handdator

Visa fullständig version : någon som vet var jag kan köpa detta?..


Medusa
2010-03-02, 22:21
är det någon som vet var man kan köpa detta i Sverige, jag har ingen aning om vad det heter på svenska,

"Aspartic acid (abbreviated as Asp or D; Asx or B represent either aspartic acid or asparagine)[2] is an α-amino acid with the chemical formula HO2CCH(NH2)CH2CO2H. The carboxylate anion of aspartic acid is known as aspartate. The L-isomer of aspartate is one of the 20 proteinogenic amino acids, i.e., the building blocks of proteins. Its codons are GAU and GAC.

Aspartic acid is, together with glutamic acid, classified as an acidic amino acid with a pKa of 4.0. Aspartate is pervasive in biosynthesis. As with all amino acids, the location of acid protons depends on the pH of the solution and the crystallization conditions."

tack på förhand!..

King Grub
2010-03-02, 22:24
Det är asparaginsyra i alla fall. Jag vet inte vad du vill kunna köpa den för; det är en icke-essentiell aminosyra som kan syntetiseras i kroppen efter behov och som inte behöver tillföras för proteinsyntes.

Dricker du lightläsk får du asparaginsyra; det är en av beståndsdelarna i aspartam. Och så finns den rikligt i sockerbetor och sockerrör.

Medusa
2010-03-02, 22:29
tack Grubben, jag vill köpa den pga detta, du är säkerligen bättre på att tolka det än mig, men fungerar det så är det ju riktigt bra,

http://www.google.com/#hl=en&source=hp&q=d-aspartic+acid+testosterone&btnG=Google+Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=d-aspartic+acid+testosterone&fp=baa94940edcea411

BLA

"The researchers gave a couple of dozen men aged between 27 and 37 a daily dose of 3.12 grams D-aspartic acid for twelve days consecutively. Twenty other men were given a placebo. The testosterone level in the subjects that received the supplement had risen by 33 percent after the twelve days"

BobaFett
2010-03-02, 22:50
tack Grubben, jag vill köpa den pga detta, du är säkerligen bättre på att tolka det än mig, men fungerar det så är det ju riktigt bra,

"The researchers gave a couple of dozen men aged between 27 and 37 a daily dose of 3.12 grams D-aspartic acid for twelve days consecutively. Twenty other men were given a placebo. The testosterone level in the subjects that received the supplement had risen by 33 percent after the twelve days"

33% är ingenting.

Tanner
2010-03-03, 01:39
tack Grubben, jag vill köpa den pga detta, du är säkerligen bättre på att tolka det än mig, men fungerar det så är det ju riktigt bra,

http://www.google.com/#hl=en&source=hp&q=d-aspartic+acid+testosterone&btnG=Google+Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=d-aspartic+acid+testosterone&fp=baa94940edcea411

BLA

"The researchers gave a couple of dozen men aged between 27 and 37 a daily dose of 3.12 grams D-aspartic acid for twelve days consecutively. Twenty other men were given a placebo. The testosterone level in the subjects that received the supplement had risen by 33 percent after the twelve days"

Observera att det är D-isomeren de använder. Antaligen är det lättare att få tag på L- i handeln.

tsp
2010-03-03, 02:15
33% är jäääätteliten testoökning.

Sverker
2010-03-03, 07:14
Observera att det är D-isomeren de använder. Antaligen är det lättare att få tag på L- i handeln.


Visste inte att kroppen kunde konvertera L-aminosyror till D-formen. Genialt:thumbup:, då ligger aminosyran kvar längre och ger signal innan den omsätts som energi.


Akademiskt intressant men jag kan inte tänka mig att det påverkar muskletillväxten i någon större grad.

Anton Fräs
2010-03-03, 07:44
Att gripa efter halmstrån är ett passande uttryck..

Tabbe
2010-03-03, 08:05
33% är ju ändå 33% det är 1/3 mer testo än du hade innan..

Låter mycket i mina öron

Degpekka
2010-03-03, 08:21
33% är ju ändå 33% det är 1/3 mer testo än du hade innan..

Låter mycket i mina öron

Om du räknar lite på det och jämför med kroppsbyggare som doserar steroider så ser du att det är väldigt lite det rör sig om.

Medusa
2010-03-03, 08:43
om någon finner en produkt där man kan köpa detta i ren form, pulver eller kapsel, får ni gärna posta detta i tråden, tack för all hjälp!

stridis
2010-05-28, 13:18
33% är jäääätteliten testoökning.

33% är ingenting.

33% är ju ändå 33% det är 1/3 mer testo än du hade innan..

Låter mycket i mina öron

Var är mätningen på biotillgängligt testosteron? Att testosteronet ökar en del behöver inte betyda någonting i slutändan.

Annars ifall det skulle betyda en sådan ökning och tillskottet var säkert att inta indefinit så att mättnad uppstår så vore det intressant, iallafall som afrodisiaka. Men det som intresserar mest på den här brädan är väl andra parametrar (lbm etc) på unga friska styrketränande män. Har hört att den höjer andra hormoner såsom prolaktin. Även sett folk som kört höga doser av detta under lite längre tid än studien klaga på sömnbesvär.

Slutsats: Om du är ute efter afrodisiaka så googla fram något och se ifall du hittar bättre grejer; är du ute efter muskler så har vi inte en aning vad den här gör så håll i pengarna ifall du är prismedveten. Är du hälsomedveten så finns det frågetecken som inte besvarats än.