handdator

Visa fullständig version : Vilket ämne kan det vara?


Megalodon
2010-02-27, 13:12
Har under en tid haft problem med smärta i underarmarna. Då jag började använda SuperPump 250 så försvan smärtan. Då det blir ganska så dyrt att köpa SP 250 + att den innehåller kolhydrater. Jag undrar vilket ämne i SP 250 är det som tar bort smärtan? Skulle jag i så fall bara kunna köpa det ämnet rent? Min träningspolare tror att det är Kreatin + Beta –Alanine som är blandningen som jag behöver?

MeekGeek
2010-02-27, 13:20
"Correlation does not imply causation". Det är inte alls säkert att det är ditt kosttillskott som du har att tacka. Kroppen läker alldeles utmärkt av sig själv som oftast, och råkade den göra det vältajmat med ditt kosttillskott, är det lätt dra felaktiga slutsatser.

Gör ett blindtest.

King Grub
2010-02-27, 13:20
En av huvudingredienserna är salisylsyra, smärtstillande.

Ett smartare drag vore att behandla orsaken, inte symptomen.

MeekGeek
2010-02-27, 13:22
en av huvudingredienserna är salisylsyra, smärtstillande.


lol! :)

Andrélito
2010-02-27, 13:23
Har under en tid haft problem med smärta i underarmarna. Då jag började använda SuperPump 250 så försvan smärtan. Då det blir ganska så dyrt att köpa SP 250 + att den innehåller kolhydrater. Jag undrar vilket ämne i SP 250 är det som tar bort smärtan? Skulle jag i så fall bara kunna köpa det ämnet rent? Min träningspolare tror att det är Kreatin + Beta –Alanine som är blandningen som jag behöver?


Är det inte bättre att gå till en läkare eller något och kolla upp varför du får ont i underarmarna ?

Megalodon
2010-02-27, 13:26
"Correlation does not imply causation". Det är inte alls säkert att det är ditt kosttillskott som du har att tacka. Kroppen läker alldeles utmärkt av sig själv som oftast, och råkade den göra det vältajmat med ditt kosttillskott, är det lätt dra felaktiga slutsatser.

Gör ett blindtest.

Smärtan kommer tyvärr tillbaka ett tag efter att jag har slutat med SP 250 tyvärr. Så det är garanterat något i SP 250 som hjälper mina underarmar.

Megalodon
2010-02-27, 13:27
Är det inte bättre att gå till en läkare eller något och kolla upp varför du får ont i underarmarna ?

Läkare ger jag inte mycket för! De sa till mig att sluta träna:smash:.

King Grub
2010-02-27, 13:28
Ja, det är säkert mycket bättre att maskera smärtan med ett piller eller pulver och träna tills problemet blir kroniskt, om det inte redan är det.

Megalodon
2010-02-27, 13:32
Ja, det är säkert mycket bättre att maskera smärtan med ett piller eller pulver och träna tills problemet blir kroniskt, om det inte redan är det.

När jag tar SP 250 så känns det i underarmarna som att det "smörjer" bättre de känns uppvärmda och mer blodfyllda.

King Grub
2010-02-27, 13:33
Det enda vettiga att ta reda på orsaken till problemet, inte dölja det, träna på och stoppa huvudet i sanden som en annan struts. Fullständigt ogenomtänkt.

Sniggel
2010-02-27, 14:16
If it feels good, it must be good!

hertzman
2010-02-28, 01:35
En av huvudingredienserna är salisylsyra, smärtstillande.

Ett smartare drag vore att behandla orsaken, inte symptomen.

Bra att du påpekar detta också. Jag försökte föra fram min oro kring den här produkten i en tidigare tråd. Bör det inte rimligen innebära vissa hälsorisker att dagligen inta smärtstillande, dessutom i samband med hård träning?

tsp
2010-02-28, 03:17
är väl väldigt vanligt med smärta i underarmanare. Hade vart sjukt intressant att få veta vad det beror på då ja själv lider av det samt även min träningspolare

Tanner
2010-02-28, 10:03
Lyssna sen på grubben, skippa tillskottet och fixa orsaken.

Gå till en naprapat med idrottsinriktning så får ni garanterat hjälp vad kan vara. Antagligen en förträngning någånstans. Läkare i dessa fall är till 99% helt bortkastat.

En bra massör som har lite erfarenhet kan också fungera.

gasoliner
2010-03-01, 20:50
I väldigt många fall beror det på att man "kramar" stången för hårt då man tar i i någon övning, det eller dåligt eller inte alls stretchade underarmar brukar ofta kunna ge de symtomen, känns nästan som benhinneinflammation gör i underbenen fast i underarmarna.

been there, done that.

gör om gör rätt, jag säger inte att det gäller alla, men väldigt många.:)


träna smart o träna hel o frisk bygger absolut bäst, ingen tjänar något på 6 veckors avbrott för att man slarvat med kroppens signaler.

z_bumbi
2010-03-01, 20:53
Söker man på smärta i underarmarna så bör man få massor av träffar. Det är ett vanligt problem och i förvånande många fall verkar lösningen vara ganska så enkel.

Kanske mer OnT är att om en produkt innehåller något som är smärtstillande så är chansen ganska så stor att det är det som får smärtan att minska men det är därmed inte sagt att det är en bra idé att träna med smärtstillande.

Ericsson88
2010-03-01, 20:58
I väldigt många fall beror det på att man "kramar" stången för hårt då man tar i i någon övning, det eller dåligt eller inte alls stretchade underarmar brukar ofta kunna ge de symtomen, känns nästan som benhinneinflammation gör i underbenen fast i underarmarna.

Kan nog stämma , fick väldigt ont i underarmarna när jag körde skivstångscurls, så bytte ut den i nån månad och sen dess har jag inte känt av något alls.