handdator

Visa fullständig version : "Kändis träning"


BlackJesus
2010-03-03, 09:44
Jag undrar hur det kan vara möjligt för skådespelare och liknande att träna upp sig o bli jävligt biffiga inför filmer på bara några månader när andra kämpar och kämpar men inget händer?*gah!*
Visst dom har sina personliga tränare och vad jag har hört så försvinner musklerna typ så fort dom har slutat träna. Men hur går det till egentligen?:confused:

Vad har dom för kost? Vilka övningar gör dom o hur mycket tränar dom egentligen?

Psyla
2010-03-03, 09:53
Dom tar steroider.

Victuhh
2010-03-03, 09:55
Dom tränar rätt

delta_mats
2010-03-03, 09:57
Dom kan dedikera sig bättre än många svenssons, det är trots allt deras jobb.
Dom har tillgång/möjlighet till perfekt kost och bra träning.
Dom prioriterar de muskler som kommer synas i rutan.
Smink och ljussättning gör att deras fysik ser 3 ggr bättre ut än i verkligheten.

Kischen
2010-03-03, 09:58
Dom tar steroider.

:thumbup:

1123hg
2010-03-03, 09:58
Här är en rolig länk (http://www.cracked.com/article_15623_celebrity-ripped-club-8-non-athletes-whove-gotta-be-steroids.html) :D

Ungrim
2010-03-03, 10:07
Nja, är det inte så att kändisar har bra gener :thumbup:

delta_mats
2010-03-03, 10:13
Här är en rolig länk (http://www.cracked.com/article_15623_celebrity-ripped-club-8-non-athletes-whove-gotta-be-steroids.html) :D

Är väl bara någon enstaka av de där före/efter bilderna som man kan misstänka roids. Folk överskattar roidsanvändningen hos kändisar tror jag.

Curls
2010-03-03, 10:14
Dom kan dedikera sig bättre än många svenssons, det är trots allt deras jobb.
Dom har tillgång/möjlighet till perfekt kost och bra träning.
Dom prioriterar de muskler som kommer synas i rutan.
Smink och ljussättning gör att deras fysik ser 3 ggr bättre ut än i verkligheten.

+ 1

precis som mayor league baseball, nfl, nhl och typ jay cutler och dom grabbarna... *popcorn*

krappen
2010-03-03, 10:29
Är väl bara någon enstaka av de där före/efter bilderna som man kan misstänka roids. Folk överskattar roidsanvändningen hos kändisar tror jag.

Ja, Sheen, Norton och Bale ser ju bara riktigt bulkade ut.

AlmostRipped
2010-03-03, 10:41
Ja, Sheen, Norton och Bale ser ju bara riktigt bulkade ut.

Och att de var väldigt smala, otränade innan... Lättare att bygga muskler då och en kändis som tränar inför en roll har ju allting med sig. Personlig tränare, kock, dietist etc etc... Inte lika svårt om man har den tiden och den kunskap som alla har, utan att man själv behöver tänka utan bara göra det man blir tillsagd.

Sen finns det säkert folk som roidar men tvivlar på de i flesta fall. Mer tid, pengar, kunskap, mindre jobb med att handla, laga mat etc och bara fokusera sin energi på träningen. Det hjälper nog lite :thumbup:

Eddie Vedder
2010-03-03, 10:54
Kameran lägger på 5 kg.:D

Pjotor
2010-03-03, 11:00
Jag gissar att de deffar en hel del, så syns musklerna mycket mer.

delta_mats
2010-03-03, 11:02
Jag gissar att de deffar en hel del, så syns musklerna mycket mer.

Visst är det så, sen jobbas det med vinklar, smink och ljussättning i filmen så en snubbe som väger 70 kg kan se ut som 90 kg. Bara se på massa spetor som postar bilder här på kolozzeum, när man inte har några referenser kan man lika gärna tro att dom väger 85 kg fast dom egentligen bara väger 65.

Anton Fräs
2010-03-03, 11:04
Dom tar steroider.

Dom kan dedikera sig bättre än många svenssons, det är trots allt deras jobb.
Dom har tillgång/möjlighet till perfekt kost och bra träning.
Dom prioriterar de muskler som kommer synas i rutan.
Smink och ljussättning gör att deras fysik ser 3 ggr bättre ut än i verkligheten.

This pretty much sums it up

Ungrim
2010-03-03, 11:37
Kameran lägger på 5 kg.:D

Jepp, + sminket, bara kolla på filmen 300 och "Making of 300" dokumentärerna

LoTiX
2010-03-03, 11:41
Dom kan dedikera sig bättre än många svenssons, det är trots allt deras jobb.
Dom har tillgång/möjlighet till perfekt kost och bra träning.
Dom prioriterar de muskler som kommer synas i rutan.
Smink och ljussättning gör att deras fysik ser 3 ggr bättre ut än i verkligheten.

Ja, herregud vilka resultat man borde kunna förvänta sig.

Miljontals kronor i lön, miljontals biobesökare som kommer se ens kropp, professionella tränare och kostexperter, kompletta träningsscheman och kostscheman. Och sedan som du säger smink, ljus osv osv osv.

Scar
2010-03-03, 15:38
Uppenbarligen ställer sig de sig bara i optiljus så ser de automatiskt beef ut.

davvvan
2010-03-03, 15:52
Tror de har ganska bra tryck i bitarna om jag ska va ärlig.

thethoos
2010-03-03, 17:03
Inte bara smink heller, dom kan lägga på effekter i real tid. Finns en dokumentär på någon av discovery kanalerna som visar hur hollywood trixar. Dom trixa lite i datorn och fixade en filmsnutt där en 6månader gravid tjej ur filmteamet fick magrutor. Galet hur mycket dom kunde ändra

kottovic
2010-03-03, 17:19
Tryckandet i USA är både utbrett och normaliserat. Its as american as apple pie. Är man tillräckligt naiv så kan det vara svårt att förstå.

Scar
2010-03-03, 17:34
Tryckandet i USA är både utbrett och normaliserat. Its as american as apple pie. Är man tillräckligt naiv så kan det vara svårt att förstå.

Det är knappast något som är socialt accepterat eller något som som folk ser som något amerikanskt i USA om du tror det. Sen att ungdomarna där har ett helt annat tryck på sig när det gäller sport och liknande än vad barn i Sverige har, där alla barnen ska spela lika mycket och är lika duktiga är en helt annan historia.

johanhej
2010-03-03, 17:48
Är väl bara någon enstaka av de där före/efter bilderna som man kan misstänka roids. Folk överskattar roidsanvändningen hos kändisar tror jag.

Personligen tror jag man överskattar dess bieffekter. Det är inte så att dess bieffekter påverkar alla användare. Med exakt dos tror jag dessutom att risken för otrevligheter är minimal. Säg att en läkare doserar det, efter exakt ordination. Antagligen skulle bieffekterna vara minimala, medan muskeluppbyggnaden/återhämtningen skulle vara maximal. Se bara hur mycket det används inom läkemedel.

Scar
2010-03-03, 17:58
Personligen tror jag man överskattar dess bieffekter. Det är inte så att dess bieffekter påverkar alla användare. Med exakt dos tror jag dessutom att risken för otrevligheter är minimal. Säg att en läkare doserar det, efter exakt ordination. Antagligen skulle bieffekterna vara minimala, medan muskeluppbyggnaden/återhämtningen skulle vara maximal. Se bara hur mycket det används inom läkemedel.

Med eller utan steroider så tycker jag ändå att det är helt jävla sjukt att Christian Bale kunde gå från skelett till bitig hunk på 6 månader.

Morrris
2010-03-03, 18:04
Tryckandet i USA är både utbrett och normaliserat. Its as american as apple pie. Är man tillräckligt naiv så kan det vara svårt att förstå.

Du har sett Bigger Stronger Faster*. Grattis, nu vet du allt om USA. Vem är det som är naiv?

rooz
2010-03-03, 18:06
Du har sett Bigger Stronger Faster*. Grattis, nu vet du allt om USA. Vem är det som är naiv?
Morris, allsmäktig och mer kunskap än King Grub.

Hur vet du vad killen sett & upplevt?

Morrris
2010-03-03, 18:08
Morris, allsmäktig och mer kunskap än King Grub.

Hur vet du vad killen sett & upplevt?

Fast skillnaden är att jag inte påstått något alls. Citatet är direkt hämtat från filmen, precis som åsikten. Att steroidanvändning är normaliserat i USA är ett befängt påstående.

rooz
2010-03-03, 18:12
Du har sett Bigger Stronger Faster*. Grattis, nu vet du allt om USA. Vem är det som är naiv?

