handdator

Visa fullständig version : Complete Protein III VS DoublePro???


Robin4
2010-03-05, 20:30
Har vi någon som använder Complete III Vanilj/Blåbär?
Hur står den mot ex DoublePro är den riktigt god?

Tänkte testa Vanilj/Blåbär då det låter som en riktigt bra kombo!:) (Självklart ska jag välja kolloshoppen :D) men hade gärna velat ha några recensioner. Gillar DoublePro Jordgubb min favorit men de låter som denna kan hålla likvärdig klass i mina smaklökar!:)

När jag handlar köper jag alltid storköp på vinst eller förlust och jag är väll rätt säker på att jag ska köpa men lite tips och råd hade gärna fått komma in hit!

1123hg
2010-03-05, 20:38
Den bästa smaken som jag testat, smakar som blåbärsmilkshake. :)

Robin4
2010-03-05, 20:43
Den bästa smaken som jag testat, smakar som blåbärsmilkshake. :)

Är du kräsen överlag? Vad tycker du om DoublePro om du testat den?
Den låter ruggigt god och jag älskar blåbär! *gah!*

1123hg
2010-03-05, 20:59
Är du kräsen överlag? Vad tycker du om DoublePro om du testat den?
Den låter ruggigt god och jag älskar blåbär! *gah!*

Tyvärr inte testat den, mjo ganska kräsen är jag. Ogillar smaker som smakar konstgjorda om du fattar ;)

Köp, tror inte du blir besviken! Enda nackdelen är väl priset... men man måste ju bjuda till ibland.

Fairing
2010-03-06, 10:43
Har vi någon som använder Complete III Vanilj/Blåbär?
Hur står den mot ex DoublePro är den riktigt god?

Tänkte testa Vanilj/Blåbär då det låter som en riktigt bra kombo!:) (Självklart ska jag välja kolloshoppen :D) men hade gärna velat ha några recensioner. Gillar DoublePro Jordgubb min favorit men de låter som denna kan hålla likvärdig klass i mina smaklökar!:)

När jag handlar köper jag alltid storköp på vinst eller förlust och jag är väll rätt säker på att jag ska köpa men lite tips och råd hade gärna fått komma in hit!

Complete Blåbär/vanilj är vårt bäst säljande protein och med andra ord är smaken väldigt uppskattad.

Kei Landin
2010-03-06, 14:29
Jag älskar Cp3 mintchoklad men ogillade starkt vanilj/blåbär. Tycker å andra sidan att Dp jordgubb inte är jättegod heller, men mycket godare än cp3 vanilj/blåbär.

Crocker
2010-03-06, 14:36
Hur många gram Complete Protein III ska man använda per portion?
Hur mycket mjölk ska man kompensera med per portion?
Aldrig fattat det.

MejjA
2010-03-06, 16:41
Hur många gram Complete Protein III ska man använda per portion?
Hur mycket mjölk ska man kompensera med per portion?
Aldrig fattat det.

Samma riktlinjer som all annan blandprotein bör det väl ligga på ?

Vissa föredrar ju att ha mer proteinpulver än andra men ''normala'' (gäller ej alla) portionsstorleken brukar hamna runt 30g proteinpulver blandat med 2-3 dl mjölk/vatten beroende på vilken konsistens du vill ha.

Mindre vätska=grötigare/pudding

Mer vätska = Mer flytande och lättdrucket.

Gorilla
2010-03-06, 17:30
CP3 med vanilj/blåbär var lite svårblandad vill jag minnas. Kasein har rätt lätt att klumpa. Annars är det en riktig topprodukt med god smak.

Robin4
2010-03-06, 20:13
1 sak att testa är ju att köra med mjölk ni som tycker det är äckligt med vatten. DoublePro jordgubb smakar riktigt j*vla illa med vatten tycker jag men det är en klar favorit i mjölk jag längtar efter att få ta en shake riktigt gutt! *kissass*

melancoolio
2010-03-06, 20:23
Complete protein III blåbär/vanilj smakar väldigt speciellt men gott. Har aldrig testat den i mjölk men ska göra det nu. Det är ju lördag och allt ;-)

1123hg
2010-03-07, 00:01
CP3 med vanilj/blåbär var lite svårblandad vill jag minnas. Kasein har rätt lätt att klumpa. Annars är det en riktig topprodukt med god smak.

Svårblandad? Kunde blanda mina drinkar i ett glas med mjölk, bara röra runt med sked ;)

Robin4
2010-03-07, 09:40
Ska beställa ikväll så återkommer nog under veckan! *kissass*

ligne
2010-03-11, 20:54
någon som har åsikter om smaken på CPIII choklad?

Kei Landin
2010-03-12, 13:06
någon som har åsikter om smaken på CPIII choklad?

mint-choklad är galet god

Nitrometan
2010-03-12, 14:06
någon som har åsikter om smaken på CPIII choklad?
Chokladsmaken är som annan chokladsmak. Choklad. Gott, men inte fantastiskt.

mintchoklad är galet god
Mmmm. Mintchoklad. Gawlet gott.

