handdator

Visa fullständig version : EAA FX smakar Vodka Redbull


Spyder
2010-03-02, 14:45
Fick hem två EAA FX burkar med smaken Red Berry Breezer och
kan nu konstatera att smaken är....Vodka Redbull!! *drool*
Blandar ut de med cirkus 1.5dl vatten och det smakar rätt lika med
lätt bärsmak typ som att man haft i några frysta hallon i groggen haha..

Jag gillart!:hbang:

Ungrim
2010-03-02, 15:11
Fick hem två EAA FX burkar med smaken Red Berry Breezer och
kan nu konstatera att smaken är....Vodka Redbull!! *drool*
Blandar ut de med cirkus 1.5dl vatten och det smakar rätt lika med
lätt bärsmak typ som att man haft i några frysta hallon i groggen haha..

Jag gillart!:hbang:

Brutal FX har riktigt bra red bull smak! :thumbup:

mtlca
2010-03-02, 15:17
ok fick hem en burk häromdagen som jag inte öppnat än. Så jag hoppas den är god :P

TehSaxo
2010-03-02, 15:20
Den ger mig viingar :D

drapåtrissor
2010-03-02, 16:53
Hehe, håller fortfarande på och tömmer min smak- och sötningsmedelsfria burk. ...den smakar inte redbull... *spy*

Kejikeo
2010-03-02, 17:26
Snål som man är ska jag köpa mig naturell

RED BERRY BREEZER
INNEHÅLL PER 6 GRAM

Ribosyn-8™ Complex (fria essentiella aminosyror) 4,8 gram
Varav grenade aminosyror (BCAA) 3,5 gram


NATURELL, EJ SMAKSATT
INNEHÅLL PER 6 GRAM

Ribosyn-8™ Complex (fria essentiella aminosyror) 6 gram
Varav grenade aminosyror (BCAA) 4,4 gram

johanhej
2010-03-02, 18:50
Snål som man är ska jag köpa mig naturell

RED BERRY BREEZER
INNEHÅLL PER 6 GRAM

Ribosyn-8™ Complex (fria essentiella aminosyror) 4,8 gram
Varav grenade aminosyror (BCAA) 3,5 gram


NATURELL, EJ SMAKSATT
INNEHÅLL PER 6 GRAM

Ribosyn-8™ Complex (fria essentiella aminosyror) 6 gram
Varav grenade aminosyror (BCAA) 4,4 gram

Dude det går knappt att få i sig naturell utan fun light eller något. Blir billigare att köpa smaksatt.

Kejikeo
2010-03-02, 19:54
Jag käkar grus och skiter tegelstenar.

vicarious
2010-03-02, 20:18
Fick hem två EAA FX burkar med smaken Red Berry Breezer och
kan nu konstatera att smaken är....Vodka Redbull!! *drool*


Då vet vi? Det finns förövrigt en EAA-tråd :d

HMB
2010-03-02, 20:47
Dude det går knappt att få i sig naturell utan fun light eller något. Blir billigare att köpa smaksatt. Den naturella är hur god som helst, brukar hälla pulvret direkt i munnen, blanda runt med vatten och njuta av smaken (nej jag är inte sarkastisk). Gick på EsaPro GrapeTonic innan och fick typ kväljningar av den hela tiden :p

Sniggel
2010-03-02, 20:51
Den naturella är hur god som helst, brukar hälla pulvret direkt i munnen, blanda runt med vatten och njuta av smaken (nej jag är inte sarkastisk). Gick på EsaPro GrapeTonic innan och fick typ kväljningar av den hela tiden :p

Grapetonic smaken var värre än naturell, det kan jag hålla med om.
Och naturell smakar inte så farligt om jag ska vara ärlig. Inget jag blir äcklad av när jag dricker direkt.
Berry breezer är jäkligt bra då det döljer smaken av aminosyrorna väl, men eftersom jag också är snål och nojig, kör jag enbart naturella produkter numera.

Jonesss
2010-03-02, 20:57
Jag kör 50/50 mellan naturell och den smaksatta från FX fungerar helt ok

1123hg
2010-03-02, 21:07
Fick också hem en burk idag, riktigt god! Smakar tom bättre än brutal...

Danwii
2010-03-02, 22:21
Tycker också den är god. Min kompis där emot tyckte den var vidrig, vet inte vad som är felet med honom!

krappen
2010-03-03, 03:22
Jag har inte smakat naturell innan men jag tycker att EAA FX är helt okej när du får den där första smaken i munnen, däremot sätter det sig en riktigt vidrig eftersmak i munhålan och på tungan som påminner om nånting jag inte smakat tidigare, DET ger mig kväljningar.