Fast skillnaden är att jag inte påstått något alls. Citatet är direkt hämtat från filmen, precis som åsikten. Att steroidanvändning är normaliserat i USA är ett befängt påstående.

Jag tror inte heller bruket av steroider är lika brett som det framställs i B.S.T.F
Men det finns ju andra saker att stoppa i sig för att ändra på sitt utseende...

Morrris
2010-03-03, 18:18
Jag tror inte heller bruket av steroider är lika brett som det framställs i B.S.F
Men det finns ju andra saker att stoppa i sig för att ändra på sitt utseende...

Men du håller med om påståendet att det är normaliserat?

Nu kommer den här tråden säkert tas bort snart, men jag vore tacksam för en förklaring av ditt första, rätt dryga inlägg.

Jorpa
2010-03-03, 18:44
Kolla spiderman, han lyckades rätt bra. 6 Månader tror jag de va

Rätt mycket skitsnack med all ljusättning och allt. Visst till viss del, men de flesta har biffat upp sig rejält.

Mr.Sjöborg
2010-03-03, 18:48
Men du håller med om påståendet att det är normaliserat?

Nu kommer den här tråden säkert tas bort snart, men jag vore tacksam för en förklaring av ditt första, rätt dryga inlägg.

normaliserat är de väll endå inte men deras syn på användandet av AAS är ju lite annat än vårat. sen har dom ju självklart vinklat de i BSF till deras fördel

jobbigt att man itne vet vilka som är ironiska och vilka som bara är naiva i denna tråd:P men ni som verkligen tror på att de är PT:s, kostscheman, dedikering, mkt tid etc etc som gjort deras kroppar, tror ni på tomten också?

delta_mats
2010-03-03, 19:00
normaliserat är de väll endå inte men deras syn på användandet av AAS är ju lite annat än vårat. sen har dom ju självklart vinklat de i BSF till deras fördel

jobbigt att man itne vet vilka som är ironiska och vilka som bara är naiva i denna tråd:P men ni som verkligen tror på att de är PT:s, kostscheman, dedikering, mkt tid etc etc som gjort deras kroppar, tror ni på tomten också?

Grejen är den att det inte är några otroliga filmbiffningar vi sett. Skulle jag få se ett sådant exempel hade även jag tänkt roids.

Scar
2010-03-03, 19:21
normaliserat är de väll endå inte men deras syn på användandet av AAS är ju lite annat än vårat. sen har dom ju självklart vinklat de i BSF till deras fördel


Så upplevde jag det verkligen inte när jag var där. Tror säkert att användadet av det är större. Var ett par stycken i mitt amerikanska fotbollslag som gick/hade gått på något skit under pre-season men det är ju inte så att coacherna, skolans ledning eller föräldrar har överseende med detta. Dock så finns inte pengar att pisstesta varenda atlet på varje skola men kan lova att man åkte ut ur både laget och skolan med huvudet före om man blev påkommen med någon form av droger. I bästa fall kunde det bli pisstest varje vecka och få en hel del restriktioner vad det gäller den frihet man hade på skoltid.

Till delta_mats, jag tycekr att de som var med på den där hemsidan hade gjort jävligt goda ökningar. Inte omöjliga kanske men samtidigt så var det ganska mycket massa på kort tid.

delta_mats
2010-03-03, 19:53
Så upplevde jag det verkligen inte när jag var där. Tror säkert att användadet av det är större. Var ett par stycken i mitt amerikanska fotbollslag som gick/hade gått på något skit under pre-season men det är ju inte så att coacherna, skolans ledning eller föräldrar har överseende med detta. Dock så finns inte pengar att pisstesta varenda atlet på varje skola men kan lova att man åkte ut ur både laget och skolan med huvudet före om man blev påkommen med någon form av droger. I bästa fall kunde det bli pisstest varje vecka och få en hel del restriktioner vad det gäller den frihet man hade på skoltid.

Till delta_mats, jag tycekr att de som var med på den där hemsidan hade gjort jävligt goda ökningar. Inte omöjliga kanske men samtidigt så var det ganska mycket massa på kort tid.

Fanns ett par stycken, inte mer. De andra har gjort normala ökningar med de förutsättningar dom haft.

Arnoldisnumerouno
2010-03-03, 19:56
Är det någon som vet hur lång tid det tog för Charlie Sheen? Jag har också tänkt varje gång jag ser de fantastiskt roliga Hot Shots-filmerna att han blivit helt brutalt mycket större i tvåan.

ProteinKreatin
2010-03-04, 00:02
Är det någon som vet hur lång tid det tog för Charlie Sheen? Jag har också tänkt varje gång jag ser de fantastiskt roliga Hot Shots-filmerna att han blivit helt brutalt mycket större i tvåan.

"It took Sheen just five months to go from regular guy to looking like a bulging freak of nature. So, supposedly, if you start in October you can have a Stallone-esque physique by around Valentine's Day. "

Welander
2010-03-04, 00:22
det är ljuset! prova själv när ni är i omklädningsrummet.
Ställer precis underlampen om inte lite framför så kommer ni se bra mycket muskulösare ut än vad ni är, gå sedan tre steg framåt så ni inte hamnar direkt under lampen utan den är enbart på ryggen.
Då blir ni galet motiverade till att göra så att ni ser ut som ni gör i ljuset även i mörkret :)

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 01:07
Grejen är den att det inte är några otroliga filmbiffningar vi sett. Skulle jag få se ett sådant exempel hade även jag tänkt roids.

va? de flesta kändisars ökningar är ju sjukt bra, med tanke på den tid de brukar träna. Man blir inte Cutler över 6mån av roids

Så upplevde jag det verkligen inte när jag var där. Tror säkert att användadet av det är större. Var ett par stycken i mitt amerikanska fotbollslag som gick/hade gått på något skit under pre-season men det är ju inte så att coacherna, skolans ledning eller föräldrar har överseende med detta. Dock så finns inte pengar att pisstesta varenda atlet på varje skola men kan lova att man åkte ut ur både laget och skolan med huvudet före om man blev påkommen med någon form av droger. I bästa fall kunde det bli pisstest varje vecka och få en hel del restriktioner vad det gäller den frihet man hade på skoltid.


Kan stämma mkt väl, är inte allt för insatt drar bara slutsatsen från vad man läst på amerikanska forum och annat

det är ljuset! prova själv när ni är i omklädningsrummet.
Ställer precis underlampen om inte lite framför så kommer ni se bra mycket muskulösare ut än vad ni är, gå sedan tre steg framåt så ni inte hamnar direkt under lampen utan den är enbart på ryggen.
Då blir ni galet motiverade till att göra så att ni ser ut som ni gör i ljuset även i mörkret :)

Hoppas att du inte är seriös...

delta_mats
2010-03-04, 07:59
va? de flesta kändisars ökningar är ju sjukt bra, med tanke på den tid de brukar träna. Man blir inte Cutler över 6mån av roids


Nej det är inte sjukt bra, de är normala med de förutsättningar som finns. Och i de fall där skådespelaren faktiskt haft lite muskler så har det alltid varit så att de tränat långt innan rollen också, tex Christian Bale, Hugh Jackman.
Folk underskattar hur mycket som förbättras med smink och ljus, det kan bli en helt enorm skillnad.

Slartibartfast
2010-03-04, 08:25
Nej det är inte sjukt bra, de är normala med de förutsättningar som finns.

Du dissade just indirekt 99% av alla som postar före/efterbilder här på brädan. ;)

Ungrim
2010-03-04, 08:43
Du dissade just indirekt 99% av alla som postar före/efterbilder här på brädan. ;)

ähhh... De har väll också oftast normala ökningar sett efter deras förutsättningar.

delta_mats
2010-03-04, 08:50
Du dissade just indirekt 99% av alla som postar före/efterbilder här på brädan. ;)

Det är möjligt, men det står jag för. Sen får man väl säga att som stenrik skådespelare har man bättre möjligheter att skaffa sig bra resultat än vad en ung grabb i Sverige har. Man har framförallt mer motivation, och förmodligen bättre karaktär.
Jag tycker dock att jag sett riktigt fina för/efter bilder här på brädan som utklassar filmbiffningarna med råge.