Baboom
2010-03-12, 14:20
någon som har åsikter om smaken på CPIII choklad?

mint-choklad är galet god

Blåbär/vanilj är jag inte så jätte förtjust i. Men både chokladen och mintchokladen är riktiga höjdare faktiskt.

ligne
2010-03-12, 16:50
Chokladsmaken är som annan chokladsmak. Choklad. Gott, men inte fantastiskt.


Mmmm. Mintchoklad. Gawlet gott.

det är stor skillnad på chokladsmaken hos olika tillverkare.

ON 100% Whey är den godaste jag har druckit.
Sen finns det t.ex. Cytosport Muscle Milk som INTE är speciellt god.

det bästa är väl att beställa en påse och prova.
jag har nämligen fått för mig att jag ska hjälpa till och hålla forumet levande :D

vicarious
2011-08-14, 21:09
Bumpar denna.

Frågan gäller Complete Protein III. Det står att

Det innehåller en optimal blandning av vassle & kasein som har samma procentuella fördelning som modersmjölk.

Ska man tolka detta som 80% kasein 20% vassle eller vad tror ni?

King Grub
2011-08-14, 21:12
Frågan är vilket djurs modersmjölk? Det där är komjölk. Människan:

These changes result in a whey protein/casein ratio of about 90:10 in early lactation, 60:40 in mature milk and 50:50 in late lactation.

Acta Paediatr. 1992 Feb;81(2):107-12.

Pratar dom om komjölk tycker jag inte det låter rätt att säga modersmjölk.

Kung atlas
2011-08-14, 21:25
Citerar Nutrivision/Bengt Saltin


"Man kan visserligen inte säga att någon enskild proteinkälla är bättre än vassle, men vetenskapligt finns inga hållbara bevis att vassle ger någon ytterligare praktisk fördel jämfört med kasein. I enskilda studier verkar kasein t o m vara effektivare än vassle vid träning. Hypotesen idag är att en blandning av olika proteinkällor är det bästa. Tror du att det är en tillfällighet att human bröstmjölk innehåller cirka 55% vassle och 45% kasein? Komjölk innehåller däremot 20% vassle och 80% kasein, vilket skulle tyda på att växande människor, jämfört med kalvar, har ett större behov av vassle"

vicarious
2011-08-14, 21:35
Det där var mycket intressant, tack för svar. Man kan alltid lita på Kolo *cupid*

Ska fråga på gymmet imorgon och se om någon där vet hur det egentligen ligger till.

krubkungen
2011-08-14, 23:15
Det där var mycket intressant, tack för svar. Man kan alltid lita på Kolo *cupid*

Ska fråga på gymmet imorgon och se om någon där vet hur det egentligen ligger till.

Har för mig att det är 50/50 på Complete III. Päron/vanilj är riktigt vass :)

Sverker
2011-08-15, 05:50
Frågan är vilket djurs modersmjölk? Det där är komjölk. Människan:



Acta Paediatr. 1992 Feb;81(2):107-12.

Pratar dom om komjölk tycker jag inte det låter rätt att säga modersmjölk.



Läser vi livsmedelskemins bibel, dvs Fenema, är albuminerna och globulinerna med i vasslen för att mjölkkörtlarna ska kunna bilda och utsöndra en näringslösning bestående av laktos, kasein, fett och salter. Albuminerna och globulinerna har mer eller mindre en grundmängd medan immunoglobulinerna och enzymerna mer varierar med tiden.
Komjölk innehåller mer salter och protein än humanmjölk så skillnaderna i vassleprotein följer säker de förutsättningarna.

Klein
2011-08-15, 06:20
Läser vi livsmedelskemins bibel, dvs Fenema, är albuminerna och globulinerna med i vasslen för att mjölkkörtlarna ska kunna bilda och utsöndra en näringslösning bestående av laktos, kasein, fett och salter. Albuminerna och globulinerna har mer eller mindre en grundmängd medan immunoglobulinerna och enzymerna mer varierar med tiden.
Komjölk innehåller mer salter och protein än humanmjölk så skillnaderna i vassleprotein följer säker de förutsättningarna.

Sedan är ju inte vassleproteinet identiskt i människomjölk och komjölk. Peptiden Beta-Lactoglobulin finns så vitt jag vet inte i människomjölk om inte mamman dricker komjölk. Tydligen kan den absorberas intakt genom tarmväggen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8163788

Det hela kompliceras ytterligare av annorlunda mängdförhållande mellan peptiderna. Vidare har vi den så kallade glycomacropeptiden som egentligen är en kaseinpeptid men den fälls ut i vasslen under osttillverkningen. Så vad som är vad är inte helt trivialt.

farsan baloo
2011-08-15, 16:53
Har för mig att det är 50/50 på Complete III. Päron/vanilj är riktigt vass :)

Runt 50/50 har jag också fått info om att det är... päron-vanilj och blåbär-vanilj är favoriterna *popcorn*

Sverker
2011-08-15, 17:21
Vidare har vi den så kallade glycomacropeptiden som egentligen är en kaseinpeptid men den fälls ut i vasslen under osttillverkningen. Så vad som är vad är inte helt trivialt.