Kejikeo
2010-03-03, 04:01
Hur kan det påminna om något du inte smakat tidigare? *screwy*

Ungrim
2010-03-03, 07:11
Jag har inte smakat naturell innan men jag tycker att EAA FX är helt okej när du får den där första smaken i munnen, däremot sätter det sig en riktigt vidrig eftersmak i munhålan och på tungan som påminner om nånting jag inte smakat tidigare, DET ger mig kväljningar.

Hmm... Vad har du smakat tidigare som gör denna reflex??

Headex
2010-03-03, 12:47
Hur kan ni tycka att Brutal FX är god? Den var långt ifrån god! Riktigt sur var den.

Ungrim
2010-03-03, 12:49
Hur kan ni tycka att Brutal FX är god? Den var långt ifrån god! Riktigt sur var den.

Sur??? Den är ju brutalt god!!!

Sebbe_H
2010-03-03, 12:53
Ok den smakar Redbull vodka, inte redbull då? Jättegott..

mtlca
2010-03-03, 12:59
Brutal FX smakar redbull, fast eftersmaken är riktigt äcklig.

sadcharlie
2010-03-03, 13:12
EAA FX smakar ju ju allt utom bra, får ju fan pina i mig den innan passet.

Ungrim
2010-03-03, 13:33
EAA FX smakar ju ju allt utom bra, får ju fan pina i mig den innan passet.

Vilken smak har du på den?

Zokal
2010-03-03, 13:36
vart kan man hitta EAA fx?

Kejikeo
2010-03-03, 13:47
vart kan man hitta EAA fx?

Det får vi inte säga.

Ungrim
2010-03-03, 13:51
vart kan man hitta EAA fx?

googla på eaa fx så hittar du det snabbt

Dajollee
2010-03-03, 14:58
Den naturella är hur god som helst, brukar hälla pulvret direkt i munnen, blanda runt med vatten och njuta av smaken (nej jag är inte sarkastisk).


samma här man vänjer sig fan

1123hg
2010-03-03, 15:44
Jag har testat en gång att hälla äckligt eaa direkt i munnen. Dock slängde jag det rakt i halsen varav jag hostade ut hälften av skiten genom näsan.

Ungrim
2010-03-03, 15:48
Jag har testat en gång att hälla äckligt eaa direkt i munnen. Dock slängde jag det rakt i halsen varav jag hostade ut hälften av skiten genom näsan.

Ha Ha, Det har man lyckats med ibland :)

Bendermannen
2010-03-03, 15:49
aha! ska bli spännande! fick hem min burk i dag. :)

Headex
2010-03-03, 17:30
Sur??? Den är ju brutalt god!!!

Hur mycke vatten blandade du med då? Den var var verkligen inte god.. I början var den helt ok, men sen så blev den sur & eftersmaken var värst.

JoeyP
2010-03-03, 17:31
Körde med EAA FX naturell innan smaka inte så bra.

Testade kolozzeums EAA nu funkar perfa! Smaken är god faktist.

Dreas
2010-03-03, 17:47
Körde med EAA FX naturell innan smaka inte så bra.

Testade kolozzeums EAA nu funkar perfa! Smaken är god faktist.Kör man med naturell så smakar det ju skit, den smaksatta är betydligt bättre. Snåltarmen som satte in? ;)

Ungrim
2010-03-03, 17:48
Hur mycke vatten blandade du med då? Den var var verkligen inte god.. I början var den helt ok, men sen så blev den sur & eftersmaken var värst.

2,5 dl vatten

johanhej
2010-03-03, 18:08
Min naturella EAA Fx tog precis slut. Den var något rent jäklig utan Fun light. Försökte dra en skopa rakt i munnen för att sedan skölja ner med vatten, men höll på att spy. Eiselt grapetonic kunde jag vänja mig vid, men inte naturellen :P.

Har precis beställt hem 3 burkar EAA Fx Red Berry Breezer. Får hoppas det går lättare att få i sig :).

Spyder
2010-03-03, 18:43
Grejen är att smaken är ju vodka redbull och inte bara redbull
pga att aminosyrorna gör sitt för att förhöja styrkan om man inte har så mycket vatten! Kände mig bara tvungen att skriva av mig genom att starta denna tråd, jag älskar vodka redbull med frysta hallon/jordgubbar i under en varm sommarkväll och därför fick jag såna fina minnesbilder av EAA FXn haha!