Jag tycker inte man får en rättvis bild över hur stor skillnaden är för en skådis som "filmbiffar", ofta ser man en skabbig förebild som är väldigt intetsägande om fysiken och efterbilden är tagen under de allra bästa förutsättningarna. Klart det blir en enorm skillnad.

phrack
2010-03-04, 09:02
När kändisar blir hollywood-byggda tycker jag egentligen bara att de byggt rejäla traps och axlar (sammanträffade?). Muskler som gör väldigt mycket för det maskulina utseendet. Hugh Jackman, Jason Statham och Ryan Reynolds är några som jag tänker på. Skitstora axlar och bra trapz i förhållande till allt annat. Någon som håller med?

Curls
2010-03-04, 09:50
När kändisar blir hollywood-byggda tycker jag egentligen bara att de byggt rejäla traps och axlar (sammanträffade?). Muskler som gör väldigt mycket för det maskulina utseendet. Hugh Jackman, Jason Statham och Ryan Reynolds är några som jag tänker på. Skitstora axlar och bra trapz i förhållande till allt annat. Någon som håller med?

har man lite tid på sig så kanske man prioriterar det som synns...

delta_mats:
Det är möjligt, men det står jag för. Sen får man väl säga att som stenrik skådespelare har man bättre möjligheter att skaffa sig bra resultat än vad en ung grabb i Sverige har. Man har framförallt mer motivation, och förmodligen bättre karaktär

dont know what to say... många av dina argument är lite... *popcorn*

sanningen är ju dock att det är ett faktum att många skådespelare faktiskt använt/använder aas, precis som fotomodeller och bodybuilders som också lever på sitt yttre (till väldigt stor del) Även plastikoperationer, smink och dyl. *rolleyes*

delta_mats
2010-03-04, 10:03
har man lite tid på sig så kanske man prioriterar det som synns...

delta_mats:


dont know what to say... många av dina argument är lite... *popcorn*

sanningen är ju dock att det är ett faktum att många skådespelare faktiskt använt/använder aas, precis som fotomodeller och bodybuilders som också lever på sitt yttre (till väldigt stor del) Även plastikoperationer, smink och dyl. *rolleyes*

Varför skulle det vara konstigt? Det är stor skillnad på att ha tillgång till duktiga tränare, dietister och ha en motivation och karaktär att hålla sig till det man vill uppnå, en framgångsrik skådespelare är såklart bättre på det än randon ungdom i Sverige, som tränar fel, äter fel och festar om helgerna. Man kan inte förvänta sig att de får lika bra resultat. Tycker det här är självklart, fattar inte vad folk blir så till sig för.

Curls
2010-03-04, 10:20
Varför skulle det vara konstigt? Det är stor skillnad på att ha tillgång till duktiga tränare, dietister och ha en motivation och karaktär att hålla sig till det man vill uppnå, en framgångsrik skådespelare är såklart bättre på det än randon ungdom i Sverige, som tränar fel, äter fel och festar om helgerna. Man kan inte förvänta sig att de får lika bra resultat. Tycker det här är självklart, fattar inte vad folk blir så till sig för.

Folk blir inte till sig pga. att du tycker det inte är konstigt att man som känd skådespelare med tillgång till pt's och grym kost osv. (vilket inte är konstigt) kan få bra resultat, det är bara det att det är ett faktum att de flesta faktiskt tar aas för att få de resultat som det tas upp om i tråden men du nekar till det och säger att det inte alls är så.. <- det blir folk lite till sig för pga. :)

Men ah, no hard feelins dude... tro bara det är de folk menar på dock... och jag då :)

delta_mats
2010-03-04, 10:26
Folk blir inte till sig pga. att du tycker det inte är konstigt att man som känd skådespelare med tillgång till pt's och grym kost osv. (vilket inte är konstigt) kan få bra resultat, det är bara det att det är ett faktum att de flesta faktiskt tar aas för att få de resultat som det tas upp om i tråden men du nekar till det och säger att det inte alls är så.. <- det blir folk lite till sig för pga. :)

Men ah, no hard feelins dude... tro bara det är de folk menar på dock... och jag då :)


Fast hur kan ni veta att skådisarna preppar, det är väl inte någon utbredd kännedom? Finns väl vissa som erkänt användning, Stallone bland annat. Men resten är ju enbart spekulationer. Det är ju riktigt fjantigt att sitta och påstå att skådespelare använder roids bara för att någon lagt upp en usel förebild och sedan jämför med en optimal efterbild.

Lando
2010-03-04, 10:46
Ingen av oss kan veta säkert, men för egen del så tycker jag att det vore konstigt om inte många i Hollywood använde AAS med tanke på hur mycket pengar det ligger i deras utseende och hur otroligt stort fokus det är på utseendet. Man ser inte så många vanliga människor som kan göra såna ökningar, hur opti dom än försöker vara och att kändisarna har så otroligt mycket effektivare träningsprogram tror jag inte ett dugg på, knappast som att det finns makalösa hemligheter som bara Hollywoods PTs känner till.

50 cent och D'angelo är två andra som jag verkligen undrar om dom kan vara rena, men det kanske andra skrivit om.

Sen är det klart att ljus, smink och kanske också digitalt efterarbete med filmer gör enorm skillnad. Hade man bara tillräckligt mycket pengar och tid så hade man ju kunnat få mig att bli Arnold-beef i ett klipp, men jag undrar om dom prioriterar att sitta och redigera varje bildruta för att få fram större pecs på Christian Bale?

Curls
2010-03-04, 10:49
Ingen av oss kan veta säkert, men för egen del så tycker jag att det vore konstigt om inte många i Hollywood använde AAS med tanke på hur mycket pengar det ligger i deras utseende och hur otroligt stort fokus det är på utseendet. Man ser inte så många vanliga människor som kan göra såna ökningar, hur opti dom än försöker vara och att kändisarna har så otroligt mycket effektivare träningsprogram tror jag inte ett dugg på, knappast som att det finns makalösa hemligheter som bara Hollywoods PTs känner till.

50 cent och D'angelo är två andra som jag verkligen undrar om dom kan vara rena, men det kanske andra skrivit om.

Sen är det klart att ljus, smink och kanske också digitalt efterarbete med filmer gör enorm skillnad. Hade man bara tillräckligt mycket pengar och tid så hade man ju kunnat få mig att bli Arnold-beef i ett klipp, men jag undrar om dom prioriterar att sitta och redigera varje bildruta för att få fram större pecs på Christian Bale?

+ 1 *kissass*

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 10:50
Det är möjligt, men det står jag för. Sen får man väl säga att som stenrik skådespelare har man bättre möjligheter att skaffa sig bra resultat än vad en ung grabb i Sverige har. Man har framförallt mer motivation, och förmodligen bättre karaktär. Jag tycker dock att jag sett riktigt fina för/efter bilder här på brädan som utklassar filmbiffningarna med råge.



Precis

hahaha va?varför skulle de ha mer karaktär? random BBwannabe kan ha precis lika mkt motivation

rooz
2010-03-04, 10:53
Precis

hahaha va?varför skulle de ha mer karaktär? random BBwannabe kan ha precis lika mkt motivation

Tjocka har dock ingen karaktär, eller hur;)

delta_mats
2010-03-04, 10:53
Ingen av oss kan veta säkert, men för egen del så tycker jag att det vore konstigt om inte många i Hollywood använde AAS med tanke på hur mycket pengar det ligger i deras utseende och hur otroligt stort fokus det är på utseendet. Man ser inte så många vanliga människor som kan göra såna ökningar, hur opti dom än försöker vara och att kändisarna har så otroligt mycket effektivare träningsprogram tror jag inte ett dugg på, knappast som att det finns makalösa hemligheter som bara Hollywoods PTs känner till.

50 cent och D'angelo är två andra som jag verkligen undrar om dom kan vara rena, men det kanske andra skrivit om.

Sen är det klart att ljus, smink och kanske också digitalt efterarbete med filmer gör enorm skillnad. Hade man bara tillräckligt mycket pengar och tid så hade man ju kunnat få mig att bli Arnold-beef i ett klipp, men jag undrar om dom prioriterar att sitta och redigera varje bildruta för att få fram större pecs på Christian Bale?

Vilka enorma ökningar är det du pratar om som inte någon annan klarar av att göra med duktiga fystränare och kostrådgivare?

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 10:55
Tjocka har dock ingen karaktär, eller hur;)

Nej.IRONI!

Vilka enorma ökningar är det du pratar om som inte någon annan klarar av att göra med duktiga fystränare och kostrådgivare?

men herregud vilken övertro på PT:s och kostrådgivare, vad tror du dom gör som är så mirakulöst?

delta_mats
2010-03-04, 10:57
Precis

hahaha va?varför skulle de ha mer karaktär? random BBwannabe kan ha precis lika mkt motivation

Men Mr.Sjöborg, 17 år gammal. Behöver jag ens förklara det för dig?

