handdator

Visa fullständig version : motionscykel på morron


Toker
2003-09-26, 21:33
tjena har börjat inleda en liten lätt deff nu för jag känner att fettet har tagit överhanden.

hur många kcal på ett ungefär bränner man på en timme på motinscykeln ?
de är likvärdigt med att promenera va ?

och hur många kcal är ett kg fett ?

dvs hur mycket bör man kunna gå ner per vecka.

tänker köra på synerlin (e/c). bör jag tillsätta a för bättre effekt`?

Megatuttarna
2003-09-26, 21:38
tjena har börjat inleda en liten lätt deff nu för jag känner att fettet har tagit överhanden.

hur många kcal på ett ungefär bränner man på en timme på motinscykeln ?

Beror på intensitet, nivå på motståndet och din kropp! M a o omöjligt att säga.

de är likvärdigt med att promenera va ?

och hur många kcal är ett kg fett ?

1 g fett = 9 Kcal, 1 kg fett blir således 9000 Kcal

dvs hur mycket bör man kunna gå ner per vecka.

tänker köra på synerlin (e/c). bör jag tillsätta a för bättre effekt`?

pettan85
2003-09-26, 23:57
Originally posted by Megatuttarna

1 g fett = 9 Kcal, 1 kg fett blir således 9000 Kcal


1 kg vanligt fett i maten är 9000 kcal men ett kg kroppsfett är 7000 kcal har jag för mig.. då det inte bara består av fett eller hur det nu var

Castro
2003-09-27, 00:50
Mmm, det har jag också hört. Består av en massa vävnad osv.

kharon
2003-09-27, 07:16
Originally posted by pettan85


1 kg vanligt fett i maten är 9000 kcal men ett kg kroppsfett är 7000 kcal har jag för mig.. då det inte bara består av fett eller hur det nu var

Stämmer bra det!

Megatuttarna
2003-09-27, 10:35
Fråga var hur mkt kalorier ett kg fett innehöll, inte hur mkt ett kg kroppsfett innehöll!

Sedan så spelar det väl ingen roll eftersom man inte bränner bort vävnader o s v när man deffar? Ett kg fett kommer alltid vara ett kg fett när man deffar, att räkna med vävnad o s v leder inte till nåt.

King Grub
2003-09-27, 11:11
Originally posted by Megatuttarna
Fråga var hur mkt kalorier ett kg fett innehöll, inte hur mkt ett kg kroppsfett innehöll!

Sedan så spelar det väl ingen roll eftersom man inte bränner bort vävnader o s v när man deffar? Ett kg fett kommer alltid vara ett kg fett när man deffar, att räkna med vävnad o s v leder inte till nåt.

Kroppsfett består lyckligtvis inte av matolja. Alltså får man räkna med att 7000-7500 kilokaloriers underskott leder till 1 kilos viktminskning.

Fors
2003-09-27, 20:45
Även i kroppen måste det väl finnas rent fett? På ngn nivå, långt ner i molekylerna, borde det väl existera ngt inte utblandat fett?
Det som är bundet till kroppsfettet, åker väl inte med när fettmolekylerna används?

Megatuttarna
2003-09-27, 23:32
Originally posted by King Grub


Kroppsfett består lyckligtvis inte av matolja. Alltså får man räkna med att 7000-7500 kilokaloriers underskott leder till 1 kilos viktminskning.

Men det kan inte vara ett kg rent fett i minskning, eftersom ett kg rent fett är mer kalorier än så och det finns väl rent fett på kroppen? :confused:

King Grub
2003-09-28, 06:12
Originally posted by Megatuttarna


Men det kan inte vara ett kg rent fett i minskning, eftersom ett kg rent fett är mer kalorier än så och det finns väl rent fett på kroppen? :confused:

Ett kilo kroppsfett har blodkärl och annan vävnad inbakat i sig. Alltså räknas ett kilo kroppsfett som 7000-7500 kcal. Det är rent kroppsfett. Däremot är det inte rent smör. Två skilda saker.