Jochitko
2010-03-04, 23:34
Naturell är ju rätt mkt billigare sett till mängden aminosyror per 100 gram. Men frågan är, går den att få ner? Jag kan slänga i mig det mesta, men det finns en gräns såklart. Vad säger ni? Ska jag chansa? :P

Dreas
2010-03-04, 23:55
Naturell är ju rätt mkt billigare sett till mängden aminosyror per 100 gram. Men frågan är, går den att få ner? Jag kan slänga i mig det mesta, men det finns en gräns såklart. Vad säger ni? Ska jag chansa? :PJag skulle inte snåla då det är såpass billigt som det är. Naturells smak brukar förklaras som dynga *spy*

WHITEFOLKS
2010-03-04, 23:57
Naturellt smakar inte direkt äckligt som HMB eller kanske kreatin etyl ester.

Den smakar mest konstigt på något beskt sätt men inte direkt äckligt.

Så om du inte är känslig när det gäller smak så klarar du det nog.

joasimo
2010-03-05, 15:04
Jag ska beställa en burk Naturell, då man får mer per 100 gram! Spela roll hur de smakar, det är ju bara att hälla i sig fort, behöver ju inte direkt vara någon smakupplevelse utöver det vanliga, då kan man ju alltid ta juice eller nåt för att slippa eftersmaken!

the spotter
2010-04-07, 12:34
Jag kör 50/50 mellan naturell och den smaksatta från FX fungerar helt ok

Blandar du den i en shaker eller en vanlig flaska?

SergejVeronov
2010-04-07, 15:45
Blandar du den i en shaker eller en vanlig flaska?

Shaker? Klart han kör flaska. Get real!

Symphony Flex
2010-04-07, 16:24
tar ni EAA för att det ska vara gott eller för ni att tror att det är gynnsamt för er muskulära utveckling i längden?

Pepz
2010-04-07, 16:46
tar ni EAA för att det ska vara gott eller för ni att tror att det är gynnsamt för er muskulära utveckling i längden?

+ en

stackars de som körde hårt för 25år sen då man körde fiskprotein i tabletter som stank as och första kreatinet som kostade 10ggr mer än idag och var som grus... Nu verkar ju tillverkarna (tvingas att)lägga ner minst lika mycket på smaken som på produkten i sig..

kanske var bättre att det var så, då knaprade inte alla en massa kostillskott utan bara de som verkligen satsade, nu börjar ju varenda nybörjare med : vad ska jag ta för kostillskott?, istället för att fråga om träningen..

the spotter
2010-04-08, 08:23
Jag bryr mig inte om vilka resultat EAA ger, tycker smaken är viktigare. Varför finns inte banan-choklad?

MejjA
2010-04-08, 08:43
Jag bryr mig inte om vilka resultat EAA ger, tycker smaken är viktigare. Varför finns inte banan-choklad?

Är du ironisk eller jag som missuppfattar ?

Ifall du inte bryr dig om resultatet av EAA så håll dig till vanlig kost alternativt vassle med banan-choklad ? *screwy*

kalajset
2010-04-08, 08:48
Apropå, är tämligen säker på att EAA FX i denna smak smakar i princip likadant som Xpand FX Red Berry Breezer. Isåfall rekommenderas att blanda med mjölk då och då, enbart för smakens skull. *drool*

the spotter
2010-04-08, 09:05
Är du ironisk eller jag som missuppfattar ?

Ifall du inte bryr dig om resultatet av EAA så håll dig till vanlig kost alternativt vassle med banan-choklad ? *screwy*

Brukar kombinera EAA med snabba kolhydrater i form av banan. Tänkte att det hade varit smidigare att det redan fanns banan i pulvret så sparar jag tid.

MejjA
2010-04-08, 10:59
Brukar kombinera EAA med snabba kolhydrater i form av banan. Tänkte att det hade varit smidigare att det redan fanns banan i pulvret så sparar jag tid.

''Hur kan upptaget av EAA påverkas på olika sätt?
- Effekten blir troligen sämre om man blandar det det med långsamma livsmedel; i princip all fast föda, och en del juicer. För bäst effekt ska det intas för sig självt, eller tillsammans med maltodextrin, druvsocker eller strösocker, i vatten.''

the spotter
2010-04-08, 11:23
''Hur kan upptaget av EAA påverkas på olika sätt?
- Effekten blir troligen sämre om man blandar det det med långsamma livsmedel; i princip all fast föda, och en del juicer. För bäst effekt ska det intas för sig självt, eller tillsammans med maltodextrin, druvsocker eller strösocker, i vatten.''

