handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt schema :)


BALBOAN
2010-02-26, 12:44
Dag 1: BEN

Knäböj: 5 reps och 5 set.
Benpress: 10 reps och 3 set
Sittande benspark: 10 reps och 3 set.
VADER:
Sittande vadpress: 10 reps och 3 set.

Dag 2: RYGG, BICEPS.
Marklyft: 5 reps och 5 set
Stångrodd: 10 reps och 3 set.
Latsdrag: 10 reps och 3 set.
Sittande kabelrodd: 10 reps och 3 set.
BICEPS:
Koncentrationscurl:10 reps och 3 set.
Skivstångscurl:10 reps och 3 set.

Dag 3: VILA

Dag 4: BRÖST, TRICEPS.
Bänkpress: 5 reps och 5 set.
Snedbänk: 10 reps och 3 set.
Stående Cable Flyes: 10 reps och 3 set.
TRICEPS:
Bänkpress med smalt grepp (30cm): 5 reps och 3 set.
Pushdowns: 10 reps och 3 set.
Liggande tricepspress: 10 reps och 3 set

Dag 5: VILA

Dag 6: VILA

Dag 7: AXLAR, MAGE
Militärpress: 10 reps och 5 set.
Skivstångspress (I SMITH-MASKIN): 10 reps och 3 set.
Hantellyft åt sidan: 10 reps och 3 set.
MAGE:
Cablecrunches: 10 reps och 5 set.
Crunches i maskin: 10 reps och 5 set.

Synpunkter på mitt schema? Övningar jag borde tillägga/tabort/byta ut?

Hur är tycker ni att träningsdagarna är placerade?

Mitt mål är att växa.

Tränat i 15 månader ungefär. Jag väger 80kg och är 1.78 lång. Född 92.

fiskebulle
2010-02-26, 14:07
Det ser ok ut, förutom att du borde flytta mag-övningarna till en annan dag. Som det är nu så kör du isolerande magövningar på söndag och sedan knäböj på måndag vilket inte är att rekommendera då din mage kommer behöva orka hålla ryggen rak när du kör knäböj.

fiskebulle
2010-02-26, 14:14
Nu när jag kikar lite noggrannare så skulle jag nog bytt plats på bröst/triceps och rygg/biceps. Då blir det längre vila för triceps innan axelpasset, och korsryggen får också vila längre mellan knäböjen och marklyften.

Annars så verkar du ha valt bra övningar och det ser ut som lagom långa pass. Däremot så skulle jag, om jag vore du, inte snöa in sig så mycket på antalet repetitioner. Försök snarare att ha ett generellt riktmärke, typ 8-12, 3-5, 12-16 eller något. Du kanske redan har tänkt så här, men jag upplever det iaf som det blir lättare att öka vikten på stången om det inte är så jävla strikt med repetionsantalet.

BALBOAN
2010-02-26, 14:20
Tack så mycket :) Har ändrat schemat efter din rekommendation nu dvs byta plats på bröst och ryggpasset. Som du sa så låg magen lite illa till. Vad tycker du om att bara köra axlar på ett pass och sedan köra mage på benpasset?

henrikl
2010-02-26, 14:21
Bencurl eller raka marklyft bör väl läggas till.

fiskebulle
2010-02-26, 16:49
Bencurl eller raka marklyft bör väl läggas till.

Det kan nog vara en bra idé. Raka marklyft är en personlig favorit, ger en riktigt skön träningsvärk och dessutom så stretchar den baksida lår som en bonus. Toppenövning! Övning är alltså för baksida lår, men tar även på korsryggen som namnet antyder.

siimon89
2010-02-27, 11:41
Jag skulle inte lagt Ben och Rygg dagarna efter varandra. Byt Bröst och Triceps med Ryggpasset. Iövrigt kör hårt och se hur det funkar :thumbup: