handdator

Visa fullständig version : The Pacific!


jakob
2010-03-05, 15:40
Kände att den så kallade uppföljaren till världens bästa serie Band of Brothers behövde en egen tråd.

Trailer 5
V3kQP2jSoa0

Ni som har missat Band of Brothers borde skämmas och ska omedelbums kolla igenom hela serien.

Premiär 14 mars! *drool*

http://www.hbo.com/the-pacific/index.html

Numse
2010-03-05, 15:44
naaajs, band of brothers är sjukt bra.

Baan
2010-03-05, 15:44
De e najs

jakob
2010-03-05, 15:45
Jepp, jag har redan bestämt att den måste hålla samma höga kvalitet som band of brothers. Någon som hört något om när den visas på tv i sverige så man vet ifall man ska ladda ned den fort som fan när den släpps eller vänta någon vecka?

Baan
2010-03-05, 15:47
Jepp, jag har redan bestämt att den måste hålla samma höga kvalitet som band of brothers. Någon som hört något om när den visas på tv i sverige så man vet ifall man ska ladda ned den fort som fan när den släpps eller vänta någon vecka?

På det här forumet diskuterar vi inte stöld.

shadowfire
2010-03-05, 15:52
Band of Bro's är det bästa jag sett i serieväg någonsin och är det något som är värt att KÖPA så är det lätt den DVD-kollektionen. Någon som vet om den har kommit på blueray förressten?

jakob
2010-03-05, 15:54
Band of Bro's är det bästa jag sett i serieväg någonsin och är det något som är värt att KÖPA så är det lätt den DVD-kollektionen. Någon som vet om den har kommit på blueray förressten?

Jorå den finns, själv har jag den bara på dvd. :(

Sebbe_H
2010-03-05, 16:06
Band of Bro's är det bästa jag sett i serieväg någonsin och är det något som är värt att KÖPA så är det lätt den DVD-kollektionen. Någon som vet om den har kommit på blueray förressten?

Japp det finns, jag själv har den "lånade" bluray versionen. Band of brothers är utan tvekan den bästa serien.

Tveksamt om någon uppföljarserie kan hålla samma höga kvalitet.

King Grub
2010-03-05, 16:10
Jepp, jag har redan bestämt att den måste hålla samma höga kvalitet som band of brothers. Någon som hört något om när den visas på tv i sverige så man vet ifall man ska ladda ned den fort som fan när den släpps eller vänta någon vecka?

http://thepacific.se/the-pacific-till-canal-och-svt/

David Brent
2010-03-05, 18:11
På det här forumet diskuterar vi inte stöld.

Men kopiering går bra ;)

emi23j
2010-03-05, 19:06
när droppar denna?


EDIT: Haha förlåt. jag blev för exalterad.

stevebc
2010-03-05, 19:18
Oh det är ju snart!

emi23j
2010-03-05, 20:15
angående att se serien i sverige: det finns alltid att möjlighet, likosm alla andra tv-serier, att se dessa dagen efter de släppts i usa. Hur får ni lista ut själva, men det är ju inte direkt något hokus pokus lol

berra_berra
2010-03-05, 22:01
På det här forumet diskuterar vi inte stöld.

det heter fildelning och inte stöld! :)

Baan
2010-03-05, 22:26
det heter fildelning och inte stöld! :)

Båda belönas med propp.

jakob
2010-03-05, 22:34
http://thepacific.se/the-pacific-till-canal-och-svt/

Då är det nästan värt att kolla på canal+. :) Verkar som att alldeles för många på kolozzeum har missat band of brothers. *gah!*

David Brent
2010-03-15, 20:29
Någon som hunnit kolla på den än och kan ge betyg?

King Grub
2010-03-15, 20:30
Jag har tyvärr inte tid förrän i morgon, men ett par amerikanska kamrater tyckte väldigt mycket om den, och dom brukar ha samma smak som jag, så det lovar gott.

kjellm444n
2010-03-15, 20:40
Jag kollade på första avsnittet förut, känns som det håller hög klass igen, men band of brothers blev ju bara bättre hela tiden enligt mig, så får hoppas på det samma nu!

ahl-
2010-03-15, 20:59
Stört bra första-avsnitt! Man behöver ett sådant avsnitt som startar serien. Kommer bli insane tror jag!

willis
2010-03-15, 22:42
Jag är mer än nöjd.

emi23j
2010-03-15, 22:54
Någon som hunnit kolla på den än och kan ge betyg?


Jury is still out.

Potentialen finns. Men tyckte inte att första avsnittet "visade" så mycket. Å andra sidan har jag inga som helst förväntningar på vad som ska hända och hur det ska hända, till skillnad från Band of Brothers.

Men första avsnittet helt okej!

Man kan säga att första avsnittet lade en bra grund för serien även om jag inte tyckte det var sjukt bra. Men som någon sa, band of brother blev bara bättre för varje avsnitt.

jakob
2010-03-15, 23:09
Grymt bra men tycker inte det håller riktigt samma klass som band of brothers. Men stämningen byggs väl upp allt eftersom. *cupid*

emi23j
2010-03-22, 16:53
Part II. Riktigt jävla bra! Dock smått irriterande att avsnitten i princip är 10 min kortare än band of brothers avsnitten (om jag minns rätt?!).

Får någon annan förresten känslan av att de på något sätt "stressar" sig igenom avsnitten vilket man inte gjorde i BOB? Hur som helst, riktigt bra avsnitt som sagt.

Super_Johan
2010-03-23, 00:24
Börjar kolla NU!

Jag har väldigt höga förväntingar! Samtidigt som jag har svårt att tro att de kan komma upp till samma nivå som bob. Inget lätt uppgift att till exempel ta över, och prestera lika bra som Damian Lewis som Winters...

Vinter
2010-03-23, 16:57
Den är riktigt bra, fast man känner igen lite från band of brothers. Om en kille får för sig att titta lite över kanten kan man ge sig fan på att han får en kula i skallen. ;)

Men det de försöker få fram är väll egentligen stämningen bland soldaterna och den overkliga situationen som uppstår när de för första gången stöter på fienden. Och chocken efteråt. Det finns inga hjältar, bara soldater som överlever.

hilfebre
2010-03-23, 20:38
Skyhöga förväntningar efter BoB såklart, som så många andra. Försöker ser det som: 2 helt olika serier som lägger fokus på olika saker.

Är ändå riktigt nöjd efter de första 2 avsnitten, tyvärr tycker jag att karaktärerna inte alls håller samma klass som BoB. Blir säkert bättre efter man har sett igenom hela serien :)

Vinter
2010-03-23, 20:40
Skyhöga förväntningar efter BoB såklart, som så många andra. Försöker ser det som: 2 helt olika serier som lägger fokus på olika saker.

Är ändå riktigt nöjd efter de första 2 avsnitten, tyvärr tycker jag att karaktärerna inte alls håller samma klass som BoB. Blir säkert bättre efter man har sett igenom hela serien :)

De har ju inte samma fokus på en karaktär per avsnitt som bob gjorde typ, istället handlar det mer om hela enheten. Så jag gissar att det kommer att bli bättre efterhand.

Aimar
2010-03-23, 21:30
Hur många avsnitter kommer att visas?

jakob
2010-03-29, 11:00
Tycker part 3 är det bästa avsnittet hittills, äntligen fick man lära känna soldaterna lite.

emi23j
2010-03-29, 19:10
Tycker part 3 är det bästa avsnittet hittills, äntligen fick man lära känna soldaterna lite.


Jo men så jävla tråkigt att han blev hemskickad. tyckte han gjort det bästa jobbet hitills i serien.

Wille005
2010-03-29, 19:17
Segt avsnitt. Vill se jappsar få huvuden blåsta.

MrMacke
2010-03-29, 19:19
Segt avsnitt. Vill se jappsar få huvuden blåsta.

Tycker det var trevligt med lite söta flickor på tv'n *cupid* Men i must agree, bomber å granater är mer spännande *flex*

Wille005
2010-03-29, 19:28
Tycker det var trevligt med lite söta flickor på tv'n *cupid* Men i must agree, bomber å granater är mer spännande *flex*
Man fick ju knappt se ett par bröst! Ska dom ha en timmes fjanterier vill vi iaf se hud och lite grova barslagsmål.

Exdiaq
2010-03-29, 19:51
Fanns en hel del snygga tjejer/kvinnor i det här avsnittet måste jag säga!

Civilrätt
2010-03-29, 19:57
japp 3 avsnitt sedda!
Har väntat i 9 år på det här och är fan riktigt nöjd än så länge...

