handdator

Visa fullständig version : Större risk för lös hud om man går ner fort?


Status Quo
2010-03-03, 21:02
Är risken att få lös hud större om man går ner fortare?

Heppez
2010-03-03, 21:04
Tror inte det har med hur fort du går ner, jag har för mig att jag läste någonstans att det beror på hur länge du varit väldigt överviktig, (om det nu är fallet)
Sen spelar väl generna ganska stor roll också.

Status Quo
2010-03-03, 21:06
har som mest haft ett BMI på 26

mattilainen
2010-03-03, 21:34
Jag tror absolut det har betydelse. Går du ner snabbt så kommer kroppen ha mindre tid på sig att strama åt huden, vilket resulterar i mer lös hud. Sen har ju självklart hur överviktig man var och sedan var man slutar betydelse. Går du snabbt ner 1, 2, 3 kg snabbt behöver du inte få lös hud som om du går ner 5, 10, 15 kg snabbt. Det beror helt på vad du satsar på. Ska du bli stenhård och har mycket att ta av så skulle jag tippa på att lös hud kan bli ett problem. Sen har generna stor betydelse samt hur gammal du är.

CyberHamster
2010-03-03, 22:10
Fast borde inte huden strama åt sig lika mycket på säg 20 veckor om man gått ner 10 kg på 4 av veckorna som om man gått ner 1 kg i veckan i 10 veckor. Om ni förstår vad jag menar.

happy75smile
2010-03-04, 07:33
har som mest haft ett BMI på 26

Om, du har haft BMI26 så klass det inte som jättefetma.
De som är kraft övervikt det är dem som får lös hud plus åldern.
Ju yngre man är så har man inte symtom på lös hud. De dyker upp vid 50-60års åldern så vidare man inte är kraftig övervikt.

Med andra ord har man BMI 26 och konditionsträna plus styrekträna. Styreträna gör att fettet förbränns och då upplevs det inte som man har så mycket lös hud.

Status Quo
2010-03-05, 07:49
Om, du har haft BMI26 så klass det inte som jättefetma.
De som är kraft övervikt det är dem som får lös hud plus åldern.
Ju yngre man är så har man inte symtom på lös hud. De dyker upp vid 50-60års åldern så vidare man inte är kraftig övervikt.

Med andra ord har man BMI 26 och konditionsträna plus styrekträna. Styreträna gör att fettet förbränns och då upplevs det inte som man har så mycket lös hud.

Fast jag är 23 och har redan rätt så hängig hud i ansiktet.

Kravmaga
2010-03-05, 11:55
har som mest haft ett BMI på 26

På gränsen mellan idealvikt och övervikt. Spontant känns det inte som du behöver oroa dig. Men ta till dig av det som redan nämnts om du känner att risken finns.