handdator

Visa fullständig version : Fördel av att äta endast efter träning?


didded
2010-03-04, 17:10
Skulle man kunna få ett bättre resultat av deffen genom att endast äta efter träningspasset? Jag vill väldigt gärna ösa i mig mat efter ett pass på gymmet istället för att ha flera små måltider utspridda över dagen. Är detta bara onödigt eller skulle jag kunna få bättre resultat av detta?

Puss puss *kissass*

dt06mj2
2010-03-04, 18:08
Det finns en hel del som tyder på att det är så, iallafall betydligt mer än som tyder på att du skulle få sämre resultat.

Sen finns det säkert lika mycket som tyder på att det inte spelar så stor roll också. :)

Jag körde på att bara äta efter träningen i 1 år som längst. Har väl inte fått kassa resultat direkt.

didded
2010-03-04, 18:14
Det finns en hel del som tyder på att det är så, iallafall betydligt mer än som tyder på att du skulle få sämre resultat.

Sen finns det säkert lika mycket som tyder på att det inte spelar så stor roll också. :)

Jag körde på att bara äta efter träningen i 1 år som längst. Har väl inte fått kassa resultat direkt.

Är bara fråga om några månader nu. Vill minimera muskelförlusterna så mycket som möjligt under deffen och har inga problem med att gå hungrig några timmar. Samtidigt så känns det fel att gå hungrig så länge när man är van att vara mätt hela tiden sen bulken, men det är kanske inget man behöver oroa sig över? Eller borde jag slänga in en mindre måltid någonstans för att minimera muskelförlusterna?

Ean
2010-03-04, 18:22
Sådär har jag kört i ett halvår nu, både under bulk och deff period. Mycket nice upplägg! Jag gillart! Ibland slänger man i sig något litet ett par timmar innan träningen med men det gör säkert inget.

dt06mj2
2010-03-04, 18:26
Är bara fråga om några månader nu. Vill minimera muskelförlusterna så mycket som möjligt under deffen och har inga problem med att gå hungrig några timmar. Samtidigt så känns det fel att gå hungrig så länge när man är van att vara mätt hela tiden sen bulken, men det är kanske inget man behöver oroa sig över? Eller borde jag slänga in en mindre måltid någonstans för att minimera muskelförlusterna?

Läs gärna lite om Periodisk Fasta, då märker du att folk gärna förespråkar väldigt korta ätfönster. Att slänga in en minimåltid lite här och där gör troligtvis mer skada än nytta. Jag brukar tänka att en kalori gör alltid mer nytta direkt efter träningen än någon annan gång på dygnet, men det är bara mitt tankesätt.

Ean
2010-03-04, 20:42
Sådär tänker jag med, så varför inte slänga i sig alla kalorierna just då? :D

Joe Hardgainer
2010-03-04, 20:45
Kan isåfall rekommendera Marin Berkhans (a.k.a Grandmaster) sida . www.leangains.com, där han mycket utförligt redogör för bl.a. periodisk fasta och andra träningsrelaterade frågor.

rooz
2010-03-05, 08:12
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Allt och lite till Om periodisk fasta. Läs, fundera, kanske testa?

didded
2010-03-05, 10:35
Kan isåfall rekommendera Marin Berkhans (a.k.a Grandmaster) sida . www.leangains.com, där han mycket utförligt redogör för bl.a. periodisk fasta och andra träningsrelaterade frågor.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Allt och lite till Om periodisk fasta. Läs, fundera, kanske testa?

Tack så mycket för tipsen :)