handdator

Visa fullständig version : Sista minuten ibörjan av april med sol och bad?


MrBoris
2010-03-02, 20:59
Ja vilket ställe är det som gäller? Måste jag välja ett alternativ långt bort för att vara säker på värme och sol och bad? Grekland är inte ens att tänka på så tidigt på våren? Andra billiga alternativ?

spann
2010-03-02, 21:02
egypten tror jag blir bra

Apos78
2010-03-02, 21:15
Bokade precis till Portugal. Är kanske inte ute efter enbart sol och bad så det kanske kan bli väl kallt om man gillar sånt. Skulle tro det ligger runt 22 i luften om dagarna. Klart kallare mot kvällen, kanske 12. Ingen aning om vattnet.

Frantic
2010-03-02, 21:40
Egypten ligger som sagt inte så långt bort och där kommer du garanterat ha sol. Åker du dit i början av april så bör du ha runt 25 i vattnet. Värmen har iofs börjat komma tillbaka lite tidigare än vanligt så har du tur så är det ännu varmare.

just me
2010-03-02, 22:18
THAILAND... Varmt o skönt... Roligt dyka där oxå... :)

Kimball
2010-03-02, 22:30
THAILAND... Varmt o skönt... Roligt dyka där oxå... :)

Är det inte regnperiodsstart / mongovarmt i april? Har för mig hostelägaren vi bodde hos nästan varnade en för att åka dit under april/maj pga värmen :P Men är det de man vill ha så!

jakob
2010-03-02, 22:32
egypten tror jag blir bra

Är det inte väldigt stor risk att man blir magsjuk i Ijyptien?

just me
2010-03-02, 22:38
Är det inte regnperiodsstart / mongovarmt i april? Har för mig hostelägaren vi bodde hos nästan varnade en för att åka dit under april/maj pga värmen :P Men är det de man vill ha så!

Han frågar om början på April o då finns flera ställen i Thailand där det inte blivit någon regnperiod... Men visst är det varmt o sol men det ville han ju oxå ha...

Annars kan väl Miami vara nåt att ha... En riktigt rolig stad att vara i... Både storstad o strandliv... Party varje kväll...

Frantic
2010-03-02, 22:40
Är det inte regnperiodsstart / mongovarmt i april? Har för mig hostelägaren vi bodde hos nästan varnade en för att åka dit under april/maj pga värmen :P Men är det de man vill ha så!

Thailand är mongovarmt i början av april ja, men det är ju en bra sak:D

Men TS vill ju ha billigt också och då kanske Thailand faller bort?

Är det inte väldigt stor risk att man blir magsjuk i Ijyptien?

Nej.

just me
2010-03-02, 22:54
Men TS vill ju ha billigt också och då kanske Thailand faller bort?

Thai inte billigt? Visst var det billigare för 6-7 år sen när jag var där första gången men visst är det fortdarade billigt... Du käkar ju mat ute för 15-20 sek fortfarande... Thaimat förståss...

Flyget till Thai är inte mycket dyrare än till Egypten

John M
2010-03-02, 23:08
Thai inte billigt? Visst var det billigare för 6-7 år sen när jag var där första gången men visst är det fortdarade billigt... Du käkar ju mat ute för 15-20 sek fortfarande... Thaimat förståss...

Flyget till Thai är inte mycket dyrare än till Egypten


Hur är det att bo i Thailand? Är dom bra på engelska? Mycket sjukdomar och fattigdom, kriminalitet eller finns det vissa platser där allt är helt OK förutom turistorterna.

Ska förmodligen flytta till Thailand ett tag, vill gärna få tag på lite mera exklusivt boende, typ hus med pol i billigt område. Kan väl tänkte mig att det är dyrare där det är gott om turister.

jakob
2010-03-02, 23:11
Hur är det att bo i Thailand? Är dom bra på engelska? Mycket sjukdomar och fattigdom, kriminalitet eller finns det vissa platser där allt är helt OK förutom turistorterna.

Ska förmodligen flytta till Thailand ett tag, vill gärna få tag på lite mera exklusivt boende, typ hus med pol i billigt område. Kan väl tänkte mig att det är dyrare där det är gott om turister.

Bangkok är nog det vidrigaste jag varit med om i hela mitt liv. Fyfan dit kommer jag aldrig någonsin åka igen.

Frantic
2010-03-02, 23:44
Thai inte billigt? Visst var det billigare för 6-7 år sen när jag var där första gången men visst är det fortdarade billigt... Du käkar ju mat ute för 15-20 sek fortfarande... Thaimat förståss...

Flyget till Thai är inte mycket dyrare än till Egypten

Flyget dit är väl minst dubbelt så dyrt. Väl där så har du ju rätt i att det är billigt. Det är dessutom rejält mycket vackrare, maten är 100 ggr godare och shoppingen är många gånger bättre. Egyptens enda fördelar är att man vet att det inte kommer regna:D Och att chansen är att få simma med delfiner är väldigt stor. Men har råd, tid och ork till den längre flygresan så hade jag valt thailand alla dagar i veckan.