Så det utesluter att man kan ha EAA med smak av fast föda eller juice, jag antar att det innefattar bananjuice

Jochitko
2010-04-08, 13:52
Så det utesluter att man kan ha EAA med smak av fast föda eller juice, jag antar att det innefattar bananjuice

Det utesluter inte att man kan ha EAA med smaken av fast föda, det han menar är att det är dumt att ta EAA i kombination med en banan (som du tidigare skrev att du gör) då det sänker dett effekt (saktar ner den annars extremt snabba upptagningen). Sen är det nog svårt att få EAA att smaka som "föda" likt vanligt proteinpulver då det inte är tjockt på samma sätt.

the spotter
2010-04-09, 08:05
Så det är okej att ha EAA i jordgubbsmak, grape mm men inte banan? Trodde banan var bra

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20119826

SergejVeronov
2010-04-09, 08:45
Så det är okej att ha EAA i jordgubbsmak, grape mm men inte banan? Trodde banan var bra

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20119826

Klart banan är bra. Jag har tränat två veckor nu och körde utan banan förra veckan och med banan denna, ökade sjukt mycket mer den här veckan.

the spotter
2010-04-09, 09:45
Klart banan är bra. Jag har tränat två veckor nu och körde utan banan förra veckan och med banan denna, ökade sjukt mycket mer den här veckan.

Så du har EAA med banansmak?

SergejVeronov
2010-04-09, 10:49
Så du har EAA med banansmak?

Jag mosar bananerna och rör ner EAA.

the spotter
2010-04-09, 11:50
Om man ville ha lite mer tjock konsistens som proteinpulver så kan man röra ner maizena och sedan lite kakao så får man chokladsmak, fast det är ju inte lika bra som banan

SergejVeronov
2010-04-09, 11:56
Om man ville ha lite mer tjock konsistens som proteinpulver så kan man röra ner maizena och sedan lite kakao så får man chokladsmak, fast det är ju inte lika bra som banan

Nä precis, banan/banansmak är perfekt för muskeluppbyggnad. Chokladsmak är nog bättre när man bulkar.

the spotter
2010-04-12, 12:12
Okej. tack för tipset

joasimo
2010-04-12, 12:19
Den är saknar väl L-Leucine. Hur påverkar det? Av det jag läst om L-Leucine verkar den vara riktigt bra.. jag har själv amino rush och den innehåller det, men inte EAA FX?
Funderar på köpa denna då den förmodligen smakar bättre och är billigare.

deas
2010-04-12, 12:22
Den är saknar väl L-Leucine. Hur påverkar det? Av det jag läst om L-Leucine verkar den vara riktigt bra.. jag har själv amino rush och den innehåller det, men inte EAA FX?
Funderar på köpa denna då den förmodligen smakar bättre och är billigare.

"INGREDIENSER (Red Berry Breezer): Ribosyn-8™ (L-leucin, L-lysin, L-phenylalanin, L-treonin, L-valin, L-Isoleucin, L-histidin, DL-metionin), äppelsyra, naturlig arom, aspartam, rödbetspulver."

Den innehåller L-leucin.

joasimo
2010-04-12, 12:25
"INGREDIENSER (Red Berry Breezer): Ribosyn-8™ (L-leucin, L-lysin, L-phenylalanin, L-treonin, L-valin, L-Isoleucin, L-histidin, DL-metionin), äppelsyra, naturlig arom, aspartam, rödbetspulver."

Den innehåller L-leucin.

Sorry skrev fel, menade L-Arginine. Det saknar EAA FX.

Richthofen
2010-04-16, 03:14
det låter bra mycket bättre än neutral som smakar kräk

Jochitko
2010-04-17, 01:46
Nä precis, banan/banansmak är perfekt för muskeluppbyggnad. Chokladsmak är nog bättre när man bulkar.

Snälla säg att ni två skojar *slap*

Kejikeo
2010-04-17, 10:56
Snälla säg att ni två skojar *slap*

http://tinyurl.com/g5dq3

the spotter
2010-04-19, 14:18
Snälla säg att ni två skojar *slap*

Ni två? Jag tror att SergajVeronov är en person, för- och efternamn. Och att choklad innehåller mer kalorier än banan är jag ganska säker på att de flesta skulle hålla med om

SergejVeronov
2010-04-19, 16:13
Ni två? Jag tror att SergajVeronov är en person, för- och efternamn. Och att choklad innehåller mer kalorier än banan är jag ganska säker på att de flesta skulle hålla med om

Korrekta iakttagelser båda två.