inte få så mycket chans att bygga:P

Tack för era kommentarer :)

Det är svårt att bygga om man äter för lite mat. Det behöver inte ha att göra med hur ofta du äter. Med allra största sannolikhet åt du lite mat tidigare men om du hade kunnat öka dina portioner med 50% i storlek och fortfarande äta enbart frukost och middag hade det varit lika effektivt som att äta 3 eller fler måltider med samma totala mängd mat.

Sen förstår jag om du kanske inte klarar av att öka storleken på dina portioner så mycket (blir kanske proppmätt) och att du kanske hellre väljer att äta fler måltider, vilket är helt ok det också.
Ville bara nämna att man har fler valmöjligheter. Många tror att det optimala för att bygga muskler är att äta var 6-8 måltider om dagen eller var tredje varannan timme. Vilket inte är sant. Kan vara bra att veta att hur ofta man äter inte spelar någon större roll så länge man får i sig det man behöver på ett dygn.

Jag tycker man ska äta så många måltider om dagen som man trivs med. så man inte känner sig tvingad att göra något som man tror är bättre. Det viktiga är som sagt mängden mat och att maten är tillräckligt proteinrik (och att man inte väntar för länge med att äta efter träning).

Status Quo
2010-03-06, 13:44
5 kg på 10 dagar? Lite överdrivet kanske?

lanzal
2010-03-06, 13:44
Bara för att du äter två gånger per dag så betyder ju inte det att du äter lite, du kanske äter jättemycket de två gångerna du äter?

Ericsson88
2010-03-06, 13:58
Det är svårt att bygga om man äter för lite mat. Det behöver inte ha att göra med hur ofta du äter. Med allra största sannolikhet åt du lite mat tidigare men om du hade kunnat öka dina portioner med 50% i storlek och fortfarande äta enbart frukost och middag hade det varit lika effektivt som att äta 3 eller fler måltider med samma totala mängd mat.

Sen förstår jag om du kanske inte klarar av att öka storleken på dina portioner så mycket (blir kanske proppmätt) och att du kanske hellre väljer att äta fler måltider, vilket är helt ok det också.
Ville bara nämna att man har fler valmöjligheter. Många tror att det optimala för att bygga muskler är att äta var 6-8 måltider om dagen eller var tredje varannan timme. Vilket inte är sant. Kan vara bra att veta att hur ofta man äter inte spelar någon större roll så länge man får i sig det man behöver på ett dygn.

Jag tycker man ska äta så många måltider om dagen som man trivs med. så man inte känner sig tvingad att göra något som man tror är bättre. Det viktiga är som sagt mängden mat och att maten är tillräckligt proteinrik (och att man inte väntar för länge med att äta efter träning).

Okej tack, det hade jag ingen aning om. Men som du säger så är det svårt att äta så stora potioner så går nog lättare att dela upp dem. Är redan svårt nog att få i mig så mkt tycker jag hehe, är så mätt så jag mår illa inför varje måltid.

StatusQuo: Vart också chockad, men så är det. Går desvärre mycket saktare nu.

Ericsson88
2010-03-07, 19:50
75kg nu så här på kvällskvisten ( precis efter ett toa-besök haha ) Fattar inte hur jag kan gå upp så mycket i vikt så fort.. det är 3kg på 2 dagar iof var 72kg min morgonvikt men kvällsvikten i förgår låg på 73kg

Loreal_Paris
2010-03-09, 18:10
75kg nu så här på kvällskvisten ( precis efter ett toa-besök haha ) Fattar inte hur jag kan gå upp så mycket i vikt så fort.. det är 3kg på 2 dagar iof var 72kg min morgonvikt men kvällsvikten i förgår låg på 73kg

Jag är ingen expert men jag tycker inte alls det är bra faktisk du kunde lika gärna gått upp 50 gram i vikt (på 3 dagar) och ökat lika mycket muskelmassigt, allt annat är tyvärr fett .

maximuscle
2010-03-09, 19:19
har käkat väldigt dåligt senaste 3 dagarna pga av sjukdom, så gått ner 3,5 kilo e ju vätska å skit och magen e ej svullen som den brukar va..så diff på 2-3 kilo dag tycker inte jag e konstigt...

lycka till med träningen...

Ericsson88
2010-03-09, 22:42
Jag är ingen expert men jag tycker inte alls det är bra faktisk du kunde lika gärna gått upp 50 gram i vikt (på 3 dagar) och ökat lika mycket muskelmassigt, allt annat är tyvärr fett .

Vet att det bara är fett, och det gör mig ingenting så länge det blir bra i slutändan.

gorbit
2010-03-10, 13:47
75kg nu så här på kvällskvisten ( precis efter ett toa-besök haha ) Fattar inte hur jag kan gå upp så mycket i vikt så fort.. det är 3kg på 2 dagar iof var 72kg min morgonvikt men kvällsvikten i förgår låg på 73kg

Dumt att jämföra kvällsvikt med morgonvikt. Jag väger t.ex. 1-3 kg mer på kvällen i jämförelse med morgonen. Ta istället för vana att väga dig på morgonen efter att du varit på toa.