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 10:59
Men Mr.Sjöborg, 17 år gammal. Behöver jag ens förklara det för dig?

Ja snälla delta mats berätta!

Shakemynuts
2010-03-04, 10:59
Den som säger att Bale preppar ska jag söka upp. *grr*

Jag är nog inne på Delta_mats spår förövrigt.

AlmostRipped
2010-03-04, 11:01
Den som säger att Bale preppar ska jag söka upp. *grr*

Jag är nog inne på Delta_mats spår förövrigt.

Bas Rotten säger att Bale preppar! Go get him! *grr27*:thumbup:

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:02
Den som säger att Bale preppar ska jag söka upp. *grr*

Jag är nog inne på Delta_mats spår förövrigt.

En fråga till er två, varför skulle dom INTE preppa?

Curls
2010-03-04, 11:02
Bas Rotten säger att Bale preppar! Go get him! *grr27*:thumbup:

haha

AlmostRipped
2010-03-04, 11:02
Tjocka har dock ingen karaktär, eller hur;)

"Jag litar inte på tjockisar, de tänker bara på mat"
- Löjtnant i lumpen

delta_mats
2010-03-04, 11:03
Nej.IRONI!



men herregud vilken övertro på PT:s och kostrådgivare, vad tror du dom gör som är så mirakulöst?

Men ta en titt bland träningsjournalerna på den här brädan så ser du varför många får så usla resultat. Lever man på oboy och ostmackor, tränar som en pro bb och festar om helgerna så får man värdelösa resultat. Skillnaden är att en duktig fystränare och kostrådgivare förstår att göra något annat.
Jag har ingen övertro på PT:s och kostrådgivare, men om man inte själv vet hur man ska träna eller äta, vilket många skådespelare inte gör så hjälper det ju självklart om man får hjälp av de som kan.
Jag vill fortfarande få exempel på de enorma ökningar som skådespelare gjort.

Lando
2010-03-04, 11:04
Vilka enorma ökningar är det du pratar om som inte någon annan klarar av att göra med duktiga fystränare och kostrådgivare?

Jag sa aldrig enorma ökningar, men i länken som postades tidigare finns några stycken ganska brutala, Carrot Top kanske allra mest, men även Sharlie Sheen. Jag menar bara att det rent generellt vore osannolikt om det inte användes med tanke på vilka pengar som finns i omlopp. Tänk själv: 40 millioner kr för nästa film, men du måste biffa till dig till max på sex månader. Du får hjälp av tränare, kostrådgivare men också läkare som hjälper dig att hitta en lagom dos. Självklart kan jag inte veta, men kom igen, om vanliga bonnabyggare i Sverige som inte ens har för avsikt att tävla kan tänka sig att använda AAS för att hjälpa upp deras självkänsla, tror du inte då att Hollywoodstjärnor som har allt att vinna på att se "bättre" ut i vissa fall använder AAS och liknande? Jag tycker det är helt sjukt, men det känns bara osannolikt att det inte skulle hända med tanke på den utseende- och kroppsfixering som råder.

delta_mats
2010-03-04, 11:06
Jag sa aldrig enorma ökningar, men i länken som postades tidigare finns några stycken ganska brutala, Carrot Top kanske allra mest, men även Sharlie Sheen. Jag menar bara att det vore osannolikt om det inte användes med tanke på vilka pengar som finns i omlopp. Tänk själv: 40 millioner kr för nästa film, men du måste biffa till dig till max på sex månader. Du får hjälp av tränare, kostrådgivare men också läkare som hjälper dig att hitta en lagom dos. Självklart kan jag inte veta, men kom igen, om vanliga bonnabyggare i Sverige som inte ens har för avsikt att tävla kan tänka sig att använda AAS för att hjälpa upp deras självkänsla, tror du inte då att Hollywoodstjärnor som har allt att vinna på att se "bättre" ut i vissa fall använder AAS och liknande? Jag tycker det är helt sjukt, men det känns bara osannolikt att det inte skulle hända med tanke på den utseende- och kroppsfixering som råder.


Vissa av dem har säkert preppat, men det låter som att alla som filmbiffar använder roids. Carrot Top är ju ganska lätt att misstänka, hans resultat står dock ut i mängden oerhört. Charlie Sheen tycker jag inte gjort några makalösa ökningar.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:08
Men ta en titt bland träningsjournalerna på den här brädan så ser du varför många får så usla resultat. Lever man på oboy och ostmackor, tränar som en pro bb och festar om helgerna så får man värdelösa resultat. Skillnaden är att en duktig fystränare och kostrådgivare förstår att göra något annat.
Jag har ingen övertro på PT:s och kostrådgivare, men om man inte själv vet hur man ska träna eller äta, vilket många skådespelare inte gör så hjälper det ju självklart om man får hjälp av de som kan.
Jag vill fortfarande få exempel på de enorma ökningar som skådespelare gjort.

Ja och även de som lever opti får inte sådana resultat.

from the top of mah head, Pitt, alla i 300, norton, snorungen i twilight

Anders The Peak
2010-03-04, 11:08
Jag säger bara body-for-life visst kan man förändra sin kropp otroligt mycket på bara 12 veckor. Det som begränsar är ens egna hjärnas fördomar om ämnet.
Men som Delta Mats säger krävs det en ordentlig planering både träningsmässigt som matmässigt och då är actors troligen bättre rustade för att klara målsättningen med hjälp av personliga tränare som stöttar dem dygnet runt.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:10
Vissa av dem har säkert preppat, men det låter som att alla som filmbiffar använder roids. Carrot Top är ju ganska lätt att misstänka, hans resultat står dock ut i mängden oerhört. Charlie Sheen tycker jag inte gjort några makalösa ökningar.

Hur mkt måste man lägga på sig för att de ska vara mkt i dina ögon?

Curls
2010-03-04, 11:11
will smith inför Ali, christian bale från maschinist (inte till, men nå fanns det en del efedrin med i bilden på den vägen ner dock),, gegard butler, tom hardy inför bronson

delta_mats
2010-03-04, 11:11
Ja och även de som lever opti får inte sådana resultat.

from the top of mah head, Pitt, alla i 300, norton, snorungen i twilight

Pitt har ju alltid hållit sig i hygglig form. De i 300 är fixade, ser man på "bakom scenen" ser alla hälften så stora och hårda ut, då är de ändå sminkade.
Snorungen i twilight har också tränat länge och regelbundet innan filmen, ser man på klipp från inspelningen är han inte heller där märkvärdigt grov eller hård.

delta_mats
2010-03-04, 11:14
will smith inför Ali, christian bale från maschinist (inte till, men nå fanns det en del efedrin med i bilden på den vägen ner dock),, gegard butler, tom hardy inför bronson

Christian Bale har ju alltid varit tränad, att bulka upp från undernärd till lönnigt grov i hans fall var nog en baggis. Will har ju afrogener, alla vet att såna bli grov av att titta på en skivstång=)
De i 300 har jag redan skrivit om i förra posten.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:15
Christian Bale har ju alltid varit tränad, att bulka upp från undernärd till lönnigt grov i hans fall var nog en baggis. Will har ju afrogener, alla vet att såna bli grov av att titta på en skivstång=)
De i 300 har jag redan skrivit om i förra posten.

Detta är ju som att argumentera med en 3åring om att tomten inte finns...

Curls
2010-03-04, 11:15
Christian Bale har ju alltid varit tränad, att bulka upp från undernärd till lönnigt grov i hans fall var nog en baggis. Will har ju afrogener, alla vet att såna bli grov av att titta på en skivstång=)
De i 300 har jag redan skrivit om i förra posten.

umeå nissar jag bara vilket folk... ;)

Shakemynuts
2010-03-04, 11:15
Jag låter Delta_mats tala för mig i den här trådens framtid.

Curls
2010-03-04, 11:16
jag tror du delta_mats vill säga att du skulle fått grymma resultat bara du hade haft kosten och kunskapen! (L)

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:17
En fråga till er två, varför skulle dom INTE preppa?

bumpar denna fråga till delta mats, shakenmahnuts och alla tomtenissar

delta_mats
2010-03-04, 11:17
Detta är ju som att argumentera med en 3åring om att tomten inte finns...