Fan vad bäst, får ett smile öra till öra när jag tänker på serien....


*Jag är kär*

kaer
2010-03-29, 22:34
Avsnitt tre var riktigt dåligt tycker jag.
Hittills har inte serien alls motsvarat mina högt ställda förväntningar. Men jag hoppas det tar sig.

tsp
2010-04-01, 16:35
Avsnitt tre var riktigt bra! Tycker man lyckades grymt bra med att förmedla kärlekshistorierna under den korta tiden man hade på sig under endast ett avsnitt! Blev ganska berörd i slutet när gossarna var tvungna att lämna Melbourne. :(

Vet dock inte om jag vågar jämföra serien med band of brothers, var flera år sedan jag såg BoB så minns inte exakt hur den serien var

MasterChief
2010-04-01, 17:57
Otroligt bra serie.

Deceiver85
2010-04-01, 17:59
Avsnitt 1 : Awesome!
Avsnitt 2 : AWESOME!
Avsnitt 3 : awesome

Betyg hittills: Awesome!

Snobbe
2010-04-01, 18:03
Såg klart Band of brothers igår och började idag se på the pacific. Den är riktigt bra men så bra som band of brothers var vet jag inte. Men helt klart sevärd och mer därtill.

clork
2010-04-07, 13:23
Har sett avsnitt 1 hittills, och strax blir det avsnitt 2. Det första intrycket jag fick var att hela serien kommer bli sjukt bra!

tsp
2010-04-07, 13:52
Jag gillade avsnitt 4 lika mycket som avsnitt 3! Tror serien bara blir bättre och bättre! Hade rätt svårt för det hjärndöda skjutandet non-stop som var i de första avsnitten.

King Grub
2010-04-07, 14:10
Dom lugna karaktärsbyggande scenerna är mycket bättre än stridsscenerna (som pågår alltför länge och har gjorts bättre i en mängd vanliga filmer).

Slartibartfast
2010-04-07, 16:43
Sett dom tre första avsnittena. Inte jätteimponerad (och då är Band of Brothers bästa serien nånsin). Karaktärerna i denna serie är inte speciellt engagerande. Speciellt inte Bob, som mest bara är störande. Lite intrig fick dom igång i avsnitt tre iaf.

LinusM
2010-04-07, 16:58
Dom lugna karaktärsbyggande scenerna är mycket bättre än stridsscenerna (som pågår alltför länge och har gjorts bättre i en mängd vanliga filmer).
Det med stridsscenerna beror nog mest på att det alltid är mörkt när dom strider.
Inte så kul att se på direkt men att få det bättre och mer verklighetstroget är nog svårt.

tsp
2010-04-07, 19:04
Dom lugna karaktärsbyggande scenerna är mycket bättre än stridsscenerna (som pågår alltför länge och har gjorts bättre i en mängd vanliga filmer).

Håller med dig till 100%! :)

Sett dom tre första avsnittena. Inte jätteimponerad (och då är Band of Brothers bästa serien nånsin). Karaktärerna i denna serie är inte speciellt engagerande. Speciellt inte Bob, som mest bara är störande. Lite intrig fick dom igång i avsnitt tre iaf.

Jag tycker att Leckies personlighet utvecklades på ett mycket intressant sett i det 4 avsnittet i alla fall. :)

jakob
2010-04-19, 10:45
Precis kollat på part VI och tycker det bara blir bättre och bättre. Senaste avsnittet var verkligen grymt.

shut teh face
2010-04-19, 11:14
Inte lika bra som BoB men det säger inget, BoB är BÄST helt enkelt.

Denna serie är sevärd ändå.

emi23j
2010-04-19, 11:58
Precis kollat på part VI och tycker det bara blir bättre och bättre. Senaste avsnittet var verkligen grymt.

Tyckte det senaste avsnittet var det sämsta hitills.

Måste hålla med grub om att de lugna scenerna är de bästa.

jakob
2010-04-19, 12:08
Tyckte det senaste avsnittet var det sämsta hitills.

Måste hålla med grub om att de lugna scenerna är de bästa.

Tycker man verkligen kunde känna med karaktärerna hur jävligt det verkligen var. De har inte riktigt lyckats få med lumpenkänslan som BoB tyvärr.

emi23j
2010-04-19, 12:39
Tycker man verkligen kunde känna med karaktärerna hur jävligt det verkligen var. De har inte riktigt lyckats få med lumpenkänslan som BoB tyvärr.

