handdator

Visa fullständig version : Kreatin, vilket?


zharz
2010-03-01, 01:16
Jag har fått för mig att Kolozzeums kreatin inte är kreatin eftersom det är så billigt.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=174

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=69

Vill väl egentligen bara att någon skall skriva att kolozzeums kreatin fungerar utmärkt så att jag slipper vara så nojjig:Virro

Ungrim
2010-03-01, 07:59
Det fungerar utmärkt :thumbup:

Exhale_
2010-03-01, 08:34
Det funkar om du inte är en non-responder. Men det vet du inte förrän du testat.. Så KÖP ;)

Sgart
2010-03-01, 10:50
All monohydrat är billig skulle jag påstå :P

zharz
2010-03-01, 15:42
All monohydrat är billig skulle jag påstå :P

Fairings 1kilos kostar ju mer än dubbelt så mycket så lite nojjig blir man ju:)

dupper
2010-03-01, 15:47
Skillnaden är att det smakar bättre, löser sig bättre och för vissa som får magproblem med kreatin kan det hjälpa med finare, är vad jag hört. Samma effekt skall det vara dock.

kalajset
2010-03-01, 16:01
Det kan även vara skillnad i tillverkingsprocesser/renhet.

AdamK
2010-03-01, 16:06
Jag har fått för mig att Kolozzeums kreatin inte är kreatin eftersom det är så billigt.

Haha någon mer än jag som fick ett gott skratt?

Men det funkar utmärkt!

FyllSkalle
2010-03-01, 16:37
Kreatin som är tillverkat efter en patenterad tillverkningsmetod "creapur"(Fairing t.ex.) brukar vara dyrare än kreatin som inte är det(kina-kreatin).

Så här har jag för mig att det ligger till.

Mr.Sarkastisk
2010-03-01, 16:45
Fairings 1kilos kostar ju mer än dubbelt så mycket så lite nojjig blir man ju:)

Det är fairing som tillverkar märket kolozzeum.

Wallen
2010-03-01, 18:23
Hur många här på forumet är det som använder sig av kreatin, och känner att det verkligen ger effekt/resultat?
Nån som vill försöka sig på en gissning?
30% ???
50% ???
90% ???

Testade själv kreatin under en kortare period för bra länge sedan, men kände ingen direkt skillnad...

norpx
2010-03-01, 18:23
Har alltid förespråkat billigast möjliga kreatin, tills jag provade fairings kreatin och magen blev lugn som en filbunke jämfört med billigt kreatin.

För mig var det värt pengarna att få en lugnare mage.

Sniggel
2010-03-01, 18:57
De flesta monohydrat tror jag är av renheten creapure nu för tiden. Det betyder inte att det behöver vara dyrt. Det är rätt vanligt att olika produkter med jämställbart eller t om samma innehåll varierar kraftigt i pris. Det är t om vanligt med produkter som är sämre än liknande billiga produkter (tänker t ex på ett visst protein+aminosyretillskott utspätt med kollagen).

kalajset
2010-03-01, 19:25
Hur många här på forumet är det som använder sig av kreatin, och känner att det verkligen ger effekt/resultat?
Nån som vill försöka sig på en gissning?
30% ???
50% ???
90% ???

Testade själv kreatin under en kortare period för bra länge sedan, men kände ingen direkt skillnad...

Från Kreatin-FAQ:en här på forumet:

"Svarar alla likadant på kreatin?
Upp till 20-30% svarar inte på kreatin, så kallade non-responders. Det är inte en klar gräns mellan responders och non-responders utan alla svarar olika. Detta innebär att det finns personer som får en väldigt liten/ingen förbättring (non-responders), personer som får en stor effekt (responders) och personer som ligger lite mitt i mellan."

Kan ge en hint iaf om ungefär hur många som verkligen tycker det ger något. Själv svarar jag ganska bra på det, skillnaden är, såklart inte, som natt och dag, men den finns där. Går i princip alltid upp ca 2kg första veckan under laddning, och därefter är det alltid litet lättare att öka i övningarna än utan.

carl0
2010-03-01, 20:23
Skulle aldrig köpa kina kreatin, inte undra på att ni får ont i magen, säkert full av tungmetaller, hej hej cancer om 10 år :D?

Mr.Sarkastisk
2010-03-01, 20:31
Skulle aldrig köpa kina kreatin, inte undra på att ni får ont i magen, säkert full av tungmetaller, hej hej cancer om 10 år :D?

...

Yeahvlen
2010-03-01, 20:46
Skulle aldrig köpa kina kreatin, inte undra på att ni får ont i magen, säkert full av tungmetaller, hej hej cancer om 10 år :D?

Jag kan hålla med om att kreatin bör intas så via en produkt som är så ren som möjligt. Men inte att dess påföljd av en mindre ren produkt orsakar cancer.

Kanske via långtidssupplementering med oerhört fult kreatin, men fallet är föga troligt.