Nej, men era konspirationsteorier är lika roande som de som hävdar att man inte landade på månen 1969.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:18
Nej, men era konspirationsteorier är lika roande som de som hävdar att man inte landade på månen 1969.

haha konspirationsteorier.... vi är bara realistiska

delta_mats
2010-03-04, 11:20
bumpar denna fråga till delta mats, shakenmahnuts och alla tomtenissar

Varför riskera sin hälsa på det viset? Visst är många bieffekter överdrivna och dosrelaterade men att det finns bieffekter råder inga tvivel om. Vill en världskänd skådespelare riskera hälsa/skönhet för att preppa? När det på ren väg går att uppnå den fysik som behövs för en filmroll.

Anders The Peak
2010-03-04, 11:21
Every once in a while, a Hollywood actor will make such a dramatic physical transformation for a movie role that it gets people talking.

For example, Christian Bale re-worked his entire physique when he gained over a 100lbs for his role in Batman Begins. Ryan Reynolds shocked everyone when he got ripped and muscular for his role in The Amityville Horror.

And Ed Norton was nearly unrecognizable after gaining 35 pounds of muscle to portray a skinhead in the movie, American History X.

How Did They Do It?

Guys everywhere are wondering how these actors made such dramatic transformations.

And while the exact training and eating plans could only be discovered by interviewing each actor individually, we can reverse-engineer a plan by reviewing some common training philosophies that each actor recently revealed in public interviews.

So without any further ado, here are the...

Top Five Keys To Massive Muscle Gain
(Hollywood Style):

Key #1: Eat To Grow

There are some "arm-chair" experts who swear that you only need a small amount of protein to build muscle mass. The thing is... sometimes laboratory research doesn't hold up to well in the real world. The protein case is a prime example. Any guy who's actually gained a significant amount of muscle mass will tell you that you must increase your protein to make consistent strength and muscle gains.

It's been alleged that Ed Norton openly admitted to using steroids to gain weight for his role in American History X. I can't seem to find any of those admissions online anymore, but I do see in every interview that Ed Norton talks about upping his protein intake in order to increase muscle mass. Ryan Reynolds talks about eating 8-10 protein rich meals per day in order to make his transformation.

Key #2: Training Heavy To Build Muscle Mass

If you want to build appreciable muscle mass and massive strength, you cannot train with light weights. You must literally force the muscles to grow by training with ever-increasing loads.

Christian Bale attests to this fact:

"I couldn't do a single push-up and so we had months ahead of us. I was just down at the gym with this good crazy ex-marine trainer friend of mine who just made me lift just impossible heavy weights for... months on end and then eventually managed to get in shape like kind of just in time for the beginning of the movie."

Christian Bale, interview with Blackfilm.com

Key #3: Massive Motivation

Let's face it: When you've got millions of dollars on the line, it can be pretty motivating to make sure you get to the gym and get your protein down. Ed Norton now receives anywhere from $1-8 million dollars per film. And you can be sure that Ryan Reynolds and Christian Bale aren't working for peanuts either. And while money might be a very big reason why these actors are motivated to get into shape, the next key is what makes it all happen fast...

Key #4: Deadlines

There's an old saying in business that any project will always expand to fulfill the time allotted.

Translation:

If you're given six months to write a term paper... it will take six months. But if that very same instructor only gives you three days, that very same project will only take three days. The same principle carries over to muscle gain. If you give yourself a long time to gain muscle mass and strength, it will take a long time.

But if you give yourself a tight deadline and fully commit to the task, don't be surprised if you accomplish your goal in less than a fraction of the time. Deadlines are powerful and each of these actors had to gain muscle while working against a hard and fast deadline. Set up your own deadlines for maximum results. Don't just say you want to gain 20lbs of muscle. Set up an end date and stick to it.

Key #5: Make It Your Job

Finally, each of these actors made muscle and strength gain their "jobs."They didn't have to go to an office or a construction site each day. It was their job to get in shape for their movie roles.

You will have to work a little harder, but you can harness the same principle. Make it your job to gain muscle and strength. Sure, you probably already have a job but make gaining muscle and strength your second job.Clear out any obstacles that will hinder your progress.

And if you feel like skipping the gym, tell yourself that it's not an option because you've got to "go to work." Follow these five keys and you'll be on your way to building serious "Hollywood Muscle."

Curls
2010-03-04, 11:22
Varför riskera sin hälsa på det viset? Visst är många bieffekter överdrivna och dosrelaterade men att det finns bieffekter råder inga tvivel om. Vill en världskänd skådespelare riskera hälsa/skönhet för att preppa? När det på ren väg går att uppnå den fysik som behövs för en filmroll.

så nu är alla skådespelare med så bra karaktär hälsofreaks och straight edge också? :)

delta_mats
2010-03-04, 11:23
haha konspirationsteorier.... vi är bara realistiska

Men för att vara realistisk måste man ju ha fakta på bordet, inte sitta med två bilder framför fejset och skrika doping!

delta_mats
2010-03-04, 11:24
så nu är alla skådespelare med så bra karaktär hälsofreaks och straight edge också? :)

Knappast alla, men jag tror att fler hollywoodskådisar lever bättre än de flesta ungdomar i vårt land.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:25
Varför riskera sin hälsa på det viset? Visst är många bieffekter överdrivna och dosrelaterade men att det finns bieffekter råder inga tvivel om. Vill en världskänd skådespelare riskera hälsa/skönhet för att preppa? När det på ren väg går att uppnå den fysik som behövs för en filmroll.

X antal miljoner dollar? mer publicitet, mer pengar genom reklam etc från filmen, sen varför dom skulle bry sig så mkt om hälsan känns konstigt då de förmodligen kvällen innan snortat kokain? men droger förekommer väll inte heller bland kändisar?

Curls
2010-03-04, 11:27
Knappast alla, men jag tror att fler hollywoodskådisar lever bättre än de flesta ungdomar i vårt land.

Absolut! Jag håller med...

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:27
Knappast alla, men jag tror att fler hollywoodskådisar lever bättre än de flesta ungdomar i vårt land.

HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA, justja de stod ju faktiskt i aftonbladet att christian bale aldrig druckit eller använt droger och äter sallad varje dag och tränar med sin PT LULZ!

delta_mats
2010-03-04, 11:29
X antal miljoner dollar? mer publicitet, mer pengar genom reklam etc från filmen, sen varför dom skulle bry sig så mkt om hälsan känns konstigt då de förmodligen kvällen innan snortat kokain? men droger förekommer väll inte heller bland kändisar?

Vad bra att du har koll på läget. En stund trodde jag att jag visste allt om alla skådespelare, men jag hade tydligen fel.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 11:33
Vad bra att du har koll på läget. En stund trodde jag att jag visste allt om alla skådespelare, men jag hade tydligen fel.

Kul att man kunde få in något i ditt huvud:thumbup:

delta_mats
2010-03-04, 11:37
Kul att man kunde få in något i ditt huvud:thumbup:


Så "kändisar" har ungefär likvärdig motivation att träna inför en stor filmroll som en svensk ungdom har för att träna inför att imponera på tjejer. En skådespelare i hollywood har inte bättre karaktär än vad svenska ungdomar har. En kändis preppar inför filmbiffningar och snortar kokain kvällen före inspelningen börjar?

Tror jag börjar få kläm på det hela nu:)

Lando
2010-03-04, 11:45
Så "kändisar" har ungefär likvärdig motivation att träna inför en stor filmroll som en svensk ungdom har för att träna inför att imponera på tjejer. En skådespelare i hollywood har inte bättre karaktär än vad svenska ungdomar har. En kändis preppar inför filmbiffningar och snortar kokain kvällen före inspelningen börjar?

Tror jag börjar få kläm på det hela nu:)

Men kom igen nu Mats, det är såklart självklart att dom är mer motiverade än en random svensk 20-årig byggare men tycker du inte själv att det i alla fall vore sannolikt att det i vissa fall används förbjudna preparat? Millioner av dollar ligger i potten, min tanke är att det vore konstigt om inte alla till buds stående medel används i den branchen. Det kan väl knappast kallas för konspirationsteorier?

Vad gäller övrig droganvändning så kan vi ju ta Charlie Sheen som ett exempel, jag har såklart ingen aning om han tagit AAS eller inte, men om han gjort det så är det iaf inte den tyngsta drogen han har stoppat i sig, han kar ju varit kokainmissbrukare under stora delar av sin karriär.

delta_mats
2010-03-04, 12:06
Men kom igen nu Mats, det är såklart självklart att dom är mer motiverade än en random svensk 20-årig byggare men tycker du inte själv att det i alla fall vore sannolikt att det i vissa fall används förbjudna preparat? Millioner av dollar ligger i potten, min tanke är att det vore konstigt om inte alla till buds stående medel används i den branchen. Det kan väl knappast kallas för konspirationsteorier?

