handdator

Visa fullständig version : Nu får ni hjälpa mig !


KingenTobbe
2002-05-13, 13:18
Har just haft en större diskution med min mentor angående vatten. Han resonerar så här att det är bra att dricka en massa vatten de dagar man är fysiskt aktiv men de dagar man inte rör på sig så mycket resulterar de bara i att man pissar ut en massa näringsämnen i onödan.

Typ ;)

Kommentera mer än gärna o hjälp mig att knäcka gubben... eller plocka ner mig på jorden igen om han har rätt. :D

KingenTobbe
2002-05-13, 13:19
PS. Jag påstår givetvis att de alltid är bra för mig/min kropp att dricka 6liter vatten om dagen.

Petrus
2002-05-13, 13:36
Stå på dig! Kroppen gör sig bara av med "överflödet"... ;)
Vänligen,

Petrus

King Grub
2002-05-13, 13:59
Det enda problemet är väl att det verkligen blir ett förskräckligt springande ut och in på toaletten. För att inte tala om när man sitter på en buss eller liknande. En ren plåga. :)

[ 13 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: King Grub ]

Paloma
2002-05-13, 14:08
Hur många liter måste man dricka för att det ska bli farligt? För mycket är ju inte bra det heller... :confused:
Eller det är kanske bara att pröva sig själv och ha en kateter nära till hands.? ;)
Mvh Isa

Danne
2002-05-13, 14:19
Läst nånstans att om du får dig ca 200 liter vatten så blir du full av den lilla mängd alkohol som förekommer i vatten :D

King Grub
2002-05-13, 14:40
Isa - du lär inte kunna dricka så mycket att det blir farligt utan att tortera dig själv.

z_bumbi
2002-05-13, 15:18
King grub: Beror på ökningen har jag för mig...
Om man normalt dricker en liter och sen häller i sig 12-15 liter så kan det vara farligt.
Dricker man normalt 5-6 liter så är inte 12-15 liter så farligt osv..
Vet faktiskt inte om detta stämmer utan det var som kom fram i en ravetråd för länge sedan.

King Grub
2002-05-13, 15:20
Jag skrev "utan att tortera dig". ;) 12-15 liter måste vara tortyr.

Viveqa
2002-05-13, 15:26
15l vatten är ej farligt.
Och när det ev. börjar bli farligt så märker du nog att du mår dåligt innan du dör.

Rave-tråden måste haft något samband med ecstasy användning, där kan vatten-drickandet handla om liv och död, du måste dricka något för att ej bli överhettad men absolut ej för mycket, och drogen kan orsaka en extrem törst som bl.a. orsakat drunkningsolyckor.

stefannn
2002-05-13, 16:46
Ursprungligen skickat av heroinegirl:
<STRONG>15l vatten är ej farligt.
Och när det ev. börjar bli farligt så märker du nog att du mår dåligt innan du dör.

Rave-tråden måste haft något samband med ecstasy användning, där kan vatten-drickandet handla om liv och död, du måste dricka något för att ej bli överhettad men absolut ej för mycket, och drogen kan orsaka en extrem törst som bl.a. orsakat drunkningsolyckor.</STRONG>


inget snack om knark

mvh/ frabror blå...

z_bumbi
2002-05-13, 19:03
heroinegirl: Jo det var i samband med ectazy som frågan kom upp.

King Grub: 12 liter en varm dag med mycket träning är väl inte så farligt ? Har periodvis legat på dryga 7 l vätska/dag i normal fall.

Lave
2002-05-13, 19:25
Drick hellre 'för mycket' vatten (hur mkt nu 'för mycket' är) än för lite. Risken för uttorkning är betydligt större än för 'överdosering' av vatten :D