handdator

Visa fullständig version : Skada i knäböj.


Familyguy
2010-03-02, 19:16
Körde knäböj idag och det gick ju mindre bra.. I andra settet tappade jag spännignen i ländryggen i bottenläget och ryggen vart krökt frammåt, kunde inte fortsätta passet och det gör rejält ont just nu. Någon som vart med om något liknande? Käns inte som om det borde vara så sällsynt? :confused:

svamptroll
2010-03-02, 21:38
Svårt o säga när det är så nära inpå, vila några dagar och återkom

Martin Löwgren
2010-03-02, 22:33
Körde knäböj idag och det gick ju mindre bra.. I andra settet tappade jag spännignen i ländryggen i bottenläget och ryggen vart krökt frammåt, kunde inte fortsätta passet och det gör rejält ont just nu. Någon som vart med om något liknande? Käns inte som om det borde vara så sällsynt? :confused:Nej det är snarare regel än undantag då ytterst få som tränar knäböj egentligen har styrken, rörligheten och tekniken för att utföra den.

Det mest troliga är att du fått en diskirritation som lägger sig efter ett par dagar men va ändå uppmärksam och uppsök vård om du inte blir bättre.

Familyguy
2010-03-04, 17:04
Har inte blivit så mycket bättre än tyvärr :( . När jag sitter ner och reser upp benen lite så hugger det direkt i svanken/ovanför rumpan, gör rejält ont då. Kanske är läge att röntga det? Eller tror ni det är nått som ger med sig? Gör även lite ont att gå efter jag suttit ner en stund.

Martin Löwgren
2010-03-04, 22:41
Har inte blivit så mycket bättre än tyvärr :( . När jag sitter ner och reser upp benen lite så hugger det direkt i svanken/ovanför rumpan, gör rejält ont då. Kanske är läge att röntga det? Eller tror ni det är nått som ger med sig? Gör även lite ont att gå efter jag suttit ner en stund.

Finns absolut ingen indikation för röntgen med däremot undersökning och behandling hos Naprapat kan vara på sin plats eftersom du inte blivit bättre.

Familyguy
2010-03-05, 10:48
Okej, får besöka en Naprapat då, tack för svaren..