Vad gäller övrig droganvändning så kan vi ju ta Charlie Sheen som ett exempel, jag har såklart ingen aning om han tagit AAS eller inte, men om han gjort det så är det iaf inte den tyngsta drogen han har stoppat i sig, han kar ju varit kokainmissbrukare under stora delar av sin karriär.


Det har självklart använts roids bland skådespelare, det tror jag också, de är människor precis som andra och det finns av alla sorter. Men jag tror inte det är så utbrett som vissa vill ge sken utav.

AlmostRipped
2010-03-04, 12:47
Det har självklart använts roids bland skådespelare, det tror jag också, de är människor precis som andra och det finns av alla sorter. Men jag tror inte det är så utbrett som vissa vill ge sken utav.

Jag håller med delta_mats här, visst förekommer det roids i alla olika sammanhang så varför skulle hollywood vara något undantag? Men det är långt ifrån omöjligt med bra gener och den tid/pengar/kunskap som de har, men det är deras jobb. Och jag vill inte peka ut folk och döma dem innan jag sett något konkret bevis på att de skulle ha tagit roids, inte bara för att de har ökat ordentligt på en viss tid utan ett erkännande eller verkligen överdriven muskelbildning. Det är som att man inte kan säga att alla idrottstjärnor tar något heller även om det finns många som tar preparat.

Tror aldrig denna diskussion kommer att ta slut men enda logiska jag ser är att de är oskyldiga tills motsatsen är bevisad, och genom bilder som troligtvis är bra manipulerade med ljus/smink samt deras intensiva träning under flera månader kan man inte säga varken eller. :smash:

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 12:51
Jag håller med delta_mats här, visst förekommer det roids i alla olika sammanhang så varför skulle hollywood vara något undantag? Men det är långt ifrån omöjligt med bra gener och den tid/pengar/kunskap som de har, men det är deras jobb. Och jag vill inte peka ut folk och döma dem innan jag sett något konkret bevis på att de skulle ha tagit roids, inte bara för att de har ökat ordentligt på en viss tid utan ett erkännande eller verkligen överdriven muskelbildning. Det är som att man inte kan säga att alla idrottstjärnor tar något heller även om det finns många som tar preparat.

Tror aldrig denna diskussion kommer att ta slut men enda logiska jag ser är att de är oskyldiga tills motsatsen är bevisad, och genom bilder som troligtvis är bra manipulerade med ljus/smink samt deras intensiva träning under flera månader kan man inte säga varken eller. :smash:

Har du samma syn på IFFB pro BB's?

delta_mats
2010-03-04, 13:13
Har du samma syn på IFFB pro BB's?

Det har ingenting med saken att göra. Nu är det skådespelarna och deras filmbiffningar, deras resultat kan i princip vem som helst uppnå med samma förutsättningar som dem, utan roids.

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 13:22
Det har ingenting med saken att göra. Nu är det skådespelarna och deras filmbiffningar, deras resultat kan i princip vem som helst uppnå med samma förutsättningar som dem, utan roids.

Ja de är OT men jag vill ändå höra om han har samma syn på människor om de är BB's.

Vad är de för förutsättningar dom har? bra träningsupplägg och bra kost kan ju vem som helst fixa

AlmostRipped
2010-03-04, 13:35
Ja de är OT men jag vill ändå höra om han har samma syn på människor om de är BB's.

Vad är de för förutsättningar dom har? bra träningsupplägg och bra kost kan ju vem som helst fixa

Är BB's inte människor? Det är väl samma sak där, vet inte hur länge de har tränat etc... Men skillnaden på BB och på en kändis är ganska stor, en kändis tränar inte flera år för att nå det som de behöver nå inför en film. Och de handlar heller inte om att gå ner till lika låg % kroppsfett, finns folk som roidar i alla sammanhang som jag sa tidigare, men jag pekar inte ut en enskild och säger att han har gjort det utan bevis.

BB's kör under en längre period, skådespelare anpassar kroppen efter filmen de ska göra efter. Brad pitt har ganska bra fysik och kommer alltid att ha, men inte samma fysik som han hade innan han spelade in Troja.

Frantic
2010-03-04, 13:44
Klart att Charlie Sheen har roidat. Han är massiv.


http://www.cineycine.com/ONE/Cine/Analisis/Hotshot2/hot%20shot%2002.jpg

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 13:47
Är BB's inte människor? Det är väl samma sak där, vet inte hur länge de har tränat etc... Men skillnaden på BB och på en kändis är ganska stor, en kändis tränar inte flera år för att nå det som de behöver nå inför en film. Och de handlar heller inte om att gå ner till lika låg % kroppsfett, finns folk som roidar i alla sammanhang som jag sa tidigare, men jag pekar inte ut en enskild och säger att han har gjort det utan bevis.

BB's kör under en längre period, skådespelare anpassar kroppen efter filmen de ska göra efter. Brad pitt har ganska bra fysik och kommer alltid att ha, men inte samma fysik som han hade innan han spelade in Troja.

BB's är människor, var inge illa menat ville mest veta om du tänkte likadant om alla

AlmostRipped
2010-03-04, 13:53
BB's är människor, var inge illa menat ville mest veta om du tänkte likadant om alla

Förstår, men säg att du skulle göra något liknande som de gör inför en roll, för du tror väl inte alla roidar inför en roll?

Men om du har kört på så hårt och verkligen fått resultat efter lång tid, skulle det kännas ok för dig att alla som snackade med dig trodde du hade tagit något preparat? Skulle väl kännas lite jobbigt antar jag, då man har jobbat hårt för något och så tror folk man tagit en enklare väg...

Därför jag inte vill döma ut skådespelare om det inte är otroligt snabb muskeltillväxt etc, har inte den kunskapen själv och vet inte vad som är fysiskt möjligt med bra gener.

Curls
2010-03-04, 13:57
Förstår, men säg att du skulle göra något liknande som de gör inför en roll, för du tror väl inte alla roidar inför en roll?

Men om du har kört på så hårt och verkligen fått resultat efter lång tid, skulle det kännas ok för dig att alla som snackade med dig trodde du hade tagit något preparat? Skulle väl kännas lite jobbigt antar jag, då man har jobbat hårt för något och så tror folk man tagit en enklare väg...

Därför jag inte vill döma ut skådespelare om det inte är otroligt snabb muskeltillväxt etc, har inte den kunskapen själv och vet inte vad som är fysiskt möjligt med bra gener.

sjöborg ha ju fått grymma resultat på kort tid vad jag vet och tror inte han tvekar på lämna prov? hehe
men det handlade väl mest om att många inkl. sjöborg menade att det faktiskt är så att många av dom preppar, naturlgitvist inte alla men många.

AlmostRipped
2010-03-04, 14:05
sjöborg ha ju fått grymma resultat på kort tid vad jag vet och tror inte han tvekar på lämna prov? hehe
men det handlade väl mest om att många inkl. sjöborg menade att det faktiskt är så att många av dom preppar, naturlgitvist inte alla men många.

Ja absolut, och jag är i mitten på frågan, säger absolut inte att alla preppar men inte heller att ingen gör det. Var mest att han sa några namn som jag inte höll med om, för jag har ingen aning om de har preppat eller inte.

Jag vet en sak, jag skulle gärna vilja ha samma förutsättningar som de har innan en film, kock, dietist, pt och tid + pengar :) Tror jag hade fått ännu bättre resultat då!

Curls
2010-03-04, 14:06
Jag vet en sak, jag skulle gärna vilja ha samma förutsättningar som de har innan en film, kock, dietist, pt och tid + pengar :) Tror jag hade fått ännu bättre resultat då!

time and money equal muscle growth on short period !! :cool:

Ungrim
2010-03-04, 14:52
Klart att Charlie Sheen har roidat. Han är massiv.


http://www.cineycine.com/ONE/Cine/Analisis/Hotshot2/hot%20shot%2002.jpg

Ha Ha, riktigt massiv lite klump på ... 75 panner kanske??
är det där från ettan eller tvåan??

Mr.Sjöborg
2010-03-04, 16:05
Förstår, men säg att du skulle göra något liknande som de gör inför en roll, för du tror väl inte alla roidar inför en roll?

Men om du har kört på så hårt och verkligen fått resultat efter lång tid, skulle det kännas ok för dig att alla som snackade med dig trodde du hade tagit något preparat? Skulle väl kännas lite jobbigt antar jag, då man har jobbat hårt för något och så tror folk man tagit en enklare väg...

Därför jag inte vill döma ut skådespelare om det inte är otroligt snabb muskeltillväxt etc, har inte den kunskapen själv och vet inte vad som är fysiskt möjligt med bra gener.

Nej självklart inte alla, dock tror jag de flesta gör de som får samtalet, tja vi vill ha med dig i hulken VS predator, men du skulle behöva lägga på dig en del muskler nu under nästkommande 6mån annars tar vi Arnold, PS du får 4milj dollar för jobbet.

Jag tror de flesta safear och tar AAS vägen, skulle jag göra

sjöborg ha ju fått grymma resultat på kort tid vad jag vet och tror inte han tvekar på lämna prov? hehe


Smickrare där*cupid* skulle gärna pissa, tävlar även på landslags nivå i en RF ansluten sport

kottovic
2010-03-04, 16:10
Du har sett Bigger Stronger Faster*. Grattis, nu vet du allt om USA. Vem är det som är naiv?

Grattis till din förmåga att avgöra andras kunskaper.

oTure
2010-03-04, 17:41
http://politisktinkorrekt.files.wordpress.com/2009/03/ola_rapace_web1.jpg

*Host* *Host*

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/03/26/ola-rapace-infor-ratta-idag-atalad-for-narkotikabrott-riskerar-fangelse/

EkarN
2010-03-04, 18:15
De har oändligt med tid och pengar som de kan lägga ner. Och så tar de antagligen preparat(i vissa fall), ingen träning i världen kan få en vältränad på nolltid.

Mukki
2010-03-04, 18:24
Carrot top ser ju fan inte klok ut, hans ansikte har ju ändrats nästan lika mycket som kroppen. En stilla undran, har han enbart blivit benådad extra fula muskelfästen eller kan det vara något annat?

Scar
2010-03-04, 18:32
Varför riskera sin hälsa på det viset? Visst är många bieffekter överdrivna och dosrelaterade men att det finns bieffekter råder inga tvivel om. Vill en världskänd skådespelare riskera hälsa/skönhet för att preppa? När det på ren väg går att uppnå den fysik som behövs för en filmroll.

För de monstersummor de tjänar hade jag tryckt upp sprutor i rumpan med glädje om det behövdes. Sen är väl hollywoodare inte exakt kända för att leva det hälsosammaste livet. Visst de kanske utger den imagen med yoga, budhism och allt sånt bs men en dag läser man i tidningen att de ODat på kola, har anorexi, är alkoholister osvosvosv

Scar
2010-03-04, 18:36
Klart att Charlie Sheen har roidat. Han är massiv.


http://www.cineycine.com/ONE/Cine/Analisis/Hotshot2/hot%20shot%2002.jpg

OMG som Rambo :hbang:

Arnoldisnumerouno
2010-03-04, 21:33
OMG som Rambo :hbang:

Jag förstår inte ens hur man kan försöka förlöjliga det påståendet. Han har lagt på sig säkert 10 kilo muskler på 5 månader. Det är helt enkelt inte rimligt. Att se ut som honom är absolut möjligt utan bola men fr¨ån 0 till det på 5 månader? knappast.

Ungrim
2010-03-04, 21:52
Jag förstår inte ens hur man kan försöka förlöjliga det påståendet. Han har lagt på sig säkert 10 kilo muskler på 5 månader. Det är helt enkelt inte rimligt. Att se ut som honom är absolut möjligt utan bola men fr¨ån 0 till det på 5 månader? knappast.

10 kilo??? Han är ju en sticka!!! Måste varit jäkligt tanig före

1123hg
2010-03-04, 22:02
10 kilo??? Han är ju en sticka!!! Måste varit jäkligt tanig före
Sticka är väl att ta i...
nteFWx-Up00

Scar
2010-03-04, 22:17
Jag förstår inte ens hur man kan försöka förlöjliga det påståendet. Han har lagt på sig säkert 10 kilo muskler på 5 månader. Det är helt enkelt inte rimligt. Att se ut som honom är absolut möjligt utan bola men fr¨ån 0 till det på 5 månader? knappast.

Tycker snarare det var de på den där kändissidan som överdrev "omg från en liten sticka till ett sjukt jävla muskelberg som rambo med en mäktig hästsko som triceps!!!111" Tvivlar inte på att det säkerligen pågår massa fuffens i hollywood men tror verkligen inte att alla som råkar vara vältränade i en film har gått på bola.

Frantic
2010-03-04, 22:22
Jag förstår inte ens hur man kan försöka förlöjliga det påståendet. Han har lagt på sig säkert 10 kilo muskler på 5 månader. Det är helt enkelt inte rimligt. Att se ut som honom är absolut möjligt utan bola men fr¨ån 0 till det på 5 månader? knappast.


Vart får du 5 månader från?

Arnoldisnumerouno
2010-03-04, 22:25
Vart får du 5 månader från?

Det grundade jag på att jag frågade tidigare i den här tråden hur lång tid det tagit och någon citerade att det tagit fem månader.

way
2010-03-04, 22:52
Hur lång tid var det mellan skellettet och batman?

1123hg
2010-03-04, 22:56
Hur lång tid var det mellan skellettet och batman?

6mån enligt denna sida (http://www.cracked.com/article_15623_celebrity-ripped-club-8-non-athletes-whove-gotta-be-steroids.html)

BobaFett
2010-03-05, 08:37
Jag tror så här:

Alla människor har en viss mängd naturlig muskelmassa utan träning (som man har om man bara lever ett normalt aktivt liv). Att träna upp sig 10 kilo över den naturliga muskelmassan är lätt, men sen blir det svårare och svårare ju längre man kommer från den naturliga gränsen. Om man skulle gå ner i vikt 20 kilo och kanske tappa 10 kilo av den naturliga muskelmassan så skulle man få tillbaka den muskelmassan snabbt, även utan träning.

Bale gick ju ner under sin naturliga gräns och när han började äta och träna igen så exploderade han.

Ungrim
2010-03-05, 08:40
Jag tror så här:

Alla människor har en viss mängd naturlig muskelmassa utan träning (som man har om man bara lever ett normalt aktivt liv). Att träna upp sig 10 kilo över den naturliga muskelmassan är lätt, men sen blir det svårare och svårare ju längre man kommer från den naturliga gränsen. Om man skulle gå ner i vikt 20 kilo och kanske tappa 10 kilo av den naturliga muskelmassan så skulle man få tillbaka den muskelmassan snabbt, även utan träning.

Bale gick ju ner under sin naturliga gräns och när han började äta och träna igen så exploderade han.

Vet själv när jag hade ett längre uppehåll från träningen (2 år), tappade massor och såg ut som en sticka, sen när man satte igång igen så gick det extremt fort att få tillbaks det jag tappade under uppehållet.

bigtraps
2010-03-05, 14:48
Nicolas Cage kan pendla en del i form och storlek

johanw
2010-03-05, 15:33
Jag får intrycket att det på dessa brädor finns en hel del folk som förringar diverse skådisars träningsresultat ("sticka", "det där är ju ingenting" etc), men som i rippat tillstånd själv inte vore mycket större än de som dissas..

Mr.Sjöborg
2010-03-05, 15:39
Jag får intrycket att det på dessa brädor finns en hel del folk som förringar diverse skådisars träningsresultat ("sticka", "det där är ju ingenting" etc), men som i rippat tillstånd själv inte vore mycket större än de som dissas..

Kollo...you gotta love it!

Förvisso behöver man ju inte vara större än den man påstår vara speta

delta_mats
2010-03-05, 17:06
Jag får intrycket att det på dessa brädor finns en hel del folk som förringar diverse skådisars träningsresultat ("sticka", "det där är ju ingenting" etc), men som i rippat tillstånd själv inte vore mycket större än de som dissas..

Fast vilken skådespelare är rippad av de vi talar om?

z_bumbi
2010-03-05, 17:15
Fast vilken skådespelare är rippad av de vi talar om?