Till viss del. Nu såg jag ju i ofs BoB förra veckan, och där har man lyckats 10ggr bättre med att fånga riktigt hur jävligt det var. Och kanske är därför detta avsnitt kändes som en besvikelse. På ett sätt känns det nästan lite grand som att de "stressar" igenom avsnitten.

Ett exempel är t ex det här med vattnet under det senaste avsnittet. Hur blev det egentligen, fick man något vatten? De gjorde som en grej av att de inte fanns något vatten men sen så struntade man typ i att följa upp. Hade varit roligt om man kunnat följa upp detta istället för att visa en scen när de bjuder på porkchops.

jakob
2010-04-19, 12:51
Till viss del. Nu såg jag ju i ofs BoB förra veckan, och där har man lyckats 10ggr bättre med att fånga riktigt hur jävligt det var. Och kanske är därför detta avsnitt kändes som en besvikelse. På ett sätt känns det nästan lite grand som att de "stressar" igenom avsnitten.

Ett exempel är t ex det här med vattnet under det senaste avsnittet. Hur blev det egentligen, fick man något vatten? De gjorde som en grej av att de inte fanns något vatten men sen så struntade man typ i att följa upp. Hade varit roligt om man kunnat följa upp detta istället för att visa en scen när de bjuder på porkchops.

Jag tycker det kändes ganska så självklart att de fick sitt vatten i och med att de inventerade när de väl tagit sig över till andra sidan av fältet.

jakob
2010-04-26, 09:49
Senaste avsnittet var helt ok, innehöll mycket lidande och misär.

jakob
2010-05-03, 10:20
Part 8 var helt jävla underbar! Bästa hittills enligt mig.

Sagzy
2010-05-03, 10:23
Part 8 var helt jävla underbar! Bästa hittills enligt mig.

Tänkte faktiskt ta och sen den nu :)

jakob
2010-05-03, 10:25
Tänkte faktiskt ta och sen den nu :)

Gör det! Tycker det blir mycket bättre känsla när soldaterna har tränat tillsammans innan de blir ivägskickade, då får man lite flashbacks från lumpen.

Wille005
2010-05-03, 10:50
Förlåt om jag slänger ur mig detta men jag tycker the pacific är riktigt trist, inte lyckats komma in i det trots att jag sett om flera av episoderna. Detta kommer från en som tycker band of brothers är en av dom bästa miniserierna någonsin.

King Grub
2010-05-03, 10:55
Jag lade ned tittandet efter förrförra veckans. Känns inte som det ger något att fortsätta. Serien skapar inget intresse av att få veta hur det går, rätt ointressant.

Civilrätt
2010-05-03, 12:33
Jag lade ned tittandet efter förrförra veckans. Känns inte som det ger något att fortsätta. Serien skapar inget intresse av att få veta hur det går, rätt ointressant.

fail.

King Grub
2010-05-03, 12:36
Det som vore "fail" är att fortsätta slösa tid på något ointressant. Att du inte delar min åsikt om seriens värde är också ointressant.

Civilrätt
2010-05-03, 12:48
Det som vore "fail" är att fortsätta slösa tid på något ointressant. Att du inte delar min åsikt om seriens värde är också ointressant.

fail x2

krellik
2010-05-03, 13:02
Jag kan inte påstå att jag blivit biten heller av the pacific... Vet inte riktigt vad det är som gör att jag tycker serien är ljum...

Sagzy
2010-05-03, 13:06
Hade gärna sätt att dom hade haft liknande upplägg som dom hade till Band of Brothers.
När man i första avsnitten fick följa deras träning och sedan få följa dom tills att kriget i Europa var vunnet.
I The Pacific så tycker jag det blir lite fel när dom hoppar mellan dom olika karaktärerna, som befinner sig på helt olika ställen och har en helt annan handling.
Men enligt mig så är det fortfarande en mycket bra mini serie.

jakob
2010-05-03, 13:10
Hade gärna sätt att dom hade haft liknande upplägg som dom hade till Band of Brothers.
När man i första avsnitten fick följa deras träning och sedan få följa dom tills att kriget i Europa var vunnet.
I The Pacific så tycker jag det blir lite fel när dom hoppar mellan dom olika karaktärerna, som befinner sig på helt olika ställen och har en helt annan handling.
Men enligt mig så är det fortfarande en mycket bra mini serie.

Problemet är bara att soldaterna i the pacific hade en mycket kort utbildning/ingen alls(?). Blir väl lite trist att följa soldaterna när de är hemma därför har de valt att visa olika personer.

clork
2010-05-03, 22:01
Avsnitt 8 var väldigt bra. Ett avsnitt fyllt med drama och en intensiv strid mot slutet. Jag kände att jag brydde mig om John Basilone, som dör på D-dagen i Slaget om Iwo Jima. En av de bättre avsnitten.

Sammanfattningsvis hittills så är serien sneppet sämre än Band of Brothers, tycker jag. Jag känner mig inte riktigt nöjd på något sätt, inte 'tillfredställd' vid avsnittets slut som i BoB. Man lyckas bättre med att berätta enskilda soldaterna i BoB och visa mer av fienden, så att säga. I The Pacific ser man mest japanerna i väldigt korta sekvenser, förutom i ett fåstaka undantag som när ett par amerikanska soldater förnedrar den japanska soldaten vid Slaget av Guadal Canal efter att de slagits på natten vid den där stranden. (Avsnitt 1)

Joe Hardgainer
2010-05-03, 22:08
Tycker att det är bra att dom har börjat visar en lite mer rå sida av kirget i The Pacific, och inte den där fina och ofta småpatriotiska versionen som ofta kommer från amerikanska produktioner.

Bra att dom visar hur mycket soldaterna påverkas av allt upplever i stridens hetta. Många fick ju psykiska men för livet...

The_RobRoy
2010-05-03, 22:16
Avsnitt 8 var väldigt bra. Ett avsnitt fyllt med drama och en intensiv strid mot slutet. Jag kände att jag brydde mig om John Basilone, som dör på D-dagen i Slaget om Iwo Jima. En av de bättre avsnitten.

Sammanfattningsvis hittills så är serien sneppet sämre än Band of Brothers, tycker jag. Jag känner mig inte riktigt nöjd på något sätt, inte 'tillfredställd' vid avsnittets slut som i BoB. Man lyckas bättre med att berätta enskilda soldaterna i BoB och visa mer av fienden, så att säga. I The Pacific ser man mest japanerna i väldigt korta sekvenser, förutom i ett fåstaka undantag som när ett par amerikanska soldater förnedrar den japanska soldaten vid Slaget av Guadal Canal efter att de slagits på natten vid den där stranden. (Avsnitt 1)

Tycker serien varit sådär, men avsnitt 8 var riktigt bra. John Basilone var kung :)

Sagzy
2010-05-03, 22:20
för dom som är intresserade så kan jag tillägga att när John Basilone landsteg i Iwo Jima, så när han skulle visa vägen för stridsvagnen och dom andra soldaterna så ledda han dom igenom ett minfält. En riktig soldat i mina ögon!

hahavaffan
2010-05-03, 22:27
Den håller tyvärr inte alls samma klass som BoB, men dagens avsnitt var en uppsving. De två dessförinnan sög mer eller mindre :(

jakob
2010-05-03, 22:27
för dom som är intresserade så kan jag tillägga att när John Basilone landsteg i Iwo Jima, så när han skulle visa vägen för stridsvagnen och dom andra soldaterna så ledda han dom igenom ett minfält. En riktig soldat i mina ögon!

Hur vet du det? Såg du en varningsskyllt för minering?

Sagzy
2010-05-03, 22:30
Hur vet du det? Såg du en varningsskyllt för minering? Saken är ju att både BoB och the pacific är baserade på sanna händelser :P , tycker om att läsa på lite om dom olika karaktärerna

JuzupWilkosz
2010-05-03, 22:32
Bästa avsnittet hittills!

Juzup tycker dock att denna serie tyvärr är alldeles för uttryckslös och ytlig. Känslan som infann sig under Band of Brothers finns inte riktigt i The Pacific. Det beror säkerligen på många olika orsaker, främst är det rollbesättningen som tyvärr saknar den rätta utstrålningen (Här vann Band of Brothers många poänger).

Konstigt nog är det själva dramabiten i The Pacific som imponerar. Krigsscenerna känns däremot som transportsträckor och ganska oinspirerade (trots att de är välgjorda). Avsaknaden av spänning gör att serien dessvärre lider. Kanske ligger förklaringen i sättet man väljer att filma varje scen? Det är för lite scener med antagonisterna (Japanerna) och för mycket fokus på amerikaner som står och skjuter mot spöken.

Detta är fortfarande en bra miniserie, men inget mästerverk.

jakob
2010-05-03, 22:38
Saken är ju att både BoB och the pacific är baserade på sanna händelser :P , tycker om att läsa på lite om dom olika karaktärerna

Jaså, intressant. :)

willis
2010-05-03, 23:01
Jaså, intressant. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Leckie_%28author%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Eugene_Sledge

För att nämna några :)

Richthofen
2010-05-03, 23:45
sista avsnittet var det sämsta hittills.
men helt klart snygga effekter.

jakob
2010-05-04, 05:35
sista avsnittet var det sämsta hittills.
men helt klart snygga effekter.

Du har redan sett part 10? Eller menar du kanske senaste? :D

Richthofen
2010-05-04, 14:09
Du har redan sett part 10? Eller menar du kanske senaste? :D

sista som släppts skulle det vara:)

Otur
2010-05-04, 15:21
Har aldrig riktigt gillat krigsserier, krigsfilmer etc. Men tycker denna serie är väldigt underhållande och grymt bra:) Men håller med att senaste släppta avsnittet är "sämst" hittills.

hilfebre
2010-05-04, 15:44
Bästa avsnittet hittills!

Juzup tycker dock att denna serie tyvärr är alldeles för uttryckslös och ytlig. Känslan som infann sig under Band of Brothers finns inte riktigt i The Pacific. Det beror säkerligen på många olika orsaker, främst är det rollbesättningen som tyvärr saknar den rätta utstrålningen (Här vann Band of Brothers många poänger).

Konstigt nog är det själva dramabiten i The Pacific som imponerar. Krigsscenerna känns däremot som transportsträckor och ganska oinspirerade (trots att de är välgjorda). Avsaknaden av spänning gör att serien dessvärre lider. Kanske ligger förklaringen i sättet man väljer att filma varje scen? Det är för lite scener med antagonisterna (Japanerna) och för mycket fokus på amerikaner som står och skjuter mot spöken.

Detta är fortfarande en bra miniserie, men inget mästerverk.

kunde inte sagt det bättre själv!

jakob
2010-05-17, 09:03
Så nu har jag sett hela serien. Tyvärr så var den inte lika bra som band of brothers men det trodde jag inte heller att den skulle vara.

7.5/10 tycker jag ändå den är värd.

David Brent
2010-05-17, 18:10
Ja, som sagt då är den slut nu. Inte samma betyg som BoB men helt klart bra.

Wille005
2010-05-17, 18:12
Tröttnade efter 4 avsnitt, tänker inte se resten. Ser om Band of Brothers istället. Peace!

emi23j
2010-05-17, 21:36
The Pacific är sevärt men ändå häst längder ifrån BoB.

MichiPich
2010-05-17, 21:48
Jag vart också lite besviken på Pacific men jag hittade istället serien generation kill
Kul me lite modernt krig också

clork
2010-05-18, 21:29
Såg precis sista avsnitt och själv tyckte jag det var väldigt bra drama med mycket känslor. Omväxlande ja eftersom det inte var krig i sista avsnittet, men de kanske inte ville att slutet skulle kännas så abrupt och slutat vid Okinawa istället.

Sammanfattningsvis en sevärd serie, men som inte håller samma klass som BoB, tyvärr.

Måste säga också att jag gillade det mäktiga soundtracket till serien.

Numse
2010-05-18, 22:15
Sista avsnittet gör ju hela serien. Kommer inte ens ihåg vad som händer i de nio första.. tycker inte alls att serien håller måttet. Men sista avsnittet satt fan mitt i prick, bölade som en skolflicka i soffan

clork
2010-05-18, 22:18
Sista avsnittet gör ju hela serien. Kommer inte ens ihåg vad som händer i de nio första.. tycker inte alls att serien håller måttet. Men sista avsnittet satt fan mitt i prick, bölade som en skolflicka i soffan

Jo, det var sjukt bra. Förstår inte att andra tyckte det sista avsnittet var dåligt.