handdator

Visa fullständig version : Godmornings skada


AcidSleeper
2003-09-26, 19:55
Tänkte höra mig om för en kompis del...

Han körde Godmornings idag på gymmet och efter ett antal andra ryggövningar satte han igång med att köra lite lätt på den övningen.

Men helt plötsligt knäppte det till på nedvägen och han fick släppa stängen, det gjorde ont i svanskotan! Jag undrar då vilken skada han kan ha dragit på sig?

Survivor
2003-09-27, 08:09
Säg åt din kompis att gå till en Naprapat eller Kiropraktor så fixar denne det. Om din kompis går och väntar så kan skadan förvärras och i värsta fall bli kronisk.

bolt
2003-09-27, 12:01
Man ska väl ha på sig ett sånt där stort bälte(njurbälte?) när man kör goodmornings?

Massivf
2003-09-27, 14:22
Man ska rätta vikten efter sin egen förmåga:smash:

goodmornings är en övning som inte ska göras med tunga vikter, utan det är en teknikövning..som rätt utförd känns skön,...

gör man fel i tekniken med för tung vikt ...så är olyckan framme garanterat!!!!!!!!!!!

gå till en naprapat och se tilll att öva in tekniken ordentligt sen..

Nitrometan
2003-09-27, 21:52
Inga tunga vikter säger du? Vad är tungt? Jag kör ofta goodmornings över 200 kg är det fel? :confused:

King Grub
2003-09-28, 06:06
Originally posted by Nitrometan
Inga tunga vikter säger du? Vad är tungt? Jag kör ofta goodmornings över 200 kg är det fel? :confused:

Ja, sluta genast, annars hamnar du i rullstol innan du är 35! :smash: ;)

Äh, vad som är tungt är individuellt. Det går väl inte att säga att det som någon uppfattar som tungt är lätt för någon annan.

AcidSleeper
2003-09-28, 17:01
Tack för svaren! :thumbup: