handdator

Visa fullständig version : Hur är det proteinsyntesen när man käkar sömnmedel?


ARMSTARK
2010-03-05, 12:17
Iom att den stora muskeluppbyggnaden sker på natten när man ligger och sover undrar man hur det påverkas av "artificiell" sömn. Nån som är insatt?

Sheogorath
2010-03-05, 14:01
Vilket sömnmedel menar du? Det finns en hel uppsjö, allt från sederande antidepressiver till antiepileptika och neuroleptika till bensos och bensoderivater o.s.v. Eftersom de har helt olika verkningsmekanismer skulle det vara i det närmaste otroligt om alla gav samma påverkan på just proteinsyntesen.

ARMSTARK
2010-03-05, 15:52
På ditt svar tyder jag att det finns sömnmedel som påverkar negativt... Det jag käkar är Zopiklon, en benzo-liknande medicin.

Sheogorath
2010-03-05, 15:58
På ditt svar tyder jag att det finns sömnmedel som påverkar negativt... Det jag käkar är Zopiklon, en benzo-liknande medicin.

Nej, det låter jag någon annan svara på :) Zopiklon är ju en väldigt vanlig medicin så det är inte omöjligt att det finns forskning på just detta. Hinner inte kolla upp det nu.

Tolkia
2010-03-05, 16:10
Generellt kan man nog säga att sömn med sömntabletter är bättre än ingen sömn utan sömntabletter. Att inte sova är definitivt dåligt för ... allt.

haa
2010-03-09, 12:57
Generellt kan man nog säga att sömn med sömntabletter är bättre än ingen sömn utan sömntabletter. Att inte sova är definitivt dåligt för ... allt.

Någon med tips på några sömnmedel som går att ta i en liten period bara?
Vill inte fastna på något, men har fortfarande haft dålig sömn nu i en tid.

ed; sorry Offtopic, kände att frågan passade in bara*cupid*

dream_theater_
2010-03-09, 13:00
Någon med tips på några sömnmedel som går att ta i en liten period bara?
Vill inte fastna på något, men har fortfarande haft dålig sömn nu i en tid.

ed; sorry Offtopic, kände att frågan passade in bara*cupid*

Arbeta med det som håller dig vaken. Lär göra dig en större tjänst än att knapra piller.

siimon89
2010-03-09, 13:05
Någon med tips på några sömnmedel som går att ta i en liten period bara?
Vill inte fastna på något, men har fortfarande haft dålig sömn nu i en tid.

ed; sorry Offtopic, kände att frågan passade in bara*cupid*

Melatonin! Finns att beställa via e-bay :thumbup: Jag fick 100tabletter a la 3mg för 55kr inkl frakt.