Du menar kappa-kaseinet ?
För mig är det uppenbart att kappa-kaseinet är ett av målen för pepsinet och det verkligen är meningen ( ifall nu evolutionen har en mening;) ) att irreversibelt fälla ut kaseinet.

vicarious
2011-08-15, 17:40
Fick svar på gymmet idag, fördelningen är ungefär 50/50 :thumbup:

StampChamp
2011-08-15, 22:47
Har kört många påsar päron/vanilj på complete protein 3 från fairings och den är riktigt god, just nu kör jag Doublepro och den är riktigt god också. (Kör på chokladsmak).

Tycker även doublepro mättar bra, blir lite mer som en röra eller chokladpudding om man vill.

Oxe
2011-08-16, 19:11
Sista 7-8 åren så har jag kört Complete 2 sen 3 som huvud proteinpulver och 75-80% av dessa är choklad. C3ans choklad är riktigt bra. Vill inte ens veta hur många kg jag ätit av denna och har fortfarande inte tröttnat.

Brukar köra 3-4 påsar choklad för att sen bryta av med nån annan smak typ blåbär, jordgubb och tidigare sweet lingon som jag saknar.

MrBulk
2011-08-16, 20:06
Tycker Lasse är lite dålig på att komma med nya smaker på CP3 och fram för allt på Pure, dom har haft samma smaker i ett år nu tror jag.

Kung atlas
2011-08-16, 20:36
Tycker Lasse är lite dålig på att komma med nya smaker på CP3 och fram för allt på Pure, dom har haft samma smaker i ett år nu tror jag.

Pure whey blåbär/vanilj vore något och Complete protein borde finnas i "sweet lingonberry" igen. Det godaste proteinet som gjorts*flex*

tearz
2011-08-18, 12:32
Complete 3 alla dagar iveckan,riktigt jävla gott och bra fördelat mellanmålsprotein:hbang:
Den är min favorit brevid Gaspari myofusion,länge sedan jag hade c3 dock,men smakerna blåbär/vanilj och mint chocklad e snuskigt goda:D

Onigiri
2011-08-21, 14:53
CPIII är helt vansinnigt god, till och med mina anti-tillskott/pulver polare gillar det :D

Ronn
2011-08-25, 07:27
Provade precis Complete3 Vanilj+Blåbär och Mintchoklad, väldigt goda smaker men tyvär fick jag inte riktigt till puddingkonsistens tröts lägre mjölkmängder än jag använder till DP, blev liksom mer krämigt, skummgummiaktit. :(

vicarious
2011-08-25, 07:43
Provade precis Complete3 Vanilj+Blåbär och Mintchoklad, väldigt goda smaker men tyvär fick jag inte riktigt till puddingkonsistens tröts lägre mjölkmängder än jag använder till DP, blev liksom mer krämigt, skummgummiaktit. :(

Det är mer vassle i Complete än vad det är i DP. Du kan prova med gelatin.

Ronn
2011-08-26, 12:24
Det är mer vassle i Complete än vad det är i DP. Du kan prova med gelatin.

Tänkte prova detta idag, har du provat det med CP3? Hur mycket gelatinpulver bör man ha ca 1tsk gissar jag på? Någon rekommendation för ration mellan mjölk och pulver för bra konsistens?

Planen är att prova 2dl lättmjölk, 2dl pulver, 1tsk gelatin, hmm. :)

vicarious
2011-08-26, 12:36
Tänkte prova detta idag, har du provat det med CP3? Hur mycket gelatinpulver bör man ha ca 1tsk gissar jag på? Någon rekommendation för ration mellan mjölk och pulver för bra konsistens?

Planen är att prova 2dl lättmjölk, 2dl pulver, 1tsk gelatin, hmm. :)

Varken provat CP3 eller gelatin tyvärr.

Mell
2011-08-27, 22:54
Gjorde fluff idag med CP3 Jordgubb, frysta jordgubbar och eldorado smultronsaft. Blev riktigt gött, aldrig tidigare fått fluff att smaka så likt riktig glass.

MrBulk
2011-09-03, 06:47
Testa för första gången igår CP3 päron/vanilj och jag blev riktigt besviken, har druckigt Pure päron/vanilj och CP3n är inte ens i närheten av smaken Pure har.
Vid ett blindtest (gissa smaken) så hade jag inte sagt päron/vanilj som är ganska självklar med Puren.

StampChamp
2011-09-29, 12:11
Complete protein päron/vanilj är det godaste proteinet jag smakat, även fler av deras smaker är toppklass. Behöver inte ens mjölk för att det ska smaka gudomligt gott!

Chaimbers
2011-09-29, 15:44
Håller med om att CP3 päron/vanilj är gott, kanske aningen för sött för mig

Kung atlas
2011-09-29, 19:13
instämmer angående cp3 päron/vanilj.fördjävla bra smaksättning och det verkar som att Fairing har vässat till smakerna under dom senaste åren.

Fast jag saknar cp3 sweet lingonberry:cryout::cryout: