handdator

Visa fullständig version : Frågor angående krymt magsäck..


Rex
2010-03-04, 21:03
Vi beställer alltid pizza på jobbet när vi jobbar kvälls skift. Började min deff för 7 veckor sen, och det har gått relativt bra.
Försöker gå ner från 90 till 80 ungefär. Hursom, varje dag som går så känns det som att magsäcken krymper mer och mer.. blir mättare på portioner som jag tog som snacks innan.

När jag smäckte ner hela pizzan idag så började jag bli illamående och körde hem. Så fort jag kom hem så kände jag mig "färdig" och sedan spydde helt plötsligt?

Vad kan detta bero på? Är det farligt att krympa magsäcken så? Kan detta leda till något under en längre period?

Ska ställa ett par frågor till under trådens gång.. Tack i förhand!

rbn
2010-03-04, 21:56
Det är nog ingen fara. Magsäcken är väldigt anpassningsbar åt båda hållen vad jag vet. Om du nu fått mindre magsäck och således äter mindre portioner är det väl bara bra.

Ät mindre nästa gång så slipper du spy.

King Grub
2010-03-04, 21:59
Vad kan detta bero på? Är det farligt att krympa magsäcken så? Kan detta leda till något under en längre period?

Magsäcken anpassar sig, snabbt, åt båda hållen. Äter du mindre, blir den mindre, och tvärtom om du äter mer. Det är inte farligt.

happy75smile
2010-03-05, 08:15
Vi beställer alltid pizza på jobbet när vi jobbar kvälls skift. Började min deff för 7 veckor sen, och det har gått relativt bra.
Försöker gå ner från 90 till 80 ungefär. Hursom, varje dag som går så känns det som att magsäcken krymper mer och mer.. blir mättare på portioner som jag tog som snacks innan.

När jag smäckte ner hela pizzan idag så började jag bli illamående och körde hem. Så fort jag kom hem så kände jag mig "färdig" och sedan spydde helt plötsligt?

Vad kan detta bero på? Är det farligt att krympa magsäcken så? Kan detta leda till något under en längre period?

Ska ställa ett par frågor till under trådens gång.. Tack i förhand!


I samband med viktnedgången behöver kroppen inte så mycket engeri som tidigare och att äta en hel Pizza kan vara för mycket för din mage på en gång eftersom din magsäck har krympt.

Sedan kan det beror på att din kropp inte är så van med så mycket fet mat samtidigt. Så som en pizza innehåler på en gång. Det kan tas som mitt exempel där jag för några år sedan åt mindra mjölkprodukter så som OST och mjölk och när jag åt det igen så mådde min mage inte bra. Sprang på muggen ofta efter jag åt mat som var fet. Olika personer reagera olika men jag skulle tippa din kropp reagera det som min mage reagera då. Efter det lärde jag min läxan att inte utesluta ost eller mjölkprodukter alls. Ät det lite varje dag. Man rör på sig lite mer bara för att förbränna bort det ifall det krävs.