handdator

Visa fullständig version : Klanta till det vid axelpress.


olof86
2010-03-03, 22:52
Hej,

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter, men tänkte jag hör mig för och se om någon råkat ut för något liknande.

Körde sittande hantelpress idag och av någon anledning agera jag någorlunda nonchalant så att precis vid självaste utförandet då hanteln är längst upp, tappar jag balansen på hanteln så den rör sig bakåt (vänster axel). Jag borde antagligen släppt hanteln direkt när jag såg att den var påväg, men jag försökte balansera tillbaks den och lyckades utan att det kändes som nånting farligt hänt. Jag kunde avsluta passet utan någon nämnvärd smärta.

Jag känner dock att någonting inte står helt rätt till. Axeln känns inte 100% stabil, den värker lite grann i vad jag skulle gissa på är främre delen av axeln, men jag har fortfarande bra rörelseförmåga, så det är absolut inte tal om ngn form av rejäl smärta.

Hur tycker ni jag ska gå tillväga härifrån? Invänta och se om det blir bättre/värre, eller ta kontakt med ngn redan här och nu?

Om någon känner till en bra klinik för just denna sortens problem ngnstans i Uppsala är ni jättevälkomna att rekommendera!

Mvh Olof

Numse
2010-03-03, 22:57
Har svårt att tro att det är något allvarligt.. vänta och känn efter i morgon.

olof86
2010-03-03, 23:13
Jag borde kanske också tillägga att när det värker så värker det ner i armen, mer exakt mellan triceps och biceps nätt övergående till biceps.. men tar stopp vid armbågen.

kjell33
2010-03-03, 23:17
Själv skulle jag beställa tid hos naprapat i ditt ställe.

olof86
2010-03-05, 16:12
Var hos en naprapat idag och kikade. Det var enligt honom inget farligt utan en uttöjning/sträckning av främre ledkapseln och det skulle läkas med hjälp av lätt träning o övningar som inte gjorde att axeln hamna "bakom ryggen". Ungefär 3 veckor skulle det ta.

1123hg
2010-03-05, 16:29
Hoppas det blir bättre, axlar är skit att ha värk i...