Frantic
2010-03-02, 23:45
Bangkok är nog det vidrigaste jag varit med om i hela mitt liv. Fyfan dit kommer jag aldrig någonsin åka igen.

Varför är Bangkok vidrigt?

just me
2010-03-02, 23:50
Flyget dit är väl minst dubbelt så dyrt. Väl där så har du ju rätt i att det är billigt. Det är dessutom rejält mycket vackrare, maten är 100 ggr godare och shoppingen är många gånger bättre. Egyptens enda fördelar är att man vet att det inte kommer regna:D Och att chansen är att få simma med delfiner är väldigt stor. Men har råd, tid och ork till den längre flygresan så hade jag valt thailand alla dagar i veckan.

Enligt http://www.destination.se så kostar sista minuten-flyg till Egypten ca 4500 sek o flyg till Thai ca 5300 sek så så stor skillnad tycker jag inte att det är... ;) Dessutom så är resorna till Egypten mellan 8-10 dagar medans resorna till thai är mycket längre... Mer valuta för pengarna alltså... :)

Frantic
2010-03-02, 23:58
Enligt http://www.destination.se så kostar sista minuten-flyg till Egypten ca 4500 sek o flyg till Thai ca 5300 sek så så stor skillnad tycker jag inte att det är... ;) Dessutom så är resorna till Egypten mellan 8-10 dagar medans resorna till thai är mycket längre... Mer valuta för pengarna alltså... :)

Tar han en sistaminuten i april så kommer nog absolut inte flygresan kosta mer än 2000. Med lite tur så är det under tusenlappen.

Men som sagt. Thailand är bra.

Wille005
2010-03-03, 00:03
Chile har det rätt hett om öronen så här års har jag hört.

AlmostRipped
2010-03-03, 00:33
Varför är Bangkok vidrigt?

Folk rycker i en, vill att man ska gå på deras stripshower, alla ljuger om allt och det är allmänt smutsigt, jag var där i 2 dagar, var rätt kul och se i början och shoppingen var underbar... Men 2 dagar räckte gott och väl!

Finns en del att se men man orkar bara inte med allting, dock finns en restaurang som heter "Mango Tree" som var fantastisk, sen MBK för shopping! Ett måste om man ändå ska dit.

Doggeh
2010-03-03, 00:35
finns en del att se men man orkar bara inte med allting, dock finns en restaurang som heter "mango tree" som var fantastisk, sen mbk för shopping! Ett måste om man ändå ska dit. +1!

Tricce
2010-03-03, 10:30
Folk rycker i en, vill att man ska gå på deras stripshower

Uj ja det låter hemskt :D

Doggeh
2010-03-03, 10:39
Uj ja det låter hemskt :D

Tro mig, när en herpes fylld thailändare kommer fram och erbjuder sucky sucky... Då vill du nog bara springa därifrån så fort som möjligt! Men de släpper ju inte taget om en om man vill gå därifrån :furious:

Frantic
2010-03-03, 10:48
Tro mig, när en herpes fylld thailändare kommer fram och erbjuder sucky sucky... Då vill du nog bara springa därifrån så fort som möjligt! Men de släpper ju inte taget om en om man vill gå därifrån :furious:

Jag har varit i Bangkok många gånger men aldrig råkat ut för det där. Visst har det varit någon som frågat om jag vill åka och se på pingpongshower när jag gått på khao san en kväll men då är det bara att säga nej och fortsätta gå? Döm inte ut en hel stad med, +10milj invånare, för att ni varit där i två dagar i de värsta turistghettona.

AlmostRipped
2010-03-03, 10:54
Jag har varit i Bangkok många gånger men aldrig råkat ut för det där. Visst har det varit någon som frågat om jag vill åka och se på pingpongshower när jag gått på khao san en kväll men då är det bara att säga nej och fortsätta gå? Döm inte ut en hel stad med, +10milj invånare, för att ni varit där i två dagar i de värsta turistghettona.

Det är en allmänt smutsig stad och jag skulle kunna spenderat några dagar extra men ville verkligen inte det, och turistghettona var vi inte bara i utan vi åkte runt väldigt mycket. Men att man inte kan gå och äta utan att 50-60st (Ej överdriven siffra) rycker i en och visar menyer etc bara för att västerländska äldre herrar brukar gå dit då de inte kan få något i Sverige. Det är lite sjukt tycker jag iallafall och ser verkligen inte charmen med det. Vi tog även en tur på floden och såg hur folk bodde där, men det var riktigt smutsigt vatten och folk badade i det... även om folk kunde vara trevliga var det inte en stad i min smak. Fanns små saker som jag tyckte var lite kul men en thailändsk by är bra mycket charmigare där folk är riktigt trevliga jämfört med i Bangkok.

Min åsikt, du har säkert upplevt helt andra sidor av bangkok och säger inte emot dig, men jag tyckte det räckte med 2 dagar.