Det gäller att välja rätt film men Bale är ganska så hård. :D

Hemi
2010-03-05, 17:45
Förutom allt som sagts är kroppsscenerna planerade i förväg som allt annat, varenda bild och det experimenteras inte mycket med det under filmens gång, pengarna är redan satsade och handlingen skall följas. De bilder där man ser t ex Brad Pitt med muskulös överkropp och tvättbräda är tagna nära inpå varandra även om de ligger vid olika tillfällen i handlingen. Det ger honom möjlighet att se ut mer eller mindre som en gris under kläderna i andra scener. Så var det t ex med Robert De Niro i Cape Fear i det fallet spelades triceps dipsen i början och "full body search" in sist då han var i bäst form. Det omvända kan gälla. Slartibartfast var duktig i en annan tråd på att snoka fram stuntmen åt Pitt i en annan tråd. I snabba klipp kan man tro att det är samma människa, man kan klippa mitt i ett fall eller hopp och byta skådisen mot en stuntman med bra mycket bättre fysik. För att inte tala om alla kroppsmodeller som visar sina ben eller händer mm mm i close ups.

Hemi
2010-03-05, 17:52
Det är bättre att tänka "hur gör man en film" i stället för "Hur gör jag för att se ut som (...)" vilket snarare är en karraktär i en amerikansk Hollywoodfilm. Fast det är nog redan klarlagt på Kolo.

Slartibartfast
2010-03-05, 17:59
Hur lång tid var det mellan skellettet och batman?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=990624&postcount=31

willtjam
2011-10-30, 15:11
Bumpelibump!

Tom Hardy har tränat lite.
Trapz någon?
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2011/09/Tom-in-scene-from-Warrior-tom-hardy-20086567-720-566.jpg

Detta var innan:
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2011/09/tom-hardy-warrior-1.jpg

Träningen: http://www.cagepotato.com/check-out-tom-hardys-warrior-workout/
Fyra gånger om dagen och lätta vikter.

Tyvärr så hittar jag inte hur snabbt han gick upp, men jag tippar på att det var inte bara aminosyror och armhävningar där.

mikaelj
2011-10-30, 15:43
Vilken idioti. Varför bryr de sig ens om att skriva sånt trams? Saft, böj, bänk & mark är nog mer likt vad han gjort.

Ernie McCracken
2011-10-30, 17:32
Bale är helt klart min favorit, snacka om ansträngning att klassa in sig som han gör i the machinist och sen därefter batman.. Märks att den mannen brinner för sitt yrke. Om man ser till kändisträning överlag så är det nog inte så konstigt att dom lyckas, men inte alla gör det. En grym PT, egen kock och sen att dom får sina miljoner för att lägga på sig lite muskelmassa känns inte som ett så svårt projekt.

von huff
2011-10-30, 18:43
De har tid att träna inför en film,de har antagligen nån som hjälper dem och de tar väl aas.Det sista är väl den största orsaken till deras framsteg.


Programmen de påstås träna efter brukar ofta vara skrattretande med myskoövningar å skit

kajjm
2011-10-30, 19:34
Tänk att det är ditt JOBB att komma i form. Någon betalar dig MILJONER för att bli i bra form inför en film några månader framöver. Du har inget dags-jobb att gå till utan du skall träna.

Lägg då på en personlig tränare som har koll på allt du gör och äter och ser till att du tränar någon timma varje dag på ett korrekt sätt.

Birkharju
2011-10-30, 20:05
ganska naivt att påstå att de inte brukar otillåtna preparat. Spelar ingen roll om de har en personlig tränare och kock. De kan inte lägga på sig 10-15 kg muskler på några månader.

Kischen
2011-10-30, 20:09
Tänk att det är ditt JOBB att komma i form. Någon betalar dig MILJONER för att bli i bra form inför en film några månader framöver. Du har inget dags-jobb att gå till utan du skall träna.

Lägg då på en personlig tränare som har koll på allt du gör och äter och ser till att du tränar någon timma varje dag på ett korrekt sätt.

En aning blåögd ne?

entropy
2011-10-30, 20:40
Det är lustigt hur det i denna tråd predikats för hur outstanding resultat man kan få av optimal optiträning och kost, medan det annars brukar klankas ner på nojan och understrykas att det tar tid att bli stor.
Något som är värt att beakta är väl att man även i Hollywood känner till att det finns genetisk variation och jag tror knappast att alla skådespelare som biffat till sig varit försäkrade om att de haft gener som tillåter dem att öka de mängder som visats i exemplen. Läget lär alltså ofta vara att skådespelaren inte vet om den kan uppnå de resultat som krävs på den utsatta tiden på naturlig väg, men att de garanterat kommer göra det med steroider. Vilket val är i så fall rationellt?

raQblad
2011-10-31, 08:48
Förutom allt som sagts är kroppsscenerna planerade i förväg som allt annat, varenda bild och det experimenteras inte mycket med det under filmens gång, pengarna är redan satsade och handlingen skall följas. De bilder där man ser t ex Brad Pitt med muskulös överkropp och tvättbräda är tagna nära inpå varandra även om de ligger vid olika tillfällen i handlingen. Det ger honom möjlighet att se ut mer eller mindre som en gris under kläderna i andra scener. Så var det t ex med Robert De Niro i Cape Fear i det fallet spelades triceps dipsen i början och "full body search" in sist då han var i bäst form. Det omvända kan gälla. Slartibartfast var duktig i en annan tråd på att snoka fram stuntmen åt Pitt i en annan tråd. I snabba klipp kan man tro att det är samma människa, man kan klippa mitt i ett fall eller hopp och byta skådisen mot en stuntman med bra mycket bättre fysik. För att inte tala om alla kroppsmodeller som visar sina ben eller händer mm mm i close ups.+1. Folk underskattar manipulering av vinklar, ljus och tid i film.

Beelz
2011-10-31, 09:22
Steroider, CGI ochEn jävla massa tid och pengar som belöning

willtjam
2011-10-31, 18:06
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article13861900.ab
Bevis! Eller nåt...

Eddie Vedder
2011-10-31, 21:31
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article13861900.ab
Bevis! Eller nåt...

"En kopp om dagen" fick mig att skratta. :D

Krogbyggaren
2011-10-31, 23:31
Tänk att det är ditt JOBB att komma i form. Någon betalar dig MILJONER för att bli i bra form inför en film några månader framöver. Du har inget dags-jobb att gå till utan du skall träna.

Lägg då på en personlig tränare som har koll på allt du gör och äter och ser till att du tränar någon timma varje dag på ett korrekt sätt.

http://i299.photobucket.com/albums/mm288/larryo340/Funny%20gifs/shaq.gif

NiHa
2011-11-01, 01:04
Snackas mycket om doping, det är ju för fan inte Sverige vi snackar om. I USA är det väldigt hysh hysh med doping och olagligt. Därför har skådespelarna läkare som skriver recept och då är allt HELT i sin ordning inget smussel som någon steroidsnubbe på något lokalt gym i Stockholm. Med en effektiv PT som givetvis vet vad han sysslar med eftersom han tar bra betalt och en kock som förbereder måltider så övervakas allt av läkare som ser till att medicinen används helt enligt ordinationen så får man bra resultat efter rimlig tid inge konstigt med det. Det är skillnad på vad som klassas som hälsokost i USA, t ex tillväxthormon som är tillskott inge mer med det. Att någon skulle MISSBRUKA anabola steroider inom filmvärlden är nog rejäl skröna och skulle inte accepteras alls.

Rahf
2011-11-01, 01:31
Smink, ljussättning, och vinklar gör en HEL DEL för uppfattningen av personers storlek och definition.

Eddie Vedder
2011-11-01, 09:13
Att någon skulle MISSBRUKA anabola steroider inom filmvärlden är nog rejäl skröna och skulle inte accepteras alls.

Ja ingen i musik- eller filmvärlden skulle accepteras om denne regelbundet brukade narkotikapreparat, alkohol eller doping.

rooz
2011-11-01, 09:14
Snackas mycket om doping, det är ju för fan inte Sverige vi snackar om. I USA är det väldigt hysh hysh med doping och olagligt. Därför har skådespelarna läkare som skriver recept och då är allt HELT i sin ordning inget smussel som någon steroidsnubbe på något lokalt gym i Stockholm. Med en effektiv PT som givetvis vet vad han sysslar med eftersom han tar bra betalt och en kock som förbereder måltider så övervakas allt av läkare som ser till att medicinen används helt enligt ordinationen så får man bra resultat efter rimlig tid inge konstigt med det. Det är skillnad på vad som klassas som hälsokost i USA, t ex tillväxthormon som är tillskott inge mer med det. Att någon skulle MISSBRUKA anabola steroider inom filmvärlden är nog rejäl skröna och skulle inte accepteras alls.
Släpp sargen och gå och byt om.


+ Vad eddie skrev.